PDA

Bekijk Volledige Versie : Workstation



jeroen_123
17/12/07, 23:07
Het word kerst, dus tijd om eens verwend te worden :-)

Wil een nieuw workstation gaan neerzetten, de huidige komt niet echt meer mee in de werkzaamheden.

Heb zoveel mogelijk research gedaan maar raak door het bos de bomen kwijt ;-)

Ik hoop dat hier misschien mensen zijn met wat goede tips, ik weet dat ik niet op kant en klare antwoorden kan wachten, maar als ik door moeten zoeken zoals nu kost me dat nog 3 weken :(

De basis zal worden twee quad core cpu's, daar ik er voor socket 775 weinig borden kan vinden (geen) met twee sockets zal dit vermoedlijk een Xenon versie moeten worden

Bijvoorbeeld deze
ยป Intel Xeon S771 E5335 2.0GHz 8MB 1333FSB Active

Het moederbord moet bij voorkeur beschikken over 3 of 4 pci-e sloten en 1 of 2 pci-x (het mag ook allemaal pci-e zijn)
Daarvan het liefst 2 sloten pci-e 16x (ivm de videokaarten)

dingen als sata onboard, usb 2.0 spreken voor zich, die zijn wel redlijk standaard geloof ik

Evt. mag het ook een bord zijn met sas (raid) onboard

Als iemand tips heeft, dan hoor ik die graag, mijn grootste struikelblok is nu het kiezen van een goed MB

AlexanderOnline
17/12/07, 23:21
Is een octocore systeem niet wat overkill? Moet je aardig wat draaien wil je daar echt profijt van hebben op een workstation, lijkt me. Een zware quodcore brengt je ook ver, en je hebt iig veel meer keuze uit moederborden met 1 socket.

Ramon Fincken
17/12/07, 23:24
precies, wat ga je doen op je workstation ?

cyberbootje
18/12/07, 00:21
Inderdaad, met een systeem dat je beschrijft zou je redelijk rap rainbow tables kunnen genereren:D
Verder weet ik natuurlijk niet hoe ver de game ontwikkeling is dat ze dit opslurpen, alleen lijkt het me nogal sterk.

jeroen_123
18/12/07, 01:15
Het is niet voor games, tijdens mijn werkzaamheden gebeurt het nog al eens dat er vele processen tegelijk draaien (photoshop, premiere, lightwave...etc)
Misschien is het overkil, maar voor die paar honderd euro meer heb ik liever de luxe van teveel dan krap aan genoeg

twee quad core met 4gb aan geheugen zal me voldoende ruimte verschaffen om prettig te kunnen werken, zoals ik al zei, ff de kerstman aan zijn baard trekken :-)
Nu nog weten welk MB

Ramon Fincken
18/12/07, 01:35
hmm ok dan :)

Kan je OS de 4 GB aan?
Kwam, om op je RAM in te haken, er niet een ddr3 uit die dus met meer dan 800 mhz werkte?

gjtje
18/12/07, 07:43
HP levert mooie werkstations met deze specs en natuurlijk Apple, maar dan betaal je wel iets meer dan een paar honder euro meer. ;)

Kazuma
18/12/07, 10:37
HP levert mooie werkstations met deze specs en natuurlijk Apple, maar dan betaal je wel iets meer dan een paar honder euro meer. ;)

Excuse-moi? Apple is duur, maar als je een machine neer wil gaan zetten met de zelfde specs kom je een paar honderd euro duurder uit. Natuurlijk moet bij een BTO geen schijven en RAM bij Apple bestellen. Je moet wel even wachten tot Januari(?) tot de nieuwe revisie komt ;). Met Windows erop heb je een pittig beestje!

Als je nog een leuke zoekt heb ik nog wel een adresje waar je er wel wat van kan af krijgen.

MMaI
18/12/07, 10:47
als je gebruik gaat maken van premiere en lightwave, overweeg dan eens speciaal hiervoor gemaakte renderkaarten te bekijken
ik maak zelf tamelijk veel gebruik van premiere en heb hiervoor een matrox rtx2 aangeschaft, zorgt voor zee hoge snelheden en belast mijn pc vrijwel niet tenzij er gebruik wordt gemaakt van codec die niet supported is door de kaart
rtx2 heeft hiernaast ook support voor lightwave en nog een stapel andere programma's
de kosten vna deze kaart liggen beduidend lager dna de kosten voor een octocore systeem inc mobo etc.
Ik heb deze setup draaien met een Q6600 (toen een van de snelleren) maar de nieuwere quadcores kunnen natuurlijk ook prima mee.

mocht je vragen hebben over deze kaart kun je ze altijd stellen natuurlijk, waar mogelijk zal ik het proberen te beantwoorden

jeroen_123
19/12/07, 11:50
Hi MMai, dank je voor de info, die kaarten zijn zeker intressant, vooral voor het premiere gebied, Maar aangezien die maar een greep is uit de prog's die ik draai ben ik er zeker van dat er een ococore systeem komt HP en MAC vallen af, ik wil zelfs gaan bouwen (beetje hobbien ;-)

Iemand ervaring met dit moederbord ?
http://www.supermicro.nl/products/motherboard/Xeon1333/5400/X7DWA-N.cfm