PDA

Bekijk Volledige Versie : Platform voor e-commerce opstarten



soowat
25/12/07, 00:12
Ik ben van plan een platform voor internationale e-commerce op te starten in het business to consumers segment, B2C

Rack space en IP Transit contracten heb ik al geregeld, maar hoe pak ik het verder aan ? Wat voor platform heb ik nodig om bedrijven aan te trekken ? Heb je enig idee over het budget dat ik moet voorzien aangezien ik een business plan aan het schrijven ben

Bedankt voor je hulp

Triloxigen
25/12/07, 02:29
En wat wil je met dat platform gaan doen?

dreamhost_nl
25/12/07, 09:39
Rack space en IP Transit contracten heb ik al geregeld...

...aangezien ik een business plan aan het schrijven ben

Een businessplan is juist bedoeld om te kijken of een idee haalbaar is en of je er een (aardige) boterham mee kan verdienen. Als je vooraf al rackspace gaat afnemen, en je dus al vantevoren vastlegt, dan gaat dit eigenlijk al voorbij aan je businessplan. Wat als nu blijkt dat je idee een te lage kans van slagen heeft of dat er te weinig cashflow is? Dan zit je toch al enige tijd (een jaar?) aan je contract vast, zonder dat je hier wat mee doet.

soowat
25/12/07, 23:47
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal mijn vraag iets anders stellen, dan is het misschien meer helder
Wat is bvb voor een amerikaanse e-commerce retailer belangrijk als hij zijn producten aan europese consumenten wil slijten ervan uitgaand dat hij al een aardige infrastructuur heeft in de us ?

Zal hij zich in Europa moeten registreren mbt BTW ? Denk ik wel, aangezien hij aan eindgebruikers verkoopt. De BTW van het europees land waar hij zich registreert is van toepassing

Zal hij desgevallend servers in Europa benodigen ? Ben ik niet zeker van, hij kan waarschijnlijk perfect een "Europese" portal bouwen vanop zijn amerikaanse site. Is deze redenering ok ?

Als ik op dit forum rondlees, lijkt het alsof ik nodig heb:
- servers
- tailor made firewalls
- VPN access
- network connnectivity
- monitoring
- reporting

Mijn vraag is welk kader ik moet creeren om die amerikaanse clubs aan te trekken ? Heeft iemand hiermee ervaring ?

wowzie
26/12/07, 00:08
Je gebruikt veel dure woorden (tailor made firewall(?)), maar ik heb het idee dat je er te weinig vanaf weet. Bovendien kan je ons niet echt duidelijk maken wat je nu precies wilt doen. 'Platform' is mij te vaag.

1) Als een groot US webshop in Europa zijn sites sneller wilt laten laden, dan kiest zo'n bedrijf er vaak niet voor om servers in Europa te zetten. Ze maken in dat geval gebruik van diensten als Akamai (www.akamai.com). Dit doet bijv. Amazon.com ook.

2) Een US bedrijf hoeft zich niet in te schrijven in een E.U. land als bedrijf. Bovendien zie ik niet in, als ze het wel zouden doen, waarom het uitmaakt in welk land dit gebeurt zoals jij beweert.

Als je zoiets wilt gaan doen als Akamai, dan heb je vooral veel opslag en bandbreedte nodig. Bovendien zal je - wil je kans maken tegen de bestaande partijen - overal te wereld servers moeten plaatsen.