PDA

Bekijk Volledige Versie : SM IPMI op Asus P5M2-M/C mobo?



Wynand
15/12/07, 16:49
Hallo,

Waarschijnlijk een erg vreemde vraag, maar kunnen IPMI's van SM op Asus bordjes werken (heb ik het over diegene met een SO-Dimm of PCI interface)?
Zoja (en zonee), kent iemand een IPMI met KVM (SOL volstaat niet) over IP die op een P5M2-M moederbord zou werken?
KVM, remote reboot en network install zijn het belangrijkste.

Een Asus IPMI met KVM mag ook, maar die ben ik nog niet tegengekomen.

Of is wat ik hier denk totaal onmogelijk?

gjtje
15/12/07, 17:28
Volgens mij gaat dat niet werken, 't is al een heel werk de Asus kaartjes aan de praat te krijgen. :p

De Asus IPMI vind ik zelf vrij waardeloos. Zo kan je er alleen maar bij vanuit hetzelfde subnet dus je zal het altijd vanaf een intern netwerk moeten benaderen, wat op zich goed is aangezien dat een stuk veiliger is, maar niet iedereen heeft een dergelijk lan. Daarnaast kan je er niet zo veel mee als met een volledige remote controller.

Wynand
15/12/07, 17:32
Dat het enkel via het zelfde subnet kan ben ik helaas op de harde manier achter gekomen, daarom dat ik zoek naar een vervanging.
Op welke manier kan je hem extern benaderen, al dan niet met behulp van een intern netwerk?

DeziWeb
15/12/07, 18:35
Dat het enkel via het zelfde subnet kan ben ik helaas op de harde manier achter gekomen, daarom dat ik zoek naar een vervanging.
Op welke manier kan je hem extern benaderen, al dan niet met behulp van een intern netwerk?

VPN Verbinding?