PDA

Bekijk Volledige Versie : [AANVRAAG]HTML inlog/register script



2-fast-tg
22/12/07, 22:13
Hallo

Ik heb een inlog/register script nog voor mijn private rose online website, Rose online is een spel. het is dus de bedoeling dat men zich op de site kan registreren en daarna in het spel inloggen op hun account. het is dus de bedoeling dat de website en de server waar het spel opdraait gelinkt worden aan elkaar. De databese van het spel draait op Mysql. Ik ben bereid om te betalen als dit nodig is. De website bestaat al dewebsite=recon-rose.com

mvg Tim Gulpen

INEXPro
23/12/07, 02:29
Wat is nu precies je vraag? Je wilt website + spel linken?

bvankuik
23/12/07, 10:09
Als ik het goed begrijp, zoek je een PHP scripter om iets voor je te bouwen. Hier mogen geen aanbiedingen worden gedaan, als ik de regels goed begrijp. Vraag een moderator om je post te verplaatsen, of sluit deze thread en open een nieuwe in forum http://www.webhostingtalk.nl/personeel-gevraagd-personeel-aangeboden/

Het beste is om je post te eindigen met een budget, zoals:

Scripter gezocht voor een user registreer/login mogelijkheid op mijn PHP website. Budget: mid to high xx.

En mid to high xx is natuurlijk tussen de 50 en 99 euro.

2-fast-tg
23/12/07, 13:11
Wat is nu precies je vraag? Je wilt website + spel linken?

Ja dit is mijn bedoeling;) Kan ik dat zelf doen of moet ik hiervoor een scripter inhuren?

bvankuik
23/12/07, 13:21
Er zijn geen kant-en-klare tools voor dit soort dingen, dus de oplossing is een maatwerk script. Als je dit zelf niet kunt, dan zul je inderdaad er een moeten inhuren.

2-fast-tg
23/12/07, 13:48
Er zijn geen kant-en-klare tools voor dit soort dingen, dus de oplossing is een maatwerk script. Als je dit zelf niet kunt, dan zul je inderdaad er een moeten inhuren.

Ik heb een aanbod van iemand gekregen voor de prijs van 8,50 per uur hij denkt dat het binnen 1 uur geregeld kan zijn, de prijs word vooraf bepaald.
Is dit een goede prijs of kan dat goed koper?:)

bvankuik
23/12/07, 13:54
Nee, dat kan zeker niet goedkoper. Normale scripting prijzen zijn natuurlijk 65 euro en hoger, dus je hebt een hoobyist of student aan de lijn (niks mis mee natuurlijk).

Let op, een uur is wellicht te weinig als je niks zelf wilt doen. Denk maar eens na. Jullie moeten communiceren over de velden, over een password reminder script, over hoe de database er uit ziet, over de login gegevens van de provider.

Daarnaast wil je het testen en wil je achteraf misschien nog wat wijzigingen. Voor 8,50 moet je daar natuurlijk de volle mep voor betalen.

2-fast-tg
23/12/07, 15:15
Ah oke, eigenlijk is er niet veel discussie nodig XD want het moet gewoon een pagina zijn waarop staat username, e-mail, password en iets dat er geen bots zijn:) dusXD, ik ben momenteel aan het praten met de desbetrefende persoon dus als het niks word dan post ik dat wel ff hier:cool:

Server00
23/12/07, 15:44
Misschien weet die scripter ook niet wat je precies wilt, aangezien het hier ook nog steeds niet duidelijk is. Nu wil je weer dit:


want het moet gewoon een pagina zijn waarop staat username, e-mail, password en iets dat er geen bots zijn

Misschien een documentje opstellen met je eisen, en daarin duidelijk melden wat je wilt, misschien kunnen ze dan een beter inschatting voor je doen.

2-fast-tg
23/12/07, 17:18
Misschien weet die scripter ook niet wat je precies wilt, aangezien het hier ook nog steeds niet duidelijk is. Nu wil je weer dit:



Misschien een documentje opstellen met je eisen, en daarin duidelijk melden wat je wilt, misschien kunnen ze dan een beter inschatting voor je doen.

Ik heb al contact op genomen met de scripter en hem is alles duidelijk.;) ik zet hier wel een documentje neer als ik later wat tijd heb. maar iedereen bedankt.

Ik heb het overzicht


- Een registratie pagina waar men zich kan registreren (op de website)
Die pagina moet aan de game databese gekoppeld worden.
- Een activatie e-mail die ervoor zorgt dat er geen bots inkomen
- En een optie om het wachtwoord te resetten
(een link via de e-mail om het w.w. te resseten en opnieuw in te geven)

Dit gaat iemand doen voor mij voor 10 euro, is deze prijs oke? Of is het veel te weinig dus onbetrouwbaar, of is dit een goeie prijs.

Paul Z.
23/12/07, 23:40
Dat is wel heel erg goedkoop... Maar wie ben ik... €10 is voor de meeste mensen niet eens aantrekkelijk genoeg om een offerte voor te maken/tijd in te steken..
Ik zou zeggen gewoon doen, want het kost je ten hoogste €10!! :)

2-fast-tg
24/12/07, 16:01
Bedankt nou heb ik dus een probleem.. ik krijg geen toegang tot mijn mysql databese ik weet 100% zeker dat het ww. en de username goed zijn, iemand suggesties? Om de verbinding uit te testen maak ik beruik van dit script;
<?
$connection = mysql_connect("86.80.158.26","USER","PASS") or die ("Unable to connect o MySQL server.");
$db = mysql_select_db("roseon") or die ("Cannot connect.");
?>
Dit post ik op mijn website en dan ga ik erheen dan krijg ik de foutmelding unable to connect o MySQL server.
Iemand suggesties??

frvge
24/12/07, 16:07
Je externe database moet z'n firewall op orde hebben en dus de juiste poort (3304?) openen, zodat de webserver verbinding kan maken.

2-fast-tg
24/12/07, 16:12
Van welke server moet ik die poort openen (3304 klopt inderdaad) van de webserver of van de gameserver.
Bedankt voor de snelle reactie.

bvankuik
24/12/07, 16:12
Verschillende mogelijkheden:
- verkeerde IP adres
- machine op dat IP ligt plat
- machine op dat IP draait geen MySQL server
- MySQL draait op een andere dan de standaard poort
- Firewall issue

2-fast-tg
24/12/07, 16:13
-Dat ip klopt (net opgezocht via www.watismijnip.nl (of is dat niet het goeie ip)
-De machine draait (zit er nu achter)
-Hij draait wel op MySQL (heb ik zelf opgezet)
-Draait wel op de standaard poort staat ingesteld in de gameserver files en de gameserver draait perfect:)
-Dat laatste denk ik wel (heb van de gameserver de poorten opengezet maar van de webserver niet is dit het probleem?

Bedankt voor snelle reacties:)

westm003
24/12/07, 16:59
ik zou 3306 proberen

:rolleyes:

2-fast-tg
24/12/07, 17:14
ik zou 3306 proberen

:rolleyes:

werkt ook niet:S,, dit is kl*te:r

Weet iemand nog iets anders??

westm003
24/12/07, 17:19
http://www.phphulp.nl/php/scripts/8/439/

werkt erg leuk en is vrij snel op te zetten...

Stuur me anders ff een PM dan kan ik je mischien wel ff helpen...

Trouwens een telnet naar 86.80.158.26 geeft ook niks..

Testen kun je door: "telnet 86.80.158.26 3306" te doen..

SF-Jeroen
24/12/07, 17:57
Je moet op je router poort 3304/3306 openzetten en forwarden naar je interne IP. Indien de server dus vaak uitstaat moet DHCP op de router uit, en moet je op alle pcs handmatig een IP toewijzen, anders krijg je elke keer weer een ander intern IP

westm003
24/12/07, 18:10
(ff gebeld)

Het gaat om een thuis pctje draaiend op XP... met mysql...

daar draait een firewall op...

geen externe mysql server....

dus provider > router > thuispc

:lovewht:

2-fast-tg
24/12/07, 22:45
(ff gebeld)

Het gaat om een thuis pctje draaiend op XP... met mysql...

daar draait een firewall op...

geen externe mysql server....

dus provider > router > thuispc

:lovewht:

Ja idd nog bedankt voor je hulp ,, de fire wal is uitgeschakeld nou,, levert geen elke resultaten op:( hoe kan ik mijn mysql extern maken(of kan dit niet zo maar)?? Weet iemand dan een goed bedrijf waarbij ik mijn gameser/ mysql databes kan laten hosten zodat dit wel werkt?

oewhh slime ingeving kan ik ook gebruik maken van de databese die bij mijn pakket zit van godaddy?? die dus wel extern is denk ik...? Dan zou ik gewoon de gameservers na de mysql databese moeten linken (dat kan ik doen) maar is dit mogelijk?

Kazuma
24/12/07, 23:33
Je moet met NAT die poorten forwarden. Even inloggen op je router en de categorie NAT/Portforwarding aan klikken.

Daar de standaard MySQL poort invullen en je interne IP. Als je DHCP gebruikt om je interne IP's te verspreiden moet je even je computer een statisch intern IP geven door MAC identificatie.

Het laten hosten is natuurlijk wel beter voor de bereikbaarheid en de snelheid van je site. Genoeg mensen die dat hier aanbieden :)

2-fast-tg
24/12/07, 23:48
Je moet met NAT die poorten forwarden. Even inloggen op je router en de categorie NAT/Portforwarding aan klikken.

Daar de standaard MySQL poort invullen en je interne IP. Als je DHCP gebruikt om je interne IP's te verspreiden moet je even je computer een statisch intern IP geven door MAC identificatie.

Het laten hosten is natuurlijk wel beter voor de bereikbaarheid en de snelheid van je site. Genoeg mensen die dat hier aanbieden :)

uhm de website word al gehost.. (godaddy) poort is al geforward,, kun je dat met dhcp even uitleggen (dat snap ik niet),, maar mijn idee was nou om de databese die ik heb bij godaddy te gebruiken voor de opslag van de accounts (die databese staat nou op mijn desktopje),, kan dit? ( ik kan de gameservers wel naar een andere databes laten linken;).

mvg tim gulpen

SF-Jeroen
25/12/07, 00:01
Kan opzich wel, maar gaat dus ten koste van je snelheid.

2-fast-tg
25/12/07, 00:24
Kan opzich wel, maar gaat dus ten koste van je snelheid.

Dus is het mss beter als ik nog een hosting pakketje pak voor die databese op te slaan als ik dat doe..?
mvg tim gulpen

SF-Jeroen
25/12/07, 00:34
Dus is het mss beter als ik nog een hosting pakketje pak voor die databese op te slaan als ik dat doe..?
mvg tim gulpen

Nee. daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je die gameserver al op je adsl lijntje host, en dus nu ook nog eens een constante verbinding met Godaddy moet hebben (die aan de andere kant van de wereld zit).

Ik zou gewoon even je DHCP uitzetten en doen wat ik je op msn heb verteld.

2-fast-tg
25/12/07, 02:06
Nee. daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je die gameserver al op je adsl lijntje host, en dus nu ook nog eens een constante verbinding met Godaddy moet hebben (die aan de andere kant van de wereld zit).

Ik zou gewoon even je DHCP uitzetten en doen wat ik je op msn heb verteld.

Jah oke:) dan doe ik dat even hopelijk dathet zo lukt maar als ik een server in een datacentrum plaats is dit ook opgelost eah??:)
mvg tim gulpen