PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen support na opzegging?



Groovy
27/12/07, 11:36
Ik heb vorige week een email naar een niet nader te noemen hoster gestuurd om mijn dedicated server per eind Februari op te zeggen. Ik heb hier verder geen reactie op gehad. Nu is echter de zelfde server offline gegaan afgelopen maandag. Aangezien dit mijn mail server is op dit moment heb ik gemailed vanaf een ander adres.

Ook op deze mail is niet gereageerd, nu heb ik zojuist weer een mail gestuurd en geprobeerd te bellen maar op beide heb ik geen reactie gehad. Is hier iets wat ik hier aan kan doen? Ik weet dat de kerstdagen er tussen zitten maar er had maandag toch al meteen gereageerd moeten worden? Ik heb verder geen SLA, maar het gratis SLA zegt dat er een reactie binnen 24uur is, en deze is al overschreden (niks over werkdagen oid)

Daarnaast weet ik ook zeker dat het een hardware probleem is aangezien de server altijd al erg heet aanloopt en spontane reboots heeft. Dit heb ik ook al maanden geleden aangekaart echter kwam er nooit een structurele oplossing, dit is ook de reden waarom ik mijn server heb opgezegd.

Ik zit nu met de handen in het haar, en wacht nog steeds op een reactie van de host. Maar is er naast dat nog iets wat ik hier aan kan doen?

De host had altijd een 24/7 support nummer, deze is echter laatst vervangen voor een ander nummer en alleen beschikbaar voor mensen met een SLA. Ik heb geen SLA genomen omdat ik mijn server toch wilde beeindigen

Magus
27/12/07, 11:51
Wellicht is het normale kantoornummer van de host bereikbaar. Deze kan eventueel via telefoonboek, kvk of een whois op het domein wel gevonden worden lijkt me. Dat er een appart noodnummer/storingsnummer is voor 24/7 support gebeurd wel vaker, maar over het algemeen is er een tweede nummer welke tijdens kantooruren wel bereikbaar is.

Een andere tip: Indien het vaker voorkomt dat het ding heet wordt zou het best kunnen zijn dat dit ervoor zorgt dat de machine onbereikbaar is. Ik neem even aan dat je een remote powerswitch account hebt en je zelf de server in kwestie van de stroom kunt halen? Als je de power er even een uurtje vanaf haalt kan het ding waarschijnlijk voldoende afkoelen om daarna via dezelfde powerswitch weer online te komen.

Groovy
27/12/07, 12:23
Wellicht is het normale kantoornummer van de host bereikbaar. Deze kan eventueel via telefoonboek, kvk of een whois op het domein wel gevonden worden lijkt me. Dat er een appart noodnummer/storingsnummer is voor 24/7 support gebeurd wel vaker, maar over het algemeen is er een tweede nummer welke tijdens kantooruren wel bereikbaar is.

Een andere tip: Indien het vaker voorkomt dat het ding heet wordt zou het best kunnen zijn dat dit ervoor zorgt dat de machine onbereikbaar is. Ik neem even aan dat je een remote powerswitch account hebt en je zelf de server in kwestie van de stroom kunt halen? Als je de power er even een uurtje vanaf haalt kan het ding waarschijnlijk voldoende afkoelen om daarna via dezelfde powerswitch weer online te komen.

Het kantoor nummer in de telefoongids is het zelfde als op de website, echter hier wordt niet opgenomen. Zelfs zonder SLA kan je van een bedrijf verwachten dat het tijden kantoor uren bereikbaar is als deze dienster 24/7 aanbied.

En ik heb helaas geen remote reboot poort, er zit in het administratie paneel een optie om de server te laten rebooten, echter zit hier meteen een prijs aan terwijl mijn server een hw failure heeft.

Magus
27/12/07, 14:21
Voor wat hun kantoor betreft is het niet vreemd dat die niet 24/7 bereikbaar zijn. Hun technische dienst zou dat wel moeten zijn indien dat in de sla vermeld is. Heb je geen sla, dat is het netjes als ze tijdens kantooruren telefonisch bereikbaar zijn, overdag vlot op mail antwoorden en zowiezo binnen 12 uur iets voor je kunnen betekenen lijkt me.

Een remote powerswitch is toch wel iets waar je bijna niet buiten kunt, als je niet zelf naar het DC kunt gaan aangezien het een dedi bak is, en aangezien je geen SLA hebt om te laten power-cyclen. Dit even afgezien dat het wel vreemd is dat die server zo warm loopt, blijkbaar is een een desktopmodel pc? Ik hoop dat het een prijsvechter aanbod is geweest en je er niet teveel voor kwijt bent, anders zou ik me persoonlijk wel genaaid voelen met zoiets als dit.

AlfaHosting
27/12/07, 17:54
Ik heb vorige week een email naar een niet nader te noemen hoster gestuurd om mijn dedicated server per eind Februari op te zeggen. Ik heb hier verder geen reactie op gehad. Nu is echter de zelfde server offline gegaan afgelopen maandag. Aangezien dit mijn mail server is op dit moment heb ik gemailed vanaf een ander adres.

Ook op deze mail is niet gereageerd, nu heb ik zojuist weer een mail gestuurd en geprobeerd te bellen maar op beide heb ik geen reactie gehad. Is hier iets wat ik hier aan kan doen? Ik weet dat de kerstdagen er tussen zitten maar er had maandag toch al meteen gereageerd moeten worden? Ik heb verder geen SLA, maar het gratis SLA zegt dat er een reactie binnen 24uur is, en deze is al overschreden (niks over werkdagen oid)

Daarnaast weet ik ook zeker dat het een hardware probleem is aangezien de server altijd al erg heet aanloopt en spontane reboots heeft. Dit heb ik ook al maanden geleden aangekaart echter kwam er nooit een structurele oplossing, dit is ook de reden waarom ik mijn server heb opgezegd.

Ik zit nu met de handen in het haar, en wacht nog steeds op een reactie van de host. Maar is er naast dat nog iets wat ik hier aan kan doen?

De host had altijd een 24/7 support nummer, deze is echter laatst vervangen voor een ander nummer en alleen beschikbaar voor mensen met een SLA. Ik heb geen SLA genomen omdat ik mijn server toch wilde beeindigen


Je kan er weinig aan doen behalve blij zijn dat je opgezegd hebt. Een normale hoster gaat je steeds blijven verder helpen, ook al heb je opgezegd.

PimEffting
27/12/07, 18:54
Het zijn natuurlijk ook lastige dagen, veel personeel is vrij.

cyberbootje
27/12/07, 20:37
Het zijn natuurlijk ook lastige dagen, veel personeel is vrij.

Dat kan wel kloppen maar ze hadden deze hele dag denk ik om even een mailtje te beantwoorden, ze hadden het nog niet hoeven op te lossen.
Persoonlijk heb ik 1e kerstdag nog iemand om 23:45 te woord gestaan per mail.

DiedX
27/12/07, 21:13
Ondertussen weer een paar uur verder: is dit probleem nu uiteindelijk opgelost?

Groovy
27/12/07, 22:13
Probleem is nog niet opgelost, om 14:00 email ontvangen dat er aan het eind van de dag naar gekeken gaat worden. Server nog steeds offline en niks gehoord

AlfaHosting
27/12/07, 22:56
Probleem is nog niet opgelost, om 14:00 email ontvangen dat er aan het eind van de dag naar gekeken gaat worden. Server nog steeds offline en niks gehoord

Als het een hoster is die hier op het forum zit zou de naam posten je probleem wat sneller oplossen.

Bullcat
27/12/07, 23:28
Zeg gewoon die naam eens hier op het forum, een man een man etc etc. AL dat geneuzel over we noemen geen namen geeft meer reden om te gaan gissen.

En of het nu feestdagen zijn of wat anders, je runt een bedrijf, en dan zorg je maar voor opvang of zoiets.

Hans

dsigning
28/12/07, 00:17
Ik zal jullie niet langer in spanning laten, het gaat om ons. Klant heeft woensdag middag om 13.30 een mail naar support gestuurd, wij hebben een klantensysteem waar klanten die geen apc hebben reboots aan kunnen vragen en / of remote hands. Via dit systeem komt er 24/7 een sms bericht bij de juiste persoon. Zo hoeft er niemand heel de dag naar de mail te kijken en wordt voorkomen dat er voor onnodige berichten mensen aan het werk gezet worden.

Een ieder mag hier van vinden wat hij wil maar, wij vinden dit een fijn systeem. Verder is het zo dat klanten zonder service level agreement support krijgen op basis van best effort en hierbij is het dus echt niet zo dat indien een klant op gezegd heeft er geen support wordt gegeven.

Doordat er in dit geval een mail is gestuurd in plaats van een aanvraag via het klantensysteem is deze pas om 09.00 uur vanochten in behandeling genomen. Op dit moment is het systeem vervangen voor een nieuw systeem echter doordat er nog wat vragen zijn voor de klant kunnen wij hem nog niet online brengen.

Daarbij brengen wij indien het probleem ontstaat door hardware problemen geen kosten in rekening, dus ook niet de kosten zoals vermeld in het klantensysteem. Dit lijkt mij niet meer dan normaal echter zullen wij dit na aanleiding van dit geval in het systeem en een nieuwsbrief naar de klanten vermelden. Verder hebben wij speciaal op verzoek van een aantal klanten het 0900 support nummer laten vervallen en kunnen klanten met een service level agreement ons geheel gratis 24/7 bellen.

Bullcat
28/12/07, 00:30
Ik zeg niks, ik vreet bijna mijn toetsenboard op, als ik jou klant was geweest, had je kunnen lachen, met al je sms berichten en klanten systemen en weet ik veel wat.


Je bent een zakenman van lik me vestje ! met alzo een bedrijf dat totaal niet klant vriendelijk is ! wel eens gedacht of je klanten je systeem wel zo fijn vinden !

Succes met je toko !

Hans, die het hart op de tong heeft.

cyberbootje
28/12/07, 00:48
Ik zeg niks, ik vreet bijna mijn toetsenboard op, als ik jou klant was geweest, had je kunnen lachen, met al je sms berichten en klanten systemen en weet ik veel wat.


Je bent een zakenman van lik me vestje ! met alzo een bedrijf dat totaal niet klant vriendelijk is ! wel eens gedacht of je klanten je systeem wel zo fijn vinden !

Succes met je toko !

Hans, die het hart op de tong heeft.

Ben het volkomen met je eens! Als ik kijk hoe belangrijk wij service vinden dan vind ik dit toch wel en dieptepunt.
Al is het maar een mailtje met "wij hebben uw mailtje ontvangen en zijn ermee bezig" zou het minste moeten zijn.

Verder niet om jullie als bedrijf af te kraken maar echt dit had beter gekund, ookal is het best effort!

dsigning
28/12/07, 00:52
Ik zeg niks, ik vreet bijna mijn toetsenboard op, als ik jou klant was geweest, had je kunnen lachen, met al je sms berichten en klanten systemen en weet ik veel wat.


Je bent een zakenman van lik me vestje ! met alzo een bedrijf dat totaal niet klant vriendelijk is ! wel eens gedacht of je klanten je systeem wel zo fijn vinden !

Succes met je toko !

Hans, die het hart op de tong heeft.

Ach als jij ook zo tegen je klanten praat belooft het ook veel goeds, ik vertel gewoon normaal hoe het zit dus kan je ook gewoon normaal reageren en je vooroordelen voor je houden.

Bullcat
28/12/07, 01:03
Jongen, en ik mag dat zeggen op mijn leeftijd, Ik ben op mijn leeftijd in het enigste gat gestapt wat webhosting nog niet bied, en dat is support, iedereen roept het wel, maar niemand bied, het. ( de goeden daargelaten )

Ik ben dan denk ik hier de oudste hoster, en geen zolderkamer hoster maar een huiskamer hoster, ik ben dus gewoon vanaf 1100 tot 2300 bereikbaar, dat is namelijk het gat wat al de anderen vergeten. Als jij zo'n vreselijk mooi systeem hebben waar klanten op in kunnen loggen en reboots aanvragen en weet ik wat nog meer, dan zou ik na deze posting als de donder je systeem aanpassen want het werkt namelijk niet, er post een ontevreden klant van je hier!

Dus ga je klanten gewoon vertellen dat je een goedkope hoster bent, met weinig support, en als ze wel support willen ze daarvoor een fijn contract af kunnen sluiten wat je waarschijnlijk ook niet na kan komen, omdat je aan tafel zit of op school zonder mobieltje aan!

Regards
Hans

dsigning
28/12/07, 02:11
Jochie, en dat mag ik zeggen op mijn leeftijd hou je nu lekker met je eigen perfecte bedrijf bezig, volgens ispgids heb je zelf ook al een ontevreden klant( 01-12-2006 20:01 ) dus kijk nu gewoon even naar je zelf.

A. Je weet niet eens heel het verhaal en B. wij hebben de klant keurig een nieuwe server geven en online gebracht en dat heeft totaal niets met deze topic te maken.

Ik ga jou bedrijf ook niet af lopen zeiken dus doe dat bij mij ook niet a.u.b.

santema
28/12/07, 02:42
Jochie...

Bullcat is 56, geen idee waar bij jou de jochie grens ligt hoor... :D

Daarnaast is het systeem van server4fun niet zo slecht (zoals in de eerste post staat, "klanten zonder remote reboot" en "klanten zonder SLA" oftewel klanten die zo min mogelijk willen betalen en daar later pas de gevolgen van zien en het dan raar vinden dat er met kerst niet gereageerd wordt :).

Ik wil me verder niet mengen in de discussie.

{xx}

Trafego
28/12/07, 09:16
wat een intelectueel weer.

Het klantensysteem vind ik persoonlijk niet werken. maar dat is mijn mening,

Ik ben zelf ook geen jochie, maar ook nog niet tot de grijze haren verheven :D
wij hebben op dit moment vakantie plus een verhuizing. sla klanten worden 24/7 te woord gestaan, normale klanten binnen 4 uur, na kantooruren 6/8 uur wat in mijn ogen netjes is :) voor alles is een oplossing, daar ben je 'ondernemer" voor.

Marcel M.
28/12/07, 09:56
Ik lees hier een hoop gekissebis van hosters die het zelf allemaal beter denken te doen.
Prima hoor, maar het voegt inhoudelijk niet veel toe. In plaats van op de ander af te geven kan je ook je eigen ervaringen als/met hoster neerzetten, daar hebben meer lezers wat aan.

In elk systeem zit wel ruimte voor verbetering.
Feit is dat de klant al met al toch goed geholpen lijkt te worden.

===============================
Vrede op aarde...

... begint bij jezelf.

Groovy
28/12/07, 10:01
De server is vanacht rond 01:45 online gekomen, de oorzaak was een kapotte hdd (wss veroorzaakt door warmte problemen) Jeroen heeft het verder goed afgehandeld alleen had ik liever gehad dat het allemaal wat sneller ging (niet de reparatie maar de communicatie)

Dit topic heb ik niet geopend om mijn host te bashen aangezien ik ook nooit de intentie had om de naam bekent te maken maar alleen om mijn situatie uit te leggen.

Ik zou willen adviseren omvoortaan toch beter te communiceren met de klant. ik verwacht zonder SLA niet 24/7 geholpen te worden maar ik neem aan als iemand een ticket aan een engineer toewijst dat hierbij ook duidelijke communicatie naar de klant moet met een tijd en datum wanneer deze ingepland staat. Het klanten systeem vind ik persoonlijk niet fijn werken aangezien er ook niet echt uitleg bij staat maar alleen prijzen

Freakingme
28/12/07, 10:01
volgens mij is het probleem inmiddels opgelost?

Verder ben ik sowieso wel benieuwd wat het nut is van topics als deze, hosters worden gebashed, en er komt geen oplossing. Dit soort dingen hoort men gewoon tussen klant en hoster prive op te lossen, toch niet op een publiek forum?

In de eerste post vroeg TS:

...Maar is er naast dat nog iets wat ik hier aan kan doen?

Een simpel 'nee', of 'ga eens praten met een advocaat' is m.i. alles dat in deze thread geantwoord had hoeven worden...

{xx}

EDIT: Toen ik dit poste had ik de post van Groovy nog niet gezien

Groovy
28/12/07, 10:48
volgens mij is het probleem inmiddels opgelost?

Verder ben ik sowieso wel benieuwd wat het nut is van topics als deze, hosters worden gebashed, en er komt geen oplossing. Dit soort dingen hoort men gewoon tussen klant en hoster prive op te lossen, toch niet op een publiek forum?

In de eerste post vroeg TS:


Een simpel 'nee', of 'ga eens praten met een advocaat' is m.i. alles dat in deze thread geantwoord had hoeven worden...

{xx}

EDIT: Toen ik dit poste had ik de post van Groovy nog niet gezien

Als eerst een iedereen ophoud met het screeuwen om een slotje, mods lezen dit ook en als het dicht moet was het al gebeurd.

Daarnaast aan juridische stappen heb ik geen interresse aangezien ik daarmee niet mijn server online krijg maar echter alleen maar meer kosten en tijdsverlies, ik heb wel iets beters aan mijn hoofd. Zoals je had kunnen lezen had het contact tussen mij en de host niets opgeleverd, dat is de reden van het topic aangezien ik het idee kreeg van een houding dat er aan mij niets meer te verdienen viel

®on
28/12/07, 11:03
Houden we het verder netjes heren? Indien dat namelijk het geval is, kan dit topic prima open blijven. Zoals Groovy terecht stelt, is het topic niet geopend om zijn hoster te bashen. Eigenlijk heeft 'ie het zeer netjes gehouden.


ik ben dus gewoon vanaf 1100 tot 2300 bereikbaar, dat is namelijk het gat wat al de anderen vergeten.
Totdat ook jij eens door een griep of andere gezondheidsklacht gevangen wordt. Dan zul je toch voor opvang moeten zorgen, en hoe je het went of keert, zul je daar een "systeem" voor moeten bedenken. Of dit nu middels een klantensysteem is, of een tweede persoon die inlogt op je mailbox: je moet een backup hebben.
Imho. een beetje makkelijk roepen vanaf de zijkant.


Daarnaast is het systeem van server4fun niet zo slecht (zoals in de eerste post staat, "klanten zonder remote reboot" en "klanten zonder SLA" oftewel klanten die zo min mogelijk willen betalen en daar later pas de gevolgen van zien en het dan raar vinden dat er met kerst niet gereageerd wordt :).
Geheel eens.

Stewie
28/12/07, 13:02
Ik zeg niks, ik vreet bijna mijn toetsenboard op, als ik jou klant was geweest, had je kunnen lachen, met al je sms berichten en klanten systemen en weet ik veel wat.


Je bent een zakenman van lik me vestje ! met alzo een bedrijf dat totaal niet klant vriendelijk is ! wel eens gedacht of je klanten je systeem wel zo fijn vinden !

Succes met je toko !

Hans, die het hart op de tong heeft.
Met alle respect Hans, maar je baseert je mening op een enkele post op WHT. Goed bedoeld geeft dsigning uitleg en dan reageer jij zo overdreven? Dat helpt niemand verder.
Topicstarter neemt bewust geen SLA, geen 24/7 support. Bullcat, als je slechts enkele klanten hebt kan je iedere klant de volledige aandacht geven, maar op een gegeven moment zal je echt keuzes moeten gaan maken hoe de support en service het best te kunnen aanbieden.

Swiftway-UK
28/12/07, 13:38
Topicstarter neemt bewust geen SLA, geen 24/7 support. Bullcat, als je slechts enkele klanten hebt kan je iedere klant de volledige aandacht geven, maar op een gegeven moment zal je echt keuzes moeten gaan maken hoe de support en service het best te kunnen aanbieden.

En daar bespreek je tevens een probleem dat inmiddels forumwijd is, onbegrip van de 'kleine' hosters naar 'grote' hosters. Zolang je het allemaal alleen doet, heb je alles in eigen hand.

Zodra je meer klanten krijgt, moet je taken uitbesteden (outsourcen of eigen personeel of een mix hiervan) want je kunt niet tegelijkertijd support geven, remote hands doen en nieuwe servers installeren op exact hetzelfde moment.

Dan reageren de 'kleinere hosters' hier alsof iedereen op elk moment altijd dezelfde kwaliteit kan leveren (zoals zij dat kunnen doen) , ik kan je verzekeren: dit is onmogelijk met een groot klantenbestand!

Personeel is (vaak) niet zo gemotiveerd als de ondernemer zelf en maken soms ook fouten zeker in de beginperiode dat ze starten met de werkzaamheden bij een nieuw bedrijf. (niemand is perfect)

Neem daarbij omstandigheden die bij dit specifiek geval spelen: feestdagen (minder personeel aanwezig) klanten met SLA (die voorgaan op klanten zonder SLA) en onduidelijke procedures (iets wat de ondernemer wel kan verhelpen en zo te zien gaat doen door de procedures in een nieuwsbrief te vermelden).

Hoe groter de schaal, hoe meer kleine fouten in de procedures sluipen, hoe groter de druk op de organisatie (etc).

De startups hier moeten nog door deze fase heengaan, ik begrijp dus wel dat zij verwachten altijd dezelfde (consistente) kwaliteit te kunnen bieden in hun organisatie (en dat dus ook verwachten van andere organisaties) maar ik denk dat zij ook tegen deze problemen aan gaan lopen zodra de organisatie groeit (growing pains ;)) en groter word.

Groovy
28/12/07, 14:23
Reactie op verschillende reacties hierboven:

Ik mag verwachten dat ik tijdens kantoortijd een mailtje ontvang dat mijn klacht ontvangen is, en dat er rond die en die tijd naar gekeken wordt. Nu heb ik gisteren van 9 uur smorgens tot 2uur snachts zitten wachten tot mijn server online kwam. Als er goed gecommuniceerd wordt neemt dat veel irritatie weg

cyberbootje
28/12/07, 14:42
Reactie op verschillende reacties hierboven:

Ik mag verwachten dat ik tijdens kantoortijd een mailtje ontvang dat mijn klacht ontvangen is, en dat er rond die en die tijd naar gekeken wordt. Nu heb ik gisteren van 9 uur smorgens tot 2uur snachts zitten wachten tot mijn server online kwam. Als er goed gecommuniceerd wordt neemt dat veel irritatie weg

Dat is ook waar ik op doelde met mijn vorige post, een simpel mailtje van hey we hebben hem ontvangen en zullen ernaar kijken.
Niet eens persee een tijd noemen, misschien auto-reply?

Zo veel werk kan dat toch ook weer niet zijn bij een grote organisatie?

Trafego
28/12/07, 14:53
@ swiftway

Dit hebben wij ook ondervonden, in begin alles leuk en aardig.. 20/30/40 klantjes... allemaal goed alleen te doen..

op een bepaald punt loop je echter over van helpdesk calls en mailtjes.

wij hebben toen ook de keuze gemaakt om deel te outsourcen en deels nog zelf te doen.

Reactie tijden van 10 minuten bij wijze van zijn dan ook onhaalbaar geworden zoals de eerste klanten van ons eerst wel hadden. We krijgen het nu voor elkaar om in elk geval binnen de 4 uur een persoonlijke reply te geven en een support van 24/7 :)

DisQ
28/12/07, 19:14
Hmm, interessant, iets om rekening mee te houden. :)

AlfaHosting
29/12/07, 13:40
Hmm, interessant, iets om rekening mee te houden. :)


?? als je nu nog eens zei wat er interessant was ??

cyberbootje
29/12/07, 13:49
?? als je nu nog eens zei wat er interessant was ??

Ik gok op posts verzamelen, wat denk jij?:D

dfeenstra
13/05/08, 11:53
Ik zal jullie niet langer in spanning laten, het gaat om ons. Klant heeft woensdag middag om 13.30 een mail naar support gestuurd, wij hebben een klantensysteem waar klanten die geen apc hebben reboots aan kunnen vragen en / of remote hands. Via dit systeem komt er 24/7 een sms bericht bij de juiste persoon. Zo hoeft er niemand heel de dag naar de mail te kijken en wordt voorkomen dat er voor onnodige berichten mensen aan het werk gezet worden.

Leuk systeem, enkel wel vervelend als klanten daar geen toegang tot hebben en na meer als 10 maanden lang daar om te verzoeken dat nog steeds niet hebben.



Een ieder mag hier van vinden wat hij wil maar, wij vinden dit een fijn systeem. Verder is het zo dat klanten zonder service level agreement support krijgen op basis van best effort en hierbij is het dus echt niet zo dat indien een klant op gezegd heeft er geen support wordt gegeven.
Doordat er in dit geval een mail is gestuurd in plaats van een aanvraag via het klantensysteem is deze pas om 09.00 uur vanochten in behandeling genomen. Op dit moment is het systeem vervangen voor een nieuw systeem echter doordat er nog wat vragen zijn voor de klant kunnen wij hem nog niet online brengen.

Tja bij my hebben jullie ondertussen reeds 10 maanden nodig om mijn tweede server online te brengen. maar wel al de kosten voor het instaleren en 10 maanden colocatie kosten in rekening gebracht.

Daarnaast ook al heel die periode tal van andere klachten niet verholpen



Daarbij brengen wij indien het probleem ontstaat door hardware problemen geen kosten in rekening, dus ook niet de kosten zoals vermeld in het klantensysteem. Dit lijkt mij niet meer dan normaal echter zullen wij dit na aanleiding van dit geval in het systeem en een nieuwsbrief naar de klanten vermelden. Verder hebben wij speciaal op verzoek van een aantal klanten het 0900 support nummer laten vervallen en kunnen klanten met een service level agreement ons geheel gratis 24/7 bellen.

Tja... heel leuk zo een nummer laten vervallen en vervolgens (ondanks meldingen hiervan) nog maanden lang dat nummer op de voicemail blijven vermelden als enige contact nummer voor technische ondersteuning.
24/7 support? laat me niet lachen, ten eerste heb ik na meerdere jaren een contract bij jullie te hebben nog steeds geen officieel storings nummer ontvangen en heb enkel via andere wegen een 06 nummer weten te achterhalen die vrijwel nooit opgenomen word en als ik erg veel geluk heb dat er snel terug gebeld wordt. Snachts echter kan je toch echt vrijwel altijd wachten tot de volgende dag voordat je een reactie krijgt.

Diverse keren al langere storigen gehad welke vrijwel allemaal zeer snel opgelost hadden kunnen worden als er inderdaad een 24/7 storings nummer zou zijn, of mijn tweede server gewoon online geweest zou zijn, of ik zelf mijn systeem zou kunnen rebooten....

Morgen vervalt in elkgeval de laatste sommatie die ik dit "bedrijf" gestuurt heb en tot op heden geen reactie.

Na morgen zal ik verdere stappen gaan ondernemen tegen dit bedrijf en indien nodig naar de rechter stappen.

Indien er meerdere gedupeerden zijn van dit bedrijf hoor ik dat graag zodat we eventueel samen stappen kunnen ondernemen.

Voor de duidelijkheid: ik heb een SLA bij server4fun

umf
13/05/08, 12:07
waarom deze oude topic omhoog schoppen ?
terwijl je gewoon een brief kan sturen per aangetekende met ingebreke stelling ?

dit is volgens mij best offtopic tegenover de topic start

dfeenstra
13/05/08, 12:20
leek me nuttiger aan te sluiten op dit (oude) topic over dit bedrijf dan een nieuw topic te opennen.
En er is reeds een ingebreke stelling verzonden aan server4fun maar tot op dit moment zonder reactie.
Daarnaast kom ik graag in contact met andere bedrijven die problemen met ze ondervinden. Maakt het straks makkelijker naar de rechter te stappen en een eventueel Fa.... aan te vragen mocht dat nodig blijken om mijn geld terug te krijgen.

Gaat ondertussen om een bedrag van 1 tot 1,5 K dat ik teveel betaald heb en dat bedrag zal snel oplopen aangezien ik het bedrijf voor elke storing die nu plaats vind geheel verandwoordelijk zal stellen (die zijn immers het gevolg van wanprestaties) voor b.v. gemiste omzet, imago schade enz...

umf
13/05/08, 12:30
ok dat is inderdaad een best groot bedrag voor een niet geleverde dienst.
Wij hebben in 2006 zelf maar paar domeinen gehad met wat problemen maar dit was na 2 weken toch opgelost daarna hebben we alles naar onze eigen RRP overgezet
(via andere hoster die we hebben overgenomen)

Onze problemen zijn inmiddels toendertijd opgelost na een mail van jeroen
dus dit was zeker niet bedoel om united-register/server4fun of jeroen te bashen.
verder dus geen negatieve reacties naar hun kant uit.

Stewie
13/05/08, 12:35
Wat heeft S4F moeten doen dat ze niet hebben gedaan dfeenstra? "online brengen" bij een colocated server klinkt nogal vreemd? Of gaat het om diensten hierom heen?

dfeenstra
13/05/08, 12:37
Dat is zeker een redelijk bedrag.
En dan heb ik het dus nog niet eens over de schade die we tot op heden geleden hebben door het platgaan van de server (al veelvuldig gebeurd) wat allemaal voorkomen had kunnen worden als ze hun overeenkomst waren nagekomen (vermoedelijk een veelvoud van het bedrag dat ik eerder genoemd heb).
Lang steeds weer de kans gegevens om het op te lossen, maar vorige week werdt het me ineens na 10 maanden toch echt teveel...

Stewie
13/05/08, 12:41
Je staat juridisch niet echt sterk als je ze vorige week aanmaant en dan morgen het al laat verlopen. Daar zitten nog geen 5 werkdagen tussen.

umf
13/05/08, 12:43
de betaalde bedragen kan je die middels de bank niet laten storneren ?
ja kan namelijk aantonen dat je niet hebt genoten van de diensten

de rest zou je via kanton gerecht eventueel terug kunnen vorderen
van schadevergoeding kan ik je nu al zeggen dat dat geen nut heeft
ondanks dat je 10 maanden hebt betaald voor niets.

dfeenstra
13/05/08, 12:43
Wat heeft S4F moeten doen dat ze niet hebben gedaan dfeenstra? "online brengen" bij een colocated server klinkt nogal vreemd? Of gaat het om diensten hierom heen?

Ik heb colocatie met SLA en b.v. huur van DA
Ik had reeds langer een server bij hun maar die had kuren.
Heb daarop een nieuwe server bij ze gekocht en die als nieuwe hoofd server in gebruik genomen.
De oude server zou door hun opnieuw geinstaleerd worden en in een tweede datacenter komen te hangen als backup en nood server en zo geconfigureerd worden dat als de ene server problemen had die het snel kon overnemen.
Daarvoor instalatie kosten ebtaald van een paar honderd euro plus dat ik vanaf dat moment dus dubelle colocatie en dataverkeer kosten betaald heb.
Nu 10 maanden later is die oude server dus nog steeds niet geinstaleerd en in gebruik genomen.

Daarnaast:
* geen toegang tot hun klanten systeem voor 24 uur support
* APC voor zelf opnieuw starten van de server werkt al maanden niet meer
* DA problemen waardoor ik mijn databases niet via dat systeem kan beheren (is al meer als 10 keer beloofd dat ze dat gingen oplossen)
* en zo zijn er nog wel meer punten die me nu niet heel snel te binnen schieten


Je staat juridisch niet echt sterk als je ze vorige week aanmaant en dan morgen het al laat verlopen. Daar zitten nog geen 5 werkdagen tussen.

Dat kan, vrijwel alle punten zijn echter al talloze malen aan hun doorgegeven.
Maar morgen zullen er andere stappen ondernomen worden, eventueel nog een laatste sommatie van een paar dagen maar ik ben van mening dat ze meer als voldoende tijd hebben gehad om dit op te lossen. Genoeg is genoeg


de betaalde bedragen kan je die middels de bank niet laten storneren ?
ja kan namelijk aantonen dat je niet hebt genoten van de diensten

de rest zou je via kanton gerecht eventueel terug kunnen vorderen
van schadevergoeding kan ik je nu al zeggen dat dat geen nut heeft
ondanks dat je 10 maanden hebt betaald voor niets.

De laatste 1 a 2 maanden zou misschien nog mogelijk zijn, maar overige maanden niet dus daarvoor zal dan toch de kantonrechter moeten oordelen.

P.S. ik verwacht ook dat de schade van de afgelopen 10 maanden lastig te verhalen zal zijn, maar van elke storig die plaatsvind na het verlopen van de laatste sommatie zal dit wel een stuk eenvoudiger worden, ik kan immers aantonen dat het hier gaat om wanpresaties.

VinceSTM
13/05/08, 12:59
Je hebt waarschijnlijk een overeenkomst waarin vermeld staat dat je nooit de colocatiepartij aansprakelijk kan stellen voor gemiste inkomsten of imagoschade. Dit is ook in lijn met de wet hierover.

De colocatiekosten: daar zou je (misschien) een deel van terug kunnen krijgen via de kantonrechter, maar het lijkt me practischer als je eens met de partij om de tafel gaat zitten, ipv (loze) sommaties gaat sturen. Daar ben jij niet bij gebaat en zij ook niet.

Daarnaast: als jij merkt dat een verbinding / service slecht is, ga je toch niet bij dezelfde partij een tweede server hosten?

Het enige waarin je sterk zou staan is opzeggen ivm. wanprestatie en direct weg wil gaan; de vraag is: waarom sta je er na 10 maanden nog als het al maanden niet (goed) werkt?

dfeenstra
13/05/08, 13:12
Je hebt waarschijnlijk een overeenkomst waarin vermeld staat dat je nooit de colocatiepartij aansprakelijk kan stellen voor gemiste inkomsten of imagoschade. Dit is ook in lijn met de wet hierover.?
Dat zal hier niet meer opgaan aanegzien de schades het gevolg zijn van zeer grove nalatigheid van dit bedrijf. Dat soort schades kunnen ze nooit uitsluiten.



De colocatiekosten: daar zou je (misschien) een deel van terug kunnen krijgen via de kantonrechter, maar het lijkt me practischer als je eens met de partij om de tafel gaat zitten, ipv (loze) sommaties gaat sturen. Daar ben jij niet bij gebaat en zij ook niet.

Ik heb tientallen keren per telefoon en e-mail verzocht mijn problemen te verhelpen, of mooie beloftes daarop of geen reactie in het geheel. tijd van praten is wat mij betreft dan ook na 10 maanden wel voorbij.


Daarnaast: als jij merkt dat een verbinding / service slecht is, ga je toch niet bij dezelfde partij een tweede server hosten?

Er waren daarvoor ook wel eens wat problemen maar er was toen nog duidelijk te merken dat het bedrijf groeide en steeds beter werdt.
Helaas dit na het afsluiten van het vernieuwde contract geen verbetering meer geweest maar enkel verslechterd.


Het enige waarin je sterk zou staan is opzeggen ivm. wanprestatie en direct weg wil gaan; de vraag is: waarom sta je er na 10 maanden nog als het al maanden niet (goed) werkt?

De sommatie welke ik gestuurd heb bestaat uit een paar situatie schetsen waaruit hij kan "kiezen".
1 daarvan is het teveel betaalde terug betalen en per omgaande alsnog de server in orde brengen.
Een andere optie is het terugbetalen van een groter bedrag en de server per direct retour sturen
en daarnaast ook de optie aangegeven dat bij uitblijven van een reactie de bedragen terug gevorderd zullen worden en ik het contract zal ontbinden en daarbij alle kosten die nodig zijn voor het overstappen op hem zal verhalen (ik zal eventueel ook afschijvings kosten voor de server verhalen).

Overstappen is echter makkelijker gezegt als gedaan, of ik moet namelijk een colocatie bedrijf vinden waar ik mijn eigen servers kan plaatsen en welke deze ook ondersteunen met een SLA (dat doen de meeste enkel op zelf verkochte servers) of ik moet dedicated gaan en heb dan dus 2 servers die waardeloos geworden zijn en waarvan er in elkgeval 1 nog lang niet is afgeschreven.

Zojuist 4 mailtjes van server4fun ontvangen.
3 keer dezelfde en nog een ander....
De server zou al maanden klaar staan (vaker gehoort nooit wat van gezien) en zou nog een reactie krijgen aangezien hij een week weggeweest is.

aanvulling...
Zojuist telefonisch contact gehad en er zou nagekeken gaan worden waar het een en ander mis gegaan is en hoe dat opgelost kan worden.
Ik wacht hun verdere reactie in elkgeval even af.

VinceSTM
13/05/08, 14:46
Dat zal hier niet meer opgaan aanegzien de schades het gevolg zijn van zeer grove nalatigheid van dit bedrijf. Dat soort schades kunnen ze nooit uitsluiten.


Inderdaad sprake van grove nalatigheid, maar wel van jou/u. Hoe kan je er van uitgaan dat iets gaat werken als het al een maand niet gewerkt heeft en daar je bedrijfsinkomsten op laten vertrouwen?