PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke VPS aanbieder?



jmweggemans
17/12/07, 21:40
Ik heb momenteel thuis, over de ADSL-lijn een server met een paar kleine websites en een mailserver draaien.

Om minder tijd kwijt te zijn aan het beheren ervan, en om in de toekomst op professionele wijze klanten te kunnen hosten wil ik graag een VPS afnemen.

Ik heb gezien dat de Duitse bedrijven Strato en HostEurope interessante aanbiedingen hebben, maar misschien kunnen jullie me vertellen wat het meest geschikt voor me is?

Op de server wil ik 4 kleine websites en een mailserver draaien.

Mijn wensen:

-min. 2GB ruimte
-min. 128MB RAM, maar liever 256MB
-Debian, Ubuntu of Slackware
-Voorgeinstalleerd controle paneel voor domeinen, e-mail en per klant/domein limieten
-Antispam en antivirus pakket
-Uitbreidbaar bij groei
-Dagelijkse automatische backup
-Max. € 15,- per maand

INEXPro
17/12/07, 21:45
Hoeveel geheugen en wat voor cpu zoek je ongeveer?

Ramon Fincken
17/12/07, 21:46
Even wat tips van een ex VPS user :)

Let ook op de processorpower ;) Veel VPS aanbieders hebben een ratingsysteem ( bv 4 vd 5 sterren "power" ) maar zoek eens uit hoesnel hij nu echt is ?
Vraag dus als mogelijk dat plus een test van x dagen.

Zoek de kosten op van serverbeheer, en wat de meerkosten zijn bij overschijding limieten.

Ook handig om te vragen of er met RAID wordt gewerkt en of en hoe er backups worden gedraaid.

jmweggemans
17/12/07, 21:51
Hoeveel geheugen en wat voor cpu zoek je ongeveer?

Ik heb nu een Via Epia 800 Mhz met 256MB RAM, en dat voldoet prima. Wellicht kan ik zelfs met 128MB uit de voeten.

cyberbootje
18/12/07, 00:17
Ik heb nu een Via Epia 800 Mhz met 256MB RAM, en dat voldoet prima. Wellicht kan ik zelfs met 128MB uit de voeten.

128MB is bij de meeste een minimum, maar idd voor 4 kleine websites zou 128MB wel OK zijn.
En zoals eerder ook gezegd is let vooral op hoe snel de server is waar je op komt en hoeveel je van de server mag snoepen want je hebt ook aanbieders die je gewoon cappen op cpu speed.

Martijn Koot
18/12/07, 12:15
Ber|Art Edit: Geen reclame maken hier a.u.b.