PDA

Bekijk Volledige Versie : "dom"vraagje Domein verhuizing



Patje06
19/12/07, 20:55
Van de week kreeg ik mail van Sidn dat diegene waar ik mijn hosting heb lopen geen .nl namen meer mag registreren.Nu moet ik dus opzoek naar een ander. Maar hoe doe ik dat?
Want mijn host zit nog wel bij deze persoon?
Kan je dan wel een .nl naam ergens anders onderbrengen?

Wie helpt me een eindje op weg?
Dank je wel
Groetjes Patricia

MarcelC
19/12/07, 21:00
Je kunt de domeinnaam verhuizen naar een andere aanbieder, deze hoeft niet bij de webhost waar de de website staat.
Je kunt een domeinnaam overal naar laten verwijzen door de DNS instellingen te wijzigen.

Er zijn op dit forum genoeg aanbieders, neem eens een kijkje.

Bullcat
20/12/07, 02:55
Je kunt ook even contact opnemen met je eigen hoster en aan hem vragen hoe te handelen nu, misschien gaat je eigen hoster ook nog wel weg verhuizen.

Randy
20/12/07, 03:28
In ieder geval binnen 30 dagen verhuizen. En een verhuizing kan tot 5 (werk)dagen duren. Begin er dus op tijd mee! Als de domeinen 'vervallen', zijn ze binnen een paar minuut gekaapt door een ander.

AlfaHosting
20/12/07, 08:52
Best even contact opnemen met je hoster. Normaal gezien zal hij je zelf uit eigen initiatief ook wel een mail of brief sturen veronderstel ik.

dreamhost_nl
20/12/07, 10:53
Jij hebt je hoster betaald en je hoster heeft de voormalige SIDN-deelnemer betaald. Dat je hoster voor een verkeerde deelnemer heeft gekozen is u niet aan te rekenen. De verantwoording voor de verhuizing van de domeinnaam is dus aan uw hoster. Zoals al geopperd raad ik u aan zsm contact op te nemen en bij geen antwoord, half antwoord het zekere voor het onzekere te nemen en naar elders te verhuizen. Als u de domeinnaam verhuist kunt u gewoon het Web hosting pakket bij die host aanhouden. De DNS servers moeten dan alleen niet gewijzigd worden bij het verhuizen.