PDA

Bekijk Volledige Versie : sites



scAe
15/12/07, 09:40
halo iedereen

- Hoeveel sites kan ik op 1goede server hosten??


- Hoe kan ik dan een ftp login maken per site?

mvg scae

SF-Jeroen
15/12/07, 09:43
?????

- Hoeveel sites kan ik op 1goede server hosten??

Hangt van de server & sites af.

- Hoe kan ik dan een ftp login maken per site?

Door een controlpanel te installeren of in te voeren bij je FTP programma.

scAe
15/12/07, 09:44
?????

Luke B
15/12/07, 09:46
- Wat versta je onder een goede server? ;)
Wat ga je er verder op zetten?
Linux, Windows?

- Makkelijkste is een control panel aanschaffen als DirectAdmin of cPanel.

Ga je het gebruiken voor een aantal sites voor jezelf of (ook) voor klanten? Indien dat laatste het geval is, dan is een control panel wel aan te raden.

Wynand
15/12/07, 09:47
Wat is er onduidelijk aan?
Wat versta je onder 1 server, en wat voor sites? Als dat allemaal websites zijn met vbulletin forums met 200 gelijktijdige bezoekers veel minder dan wanneer er een website met wat familliekiekjes op komt.

FTP login per website door een controle paneel op je server te installeren. Welk controle paneel? Afhankelijk van het OS van je server.

Edit: Luke was me een minuutje voor..

scAe
15/12/07, 09:48
wel
goede server voorbeeld van dell of van hp

Ik zal natuurlijk 1site voor mijn eigen webhostingbedrijf gebruiken en de rest is als bedoeling te verkopen

Ik ga linux en windows doen (dan heb ik wel 2servers nodig)

maar ftp en control panel is dat een verschil??

Jah wat voor sites
dat kan ik niet weten. als ik ze verkoop :)
Dat kiest de klant

Wynand
15/12/07, 09:51
wel
goede server voorbeeld van dell of van hpZowel HP als Dell maken ook barslechte trage servers.


Ik zal natuurlijk 1site voor mijn eigen webhostingbedrijf gebruiken en de rest is als bedoeling te verkopen

Ik ga linux en windows doen (dan heb ik wel 2servers nodig)

maar ftp en control panel is dat een verschil??Niet dat ik moeilijk wil doen, maar 2 topics terug wou je een gamehostingsbedrijf starten, en nu kom je het verschil tussen ftp en een controle paneel vragen?
Niet voor het een of het ander, maar ik zou nog maar eens twee keer nadenken voor je hieraan begint.

SF-Jeroen
15/12/07, 09:51
wel
goede server voorbeeld van dell of van hp

Zegt nog niks, wat voor Processor, Hoeveel Ram, etc.


maar ftp en control panel is dat een verschil??

Kijk je kunt rechtstreeks in linux in je ftp programma (ProFTPd) een command invoeren, alleen kunnen je klanten dat niet, dus jij kunt wel gebruikers aanmaken, in elk programma apart, maar dat is niet handig voor je klanten.

Voor Linux kun je bijvoorbeeld DirectAdmin (www.directadmin.com) gebruiken, daar kunnen je klanten alles zelf beheren en kun jij mooi pakketjes voor ze maken (Hoeveel opslag, Hoeveel dataverkeer, Hoeveel databases). Kosten ongeveer E 60,- voor lifetime indien je server in het Datacentre staat bij een reseller. Anders ongeveer E 250,-

Voor Windows kan je bijvoorbeeld Cpanel gebruiken hiervoor. Lifetime kost iets van $1230

Luke B
15/12/07, 09:53
Je lijkt je er nog niet echt in verdiept te hebben, in het hele hosting gebeuren. Nou is het goed dat je natuurlijk hier informatie vraagt, maar heb je zelf ooit al wel eens hosting gehad?
Met een control panel (= controle paneel) kun je, zoals de naam al vermoed, van alles 'regelen'. Een FTP account geeft enkel de mogelijkheid om bestanden te up-/downloaden.
Meestal vinden klanten het wel fijn als ze ook databases en mailaccounts aan kunnen maken en hun spamfilters een beetje in kunnen stellen ;)



wel
goede server voorbeeld van dell of van hp

Ja, en die heb je ook vanaf 500 euro tot 5000 euro... ;)

Waar denk je de server neer te zetten? Thuis, dat trekt je verbinding niet en dan zullen de stroomkosten ook wel wat hoger als normaal uitvallen.

scAe
15/12/07, 09:54
ok bedankt ik weet wat ik moet weten
Maar er zijn zooooooveel servers Wat is de beste (liefst van hp)
maximum prijs 3000€

Wynand
15/12/07, 09:54
Voor Windows kan je bijvoorbeeld Cpanel gebruiken hiervoor. Lifetime kost iets van $1230Toevoeging: enkel voor W2008, is nog in development.



ok bedankt ik weet wat ik moet weten
Maar er zijn zooooooveel servers Wat is de beste (liefst van hp)
maximum prijs 3000€Je moet echt wel weten wat je op die server wil gaan draaien hoor.
Verder is het niet een kwestie van op een server even een OEM windows 2003 CDtje in te steken, installeren, controle paneeltje installeren, in het rack duwen en wachten op klanten.

Hier zijn al talloze topics over.

SF-Jeroen
15/12/07, 09:55
maximum prijs 3000€ per server of?

Daarnaast, je hebt heel veel verschillende processoren enzovoort, maar bij een server kan je het beste een Server processor en een server moederbord nemen. Dit is beter voor de hitteafvoer.


Voorbeeldje:

# 2 x Intel Xeon 5030 Dempsey dual core 2.66Ghz 667 2x2MB cache VT (95W)
# 2 x 2048MB qualified DDR 667Mhz FBD Registered ECC intern geheugen
# RAID-controller
# 2 x 74 GB SATA (10.000 toeren) harddisk (WD Raptor) (10W)
# DVD-ROM drive
# 3 jaar carry-in garantie

Subtotaal € 1880.00


PS. Dit is dus een QuadCore (2x Dual). Xeon is een serverprocessor en kan dus beter tegen de hitte. ECC ram is ook voor servers, heeft een soort van foutregistratie

Luke B
15/12/07, 09:56
Sorry hoor, maar als je daar al zo slecht een inschatting van kan maken...
Kijk, je kunt de goedkoopste Drell nemen van 449 (ex. BTW & verzendkosten), en daar kun je sites op hosten, maar ook op een server van 3000 euro kan dat...
En ja, op die laatste zul je uiteraard wel wat meer kunnen hosten.

Waarom ga je niet beginnen met een zelfbouw? Of iets wat ServeRoot bijvoorbeeld aanbiedt.

Denk je de server thuis neer te dumpen, of waar?

scAe
15/12/07, 09:57
1 . misschien in onze winkel

2. ergens anders maar thuis zeker niet zoveel ken ik er wel van :)

Luke B
15/12/07, 09:59
maximum prijs 3000€ per server of?

Daarnaast, je hebt heel veel verschillende processoren enzovoort, maar bij een server kan je het beste een Server processor en een server moederbord nemen. Dit is beter voor de hitteafvoer.
Als je net begint is dat niet nodig imo.
Draai ook nog een Sempron met een desktop MoBo, constant op 40 graden, en da's cool genoeg vind ik :)


1 . misschien in onze winkel
Waar was dat een reactie op?

2. ergens anders maar thuis zeker niet zoveel ken ik er wel van :)
En dat kun je opbrengen? ;)

Wynand
15/12/07, 10:00
Niemand is geintereseerd in een plaatsje op een server die in een of andere winkel achter een lijntje van KPN hangt, sorry dat ik het zo bot zeg, maar als hoster die hosting gaat doorverkopen lijkt het me verstandig om al eens een unit in een rack af te huren. Heb je teminste een relatieve uptime garantie van stroom en netwerk (en heb je iets wat een netwerk te noemen valt).
Mij lijkt dat je je nog niet echt in de markt hebt verdiept, of zelfs maar naar de KvK geweest bent.

Luke B
15/12/07, 10:01
Voorbeeldje:

# 2 x Intel Xeon 5030 Dempsey dual core 2.66Ghz 667 2x2MB cache VT (95W)
# 2 x 2048MB qualified DDR 667Mhz FBD Registered ECC intern geheugen
# Standaard mits ondersteund RAID 1 bij 2 disks, bij 3 of meer disks RAID 5
# 2 x 74 GB SATA (10.000 toeren) harddisk (WD Raptor) (10W)
# DVD-ROM drive
# 3 jaar carry-in garantie

Subtotaal € 1880.00


PS. Dit is dus een QuadCore (2x Dual). Xeon is een serverprocessor en kan dus beter tegen de hitte. ECC ram is ook voor servers, heeft een soort van foutregistratie
Ehm, 2 Xeon's, ga je nu niet overdrijven. Dat is echt een beetje useless als je net op de markt komt.
Evenals 4 GB. ECC is idd wel een verstandige keuze. Raptor is ook niet zo nodig.

scAe
15/12/07, 10:01
Als je net begint is dat niet nodig imo.
Draai ook nog een Sempron met een desktop MoBo, constant op 40 graden, en da's cool genoeg vind ik :)


Waar was dat een reactie op?

En dat kun je opbrengen? ;)
je vroeg toch waar ik ze ging dumpen wel daar

Wynand
15/12/07, 10:03
je vroeg toch waar ik ze ging dumpen wel daarZie #16 (http://www.webhostingtalk.nl/919664-post16.html)..

Luke B
15/12/07, 10:03
Dat lees ik, maar mijn vraag was of je dat wel op kunt brengen en enig idee hebt van de kosten die hieraan verbonden zitten?

:lovewht:

SF-Jeroen
15/12/07, 10:04
Ehm, 2 Xeon's, ga je nu niet overdrijven. Dat is echt een beetje useless als je net op de markt komt.
Evenals 4 GB. ECC is idd wel een verstandige keuze. Raptor is ook niet zo nodig.

Ja hee, ik zei niet dat IK een budget van 3000 euro hiervoor had. Maargoed, bijvoorbeeld Ahead-IT heeft een mooie aanbieding;

http://www.ahead-it.be/shop.asp?NR=SCS211PROMO (E 299,-)

Luke B
15/12/07, 10:06
Daar heb je een punt ;)
Met die aanbieding die Ahead-IT heeft kun je goed de markt betreden :)
Let wel, daar heb je nog 6 dagen voor, om die te bestellen.

SF-Jeroen
15/12/07, 10:07
Maar een betere manier om een hostingbedrijf te beginnen is;

- Resellerpakket
- Groter Resellerpakket
- VPS
- Grotere VPS
- Dedicated
- Colocated

Luke B
15/12/07, 10:08
En ook in die volgorde, inderdaad.
VPS kun je misschien nog wel achterwege laten, evenals een dedicated. Hangt er net vanaf hoe je ervaring met Linux en hardware is, imo ;)

scAe
15/12/07, 10:13
van telenet
is het goed dat ik hier office network neem.

Wynand
15/12/07, 10:15
van telenet
is het goed dat ik hier office network neem.Forget it.
Poorten onder de 1000 staan dicht bij telenet, en de uploadsnelheid is zo brak als het maar zijn kan.
Met 512kbps/1mbps kan je mischien 1 statishe webpagina, zonder foto's, op hosten.
Verder heb je nog een belachelijke datalimiet bij telenet en betaal je een dikke euro per GB extra. TN Office lijnen zijn niet geschikt voor webhosting. Welkom in Belgie.

SF-Jeroen
15/12/07, 10:23
Als je persee je eigen server wilt colocaten, denk dan een maandprijs van ca. 35-50 euro per server.

Wynand
15/12/07, 10:26
Dat is budgetcolocation, zonder SLA lijkt me.. Of dat verstandig is..

SF-Jeroen
15/12/07, 10:28
Dat is budgetcolocation, zonder SLA lijkt me.. Of dat verstandig is..

Zonder hard & software managing uiteraard, maar voor 50 euro kan ik heel wat bedrijven noemen met uitstekende service, fallback mx, en dergelijke diensten.

Maxhost
15/12/07, 11:46
Ik weet niet of ik hier echt serieus op in moet gaan.

- Je weet niet welke server je moet nemen.
- Je weet het verschil niet tussen FTP en een Controlpanel
- Je wou eerst nog een gameserverbedrijf, en nu ineens webhosting
- Je denkt dat je je server zo even thuis neer kan zetten

Ik heb best begrip voor mensen die serieus een webhostingbedrijf starten. Die wil ik ook wel tips geven of met dingen helpen. Maar dit is ongeveer het zelfde als dat ik naar ziekenhuis loop en zeg dat ik wil opereren... Dat gaat niet, ik weet er niets vanaf.
Zoek een leuke hobby, en wie weet kom je er ooit verder mee...

Triloxigen
15/12/07, 20:26
kan je mischien 1 statishe webpagina, zonder foto's, op hosten.

Statisch of dynamisch maken niet veel uit hoor..
Heb met 512 kb upload zelfs een redelijk grote image dumper gehost :p

Wynand
16/12/07, 07:24
Als het een iets grotere was, dan lijkt me dat je de helft van de tijd al niet meer comfortabel kon surfen of anders een maximale foto grote van 250kB oid had..

snaaps
16/12/07, 14:54
Is de schoolvakantie weer begonnen?

Luke B
16/12/07, 14:58
Haha, nee, volgens mij pas volgende week... ;)

SF-Jeroen
16/12/07, 14:58
EDIT: Luke was me voor

cyberbootje
16/12/07, 22:23
Ik zou beginnen met een reseller pakketje, dan heb je de kopzorgen van het systeem niet als iets niet werkt en geloof me dat is vaak.
Je kan dan eerst is oefenen met klanten die niet willen betalen/ze tevreden houden etc. en intussen misschien veel kennis opdoen en stiekem iets met servers oefenen.