PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS en storing



frankeehm
17/12/07, 16:04
Hoi,

Ik heb onlangs een VPS server account aangevraagd bij Flexservers.nl. Het account draait als een trein, en de sites die ik er op heb staan werken goed en snel.

Nu kreeg ik een klant aan de lijn met de klacht dat ze haar pagina amper kon openen, het laden ging ontzettend traag. Zelf zie ik de site snel, velen met mij ook, alleen bij sommige internetgebruikers laden de websites op de VPS server ontzettend traag tot niet.

Weet iemand hoe dit kan? En nog beter, hoe ik dit kan verhelpen?

Gr

nielsrenselaar
17/12/07, 16:06
Laat ze een traceroute maken naar de server, dan zie je welke verbinding er lang over duurt en waar de oorzaak ongeveer kan liggen.

frankeehm
17/12/07, 16:22
Is het ook mogelijk om die traceroute zelf te plaatsen zonder mijn klant daar lastig mee te vallen?

SF-Jeroen
17/12/07, 16:30
Nee dat is niet mogelijk

Het zou eventueel kunnen indien de klant in zijn router pings aanzet, maar dat is meer moeite dan die trace zelf doen.

frankeehm
17/12/07, 16:39
Oke, thanks!

Ik heb wel iets ondekt, alleen de providers KPN & Hetnet kunnen niet op de server komen.

Vreemd!

Apoc
17/12/07, 16:40
Dan is er waarschijnlijk sprake van een netwerkprobleem, enige manier om dat op te lossen is door contact op te nemen met de provider.

SF-Jeroen
17/12/07, 16:43
PM me de link eens, kan me haast niet voorstellen dat KPN er niet op komt

Randy
17/12/07, 16:54
Als je even een IP post, kan ik wel wat traceroutes maken. Er liggen 4 DSL lijnen hier van alla nerwerkproviders.

Telfort (Tiscali)
KPN SDSL (AS286)
KPN ADSL (AD16nogwat)
Fiberworld (BBNed)

cyberbootje
17/12/07, 18:24
Dit heb ik meerdere malen gehoord hoor!!
In het verleden heb ik vaak gehad dat gebruikers van kpn niet op mijn servertje konden die ik gewoon thuis had staan.

Eenmaal ik in het datacenter zat konden ze er opeens wel bij, maar als ze dan op mijn andere server probeerden te komen in easynet ging het weer niet en dat bleek idd aan kpn te liggen want nadat ze van provider wisselden was er niks meer aan het handje.

Edit: moet er wel bij zeggen dat het niet ALLE knp klanten waren, meer een select aantal in een omgeving

frankeehm
18/12/07, 15:52
Als je even een IP post, kan ik wel wat traceroutes maken. Er liggen 4 DSL lijnen hier van alla nerwerkproviders.

Telfort (Tiscali)
KPN SDSL (AS286)
KPN ADSL (AD16nogwat)
Fiberworld (BBNed)


ip is: 89.255.60.170

Thanks!


Dit heb ik meerdere malen gehoord hoor!!
Edit: moet er wel bij zeggen dat het niet ALLE knp klanten waren, meer een select aantal in een omgeving

Ja klopt, in het zuiden des lands werkt ie niet, en in Friesland wél!

Heel vreemd.

Hier een tracert

designforlife.nl/tracert.jpg (kan nog geen links posten onder de 10 posts :( )

dennis0162
18/12/07, 16:46
Klik: http://designforlife.nl/tracert.jpg

gjtje
18/12/07, 18:16
Met de KNP - True verbinding is het vaak hommeles. Zo ver ik weet ligt het probleem bij KPN.

frankeehm
24/12/07, 11:01
Het is heel lastig om voor mij de fout te reproduceren, zitten hier mensen waarbij deze site traag doet? url: jaspernewservices.nl

DiedX
24/12/07, 11:15
Bang om een "ja, ik ook" topic te creeeren: bij mij werkt hij prima (demon, Rotterdam)

Geert-Jan
24/12/07, 11:26
Het is heel lastig om voor mij de fout te reproduceren, zitten hier mensen waarbij deze site traag doet? url: jaspernewservices.nl

Als een speer...... (geen problemen dus)

dreamhost_nl
24/12/07, 12:12
Misschien een tijdelijk iets? Hier ook geen probleem om je web site te benaderen.
Vraag je klant of het probleem nog steeds speelt en inderdaad kun je veel afleiden uit een traceroute vanaf de (inbel/kabel)provider van je klant naar de server toe; misschien dat deze over een alternatieve route loopt (via het buitenland)?