PDA

Bekijk Volledige Versie : Datavloer Dongen / Oosterhout / Gilze-Rijen



machit
17/12/07, 16:31
Beste,

Het is een veel besproken onderwerp op dit forum, toch begin ik er nogmaals over. Ter introductie: Mach-IT.NET is een bedrijf dat kantoorautomatisering aanbied voor bedrijven binnen het MKB.

Omdat veel van onze clienten de servers op locatie hebben staan, is het vaak onmogelijk of kostbaar om deze middels een "fatsoenlijke" verbinding voor de buitenwereld beschikbaar te stellen (denk aan webserver, vpn server, file server, etc).

Wij zijn voornamelijk actief in de regio's: Oosterhout, Breda, Dongen en Tilburg. In de omgeving is geen datacenter aanwezig dat voldoet aan onze eisen, waar: 24/7 toegang, 100mbit glasvezelverbinding, mogelijkheid tot huren van kantoorruimte, etc, is.

Nu hebben wij kantoorlocatie op industrieterrein "de Vijf Eiken" waar wij de mogelijkheid hebben om een datavloer te realiseren. Hier is geen ingewikkelde verbouwing voor nodig, aangezien er al een airco aanwezig is (vorige eigenaar gebruikte de ruimte als koelcel) en toegangscontrole middels pincode.

FastFiber is al druk bezig om glasvezel aan te sluiten in de omgeving. Op dit moment zijn wij met een aantal netwerkleveranciers in gesprek voor de levering van een stabiele verbinding.

De datavloer:
- 24/7 toegang
- UPS per rack
- 100mbit netwerkverbinding
- Locatie in Dongen of Oosterhout NB
- Zeer voordelig dataverkeer

Is er wellicht interesse bij bedrijven hier op dit fora? Dan verneem ik dit graag.

Met vriendelijke groet,

Michael Gulickx
Mach-IT.NET

dennis0162
17/12/07, 16:43
Hoe groot is die locatie op de Vijf Eiken?

Swiftway-UK
17/12/07, 16:44
Ja hier hebben wij interesse in. Wij worden binnenkort een netwerk partner van fastfiber (zijn druk in bespreking met ze) en connecteren ons netwerk aan hun netwerk in Nikhef.

Ik denk niet dat je dezelfde airco units kunt gebruiken die je daar in de koelcel gebruikte, maar uit een verbouwing hebben wij hier nog twee downflow 45KW airco units en een generator staan die we kunnen inzetten voor zo een project. Je hebt hiervoor een verhoogde vloer nodig, maar dat is zowieso aan te raden.

Wat kunnen wij leveren:
- Airco Units
- Generator
- Kennis van zaken
- Connectie van onze netwerken op het fastfiber netwerk
- Contacten met leveranciers voor aanleggen stroominstallatie, verhoogde vloer en gasblus systeem
- CCTV systeem hebben we ook, we hebben hiervoor een eigen software pakket en hardware installatie.
- Cash ;)
- Sales


Wat verwachten we van een partner?

- Cash
- Mankracht (personeel)
- Sales

Geert-Jan
17/12/07, 16:47
Locatie is goed voor ons, verder afhankelijk van faciliteiten en prijs.....

INEXPro
17/12/07, 16:57
Ik ben benieuwd wat je onder

- Zeer voordelig dataverkeer
verstaat.

pierce
17/12/07, 17:30
Dit is altijd interessant als fallback of voor kleine bedrijven die hun automatisering ergens centraal willen hebben.

Echter vraag ik me af in hoeverre het interessant is met maar 1 netwerk uplink, van 100mbit, stel dat de lijn uitvalt? Wat doe je als de lijn vol zit?

Verder vraag ik me af hoe de beveiliging geregeld wordt, van alleen een pincode/token beveiliging ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van, iedereen die de code/token weet te bemachtigen heeft toegang...

Ber|Art
17/12/07, 17:32
In de omgeving is geen datacenter aanwezig dat voldoet aan onze eisenEn Concepts ICT Breda dan?

Sorcer
17/12/07, 18:16
En Concepts ICT Breda dan?

Lees: voldoet niet aan ONZE eisen. (In de omgeving is geen datacenter aanwezig dat voldoet aan onze eisen )

Verder ben ik wel geinteresseerd. Zijn er al prijzen bekend?

Bedia
17/12/07, 19:17
<knip>

Verder wil ik even vermelden dat ik voor backup servers opzich wel interesse heb in een datafloor in Dongen, mits het natuurlijk allemaal netjes wordt neergezet.

machit
17/12/07, 22:06
Ja hier hebben wij interesse in. Wij worden binnenkort een netwerk partner van fastfiber (zijn druk in bespreking met ze) en connecteren ons netwerk aan hun netwerk in Nikhef.

Ik denk niet dat je dezelfde airco units kunt gebruiken die je daar in de koelcel gebruikte, maar uit een verbouwing hebben wij hier nog twee downflow 45KW airco units en een generator staan die we kunnen inzetten voor zo een project. Je hebt hiervoor een verhoogde vloer nodig, maar dat is zowieso aan te raden.

Wat kunnen wij leveren:
- Airco Units
- Generator
- Kennis van zaken
- Connectie van onze netwerken op het fastfiber netwerk
- Contacten met leveranciers voor aanleggen stroominstallatie, verhoogde vloer en gasblus systeem
- CCTV systeem hebben we ook, we hebben hiervoor een eigen software pakket en hardware installatie.
- Cash ;)
- Sales


Wat verwachten we van een partner?

- Cash
- Mankracht (personeel)
- Sales

@switftway

Wij hebben samen met een aantal partijen het gebouw en de airco bekeken, het is eenvoudig om deze wel te kunnen gebruiken als airco voor een datavloer. Aangezien de airflow met een aantal simpele wijzigingen veranderd kan worden.

Verder zijn wij niet op zoek naar partners o.i.d. want alle kennis en ervaring is hier al aanwezig. Aangezien wij op (kleine schaal) al met enige regelmaat datavloeren opleveren bij klanten.

@ Iedereen:
De exacte locatie blijft voor jullie even een vraag, aangezien wij nog niet alles in optie hebben genomen;)

Toegang tot het pand zal worden met sleutel, pincode en camera bewaking (CCTV), aangezien wij partner zijn van Boss voor camerabewaking etc, zal het systeem ook door hun geleverd worden (bedankt voor het aanbod: switfway).

Ik heb nu even een lijst opgemaakt met mensen die mogelijk geinteresseerd zijn, hierop staan:
Geert-Jan
Sorce


Verder zijn er nog geen tarieven beschikbaar, ik zal proberen deze zo spoedig mogelijk hier te posten.

Mocht iemand nog vragen hebben, en je wilt een snellere reactie dan mag je altijd bellen: 0161 71 20 16

Diablo
17/12/07, 23:00
Wij hebben samen met een aantal partijen het gebouw en de airco bekeken, het is eenvoudig om deze wel te kunnen gebruiken als airco voor een datavloer. Aangezien de airflow met een aantal simpele wijzigingen veranderd kan worden.

Heeft deze ook een regeling voor de luchtvochtigheid van de ruimte? Dit is namelijk een must voor een dergelijke ruimte. Bij een te lage luchtvochtigheid heb je kans op statische elektriciteit en bij een te hoge luchtvochtigheid kans op condens.

davinci
18/12/07, 01:10
Je serieuze concurrent is natuurlijk Concepts in Breda. Kan je qua prijs eronder? en connectiviteit daarboven uitkomen? Mijn ervaringen qua uptime (ok via reseller) zijn niet vergelijkbaar met de 'randstad' dc's.

Swiftway-UK
18/12/07, 14:11
Je serieuze concurrent is natuurlijk Concepts in Breda. Kan je qua prijs eronder? en connectiviteit daarboven uitkomen? Mijn ervaringen qua uptime (ok via reseller) zijn niet vergelijkbaar met de 'randstad' dc's.

Ik zou niet op prijs gaan concurreren. Nederland heeft al de goedkoopste colocatieprijzen ter wereld, dat komt omdat men al tegen minimale marges aanbied.

leagzhosting
18/12/07, 16:38
wij hebben wel intresse hierin indien de prijzen redelijk zijn
gaat om 1/1 rack voor onze belgische klanten
en redundancy gevoerd kan worden dus dubbele fibers etc etc

Dutch-IS
18/12/07, 17:36
Aan wat voor prijzen moet je hier inderdaad bij denken? Is daar al wat bekend over?

@swiftway sorry maar als ze 100mbit verbinding hebben en hun prijzen heel duur zijn kan je je afvragen of het is wat je wilt?

Geert-Jan
18/12/07, 19:37
Je serieuze concurrent is natuurlijk Concepts in Breda. Kan je qua prijs eronder? en connectiviteit daarboven uitkomen? Mijn ervaringen qua uptime (ok via reseller) zijn niet vergelijkbaar met de 'randstad' dc's.

<knip> flamen doe je maar ergens anders!

machit
11/03/08, 00:30
Beste,
Het is al weer even geleden dat ik dit topic ben gestart. Naar aanleiding van dit bericht zijn wij benaderd door een bedrijf in de regio dat zich voornamelijk bezig houd met logistiek en fijnmazige distrubutie. Dit bedrijf maakt gebruik van een structuur waarbij alle locaties en clienten een connectie opzetten naar het kantoor in Dongen.
Omdat deze verbinding van belang is, heeft dit bedrijf al een overeenkomst gesloten met een leverancier voor het leveren van een 20mbit 1 op 1 glasvezelverbinding. Wij zijn een samenwerkingsovereenkomst aangegaan, maar zullen op deze locatie GEEN hosting van servers etc aanbieden, deze locatie zal puur voor fallback dns, mail en voip systemen gaan draaien. (max 3 servers)
Middels deze weg wil ik dan ook bekent maken aan personen en bedrijven die eerder belangstelling hebben getoont, dat colocatie & dedicatie hier niet mogelijk is.

Voor de belangstellende:
Datavloer is zonder verhoogde vloeren, maar met kabelgoten over het plafond. Racks zijn uitgevoerd met eigen afzonderlijke airco aan onderzijde en zijn maar 25u hoog. (4 stuks totaal). Per 4 servers is er een UPS van IBM worden geplaatst met een backup tijd van ongeveer 2 uur.
Meer informatie is niet beschikbaar, aangezien de datavloer NIET ons eigendom is en wij enkel diensten leveren aan dit bedrijf ben ik niet in de positie om meer informatie hierover naar buiten te brengen.

Ik hoop jullie hiermee voldoende geinformeerd te hebben, en bedankt voor al jullie reacties!

Met vriendelijke groet,

Michael Gulickx
Mach-IT.NET

Sorcer
11/03/08, 10:41
Wat is precies de reden dat jullie het niet hebben kunnen realiseren?