PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen met XLS hosting



dennis1309
26/12/07, 11:31
Beste Whters,

Wie heeft ervaringen met www.xlshosting.nl

Het ziet er goed uit. Het bedrijf bestaat wel pas een jaar volgens de kvk gegevens.

Wat zijn jullie ervaringen of meningen over dit bedrijf en wie is al klant bij dit bedrijf?

Ik hoor graag jullie meningen!

Alvast bedankt

Mvg,

Dennis

AlfaHosting
26/12/07, 11:55
Ze zitten in dezelfde stad, je kan er eens langs lopen :)

dennis1309
26/12/07, 12:10
Beste Patrick,

Dat ga ik donderdag doen.
Maar waar ik zo nieuwsgierig naar ben of andere webmaster ervaringen hebben met dit bedrijf.

Mvg,

Dennis

alex2004
26/12/07, 13:13
Ik zie ze de laatste tijd veel adverteren hier en op Sitedeals. Mijn eerste indruk is goed.

Daarnaast
Een VPS uitproberen is altijd mogelijk. Drukt u dan op de knop "test VPS" onder aan de pagina, vervolgens krijgt u een week lang de tijd om de gewenste Xen VPS uit te proberen. Wij kunnen contact met u op nemen om uw identiteit te verifiëren.

wbakker-letsgoonline
27/12/07, 00:41
Wij hebben op moment een VPS bij dit bedrijf, ivm het opzetten van een nieuwe platform voor onze fallback servers. Tot heden werkt dit prima ook support is tot wat ik nodig heb gehad ook goed, directe antwoorden.

alex2004
27/12/07, 00:44
Ik heb even een testserver aangevraagd, ben benieuwd...

dennis1309
27/12/07, 07:53
Oke bedankt.

Ik ben benieuwd naar nog meer ervaringen!

Mvg,

Dennis

evilnerds.com
29/12/07, 15:49
Ik had een Strato VPS voor secondair dns & fallback mail maar die draaide erg instabiel, hij werd regelmatig gereset en postfix donderde er regelmatig uit vanwege te weinig resources. Nu ga ik naar XLS om te kijken of 't daar wel goed werkt.

Sinds vorige week heb ik een XLS VPS in gebruik en die draait tot nu toe prima. Zeer stabiel, snel & stabiel netwerk en hij was ook snel online gezet. Maar er wordt ook nog niet intensief gebruik van gemaakt, dus de tijd zal 't leren.

http://vps.internethelden.nl/rrdtool/

Justus
10/03/08, 22:00
Hoop dat het ok is dat ik dit topic omhoog gooi.

Wij zitten ook te denken om over te gaan op een VPS van XLS, tot nu toe hebben wij onze eigen servers. Het enige waar ik een beetje angstig voor ben is dat ze geen backups draaien. Hun NAS mag dan mooi in elkaar zitten maar is dat genoeg zonder een backup ergens anders of is het aan te raden zelf wat scripts in elkaar te draaien die naar een andere locatie backuppen? Van dit gedoe wilden we nou eigenlijk juist af.

Iemand een idee hierover? Hun NAS is gebaseerd op een RAID6 opstelling die over 2 weken dubbel uitgevoerd zal zijn. Is dit genoeg? Het lijkt me toch prettig ook een backup van 1 domein terug te kunnen halen. Wij werken graag met Plesk, misschien dat dit met de ingebouwde backup-functie makkelijk op te zetten is?

Het gaat om een stuk of 80 domeinen met e-mail waarvan de helft ongeveer bedrijven zijn die dus een behoorlijke uptime willen en goede backups van hun e-mail/sites/databases. (apache/mysql)

Graag wat advies.

(overigens alle info van een vriendelijke medewerker van XLS)

c0ldfux0r
29/03/08, 11:32
Ik ben nu al van begin 2008 bij XLS hosting, en van kwaliteit is alles dik in orde.

Toch heb ik een negatief punt bij XLS:
Normaal gezien worden de facturen en betalingen per maand gedaan.
Ik heb 2 à 3 maanden moeten wachten op mijn eerste factuur, die dan natuurlijk het dubbele bedrag bevatte, aangezien dit een factuur voor 2 maanden was.
En deze factuur bevatte dan nog eens fouten, er waren 3 objecten te veel aangerekend.

Zojuist heb ik een creditfactuur ontvangen voor die 3 objecten en daarbij zat dan ook mijn nieuwe factuur (nu zit er wel een maand verschil tussen ipv. 2 à 3 maanden).
Ik dacht dat alles nu zou opgelost zijn, maar neen, op die nieuwe factuur staat weer 1 object te veel.

Misschien ben ik de enigste die dit probleem heeft of toch niet?

Met vriendelijke groet,
Frederic

Timmerman
29/03/08, 12:43
Van wat ik gehoord heb zijn ze best goed

vsuser
29/03/08, 16:55
Frederic, hier bijna hetzelfde verhaal. Zit er nu ongeveer een maand, met een VPS.
Kwaliteit van de hosting is uitmuntend en de support/salesafdeling (zowel e-mail als telefoon) is zeer goed. Zij reageren zeer snel en adequaat. Je merkt aan de antwoorden dat het personeel weet waar ze over praten.

De facturatie is helaas een zooitje. Het eindbedrag op mijn eerste factuur was te hoog. Hier heb ik inmiddels een creditnota voor ontvangen. Op mijn tweede factuur waren ze weer vergeten de extra RAM te verrekenen, waardoor het eindbedrag te laag was. Ik heb de afdeling billing dus maar weer een e-mail gestuurd.

Ik werk bij één van de Big Four accountantskantoren en zou hun administratie wel eens willen inzien. Als ze zo door gaan met het voeren van de administratie, snijden ze zichzelf vanzelf in de vingers.

Hostbusiness
29/03/08, 17:53
Top, enkel facturatie loopt niet goed zoals al eerder gemeld.
Ik ontving een factuur voor Direct Admin op een test VPS. Mailtje hier achteraan verstuurd, dit is verder snel opgelost. Wil hier binnenkort secundaire backups hebben staan, voor het geval dat.

vsuser
29/03/08, 18:16
Klinkt allemaal bekend. De Direct Admin van de test-VPS was ook aan mij per abuis gefactureerd.

Hoewel hun NAS zeer goed in elkaar zit, wil ik binnenkort ook secundaire backups gaan draaien. Voor het geval ik zelf wat verpruts.
Het is mogelijk om via een control panel (bijv. cPanel) backups te draaien. XLS Hosting kan ook een tweede 'harde schijf' aanmaken met een backup script, die naar de tweede schijf backupped. Dit mailde een XLS Hosting medewerker mij. Ik heb nu de vraag gesteld, voor hoeveel euro per maand de deze dienst kunnen aanbieden.

vsuser
31/03/08, 20:33
Op mijn tweede factuur waren ze weer vergeten de extra RAM te verrekenen, waardoor het eindbedrag te laag was. Ik heb de afdeling billing dus maar weer een e-mail gestuurd. .

Correctie op mijn bovenstaande schrijven: De tweede factuur bleek wel correct, doordat de extra RAM later is besteld, loopt de facturatie van de extra RAM niet synchroon met de rest. :)

c0ldfux0r
05/04/08, 18:25
Nog iemand zijn VPS die down is sinds kort?
Ik zou niet weten of dit aan hun zijde ligt of aan de mijne.
Heb alvast een mailtje verzonden naar de support van XLS.

Mvg,
Frederic

[edit]
Laat maar, na 20 minuten alles plotseling weer online!
Wel raar, want geen sporen van herstarten in logs.
Ook geen sporen van een aanval te vinden.

joeni
05/04/08, 18:52
Hier ook ineens plat, nog steeds. Storingsnummer niet te bereiken helaas. Weet wel dat er vannacht onderhoud zou zijn, neem aan dat dat niet nu uitgevoerd word.

c0ldfux0r
05/04/08, 19:12
Hier ook ineens plat, nog steeds. Storingsnummer niet te bereiken helaas. Weet wel dat er vannacht onderhoud zou zijn, neem aan dat dat niet nu uitgevoerd word.

Hoezo, onderhoud vannacht?
Zij hebben mij niets gemeld + op hun website (www.xlshosting.nl) staat er niets:


Onderhoud / Netwerk Nieuws

Geen onderhoud gepland.

Martijn Koot
05/04/08, 19:12
Beste Klanten,

Er is inderdaad een storing met een van onze vps servers. Door het onderhoud van vannavond moet hij weer handmatig worden aangeslingerd. Er is nu iemand naar het datacenter onderweg om het probleem op te lossen. Excuses voor de overlast!

Groet,
Martijn Koot

joeni
05/04/08, 19:17
Hoezo, onderhoud vannacht?
Zij hebben mij niets gemeld + op hun website (www.xlshosting.nl) staat er niets:

Ik heb daar een mailtje over gehad.

vsuser
05/04/08, 19:35
Niets van gemerkt, maar ik heb geen e-mail gehad met informatie over het onderhoud vannacht?

c0ldfux0r
05/04/08, 20:09
Niets van gemerkt, maar ik heb geen e-mail gehad met informatie over het onderhoud vannacht?

Ik heb hierover ook (nog) geen mailtje gehad.

Martijn Koot
05/04/08, 21:27
Wij hebben gemailed naar het adres dat bij de bestelling is opgegeven. Stuurt u als u geen email heeft gehad even een mailtje naar support met uw naam en het email adres waarop u gemailt wilt worden in dit soort situaties.

Het bericht had echter ook op de website moeten staan, dit is per abuis niet gedaan. Onze excuses hiervoor.

Wij hebben een nieuwe install van de server moeten doen en zijn hem nu weer aan het opbouwen. Verwachten binnen een uur weer online te zijn.

vsuser
05/04/08, 21:37
Aah op die manier.
Gelukkig heb ik nu geen last van de storing, blijkbaar ben ik gehost op een andere server.

Costeijn
05/04/08, 22:42
Hebben jullie geen back-up servers voor dit soort gevallen? Vind ik toch wel een must en is toch ook juist het voordeel van een VPS. Dt je hem gewoon op een andere server aan kan slingeren.

®on
05/04/08, 23:46
Goed, of on topic, of er gaat een slot op. WHT is geen support desk voor welke hoster dan ook. Ervaringen zijn prima, maar storingen kunnen prima op een andere manier via de gebruikelijke communicatie kanalen gemeld worden.

vsuser
05/04/08, 23:53
Hebben jullie geen back-up servers voor dit soort gevallen? Vind ik toch wel een must en is toch ook juist het voordeel van een VPS. Dt je hem gewoon op een andere server aan kan slingeren.
Door het vooraf aangekondigde groot onderhoud van vannacht, was het failover systeem tijdelijk niet actief schrijven ze ;) Lees ook net dat klanten die down zijn geweest, een VPS kosten voor een maand zullen terug krijgen. Doen ze dus erg netjes!

Jossie90
08/04/08, 15:58
Ik heb sinds eind januari een VPS.

Ben er erg tevreden mee, upgraden (vps1->2) kon ook vrij snel met maar een paar minuten downtime:).

Ik kreeg helaas geen mailtje over de downtime veroorzaakt door het onderhoud, maar dit is netjes afgehandelt per mail:W:

LinQ
09/04/08, 13:53
Met vorige provider is door hen overgenomen.
Ik heb een resellaccount met Plesk op een VPS draaien.
Kwaliteit is goed, support weet waar ze het over hebben.
Ik heb inderdaad ook een rare factuur van ze gehad, maar even melden leverde geen enkel probleem op.
Verder zijn ze pro-actief in de zin dat ze je graag als klant willen houden en je laten profiteren van nieuwe (lagere) prijzen en je een goed aanbod doen.

Ze nemen aardig wat partijen over op dit moment, en ik hoop dat de de service daar niet door veranderd.

Rammboy
09/04/08, 16:47
Een goed financieel medewerker zou XLS een zeer goede onderneming maken.

Jesperw
09/04/08, 17:01
Wij hebben een nieuwe install van de server moeten doen en zijn hem nu weer aan het opbouwen. Verwachten binnen een uur weer online te zijn.
Puur uit interesse, maar waarom ga je down bij een reinstall van de server? Je kunt de VM's met Xen toch ook migreren? Gezien het feit je ook centrale storage gebruikt. :)

vsuser
10/04/08, 19:56
Jesperw, zie één van mijn vorige posts:


Door het vooraf aangekondigde groot onderhoud van vannacht, was het failover systeem tijdelijk niet actief schrijven ze ;) Lees ook net dat klanten die down zijn geweest, een VPS kosten voor een maand zullen terug krijgen. Doen ze dus erg netjes!

Jesperw
10/04/08, 23:32
Dat had ik gelezen, maar de gebruikte techniek komt me dan denk ik niet bekend voor. Normaliter migreer je je VM's naar andere nodes, reinstall je een server en migreer je ze terug. Wellicht dat er iets anders was. :)

robjk
27/03/09, 12:58
Even een iets recenter berichtje omdat het al weer bijna een jaar geleden is dat er is gereageerd.

Ben sinds vorige jaar zomer klant bij XLS. Inmiddels 4 VPS'en en het draait super. De service en kwaliteit is uitmuntend. Om duidelijkheid een eenduidigheid te krijgen in de facturatie heb ik gevraagd of alles per maand gefactureerd kon worden. Dit was snel geregeld, daar zijn ze, als ik de verhalen teruglees uit dit forum, dus in gegroeid.

Samengevat; goede support, service, kwaliteit en administratie. Als je een update wilt kan je altijd even een PM sturen, zet ik me meest recente ervaringen op het forum.

leonrenkema
06/05/09, 22:15
Mijn ervaringen zijn tot nu toe ook erg goed.

Een flexibele partij die snel een server live zet en snel wijzigingen door voert.

Tot nu toe geen problemen gehad met facturatie maar ach, je kan ook niet alles hebben :)

vipeax
06/05/09, 22:16
Tot nu toe geen problemen gehad met facturatie maar ach, je kan ook niet alles hebben :)

Wil je problemen hebben dan?

leonrenkema
06/05/09, 22:22
Wil je problemen hebben dan?

Nu ik het terug lees staat het een beetje krom inderdaad.

Ik doelde op anderen die problemen met de factuur hadden, dat dingen niet klopte.
Als het goed opgelost wordt lijkt me het geen probleem. Fouten zijn menselijk.

Marcel M.
29/08/10, 17:18
Afgelopen vrijdag met spoed een VPS besteld om daarop onbereikbare websites (bij een andere provider) snel te kunnen herstellen.

Met spoed is bij XLS enorm snel, nl. binnen enkele minuten! Telefonisch gesproken met enkele medewerkers die goed bereikbaar waren en op mij zeer kundig overkwamen. Vooralsnog lijkt alles prima te werken. I.h.a. goede performance en prima faciliteiten. Ik ga kijken of met deze VPS en toekomstige aanvullingen (van XLS en andere providers) een goed redundant netwerk is op te zetten waarmee de websites van mijn klanten optimaal bereikbaar zullen zijn.

chielsen
31/08/10, 02:32
Xls is inderdaad een goede partij, altijd zeer stabiel en kondigen onderhoud(vaak upgrades) goed aan. Support is ook top, de extra sla die je kan afsluiten is vaak niet nodig.
Heb al twee maal (Forse) prijsdalingen meegemaakt, en ze zijn nu dus ook nog eens heel erg betaalbaar.

Facturatie is geautomatiseerd, maar bij contact wordt er wel meteen geholpen. Wat idd wat lastig was is dat er voor elk product een aparte factuur komt, maar dat was na contact snel opgelost.
Ze zijn constant bezig hun systeem verder te automatiseren en te verbeteren. Zo kan je nu al veel custom images erg makkelijk installeren en kan je ook al makkelijk snapshots nemen.

In de loop der tijd hebben ze kdis overgenomen en ook autonoom volgens mij flink gegroeid. Ik denk dus dat de eerste ervaringen niet helemaal meer een goed beeld geven.

robjk
07/01/11, 00:55
Ik heb zeer goede ervaringen met XLS Hosting. Ben nu ongeveer 3 jaar klant. Deskundige support en hele snelle reactietijd op supportvragen per email. Denken mee met specifieke oplossingen en zijn nooit te beroerd om wat extra uitleg te geven.

expert-shops
23/11/11, 15:20
Sinds 2008 gebruiken wij XLS als hostingbedrijf voor een groot aantal van onze webwinkels. Door de jaren zijn we flink gegroeid in het aantal gebruikers en zijn we niet stilgestaan met het verder ontwikkelen van ons e-commerce platform. Gelukkig kon XLS onze groei goed aan en werd de capaciteit gedurende de jaren verder uitgebreid. We gingen van 1 server naar 2 servers en ook de specificaties van de servers werden steeds beter. Indien er problemen waren werden deze adequaat en snel opgelost, tot eind 2010..

Sinds het begin van 2011 is het een drama met de snelheid van onze servers, en de snelheid wordt enorm beperkt door de IO toegang (de snelheid waarmee geschreven kan worden naar de harde schijf). Los van hoeveel RAM / Harddisk / CPU je hebt wordt de snelheid van deze componenten bepaald door hoe snel er geschreven kan worden naar de harde schijf. Toen we tegen deze problemen aanliepen hebben we XLS gecontacteerd en verzocht om ons te verhuizen naar een ander cluster. Dit is ook gebeurt en onze voorspelling was dat na een aantal maanden de load (voornamelijk op onze Database server) weer zou toe nemen, en dit gebeurde ook. Dus weer naar een nieuw cluster, en na een tijd weer dezelfde problemen, weer na een nieuw cluster en na een tijdje weer dezelfde problemen.

Uiteindelijk zijn we 4x verhuisd naar een nieuw cluster en was de performance aan het begin iedere keer weer top, totdat er weer meerdere klanten kwamen op de servers en de IO toegang weer werd dichtgeknepen. Uiteindelijk hebben we 30x verzocht om dit definitief op te lossen en minder klanten te plaatsen op een cluster zodat de performance gegarandeerd blijft. Helaas wordt er nu helemaal niet meer gereageerd op emails, telefoontjes en terugbelverzoeken. Met een gemiddelde load van boven de 30 is het voor ons personeel niet meer werkzaam.

Gelukkig hebben we er van geleerd en hebben we de afgelopen maanden voorzorgsmaatregelen genomen om te verhuizen naar een nieuwe provider. Dit gaat deze week gebeuren en zijn we eindelijk af van de zeer slecht presterende XLS Hosting.

Het is jammer, dit was een zeer goede en solide partij die altijd goed bereikbaar was en snel problemen konden oplossen. Inmiddels hoef je niet meer bij XLS te zijn indien je een website hebt die meer dan 100 bezoekers per dag heeft. Ik hoop dat ze hier wat van leren en in de toekomst niet hun servers volproppen met zoveel mogelijk klanten.

Mikey
23/11/11, 18:10
Uiteindelijk hebben we 30x verzocht om dit definitief op te lossen en minder klanten te plaatsen op een cluster zodat de performance gegarandeerd blijft.


En heb je in hetzelfde verzoek ook aangegeven dat je meer zou willen gaan betalen ? Of het nu linksom of rechtsom komt, minder klanten op een cluster betekent ook minder inkomsten. Inkomsten die misschien in het business model wel verwacht worden om verder te kunnen groeien



Gelukkig hebben we er van geleerd en hebben we de afgelopen maanden voorzorgsmaatregelen genomen om te verhuizen naar een nieuwe provider. Dit gaat deze week gebeuren en zijn we eindelijk af van de zeer slecht presterende XLS Hosting.


En zit je nu op een eigen omgeving, of kies je weer voor een laag tarief waarbij je straks tegen dezelfde problemen aanloopt ?



Het is jammer, dit was een zeer goede en solide partij die altijd goed bereikbaar was en snel problemen konden oplossen. Inmiddels hoef je niet meer bij XLS te zijn indien je een website
hebt die meer dan 100 bezoekers per dag heeft. Ik hoop dat ze hier wat van leren en in de toekomst niet hun servers volproppen met zoveel mogelijk klanten.

Het ligt niet zozeer aan de hoster, maar aan het type klant. Wel kiezen voor zo min mogelijk betalen en zoveel mogelijk effort te kunnen bereiken. En als uiteindelijk het niveau zakt voor waar je eigenlijk voor betaald is het de hoster die de boosdoener is. Als je zonodig business wilt draaien en verdienen, zal je ook moeten zorgen dat je toeleverancier hier goed aan kan verdienen. De een krabt de rug van de ander.... In de regel krijg je waar je voor betaald.

Apoc
23/11/11, 18:21
Het ligt niet zozeer aan de hoster, maar aan het type klant. Wel kiezen voor zo min mogelijk betalen en zoveel mogelijk effort te kunnen bereiken. En als uiteindelijk het niveau zakt voor waar je eigenlijk voor betaald is het de hoster die de boosdoener is. Als je zonodig business wilt draaien en verdienen, zal je ook moeten zorgen dat je toeleverancier hier goed aan kan verdienen.

Ja, uiteraard is de host de boosdoener wanneer het niveau zakt tot onder het niveau wat belooft wordt. Als men voor die prijs geen kwaliteit kan bieden, dan is het aan de host om een ander prijsmodel te hanteren (of om geen kwaliteit te beloven).

Wido
23/11/11, 18:37
IOps blijven natuurlijk altijd wel de killer bij virtualisatie. Throttling op IOps is heel lastig en ook garanties er op geven is erg moeilijk.

De ene I/O is de andere ook niet, dat is wel een groot probleem.

Mikey
23/11/11, 19:20
Ja, uiteraard is de host de boosdoener wanneer het niveau zakt tot onder het niveau wat belooft wordt. Als men voor die prijs geen kwaliteit kan bieden, dan is het aan de host om een ander prijsmodel te hanteren (of om geen kwaliteit te beloven).

Hierin zullen wij het in ieder geval nooit eens worden, als ik de website open en zie een std vps voor 10.95, kan ik dan verwachten dat ik het aantal iops krijg van een hele array sas schijven ?. Je krijgt waarvoor je betaald, altijd al geweest. Maar kan zulk soort partijen alleen maar aanmoedigen, klanten die uit dit soort omgevingen komen vinden bij overstap het geen punt meer om voor kwaliteit te gaan betalen. Vinden ze dit wel, dan is de leerweg en leergeld nog niet lang genoeg geweest.

Apoc
23/11/11, 19:44
Hierin zullen wij het in ieder geval nooit eens worden

Klopt - jij legt de schuld bij de afnemer, ik bij de aanbieder.


als ik de website open en zie een std vps voor 10.95, kan ik dan verwachten dat ik het aantal iops krijg van een hele array sas schijven ?. Je krijgt waarvoor je betaald, altijd al geweest.

Geen hele array sas schijven, maar wel voldoende om zonder problemen een niet-buitenproportionele omgeving te kunnen draaien. Ik heb al genoeg aanbieders gezien die hun SANs zo vol proppen dat VMs op drukke momenten nog geen 1MB/s halen in een hdparm.

Tuurlijk, voor een tientje per maand mag je niet het beste van het beste verwachten, maar wel dat het gewoon werkt.

Ik blijf er bij: ongeacht de prijs waarvoor je het product aanbiedt; hetgeen je adverteert, moet gewoon werken. Wanneer je daar een te lage prijs voor rekent en daardoor niet genoeg capaciteit in kan zetten om kwaliteit te waarborgen, ligt de fout volledig bij de aanbieder. Je kan niet van een afnemer verwachten dat hij of zij weet of een prijs al dan niet realistisch is (ik weet het; velen zijn van mening dat die uitzoekplicht wel bij de klant ligt - ik ben de mening toebedeeld dat je dat niet van een klant mag verwachten en dat je simpelweg iets moet aanbieden wat werkt).

Budget aanbieders kiezen er zelf voor om zulke lage prijzen te combineren met grootsche beloftes. Wanneer ze die beloftes vervolgens niet waar maken, is de shitstorm naar mijn mening volledig terecht.


Maar kan zulk soort partijen alleen maar aanmoedigen, klanten die uit dit soort omgevingen komen vinden bij overstap het geen punt meer om voor kwaliteit te gaan betalen. Vinden ze dit wel, dan is de leerweg en leergeld nog niet lang genoeg geweest.

Daar ben ik het volledig mee eens.

Apoc
23/11/11, 19:51
IOps blijven natuurlijk altijd wel de killer bij virtualisatie. Throttling op IOps is heel lastig en ook garanties er op geven is erg moeilijk.

Inderdaad. Het is m.i. dan ook volledig de verantwoordelijkheid van de aanbieder om ervoor te zorgen dat een SAN niet overbelast wordt. Enerzijds is dit een kwestie van monitoring + adequaat beheer, anderzijds is het ook een kwestie van het niet al te vol willen zetten van iedere SAN.

Het komt er in ieder geval gewoon op neer dat centrale storage enorm duur is, en naar mijn mening per definitie ongeschikt is voor een budget concept. Ik ben ook zeker van mening dat de prijzen voor storage VEEL te laag zijn bij de meeste aanbieders (ofwel dat er veel te veel storage is inbegrepen bij pakketten, hetgeen op hetzelfde neer komt).

chielsen
23/11/11, 20:14
Tja ze worden steeds goedkoper, maar dat zou de kwaliteit idd nog mogen afbreken. Ik merk nog niet zo veel problemen, maar de support tijden worden wel langer. Dat is helaas vaak het geval als een bedrijf zo groeit.
Het voordeel is dat geheugen steeds goedkoper wordt, dus je moet gewoon meer cachen dan is de IO niet zo groot probleem. Sowieso is IO een probleem bij vpsen. Ik denk dat je echt een heel stuk meer moet betalen om significant betere IO op een vps te krijgen.

Zijn er ook al vps boeren die met SSD clusters werken?

Trouwens ik vind ook dat je eigenlijk voor IO zou moeten betalen. Nu vind ik namelijk dat de diskruimte al behoorlijk duur is. Wil je wat films oid hosten dan is een VPS echt niet de way to go. Dat terwijl zulks maar weinig IO vragen. Elk request 100 php bestanden inladen doet veel meer pijn, maar neemt nauwelijks ruimte in beslag. Voor IO intensief gebruik kan dan weer meer worden betaald.
Dit zorgt er ook weer voor dat men meer gaat nadenken over caching.

t.bloo
23/11/11, 20:25
Ik blijf er bij: ongeacht de prijs waarvoor je het product aanbiedt; hetgeen je adverteert, moet gewoon werken.

Dus als nu.nl (of iets anders druks) morgen bij mij voor een tientje een VPS huurt, dan moet dat gewoon blijven werken?

Wido
23/11/11, 20:54
Trouwens ik vind ook dat je eigenlijk voor IO zou moeten betalen. Nu vind ik namelijk dat de diskruimte al behoorlijk duur is. Wil je wat films oid hosten dan is een VPS echt niet de way to go. Dat terwijl zulks maar weinig IO vragen. Elk request 100 php bestanden inladen doet veel meer pijn, maar neemt nauwelijks ruimte in beslag. Voor IO intensief gebruik kan dan weer meer worden betaald.
Dit zorgt er ook weer voor dat men meer gaat nadenken over caching.We gaan behoooooorlijk off-topic hier eigenlijk.

Maar betalen voor I/O zou idd het beste zijn. Diskspace geven is het probleem niet, I/O wel!

chielsen
23/11/11, 21:05
We gaan behoooooorlijk off-topic hier eigenlijk.

Maar betalen voor I/O zou idd het beste zijn. Diskspace geven is het probleem niet, I/O wel!

Nou mijn punt is dat ik nu geen grote bestanden op mijn vps kan zetten omdat dat onbetaalbaar is. Voor een studentenvereniging waar ik de server moest regelen was een vps (xls) de beste oplossing. Niemand wilde namelijk de dedicated(colocated) server in Amsterdam neerzetten of daar onderhoud aan plegen. Maar omdat ze een paar terabyte aan foto's hebben is een dedicated server de enige oplossing.
Dat terwijl ze misschien 500 bezoekers per dag hebben.

SF-Jeroen
24/11/11, 10:07
Hoezo is dat de enige optie? Je kan toch prima de website en foto's gescheiden houden? Je kan de foto's ook via een CDN of low-end-vps beschikbaar maken en de dynamische content via een high-end vps of webhostingpakketje.

The-BosS
24/11/11, 11:28
Nou mijn punt is dat ik nu geen grote bestanden op mijn vps kan zetten omdat dat onbetaalbaar is. Voor een studentenvereniging waar ik de server moest regelen was een vps (xls) de beste oplossing. Niemand wilde namelijk de dedicated(colocated) server in Amsterdam neerzetten of daar onderhoud aan plegen. Maar omdat ze een paar terabyte aan foto's hebben is een dedicated server de enige oplossing.
Dat terwijl ze misschien 500 bezoekers per dag hebben.

Snap je even niet goed, je (vereniging) wil er geen onderhoud aan plegen zeg je, dat heeft toch niks met een vps/dedicated te zien. Je kan toch gewoon managed diensten afnemen op zowel vps als dedicated.

Verder ook even mengen in de discussie en moet zeggen dat zowel Mikey als Apoc wel een punt hebben, maar ik moet toch ook zeggen dat niet alle schuld bij de afnemer en de aanbieder liggen. Als je als aanbieder ziet dat een vps niet meer toereikend is en dat de klant er zelf na verloop van tijd 2 afneemt je als aanbieder toch wel even je klant er op attent zou mogen maken dat het eventueel beter is om over te stappen naar een dedicated (of "enterprise" vps omgeving). Langs de andere kant mag de klant ook niet verwachten dat hij alleen op een node komt te staan en kan hij ook niet eisen dat hier minder klanten op komen omdat het voor hem anders te traag wordt. Dan moet je zelf maar de conclusie trekken dat een vps helemaal voor jouw doeleinden niet geschikt zijn. Tenzij je natuurlijk zwart op wit in je contract staan hebt dat je x aantal iops of MB/sec hd writes/reads of andere minimale verplichte resources ter beschikking moet hebben.

gjtje
24/11/11, 12:55
Laten we weer even afstappen van de gedachte dat een dedicated beter is dan een vps. Met de huidige techniek maakt het geen drol uit of het een virtuele of dedicated machine is, het gaat er om dat je er een goede infrastructuur onder zet.

Bij alle grote hosted cloud oplossing betaal je al voor io transacties (en storage), misschien een teken aan de wand.
Je kunt ook verschillende storage oplossingen aanbieden, traag (lage kosten, weinig iops) en snel (hoge kosten, veel iops) dan kan de klant kiezen. Moet je natuurlijk wel een storage omgeving gebruiken die daar de mogelijkheid voor biedt.

Caching is vaak maar tijdelijk maskeren van het probleem, uiteindelijk moet de data van een fysieke disk komen en die heeft een limiet.

Apoc
24/11/11, 13:01
Dus als nu.nl (of iets anders druks) morgen bij mij voor een tientje een VPS huurt, dan moet dat gewoon blijven werken?

Als jij adverteert dat het voor dat geld gewoon blijft werken: JA

Apoc
24/11/11, 13:04
Hoezo is dat de enige optie? Je kan toch prima de website en foto's gescheiden houden? Je kan de foto's ook via een CDN of low-end-vps beschikbaar maken en de dynamische content via een high-end vps of webhostingpakketje.

Inderdaad. Al zou ik er bij een scheiding van static/dynamic eerder voor kiezen om die dynamische content onder te brengen in een afzonderlijk database cluster.

Apoc
24/11/11, 13:13
Snap je even niet goed, je (vereniging) wil er geen onderhoud aan plegen zeg je, dat heeft toch niks met een vps/dedicated te zien. Je kan toch gewoon managed diensten afnemen op zowel vps als dedicated.

Verder ook even mengen in de discussie en moet zeggen dat zowel Mikey als Apoc wel een punt hebben, maar ik moet toch ook zeggen dat niet alle schuld bij de afnemer en de aanbieder liggen. Als je als aanbieder ziet dat een vps niet meer toereikend is en dat de klant er zelf na verloop van tijd 2 afneemt je als aanbieder toch wel even je klant er op attent zou mogen maken dat het eventueel beter is om over te stappen naar een dedicated (of "enterprise" vps omgeving). Langs de andere kant mag de klant ook niet verwachten dat hij alleen op een node komt te staan en kan hij ook niet eisen dat hier minder klanten op komen omdat het voor hem anders te traag wordt. Dan moet je zelf maar de conclusie trekken dat een vps helemaal voor jouw doeleinden niet geschikt zijn. Tenzij je natuurlijk zwart op wit in je contract staan hebt dat je x aantal iops of MB/sec hd writes/reads of andere minimale verplichte resources ter beschikking moet hebben.

Helemaal mee eens. Nu is het punt: http://www.xlshosting.nl/xls-vragen.html


Wij hebben geen IOps of andere ristricties op disktoegang


De toegang tot de harddisk en CPU worden wel gedeeld tussen verschillende virtual servers. Er is van deze capaciteiten echter meer dan genoeg beschikbaar. Er wordt ook voortdurend gemonitored of dit nog het geval is en ingegrepen indien nodig.

Hiermee wordt naar mijn mening een veel te hoge verwachting bij de klant gewekt. Er wordt namelijk in algemene zin, zonder enige vorm van beperking gesteld dat er meer dan genoeg I/O beschikbaar is. In de oren van de klant klinkt dit al snel als "ok prima, daar hoef ik me dus niet druk om te maken". Dat is naar mijn mening de bron van de problemen; het wekken van te hoge verwachtingen.

The-BosS
24/11/11, 19:56
Hiermee wordt naar mijn mening een veel te hoge verwachting bij de klant gewekt. Er wordt namelijk in algemene zin, zonder enige vorm van beperking gesteld dat er meer dan genoeg I/O beschikbaar is. In de oren van de klant klinkt dit al snel als "ok prima, daar hoef ik me dus niet druk om te maken". Dat is naar mijn mening de bron van de problemen; het wekken van te hoge verwachtingen.

True, maar er wordt ook nergens vermeld dat er minimale garanties zijn, waarschijnlijk is er voor de gemiddelde verbruiker meer dan genoeg I/O. Maar is het voor "enterprise" klanten niet toereikend en moet je hier zelf je conclusies uit trekken als klant. Of je nu 100 keer verhuist of niet maakt op zich niet veel uit zolang je de leverancier niet informeert over wat je precies nodig hebt. Vandaar ook mijn punt dat de leverancier ook had kunnen zeggen dat dit niet mogelijk was op het huidige platform maar bvb wel op een "enterprise" omgeving. Met bvb raid10 15k rpms SAS HD's of SSD's in plaats van raid5 platform. Vergelijk het een beetje met DSL leveranciers die ook uitpakken met 30mbit download etc, tot je er achter komt dat je 5km van een centrale zit en je al tevreden mag zijn als je 5mbit haalt.

@gjtje: Ik stel toch niet dat een dedicated uberhaupt beter is dan een vps, ik zeg er zelf uitdrukkelijk bij of "enterpise" vps. Maar in dit geval zal een dedicated waarschijnlijk stukken goedkoper zijn dan een "enterprise" SAN/VPS omgeving.

Apoc
24/11/11, 20:45
True, maar er wordt ook nergens vermeld dat er minimale garanties zijn, waarschijnlijk is er voor de gemiddelde verbruiker meer dan genoeg I/O.

Nee, en nee:

Er wordt gesteld dat er meer dan genoeg I/O beschikbaar is, zonder uitzondering. Dat is precies hetzelfde als het maken van een garantie (buiten het feit dat het woord "garantie" niet letterlijk genoemd wordt).

En waarschijnlijk is er ook voor de gemiddelde gebruiker niet genoeg I/O. Er wordt op de website specifiek vermeld dat er geen restricties worden opgelegd op I/O gebied. Dat wil dus zeggen dat wanneer expert-shops weinig I/O krijgt, dat voor iedere andere klant die gebruik maakt van de betreffende SAN, eveneens van toepassing is. Daarnaast; als er al meerdere malen eerder van SAN verhuisd is om performance redenen, dan lijkt dat me toch ook wel een vrij duidelijke bevestiging vanuit de host dat men bewust is van het feit dat ze te veel klanten op de betreffende SAN gepropt hebben.

Ik vind deze discussie eigenlijk precies hetzelfde als de discussie omtrent onbeperkte diskruimte op een shared hosting accountje van 3 euro per jaar. Er wordt daar door velen alsmaar naar de klant gewezen onder het mom van "je zou als klant toch moeten weten dat je voor dat geld geen kwaliteit krijgt". ONZIN. Als je als aanbieder iets aanbiedt, ongeacht de prijs, moet het ook gewoon werken zoals geadverteerd. In deze kwestie precies hetzelfde: er wordt geadverteerd dat er meer dan genoeg I/O beschikbaar is (zonder dat er uitzonderingen of beperkingen genoemd worden), dan moet dat er ook gewoon zijn. Anders moet je als aanbieder simpelweg stellen dat er x I/O beschikbaar is per klant, of een andere vorm van beperking.

Mikey
24/11/11, 23:14
En waarschijnlijk is er ook voor de gemiddelde gebruiker niet genoeg I/O. Er wordt op de website specifiek vermeld dat er geen restricties worden opgelegd op I/O gebied. Dat wil dus zeggen dat wanneer expert-shops weinig I/O krijgt, dat voor iedere andere klant die gebruik maakt van de betreffende SAN, eveneens van toepassing is. Daarnaast; als er al meerdere malen eerder van SAN verhuisd is om performance redenen, dan lijkt dat me toch ook wel een vrij duidelijke bevestiging vanuit de host dat men bewust is van het feit dat ze te veel klanten op de betreffende SAN gepropt hebben.

Waar ligt de grens, kun je verwachten dat je voor een paar euro's in de maand een compleet webshop netwerk kan hosten ? Een wordpress website van een plaatselijke club kan uitstekend performen, maar een magento webshop dus totaal niet vooruit te branden is.

Ook geeft poster aan dat wanneer hij naar een nieuwe omgeving verplaatst wordt alles naar behoren werkt, maar naarmate men dus het cluster gaat vullen de performance wegzakt. Wie zegt dat het probleem niet door poster veroorzaakt wordt. Of dat poster eigenlijk een groot deel zich toe eigend (tenslotte ligt er _geen_ restrictie) ? Of misschien is het systeem compleet bagger geschreven ?

Laten we eens een vraag aan de poster stellen die ik gequote had. Als hij naar de maand prijs van zijn vps kijkt, hoeveel procent bedraagt dit dan van de gehele winst ? Het zou me namelijk niets verbazen dat dit wel eens zwaar uit balans is. Als je ergens toch een goede boterham aan kan verdienen ga je toch ook investeren om een goede boterham te kunnen behouden, of speelt hebberigheid hier zich in de kaart .....

chielsen
25/11/11, 04:55
Hoezo is dat de enige optie? Je kan toch prima de website en foto's gescheiden houden? Je kan de foto's ook via een CDN of low-end-vps beschikbaar maken en de dynamische content via een high-end vps of webhostingpakketje.
de serverende server doet ook bewerkingen aan de plaatjes, dus ik kan niet een of ander backup cloud gebeuren gebruiken. Als jij iets weet waar je 2 tb aan data voor een schappelijke prijs kan wegzetten, dan hoor
ik dat graag.

Eeb managed dedicated server is ook weer te duur voor een studentenvereniging. En het gaat ze alleen om hardware support, want server beheer wordt zelf gedaan.

Apoc
28/11/11, 15:44
Waar ligt de grens, kun je verwachten dat je voor een paar euro's in de maand een compleet webshop netwerk kan hosten ?

Als dat binnen de geadverteerde specificaties kan: ja.

De beperkingen van de pakketten zijn gebaseerd op CPU, RAM en bandbreedte. "I/O is er meer dan genoeg". Wanneer het pakket dus genoeg CPU, RAM en bandbreedte bevat om die webshop(s) te hosten, dan zou de hoeveelheid I/O geen invloed mogen hebben op de prestaties. Als je dat als host zijnde niet wilt, moet je een limiet (of minimale garantie) aan je klant verkopen.


Ook geeft poster aan dat wanneer hij naar een nieuwe omgeving verplaatst wordt alles naar behoren werkt, maar naarmate men dus het cluster gaat vullen de performance wegzakt. Wie zegt dat het probleem niet door poster veroorzaakt wordt. Of dat poster eigenlijk een groot deel zich toe eigend (tenslotte ligt er _geen_ restrictie) ? Of misschien is het systeem compleet bagger geschreven

Laten we eens een vraag aan de poster stellen die ik gequote had. Als hij naar de maand prijs van zijn vps kijkt, hoeveel procent bedraagt dit dan van de gehele winst ? Het zou me namelijk niets verbazen dat dit wel eens zwaar uit balans is. Als je ergens toch een goede boterham aan kan verdienen ga je toch ook investeren om een goede boterham te kunnen behouden, of speelt hebberigheid hier zich in de kaart .....

Dat zou allemaal zeker kunnen. Ik zeg ook zeker niet dat de poster per definitie niet fout zit, er is een grote hoeveelheid mensen wiens verwachtingen buitenproportioneel hoog zijn ten opzichte van de prijs die ze betalen. Desalniettemin blijf ik er toch bij dat de primaire fout bij de aanbieder ligt - want dat is de partij die de juiste verwachtingen moet scheppen bij hun afnemers (ja, daarmee jaag je wellicht wat potentiële klanten weg, maar je voorkomt ook een boel teleurstellingen / ontevredenheid / reputatieschade).

crossplatform
28/11/11, 16:56
Paar VPS systemen van klanten draaien bij XLS. Geen slecht woord over hoe de omgeving draait.
Een enkele keer zijn de VPS diensten offline gegaan door geplande onderhoud aan storage omgeving, oa

Al zou ik zelf geen VPS diensten leveren had XLS een optie geweest... :p

wdekreij
02/05/12, 16:45
Ben ruim anderhalf jaar klant bij Cloud VPS (voorheen XLS Hosting) en dat was tot voor kort "best prima", zolang alles blijft lopen. Toen hun systemen echter technische mankementen begonnen te vertonen waardoor veel bestanden corrupt en/of verdwenen bleken te zijn kwam echter pas de aap uit de mouw: de service is ronduit slecht.

In eerste instantie een downtime van een volledige dag meegemaakt. Hoort niet te kunnen, maar vooruit: ik geef ze het voordeel v/d twijfel. Toen bleek dat veel bestanden daarna corrupt waren en er zelfs complete site niet meer werkte werd het echter stil: telkens van het kastje naar de muur gestuurd en niemand die antwoord geeft op vragen. Inmiddels zijn we 2,5 week verder en zijn er nog altijd sites die onbereikbaar zijn en lijkt CloudVPS onbereikbaar voor commentaar te zijn.

Financiele schade is inmiddels groter dan de totale hostingkosten.

Samengevat: kies CloudVPS als je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten, maar je mag niet mekkeren als je site(s) er af en toe een paar weken uit liggen.

judge
18/05/12, 20:25
Als je snel je bedrijf naar de ...... wilt helpen, moet je met deze partij in zee gaan !

Als er dingen misgaan kost het ongeveer 2 weken en vele belletjes met een directeur die eveneens niet functioneert,
om de volstrekt niet functionerende helpdesk weer te laten functioneren. Zo ben ik drie weken bezig geweest om
de mailbox onbeperkt mail te laten ontvangen en lag de mail er gewoon een week uit !

Als je de directeur dan meld dat zijn organisatie niet op orde is en vriendelijk verzoekt de organisatorische misere te regelen,
kun je een grote bek terug verwachten, ipv. dat je hoort: Excuus, dat gaan we meteen voor u regelen meneer...

In verschillende jaren steeds terugkerende facturen ontvangen waarin telkens tarieffouten werden gemaakt in het
voordeel van XLS. Na drie jaar klagen bleven dezelfde fouten keer op keer terugkomen......slechts toeval ??

Een belangrijke domeinnaam hadden ze niet geboekt maar wel berekend zodat je ervanuitgaat dat het goed zit,
Als je verzoekt deze terug te kopen, liegt men en zegt dat de registrar niet te bereiken is, terwijl dat wel zo blijkt
te zijn. En wordt de fout niet hersteld als je niet met dreigbrieven en advocaten aankomt waardoor je schade
slechts groter wordt.

En...dan moet je nog van ze afkomen en doen ze er alles aan je nog even uit te zuigen als dat mogelijk is.

Conclusie:
Zeer slechte service, niet functionerende helpdesk en managers en zakelijk gewoonweg niet te vertrouwen.





.

cfmweb
18/05/12, 23:41
Wat raar... ik heb echt nog nooit het gevoel gehad dat ik niet serieus werd genomen daar.

Zo'n anderhalve maand geleden is er een paar keer een storing geweest in een opslag systeem van een cluster. Eén van mijn vps-en lag er toen ook uit.
En hoewel dat niet leuk is, heb ik keurig een verklaring via mail gekregen met een opvolging van de problemen en de acties die ze daarop hebben ondernomen.

Mijn ervaring met hun supportafdeling is dat deze veel support geven ondanks dat ik geen SLA heb.

Misschien kan iemand van CloudVPS wat meer licht op de zaak werpen?

judge
19/05/12, 12:43
:double fuck:

Nee hoor dat is helemaal niet raar dat jij dat gevoel niet hebt, want het is a. een collega hosting bedrijf van je en b. lijkt het er op je website nogal naar uit te zien dat je een wederverkoper van ze bent of een soort samenwerking met ze hebt. Vandaar ook dat je eindigt met de zin: Misschien kan iemand van CloudVPS wat meer licht op de zaak werpen?

Of bedienen ze je zo goed dat je direct (binnen 1 dag!) op ieder negatief bericht over CloudVPS - wat niet jouw onderneming is - reageert ?
Het lijkt me stug !!!

judge
19/05/12, 12:50
Overigens......heb ik ook binnen 1 dag al een priveberichtje gekregen van iemand die eveneens zeer veel problemen met CloudVPS / XLS Hosting heeft ervaren.

Ik ben dus niet de enige die niet alleen ontevreden is, maar de club zelfs als onbetrouwbaar bestempel.

The-BosS
19/05/12, 13:13
In verschillende jaren steeds terugkerende facturen ontvangen waarin telkens tarieffouten werden gemaakt in het
voordeel van XLS. Na drie jaar klagen bleven dezelfde fouten keer op keer terugkomen......slechts toeval ??

Conclusie:
Zeer slechte service, niet functionerende helpdesk en managers en zakelijk gewoonweg niet te vertrouwen.

Blijkbaar toch niet zo een slechte service dat je er 3 jaar bij gebleven bent, ik hoor je nu zelf nog niet eens zeggen "ik verhuis mijn boeltje". Als het dan zo slecht is waarom ben je dan nog steeds klant vraag ik me dan af.

judge
19/05/12, 19:30
Nou......het duurt een jaartje voordat de problemen beginnen,
dan wordt je boos maar geef je een onderneming nog een kans,
dan duurt het een half jaar om erachter te komen dat ze die kans niet verdienen,
dan ben je een jaar bezig je domeinnaam terug te eisen tot bijna de rechtsgang aan toe,
en dan kom je tot de conclusie dat 70 domeinnamen en 9 websites wat veel werk is om direct in 1 keer te verhuizen
en het je bovendien weer extra geld kost.

Dat bedoel ik dus met als je je bedrijf naar de klote wil laten helpen moet je deze club inhuren !

cfmweb
19/05/12, 22:40
Nee hoor dat is helemaal niet raar dat jij dat gevoel niet hebt, want het is a. een collega hosting bedrijf van je en b. lijkt het er op je website nogal naar uit te zien dat je een wederverkoper van ze bent of een soort samenwerking met ze hebt. Vandaar ook dat je eindigt met de zin: Misschien kan iemand van CloudVPS wat meer licht op de zaak werpen?

Of bedienen ze je zo goed dat je direct (binnen 1 dag!) op ieder negatief bericht over CloudVPS - wat niet jouw onderneming is - reageert ?
Het lijkt me stug !!!

Beste Judge, na je verhaal gelezen te hebben begrijp ik best dat je teleurgesteld bent in hun. Ik zou me in jouw positie ook behoorlijk pissed voelen.
De topic titel is echter "Ervaringen met XLS hosting" en mijn ervaringen met hun zijn echt anders. Dus dan vind ik het inderdaad raar dat jij blijkbaar anders behandeld wordt dan ik. Voor zover ik weet doe ik niets bijzonders om van hun een speciale behandeling te verdienen.

Voor de duidelijkheid: ik ben klant bij xls, dat lijkt me logisch anders kan ik niet over hun diensten oordelen, maar verder heb ik geen samenwerkingsverband of iets dergelijks met ze hoor. Ook vraag ik me af hoe jij dat uit onze website denkt te kunnen opmaken.

Ik ben wel benieuwd hoe dit zover heeft kunnen komen, en lees dit soort topics inderdaad direct (en reageer soms direct) omdat ik een groot deel van mijn klanten daar in een private cloud heb ondergebracht. Als er gezeik of stront aan de knikker is, wordt ik alert en wil ik graag weten wat er speelt.
Volgens jou moet ik geen zaken (meer) met ze doen, dus dan wil ik graag weten waarom. Omdat een verhaal altijd twee kanten kent ben ik benieuwd hoe xls/cloud dit gaat verklaren en eventueel gaat oplossen. Dan lijkt het me aardig dat xls zelf ook even reageert.

Dus.. die double fuck die je me geeft lijkt me enigszins ongepast.


Overigens......heb ik ook binnen 1 dag al een priveberichtje gekregen van iemand die eveneens zeer veel problemen met CloudVPS / XLS Hosting heeft ervaren. Laat me raden? hij wilde je zijn diensten aanbieden?

The-BosS
20/05/12, 07:34
en dan kom je tot de conclusie dat 70 domeinnamen en 9 websites wat veel werk is om direct in 1 keer te verhuizen
en het je bovendien weer extra geld kost.

Als het je nog niet lukt om 70 domeinnamen en 9 websites te verhuizen dan zou ik me toch eens vragen beginnen stellen aan je eigen capaciteiten. Wat is er zo moeilijk aan om ergens anders een vps te nemen, alle data te kopieren (of backups terug te zetten) je nameservers aan te passen en klaar. En begin niet met het verhaaltje van maar dan moet ik opnieuw 70 keer een domeinnaam betalen bij een andere host en dat kost me teveel geld. Ofwel neem je het verlies voor je rekening ofwel blijf je dan aanpoten en volgens jouw je eigen bedrijf verder aan de kloten helpen.


Dat bedoel ik dus met als je je bedrijf naar de klote wil laten helpen moet je deze club inhuren !

Punt is, er is maar één iemand verantwoordelijk voor het kapot helpen van je bedrijf en dat ben je zelf door geen goede beslissingen te maken of bij de pakken te blijven zitten in plaats van actie te ondernemen.

janis
21/05/12, 15:38
op zich ben ik wel te vreden over deze hoster.

enigste waar ik tegen aan loop is redundantie. wanneer ik eigen redundantie wil hebben voor me data. moet ik dus twee vps in het zelfde netwerk zitten.
de situatie is zo dat mijn collega een eigen vps heeft op deze hoster. wij willen onderling redundantie uitvoeren en heb helaas niet geen veilig mogelijkheid gevonden.
daar baal ik wel van en ben ook kijken voor andere hosters.. maar goed :)

SmilieBG
21/05/12, 16:28
@Janis: ik snap redenatie van hoster hoor; mits je 2 identieke VPS-en niet hebt is redundantie redelijk moeilijk om te bereiken. Wat jij (en je collega) eigenlijk zoeken is iets anders en dat zullen jullie zelf op moeten zetten:

1) rsync o.d. om data tussen jullie servers up to date te houden;
2) Apache op beide servers instellen voor beide domeinen;
3) load balancer inhuren om jullie domeinen te pointen naar beide VPS-en (dit hoeft niet perse bij XLS Hosting zelf).

janis
24/05/12, 13:03
@SmilieBg

rsync is idd optie alleen je zit dan toch met die bandbreedte per maand limit..
apache gebruiken wij niet.. gebruiken nginx..
load balancer hadden we ook al over nagedacht, voor twee server zou dat goed zijn.. maarja voor 3 + weten we niet of dat gaat enzo..

maar bedankt voor de tip..

SmilieBG
24/05/12, 14:16
@Janis:
Bandbreedte over interne netwerk wordt niet doorberekend hoor; alleen als je 2+ servers op 2+ verschillende netwerken (datacenters) zou hebben, dus dat is probleem niet imho;

apache / ngnix - maakt niet uit, voor zolang web server correct ingesteld is.

Ten slotte, in een config van Load Balancer kan je net zo veel servers opnemen als je wilt. Stel dat je 10 servers hebt, dan hebben bezoekers een 'ingang' (load balancer zelf). Load balancer is vervolgens ingesteld (en weet) om bezoeker naar een van de 10 servers door te sturen. Hierbij kan je ook aangeven hoe dit moet gebeuren. Bijvoorbeeld dat alle 10 servers gelijk ingezet worden; stel je hebt 100 bezoekers, dan zal elke server 10 bezoekers serveren. Je kan ook zeggen, 5 servers bedienen bezoekers en andere 5 staan 'stand by' in het geval een van 5 servers uit eerste groep valt uit. Of, bijvoorbeeld zet alle bezoekers naar 1 server voor zolang load op dat server onder 3.00 is; is 3.00 bereikt schakel 2e server in enzovoort. Dus mogelijkheden zat ;-)

YolkNet
25/05/12, 10:36
Gaat dit nog over ervaringen met XLS of over hoe je twee servers redundant kunt instellen? Voor het laatste zijn op dit forum al een aantal threads geweest en anders kun je je vraag in een nieuw topic stellen.

crossplatform
27/05/12, 22:58
op zich ben ik wel te vreden over deze hoster.

enigste waar ik tegen aan loop is redundantie. wanneer ik eigen redundantie wil hebben voor me data. moet ik dus twee vps in het zelfde netwerk zitten.
de situatie is zo dat mijn collega een eigen vps heeft op deze hoster. wij willen onderling redundantie uitvoeren en heb helaas niet geen veilig mogelijkheid gevonden.
daar baal ik wel van en ben ook kijken voor andere hosters.. maar goed :)

En dan kan je nog het "probleem" hebben dat je op dezelfde storage omgeving zit met beide VPSsen.
En (worst case senario) laat nu net die storage omgeving de geest geven.
Dan heb je bar weinig aan je opgebouwde redundantie.....

Het is misschien waard een vraagje aan CloudVPS te stellen of beide VPSsen niet van dezelfde storage backend gebruik maken...

oehTie
30/05/12, 14:22
XLS zou storage dubbel uit moeten voeren, ben je van dat probleem af.

Kyra-emotion
30/05/12, 22:11
Een idee kan ook zijn dat je een sync opstart tussen meerdere Cloud leveranciers, ken er wel 1. ;)
Dan heb je binnen hetzelfde datacenter (Global Switch) een clustering.

cfmweb
31/05/12, 00:40
In ieder geval waren de vps-en van 20.000 tot 21.999 alweer een poosje down vanavond :-(
Dat probleem met de SAN is helaas nog steeds niet verholpen daar.(en dus ook niet dubbel uitgevoerd inderdaad).

Ongetwijfeld gaat er wel weer een prachtig outage report volgen, alleen jammer dat ze die zo vaak nodig hebben tegenwoordig.

eMiz0r
31/05/12, 11:34
In ieder geval waren de vps-en van 20.000 tot 21.999 alweer een poosje down vanavond :-(
Dat probleem met de SAN is helaas nog steeds niet verholpen daar.(en dus ook niet dubbel uitgevoerd inderdaad).

Ongetwijfeld gaat er wel weer een prachtig outage report volgen, alleen jammer dat ze die zo vaak nodig hebben tegenwoordig.

Mag hopen dat er geen 2000 VPSen op 1 SAN staan? :) Clustered is het vast niet, dan zou redundancy ook niet zon probleem moeten zijn afaik.

NielsV
16/07/12, 10:20
Het was niet mijn bedoeling mijn gal te gaan spuwen over CloudVPS hosting, maar het toppunt is weer bereikt..
Wacht nu al 4 weken op een officieel statement van "het MT" van CloudVPS omtrent slechte communicatie en het niet opvolgen calls..

Een migratie werd beloofd op tijdstip x op dag y.. Echter werd dat niet gered.. Kon alleen 's ochtends om 9.00 uur (ivm contract denk ik, naja geen probleem, zou niet lang duren).
Ik klanten gewaarschuwd dat op maandagmorgen om 9.00 uur de websites en e-mail tijdelijk niet bereikbaar zijn..
En wat gebeurd er? Niets !
Op dinsdag krijg ik ineens een reactie vanuit CloudVPS... het was inderdaad niet uitgevoerd. Er wordt een nieuw tijdstip afgesproken en uit coulance wordt het in de avond uitgevoerd.
Ik mijn klanten weer op de hoogte brengen... Ik krijg een mail rond 21.30 uur dat ze begonnen zijn met een initiele backup... vervolgens blijft het stil maar de websites draaien nog.
Om 0.30 uur ontavng ik het bericht dat het niet ging zoals het moest en dat het later opnieuw uitgevoerd moet worden.
Ik dacht nog:Naja dat kan gebeuren en ik word tenminste op de hoogte gehouden.
Afsluitende tekst in de mail: Ik zal morgenochtend willen bellen om dit af te stemmen, ben je dan bereikbaar?
IK aangegeven dat ik bereikbaar ben.
Hele dag gewacht; egen reactie. Dag 2 gewacht.. geen reactie en heb toen maar weer gemaild ... Krijg als bericht terug dat er "niet goed over gecommuniceerd is" nee idd..
Hoop gezeur over en weer: Krijg als bericht om 01.00 uur wordt de migratie uitgeveoerd.

tot mijn schrik tijdens een wedstrijd van ons NL-eftal: SMS alerts e.d. over fallende websites.. ik naar huis gespoed: blijkt de migratie al te lopen !!!
Vervolgens werkte controlpanel niet etc. etc. ellende: Ik heb herhaaldelijk bij ze verzocht de automatische incasso stop te zetten: Ik wil zelf bepalen wanneer ik voor de "afgenomen" diensten ga betalen.

Tot mijn verbazing zie ik zojuist een incasso van CloudVPS.......................................... ................
Wederom een call aangemaakt, ben benieuwd of ik vandaag reactie krijg.

Kortom: Administratief en communicerend een groot drama..

oehTie
16/07/12, 11:04
ook die incassomeldingen kunnen een jaar duren voor ze er doorheen zijn.

Ik kreeg vanochtend pas een reactie op een ticket wat 1 juli is gemaild. Ok, 's avonds laat dus de dag erna verwacht je wel een reactie... De 8e nog een herinnering gestuurd. Ok, dat was een zondag, zal maandag of dinsdag dan wel komen....

Vandaag dus....

En dan onderdeel van de reactie: (ik had auth keys opgevraagd) Dit .be domein draait helemaal niet via ons....

Ik denk nee duh, jullie reageren niet, gelukkig kan ik van .be zelf de code versturen naar de klant. Anders was het domein al verlengt en had ik er nog een jaar extra voor moeten betalen bij ze.


Overigens had ik in mijn mail ook gevraagd om een overzicht van ALLE diensten die ik nog heb lopen bij ze... Krijg ik netjes een csv met alle gegevens, zoals laatste factuur, wanneer volgende, welke domeinnaam etc etc..... Alleen dit zijn wel domeinen en vpssen van een andere klant.... Leuk om te weten wat hij daar doet... Iets met privacy? Iemand nog intresse in domein (censuur).nl? Kan hem zo opvragen blijkbaar......


Overigens, incasso kan je via de bank gewoon storneren, ook als het zakelijk is, dat maakt niet uit. De bank zal jou alleen vragen van joh heb jij ze toestemming gegeven voor incasso's? Als je aangeeft dat je schriftelijk of per mail per x-x-2012 je machtiging hebt ingetrokken dan ziet xls dat ook op de rekening. De incasso wordt dan teruggeboekt met de melding "Geen machtiging." Als ze blijven incasseren kan je hun rekening laten blokkeren.

NielsV
24/07/12, 10:56
Even een vervolg op mijn post van 16-07-2012..
Afgelopen week ben ik netjes door Lennart gebeld die het e.e.a. heeft uitgelegd over hoe het e.e.a. is gelopen. Er blijken inderdaad heel veel dingen mis te zijn gelopen en hiervoor heeft hij ook zijn excuses aangeboden.
Alles is nu netjes en naar behoren afgehandeld.
Daarnaast worden mijn performance problemen in de gaten gehouden en als de test met SSD-cache slaagt zal ik worden overgezet..

Kortom: Netjes opgelost, al duurde het wat lang, maar nu wel naar volle tevredenheid.