PDA

Bekijk Volledige Versie : Gemiddelde gewicht van 1U server



DSHosting
18/12/07, 21:20
Door dat ik binnenkort de colocatie server moet ophalen uit het DC, ben ik benieuwd wat een gemiddelde 1U server weegt.

De vraag of ik dit zelf niet weet; nee.
Ik heb destijds de server besteld bij de ISP zelf, die hebben toen ook de server opgeleverd.

Het gaat om een AMD Athlon(tm) 64 Processor 3500+
Met 3 IDE schijven.

En hoe kan ik de server het beste meenemen, vervoer gaat per trein (of wel, ik ga per trein naar het DC)

Luke B
18/12/07, 21:25
Het gaat om een AMD Athlon(tm) 64 Processor 3500+
In de processor zal het 'm niet zitten ;)
Met 3 schrijven gok ik op zo'n 15 kg tops.
Gaat het om een zelfbouw? Zoja, weet je welke kast 'ie heeft? Of gaat het om een barebone o.i.d.?

Showeb
18/12/07, 21:28
Een 1 u server kan van 9kg tot ong 23kg wegen.
15Kg is dus heel reeel.

pierce
18/12/07, 21:34
Ik schat een kilo of 12, maar dat hangt van oa de behuizing af.

INEXPro
18/12/07, 21:39
Altijd handig om bij na te denken is de lengte van je server. Een 1U server kan er al zijn vanaf 30cm (misschien nog wel kleiner) maar wij hebben er ook 1 staan van bijna 75 cm. Dit is dan niet leuk meer om te 'dragen' via het OV.

Luke B
18/12/07, 21:42
Sowieso is het niet echt de handigste manier om servers via het OV te vervoeren, maar dat is mijn mening... en er zijn er genoeg die wel zo gek zijn om het te doen ;)

Ramon Fincken
18/12/07, 21:42
autotje huren werkt het beste als je op het OV moet rekenen, al was het maar voor de trip van station naar het DC met minimaal 10 kilo duur spul in je handen !

wutr
18/12/07, 21:43
Een koffer waar de server in past is misschien een "goede" oplossing. Zorg uiteraard wel voor voldoende schokabsorberend materiaal:rolleyes:

zakariae
18/12/07, 21:48
het gaat idd om de kast en nauwelijks om de inhoud..
want 3 hdd's + dvd + moederbord =~4,5 kg..
kasten zijn meestal al 8 of 10 kg zwaar, dan kom je uiteindelijk op 12~15 kg:D

DSHosting
18/12/07, 21:56
Bedankt voor de informatie.
Het vervoeren van de server via OV is inderdaad onhandig. Weet ik, ik heb zelf geen rijbewijs dus een auto huren is geen optie.

Zie de bijlage voor foto van server.

Stefan Mensink
18/12/07, 22:14
Als je een beetje sterk bent en niet te korte armen hebt kan je een server redelijk meekrijgen onder de arm. Als je een server had gehad met oortjes had je 'm daar ook wel aan kunnen dragen. Doe er met dit weer wel even een vuilniszak omheen tegen het slechte weer.

Ik heb jaren geleden ooit wel eens een server naar GlobalSwitch gebracht met trein+metro. Maar dat DC ligt dan ook letterlijk 3 minuten van een station af.

gasemans
18/12/07, 22:16
ziet er uit als een oude Antec serverkast of zo
Ooit is 1 gehad
Die wegen wel 10 kilo of zo die ik tenminste had

ErikKosters
18/12/07, 23:00
misschien slimmer om met derden iets te regelen qua vervoer, heb het hier ook enkele jaren moeten slepen maar nu ik mijn rijbewijs heb zal je mij niet meer aantreffen op het station of dergelijke.

Ericjuh
18/12/07, 23:05
ik moet eerlijk zijn dat toen ik voor eerst een server oppakte ik een beetje het gewicht onderschat had. Was toch iets zwaarder dan gedacht. Daarnaast zijn, sommige, server best lang.. Ik weet niet hoe ver je van datacenter afwoont, maar van noord nederland naar zuid nederland te reizen met OV lijkt me beetje lastig.

wutr
18/12/07, 23:16
Misschien kan je iets regelen met de partij waar de server momenteel is ondergebracht. Als ze de server voor je kunnen verpakken en via TNT (parcy ofzo, volgens mij voldoende verzekerd) opsturen scheelt het je een retourtje OV en betaal je max. €20,- voor verpakkingsmateriaal en verzenkosten, toch?

Stefan Mensink
19/12/07, 00:18
Ach, eenmaal in de trein is het buiten de spits natuurlijk geen probleem, want dan zet je de machine gewoon ergens neer. Een lange wandeling met de kast is wellicht minder handig, maar een stukje moet toch kunnen.

Zie ik het trouwens verkeerd of hangt die server in het midden door?

s2software
19/12/07, 00:34
Is een kast van renniX, zijn niet erg stevig en hangen inderdaad door. Weegt kilo of 10 en is iets van 60cm diep. Rolletje tape meenemen en flinke lap bubbeltjes plastic, als je m dan ergens tegenaan tikt perongeluk zit je niet meteen op t metaal.

Magus
19/12/07, 12:11
Goed inpakken in bubbelmateriaal, opklap-steekwagen met luchtbanden mee en dan bij voorkeur in de auto gooien bij je ouders (ik neem aan dat je minderjarig bent omdat je geen rijbewijs hebt maar dat is wel kort door de bocht, ik weet t) of bekende.

DutchTSE
19/12/07, 12:49
Door dat ik binnenkort de colocatie server moet ophalen uit het DC, ben ik benieuwd wat een gemiddelde 1U server weegt.

De vraag of ik dit zelf niet weet; nee.
Ik heb destijds de server besteld bij de ISP zelf, die hebben toen ook de server opgeleverd.

Het gaat om een AMD Athlon(tm) 64 Processor 3500+
Met 3 IDE schijven.

En hoe kan ik de server het beste meenemen, vervoer gaat per trein (of wel, ik ga per trein naar het DC)
Van waar naar waar moet de server gebracht worden? Mogelijk dat er wel iets te regelen valt met mij/iemand. Zitten natuurlijk wel kosten aan verbonden...(benzinekosten bijv.)

DSHosting
20/12/07, 17:54
Van waar naar waar moet de server gebracht worden? Mogelijk dat er wel iets te regelen valt met mij/iemand. Zitten natuurlijk wel kosten aan verbonden...(benzinekosten bijv.)

Van Venlo-Blerick (intersquare DC) naar Ede (Gld).

Datacenter is op loop afstand van het NS station in Blerick.
Bedankt voor de tips, dan zal ik zorgen dat ik ergens bubbel plastic kan regelen :)
Afstand van station in Ede naar mijn huis is iets meer, dat wordt dan inderdaad even slijmen bij m'n ouders ;)