PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosten op een sub domein.



BlackHorse
13/12/07, 11:57
Ik ontwerp als hobby site's voor projecten van (jonge) bedrijven. Als zo'n site af is test ik hem op een sub domein bij een gratis provider. Alleen zit ik dan met het volgende probleem niemand vind mijn website.

Mijn vraag is hoe kan ik dit verhelpen want ik ben van mening dat mijn site's zo geen goeie test fase doormaken.

Zet ik zo'n site op een betaald domein dan krijg ik zat bezoekers maar het is een beetje zonde om voor iedere test een appart domein te registreren.

nielsrenselaar
13/12/07, 12:01
Als je die websites ontwikkeld voor bedrijven, je zegt dat je het vrijwillig doet. Maar als je een bijdrage vraagt van 50 euro kan je een redelijk webhosting pakket voor een jaar afsluiten, met domein naam. Lijkt mij de netste oplossing.

Of zelf een groot webhosting pakket aanschaffen en daar de subdomeinen op aanmaken, en op de voorpagina linken naar deze projecten, is natuurlijk ook een mogelijkheid.

BlackHorse
13/12/07, 12:08
Of zelf een groot webhosting pakket aanschaffen en daar de subdomeinen op aanmaken, en op de voorpagina linken naar deze projecten, is natuurlijk ook een mogelijkheid.

Dit vind ik een interessante optie.

ronaldlokers
13/12/07, 12:27
Wat bedoel je precies met testen?

Voor het testen van je ontwerp en het zoeken van fouten heb je echt geen normale bezoekers nodig. Deze wil je liever niet hebben lijkt mij. Je zet namelijk een site online waarvan je nog niet zeker weet dat hij 100% goed is, daarmee kan je wel bezoekers afschrikken. En je "klant" stuur je natuurlijk gewoon een link naar de testomgeving.

Maar zoals aangegeven zou je een hostingpakket kunnen nemen en dan je projecten aan een subdomein hangen met een verwijzing vanaf het hoofddomein. Het beste kan je dan een resellerpakket nemen aangezien je dan alle site gescheiden kan houden van elkaar.

BlackHorse
13/12/07, 12:35
Wat bedoel je precies met testen?

Invoer op de website in formulieren, gebruik van webshop, gebruik van forum, eventuele php scripts maar voornamelijk de data die de website voortbrengt en hoe die met de backoffice communiceert. En mijn ervaring leert dat dit het beste gaat met ECHTE DATA.

INEXPro
13/12/07, 19:04
Testen van de eerste beginsellen van je website zou ik toch niet op een vrij toegankelijke webserver doen. Stel er zit een fout in, dat door deze fout jou hele website om 'zeep' helpt. Eerste tests gaan bij mij altijd via de interne server.

Daarnaast kun je inderdaad een simpele hosting nemen.