PDA

Bekijk Volledige Versie : Functie's freeware



Hostbusiness
27/12/07, 10:21
Beste WHT'ers,

ik ben al een tijdje van plan om allerlei freeware te gaan ontwikkelen voor onze klanten. Hiervan kan men gratis gebruik maken.

- Hulp op Afstand (zoals ISL Light)
- FTP Client (zoals Filezilla)
- Webeditor (zoals Notepad++)
- Downloader (zoals Flashgot)
- Mailer (zoals Outlook)

Nu wil ik graag jullie mening over welke functie's er in deze programma's absoluut aanwezig moeten zijn. Zowel voor de beginners als de gevorderden moet het te gebruiken zijn.

Graag hoor ik jullie mening!

SebastiaanStok
17/01/08, 13:19
Voor de mailer zo wie zo IMAP ondersteuning (als je dit aanbied) :)
In Office Outlook en helaas ook Thunderbird is dit om te huilen :(

Hostbusiness
17/01/08, 17:33
Bedankt voor de tip :)
Nog meer ideeën?

MMaI
17/01/08, 21:44
waarom zou je zelf applicaties ontwikkelen als er van dezen allemaal al opensource en freeware toepassingen bestaan?
zeker filezilla is hier een zeer goed voorbeeld van.

Wat mij slimmer lijkt is om ene soort van launcher hier omheen te bouwen, waarbij gebruikers 1 pakket installeren en van hieruit alle andere zaken kan gebruiken (denk bijvoorbeeld aan nero launcher, niet exact hetzelfde maar vergelijkbaar)

Misschien is dit niet helemaal wat je vroeg, maar gewoon mijn mening.

Wat voor mij een toegevoegde waarde zou hebben is auto-updating voor je applicaties waarbij het hele verhaal afgehandeld wordt door de applicatie (controleren op updates > melding geven> updaten > opschonen > herstarten etc) denk dan wel aan het feit dta dit niet door iedereen wordt gewaardeerd en maak er dus ene configuratieoptie voor.

Hostbusiness
17/01/08, 23:01
Dat is ook een zeer goede tip. Bedankt!
Dit is ook wel een optie, maar leek mij er netjes uit zien om eigen applicatie's gratis naar de klanten aan te bieden. Hierin ook de nodige gemakkelijke uitleg. Heb een aantal klanten waarbij men Filezilla al niet snapt. Maar dat terzijde.

Ik ga even nadenken over wat ik zal doen. De Remote Control ben ik al verre in ontwikkeld en wil deze (ook voor de veiligheid) zelf ontwikkelen. De overige programma's lijkt mij wel een idee om in een soort van launcher te zetten. Met automatische update als optie.

MMaI
17/01/08, 23:58
FileZilla heeft dit standaard erin zitten, ook kun je volgens mij commandline commando's meegeven met filezilla om bijvoorbeeld de connectie op te bouwen