PDA

Bekijk Volledige Versie : Tips Apache/Hardware?



xabin
21/12/07, 18:22
Wat raden jullie aan?
Op dit moment draait er een groot website op het volgende;
- Dual Xeon 2,8GHz
- 4x 1GB geheugen

Er draait voornamelijk veel statisch content (images) en een aantal php scripts.
Mysql is te verwaarlozen, draait maar een heel klein database op.

De load is altijd erg hoog, denk aan boven de 10.0 en er is altijd weinig geheugen vrij (gebruikt nog geen swap). Dit moet gedeeltelijk op te lossen zijn door configuratie aan te passen van Apache.
Ik heb KeepAlive aan gezet en de load is wat gedaald, echter na een minuut of 15 gaat hij op zijn bek omdat de geheugen vol loopt.

Moet ik toch kijken naar een hardware upgrade of toch kleine aanpassingen aan de Apache config? De limieten wijzigen van chils,servers etc.

RayManZ
21/12/07, 18:41
Welke apache versie draai je?

Luke B
21/12/07, 18:48
Met Linux staat je geheugen sowieso bijna altijd stampvol, houd daar rekening mee :)

xabin
21/12/07, 19:25
Met Linux staat je geheugen sowieso bijna altijd stampvol, houd daar rekening mee :)

Waarom dat? Of bedoel je cache?

Ik draai 2.2.x

Luke B
21/12/07, 19:27
Inderdaad, hij zet gewoon zo veel mogelijk in z'n cache waardoor het niet gek is dat het bijna vol staat.

dreamhost_nl
22/12/07, 13:07
Ik heb KeepAlive aan gezet en de load is wat gedaald, echter na een minuut of 15 gaat hij op zijn bek omdat de geheugen vol loopt.

Moet ik toch kijken naar een hardware upgrade of toch kleine aanpassingen aan de Apache config? De limieten wijzigen van chils,servers etc.

Hoe hoog staat de KeepAlive ingesteld en voor max. hoeveelheid "child" processen? Indien je dit te hoog instelt, trekt dit inderdaad je server onderuit.

Bij een constante server load van 10 zou ik inderdaad aan een server hardware upgrade denken. Dit is wel heel erg hoog. Ook een software aanpassing zal dit niet naar acceptabele waarden trekken.

SF-Jeroen
22/12/07, 13:12
Indien het geen mysql is zou ik eerst eens kijken naar mogelijke harddisc upgrades.... Indien je nog op 7200rpm zit, snel naar 10k rpm, dit zou bij statische content de load wel naar beneden moeten trekken.

Een betere server kan wel, maar dan zou ik meteen aan clustering gaan denken in dit geval.

Groovy
23/12/07, 16:53
Bekijk eens met top welk proces je cpu vol trekt. Draai je zelf geschreven php scripts of een pakket?

wonko
23/12/07, 16:57
Eerst kijken waarom je een load van 10 hebt; wat zorgt voor de load, wat kan aangepast worden. Dit kan bvb zijn: harddisk die te traag data kan sturen (op te lossen met meer geheugen voor meer cache, snellere disks, raidcontroller,...); processen die te lang lopen (slechte code meestal); database die misbruikt wordt (tekort aan indexen bvb);...

Zomaar hardware gaan upgraden is de meest debiele oplossing, in 95% van de gevallen is er eerst wel iets softwarematigs aan te passen.