PDA

Bekijk Volledige Versie : Kerstkaart



Maxhost
12/12/07, 16:56
Hallo,

Sturen jullie je klanten ook kerstkaarten?

Ik zelf ben van mening dat je dit pas moet doen als je veel geld over hebt.
Een klant denkt wel: hé leuk!
Maar ik denk dat je je klanten blijer maakt met nieuwe processor in je bak dan met een papieren kaartje die bij het afval komt...

Hoe staan jullie hier tegen over?
Je kan je geld immers maar 1 x uitgeven!

eMiz0r
12/12/07, 16:59
Hallo,

Sturen jullie je klanten ook kerstkaarten?

Ik zelf ben van mening dat je dit pas moet doen als je veel geld over hebt.
Een klant denkt wel: hé leuk!
Maar ik denk dat je je klanten blijer maakt met nieuwe processor in je bak dan met een papieren kaartje die bij het afval komt...

Hoe staan jullie hier tegen over?
Je kan je geld immers maar 1 x uitgeven!

Spam per post of per e-mail, ik zie het verschil niet. Volgens mij zijn die centen nuttiger te besteden.

dennis0162
12/12/07, 17:05
Spam per post of per e-mail, ik zie het verschil niet. Volgens mij zijn die centen nuttiger te besteden.

Jij ziet een kerskaart als Spam?

Randy
12/12/07, 17:06
Ja, zijn er weer 2500 besteld, komen als het goed is vrijdag binnen. Gaan weg icm een nieuwsbrief naar alle klanten (omzetting bv, nieuw personeel, wijziging adres, nieuwe producten/diensten, nieuwe prijzen per 1-1 en dat soort zaken)

dennis0162
12/12/07, 17:12
Ja, zijn er weer 2500 besteld, komen als het goed is vrijdag binnen. Gaan weg icm een nieuwsbrief naar alle klanten (omzetting bv, nieuw personeel, wijziging adres, nieuwe producten/diensten, nieuwe prijzen per 1-1 en dat soort zaken)

Als je weer over hebt..:p

Randy
12/12/07, 17:15
Als je weer over hebt..:p

Haha, je bent het (http://www.webhostingtalk.nl/het-runnen-van-een-web-hosting-bedrijf/109344-gratis-kerstkaart.html) nog niet vergeten.

dennis0162
12/12/07, 17:18
Haha, je bent het (http://www.webhostingtalk.nl/het-runnen-van-een-web-hosting-bedrijf/109344-gratis-kerstkaart.html) nog niet vergeten.

Was v/d week het opruimen en toen kwam ik hem tegen:)

luser
12/12/07, 17:33
De onze zijn ook bijna klaar. Beetje marketing kan nooit kwaad ;)

AlfaHosting
12/12/07, 19:02
We hebben het wel al tweemaal gedaan maar dit jaar gaan we het niet doen, verleden jaar hebben we nog een balpenhouder met kalender verzonden. Het is wel elk jaar een wel of niet afweging.

Ospito
12/12/07, 19:16
Ook wij sturen kerst/nieuwjaars-kaarten naar onze klanten en leveranciers, eigenlijk ook iets wat m.i. gewoon hoort. Je laat er mee zien dat je je relaties waardeert en er waarde aan hecht.

Maar als je het nu nog moet regelen ben je wel een beetje laat (als je een eigen ontwerp laat maken en het geheel ook nog wilt laten drukken).

Wat wij dit jaar doen:

Een dubbele kaart (150mmx150mm) in een transparante roze (huiskleur) envelop (als het goed gaat, we wachten nog op de levering daarvan :(). De kaart is uiteraard ontworpen in de huisstijl. Hierbij onze ontwerpen voor dit jaar (klanten van ons: even niet klikken ;)):

http://www.ospito.nl/kerstkaart2007-voorkant-achterkant.jpg
http://www.ospito.nl/kerstkaart2007-binnenzijde.jpg

De voor en achterkant (bovenste link) hebben een hoogglans laag gekregen.

AlfaHosting
12/12/07, 19:58
Maar als je het nu nog moet regelen ben je wel een beetje laat (als je een eigen ontwerp laat maken en het geheel ook nog wilt laten drukken).


Is nog niet te laat hoor, op twee dagen kan je alles laten drukken :)

DeziWeb
12/12/07, 19:58
Leuk gedaan:) Ook erg attent! Wij versturen geen kerstkaarten, ik heb de directie hier wel op ge attendeert, maar is niet erg mogelijk aangezien wij ook heel veel klanten hebben voor maar €15,- per jaar. Wat voor soort klanten hebben jullie voornamelijk? En gaat dit naar alle klanten of alleen de zakelijke relaties?

Maxhost
12/12/07, 20:35
Wat is het verschil tussen een klant en een zakelijke relatie??

edit: srry, verkeerd gelezen. Ik snap het al. Zakelijk of Particulier...

Ospito
12/12/07, 21:10
Leuk gedaan:) Ook erg attent! Wij versturen geen kerstkaarten, ik heb de directie hier wel op ge attendeert, maar is niet erg mogelijk aangezien wij ook heel veel klanten hebben voor maar €15,- per jaar. Wat voor soort klanten hebben jullie voornamelijk? En gaat dit naar alle klanten of alleen de zakelijke relaties?

Wij hebben voornamelijk zakelijke klanten die op zoek zijn naar service en kwaliteit en vaak komen vanaf een host waar ze een slechte ervaring mee hebben, maar de kaart gaat naar alle klanten/relaties. De gemiddelde klantbesteding ligt bij ons wel behoorlijk wat hoger dan € 15,00 per jaar.

eMiz0r
12/12/07, 21:21
Tsja sorry, ik gooi ze zelf ook altijd meteen weg. Geef je klanten liever iets waar ze ook wat aan hebben. Een balpen is bijvoorbeeld geen gek idee of de combinatie met een nieuwsbrief van Randy is ook niet zo gek. Maar alleen een kerstkaart.. die krijgt je leverancier ook per honderden thuisgestuurd van familie en vrienden.

Het geld wat je niet uitgeef aan een kerstkaart kan je goed besteden aan doelgerichte marketing of je trouwe klanten een écht presentje sturen.

Bedenk me net dat het geheel staat of valt met hoeveel klanten je misschien hebt. Ons zou een dergelijk grapje snel 20/25.000 euro kosten, terwijl het gros particulier is.

Ospito
12/12/07, 22:15
Tsja, ik denk dat wij in een heel andere markt zitten dan jij.

We hebben het vorig jaar ook gedaan en toen erg veel leuke reacties gekregen. Het kost inderdaad behoorlijk wat geld, maar gezien de ervaring van vorig jaar was er bij ons geen enkele twijfel over of we het dit jaar weer zouden doen. Tuurlijk kan je het geld ook gebruiken voor bijvoorbeeld marketing om nieuwe klanten te werven, maar m.i. mag je ook best weleens laten zien dat je huidige klanten je ook wat waard zijn en gewaardeerd worden. Bovendien is er ook gewoon budget gereserveerd voor overige marketing om potentiele klanten te bereiken.

Iets toevoegen als bijvoorbeeld een pen vind ik persoonlijk dan weer niet zo'n succes en heeft bovendien ook weinig met kerst te maken en hetgene dat je de klant toewenst d.m.v. de kaart.

cyberbootje
12/12/07, 23:06
Tsja, ik denk dat wij in een heel andere markt zitten dan jij.

We hebben het vorig jaar ook gedaan en toen erg veel leuke reacties gekregen. Het kost inderdaad behoorlijk wat geld, maar gezien de ervaring van vorig jaar was er bij ons geen enkele twijfel over of we het dit jaar weer zouden doen. Tuurlijk kan je het geld ook gebruiken voor bijvoorbeeld marketing om nieuwe klanten te werven, maar m.i. mag je ook best weleens laten zien dat je huidige klanten je ook wat waard zijn en gewaardeerd worden. Bovendien is er ook gewoon budget gereserveerd voor overige marketing om potentiele klanten te bereiken.

Iets toevoegen als bijvoorbeeld een pen vind ik persoonlijk dan weer niet zo'n succes en heeft bovendien ook weinig met kerst te maken en hetgene dat je de klant toewenst d.m.v. de kaart.

Is gratis meer diskspace of dataverkeer een niet beter idee om te laten zien dat je ze waardeert?
Als klanten leuk reageren op die kaarten dan zou ik denken oke maar lang niet iedereen vind dat en als ze meer ruimte oid krijgen dan zal je zeker niemand horen klagen(heb het nu wel over particulieren he),

Ospito
13/12/07, 09:06
Ik denk dat weinig van onze klanten echt warm worden van meer schijfruimte of dataverkeer. In 9 van de 10 gevallen gebruiken ze dat toch niet, anders hadden ze wel een groter pakket afgenomen. Bovendien vind ik dat erg standaard en te makkelijk.

Wij krijgen van vrijwel al onze relaties een kerst/nieuwjaars-kaart. Zou ook raar zijn als we die zelf dan niet zouden versturen. Zoals gezegd, wij hebben voornamelijk zakelijke relaties en proberen ook zoveel mogelijk om de klanten persoonlijk te kennen. Ik denk dat er een heel groot verschil zit tussen de particuliere hosting klant en de zakelijke hosting klant. Ik kan me voorstellen dat een particuliere klant het minder interessant zou vinden, zeker als ze her en der een hostingpakketje hebben voor een appel en een ei.

Julian
13/12/07, 11:39
Ik denk dat weinig van onze klanten echt warm worden van meer schijfruimte of dataverkeer. In 9 van de 10 gevallen gebruiken ze dat toch niet, anders hadden ze wel een groter pakket afgenomen.

Helemaal mee eens :)

luser
13/12/07, 12:30
Bij ons gaat het over 100% zakelijke klanten (denk aan consulting enz). Kunnen dus moeilijk bv. extra diskspace geven ;)
Een persoonlijk contact met de klant is heel belangrijk bij ons dus hoort een kaartje er gewoon bij.

tvm
13/12/07, 12:34
Ik verstuur naar al mijn klanten ook een kerstkaart. Weliswaar zijn mijn klanten een geheel andere sector. Wat ik aan de kerstkaart toevoeg is een kortingsbon van 3 % niet op naam. Zij kunnen deze kortingsbon dus mooi doorgeven.

Wat jullie als hoster kunnen doen is een bon voor een gratis domeinnaam bij registratie van een hostingpakket voor 1 jaar toevoegen. Of gewoon ook korting geven, in mijn sector "lees: schrijnwerk" is deze actie wel heel effectief en bij 1 nieuwe klant heb ik alle ontwerp en drukkosten mooi teruggewonnen.

De naamsbekendheid zie ik ook in de lucht schieten, zoals mensen die op café mij m 'n eigen bedrijf aanraden. Mijn klantenbestand is wel heel locatiegericht: 30 km straal rondom mijn bedrijf.

mvg,

Tim Van Maele

Maxhost
13/12/07, 17:53
Ik denk als je kaarten stuurt, je alle klanten een kaart moet sturen.
Anders krijg je later van ik heb niet, waarom niet?

Zelf heb ik besloten het alsnog te doen, en ja het kan nog!
Ontwerp dit weekend klaar.
3 dagen is drukkerij er mee klaar en wordt het verstuurd.

tvm
13/12/07, 18:00
tuurlijk verstuur je naar alle klanten. Als je een sommetje gaat maken kost het wel aardig wat maar het kan je ook veel opbrengen. Van zulke attentie 's gaat je cliënteel andere potentiëlen vlugger warmmaken.
Waarom voeg je er niet direct een ide als cadeaubon aan toe. De huidige klant betaald jou bvb € 10 en deze krijgt een cadeaubon voor € 15. De helft van de keren wordt deze cadeaubon toch niet gebruikt.

Dit zijn enkele marketingtruucjes die ik reeds heb gebruikt en effectief zijn.

mvg,

Tim Van Maele

BramuS
13/12/07, 18:22
Ik ontving zojuist een SMS van een bedrijf waar ik een dienst afneem, vind dit wel zeer attent een sms, een kaart was ook leuk geweest, maar zo laten bedrijven imo zien dat ze je waarderen als klant. Vind het een goede zaak.

Maxhost
13/12/07, 19:54
Zelf ook gedaan vorig jaar met jaarwisseling (00:00 uur)...
Helaas kwam hij bij veel klanten te laat... Te druk op de server:mad:

Dit jaar inderdaad weer een sms voor klanten, als je het goed doet kost het niets/weinig en veel zullen het waarderen!

BramuS
14/12/07, 09:01
Zelf ook gedaan vorig jaar met jaarwisseling (00:00 uur)...
Helaas kwam hij bij veel klanten te laat... Te druk op de server:mad:

Dit jaar inderdaad weer een sms voor klanten, als je het goed doet kost het niets/weinig en veel zullen het waarderen!

Ik kan me herinneren dat ik vorig jaar ook nog een sms heb ontvangen echter kwam deze pas om 4 uur in de morgen aan toen ik net plat lag, wel leuk alleen jammer dat het dan zo druk is

Ramon Fincken
14/12/07, 10:18
Ik kan me herinneren dat ik vorig jaar ook nog een sms heb ontvangen echter kwam deze pas om 4 uur in de morgen aan toen ik net plat lag, wel leuk alleen jammer dat het dan zo druk is

nieuwjaars SMS'jes verstuur ik al jaren VOOR 22.00 uur op oudjaarsdag.
Voordeel: 99% kwam aan + Een leuke reply al voor het nieuwe jaar terug :)

Maxhost
14/12/07, 17:03
En hoe verstuur je het? Ik neem aan dat je het niet met je mobieltje doet?xD

is EN een kaart, EN een sms te veel van het goede?

Ramon Fincken
14/12/07, 17:15
Nee voor vrienden/familie is de SMS, klanten stuur ik eigenlijk nooit wat.

Server00
14/12/07, 18:18
Ik heb ook weer berg kerstkaarten binnen voor vrijwel elke klant 1 stuk ongeacht het aangeschafte product. Max kerstkaarten hoeft niet veel te kosten en geeft toch een gevoel dat je aan ze denkt. Ik snap best dat je het geld beter kan gebruiken, maar dat zie ik bij bijv prijzen weg te geven bij aanschaf van een pakket.

Ik heb de kaarten al reeds 2 maanden was er vroeg bij, alleen probleem is dat ik nu weer een groot deel moet gaan bestellen aangezien het klantenbestand enorm is gegroeit de laatste periode (die groei niet verwacht).

Maxhost
14/12/07, 19:57
Dat is inderdaad jammer... Ik heb ook de tip gekregen als ik bestel, gelijk 3 x zoveel te doen dan je nodig hebt. Kan je ze volgend jaar weer gebruiken en ben je goedkoper uit... Ook heb je altijd wat achter de hand:)

Ik stuur nu dus sowieso een kaart, maar moet ik er ook nog sms bij doen? of is dit te veel van het goede?

Server00
14/12/07, 20:01
Dat is inderdaad jammer... Ik heb ook de tip gekregen als ik bestel, gelijk 3 x zoveel te doen dan je nodig hebt. Kan je ze volgend jaar weer gebruiken en ben je goedkoper uit... Ook heb je altijd wat achter de hand:)

Ik stuur nu dus sowieso een kaart, maar moet ik er ook nog sms bij doen? of is dit te veel van het goede?

Als je de goede kaarten hebt wel :). Wij hebben hier kaarten waar ook het jaartal opstaat dus is niet handig als het 2009 is en er staan 2008.. SMS kan altijd alleen weet niet of men dat waardeert of leuk is. Maar als je het doet doe het dan precies om 0:00 (als je door het verkeer komt).

tvm
15/12/07, 13:11
Max,

en sms is volgens mij tevel van het goede. Stel dat jij om 00:00 Van elke leverancier en zakelijke contacten een sms omntvangt. Het is dan al veel te persoonlijk en zeker niet proffessioneel. Een E_mail met een actie in kan je bvb 1 januari verzenden.

mvg,

Tim Van Maele

AlfaHosting
15/12/07, 14:16
Persoonlijk zou ik het ook niet al te geweldig vinden als ik plots 35 smsjes krijg van leveranciers.

DeziWeb
19/12/07, 16:27
Ik ben nu bezig met het versturen van de kerstkaarten, doen jullie er nog wat bij? Een brief? Evt. aanbiedingen voor 2008?

Technotop
19/12/07, 17:52
Wat wij gaan doen verklappen we nog niet, dat zien de klanten vanzelf als de postbode of bezorger langs komt :)

RayManZ
19/12/07, 18:05
Ik wacht in spanning af Robbert ;)

Glenn
19/12/07, 18:22
Het kan nog snel: www.goededoelenkaartjes.nl

Kaarten voor 1,99 per stuk inclusief portokosten. Hiervan gaat 1 euro naar het goede doel. Zelf ontwerp uploaden, tekst intypen en CSV met alle adressen importeren is voldoende.

ErikKosters
19/12/07, 18:45
Heb hier nog enkele kaarten over dus, wie o wie :p.

Luke B
19/12/07, 18:58
Heb hier nog enkele kaarten over dus, wie o wie :p.

Ik ben klant van je maar heb nog niks ontvangen? Is de post zo traag, of vergeet je me nou helemaal ;)

AlfaHosting
19/12/07, 19:01
Ik ben nu bezig met het versturen van de kerstkaarten, doen jullie er nog wat bij? Een brief? Evt. aanbiedingen voor 2008?

We gaan het dit jaar houden bij een eenvoudige kerstwens via email. Men krijgt dan nog een promocode waarmee men een korting kan ontvangen.

dennis0162
19/12/07, 19:08
Het kan nog snel: www.goededoelenkaartjes.nl

Kaarten voor 1,99 per stuk inclusief portokosten. Hiervan gaat 1 euro naar het goede doel. Zelf ontwerp uploaden, tekst intypen en CSV met alle adressen importeren is voldoende.

Heb er net een paar besteld. Voor een goed doel dus :rolleyes:


Heb hier nog enkele kaarten over dus, wie o wie :p.

ik wil er wel een:D

Luke B
19/12/07, 19:08
Heb hier nog enkele kaarten over dus, wie o wie :p.

Ik ben klant van je maar heb nog niks ontvangen? Is de post zo traag, of vergeet je me nou helemaal ;)

DeziWeb
19/12/07, 19:24
Nog iemand tips over het bijvoegen van een brief etc. bij de kerstkaart?

Maxhost
19/12/07, 19:32
Ik heb een brief met een kortingsbon voor nieuwe aankoop bijgevoegd...:)

DeziWeb
19/12/07, 19:53
Ik heb een brief met een kortingsbon voor nieuwe aankoop bijgevoegd...:)

Kun je wat meer informatie geven over de inhoud van de brief? Aan beide punten zit ik zelf ook te denken.

Maxhost
19/12/07, 21:03
Voeg me toe op msn: marijn [at] max-host [dot] nl
Geef liever geen details in topic, moet nog bij klanten aankomen dus...

ErikKosters
19/12/07, 21:23
Ik ben klant van je maar heb nog niks ontvangen? Is de post zo traag, of vergeet je me nou helemaal ;)
Zal nog onderweg zijn.


ik wil er wel een:D
PM maar details

Trafego
19/12/07, 21:41
Wij hebben dit jaar naar onze dedicated/colocatie en webapplicatie klanten een kerstkaart gestuurd inderdaad, dit voor stukje marketing en laten "zien" dat er aan de klant gedacht word dan enkel maandelijks/jaarlijks een bedrag innen. we hebben zelfs een xaantal kerstwijn kistjes klaar staan voor de klanten die toch xxxx hebben weggelegd dit jaar :)

Spyder01
19/12/07, 22:21
Heb hier nog enkele kaarten over dus, wie o wie :p.


Je mag mij er wel een sturen hoor, leuk om van conculega's ook een kerstkaart te ontvangen ;)

Als het goed is heb je m`n adres nog wel ergens :D

ErikKosters
19/12/07, 23:11
Je mag mij er wel een sturen hoor, leuk om van conculega's ook een kerstkaart te ontvangen ;)

Als het goed is heb je m`n adres nog wel ergens :D

Als je even je achternaam meld dan kan ik het opzoeken. Pm voor zekerheid anders ff je adres. Is overigens laatste kaart, ben weer van het afval verlost :).

maartenb
19/12/07, 23:59
Heb hier nog enkele kaarten over dus, wie o wie :p.

oh altijd leuk, ik stuur je even een PM

Edit: zie dat de laatste kaart net al vergeven is

ErikKosters
20/12/07, 00:10
Stuur maar, dan zorg ik wel dat jij er ook 1 krijgt maar dan houdt het op :).

santema
20/12/07, 01:02
geen kaarten, 90% is buitenlands, en dat gaat flink in de kosten lopen om die allemaal een kaart per post te sturen :). Waarschijnlijk wel iets per e-mail of na het inloggen op het control panel.

Triloxigen
20/12/07, 01:18
Do I need to say more? ;)

ErikKosters
20/12/07, 08:26
Do I need to say more? ;)

het blijft origineel :)

Remigius
20/12/07, 11:36
Wij sturen elk jaar al onze klanten een kerstkaart. Of het nu alleen webhostingklanten zijn of ook grotere webontwikkeling klanten. Dit jaar wilden we wat origineels doen, dus hebben we de volgende kaart verstuurd (met een glanzend folie over ons logo). Aan de binnenkant van de kaart hebben we natuurlijk nog een goed leesbare kerstwens geplaatst :)

We hebben al hele leuke reactie's op de kaart ontvangen van klanten die hem niet snapten en klanten die hem wel snapten :)

Domenico
20/12/07, 11:42
Wij sturen elk jaar al onze klanten een kerstkaart. Of het nu alleen webhostingklanten zijn of ook grotere webontwikkeling klanten. Dit jaar wilden we wat origineels doen, dus hebben we de volgende kaart verstuurd (met een glanzend folie over ons logo). Aan de binnenkant van de kaart hebben we natuurlijk nog een goed leesbare kerstwens geplaatst :)

We hebben al hele leuke reactie's op de kaart ontvangen van klanten die hem niet snapten en klanten die hem wel snapten :)

Leuk alleen jammer van de spelvaut. ;)
comming -> coming

Remigius
20/12/07, 11:52
Leuk alleen jammer van de spelvaut. ;)
comming -> coming
Ik vroeg mij inderdaad af hoe lang het zou duren voordat iemand hem opviel :). Gelukkig is de code wel goed.. dat zou een aardige blunder zijn ;)

Maxhost
20/12/07, 14:03
Of niet... Kijken of mensen het door hebben...xD

Voor mensen met interesse, mijn kerstkaart staat ook online.
http://max-host.nl/kerstkaart.jpg

Dit is kleine versie. orgineel is 9 mb .ai bestand...
Dus gaat om idee, kijk dus niet naar kwaliteit

FransVanNispen
21/12/07, 03:43
Volgens mij zijn die centen nuttiger te besteden.

Afgelopen jaren stuurden wij ook kaarten. Echter gaan we dit jaar de centen inderdaad nuttiger besteden. Niet dat wij onze klanten geen fijne feestdagen en gelukkig 2008 wensen, en de WHT'ers, maar dat kan inderdaad dit jaar per email.

Wij hebben namelijk besloten het geld van de kerstkaarten uit te sparen en dat te doneren aan de actie "VOL voor Kika" (http://www.vol.nl/index.php?id=123).

Op deze manier kunnen wij én onze klanten het beste wensen én een klein beetje bijdragen aan "Kinderen Kankervrij".

Maxhost
21/12/07, 12:32
Kan je inderdaad ook doen, echter is dit niets iets wat ik persoonlijk zou doen.
Een onderneming heb je met het doel winst te maken. Als je wat voor kika wil doen, kan wel, maar naar mijn idee hebben ze daar stichtingen voor...?
Begrijp me niet verkeerd! Ik vind het wel goed dat je het doet, maar echt een nuttige besteding vind ik het niet. (als je kijkt naar je onderneming)

®on
21/12/07, 12:53
Als je wat voor kika wil doen, kan wel, maar naar mijn idee hebben ze daar stichtingen voor...?
Die stichtingen planten een boom, en daar komt vanzelf geld aan te hangen ofzo?

Kika = een stichting.

Wij sturen geen kaarten, presentjes of wat dan ook. We doen al zo lang we bestaan (bijna 5 jaar) een donatie aan een goed doel, ter waarde van de kosten die we uitsparen met de verzending van kaarten. Attent naar je klanten toe zijn is mi. niet gebonden aan feestdagen.

AlfaHosting
21/12/07, 13:18
Afgelopen jaren stuurden wij ook kaarten. Echter gaan we dit jaar de centen inderdaad nuttiger besteden. Niet dat wij onze klanten geen fijne feestdagen en gelukkig 2008 wensen, en de WHT'ers, maar dat kan inderdaad dit jaar per email.

Wij hebben namelijk besloten het geld van de kerstkaarten uit te sparen en dat te doneren aan de actie "VOL voor Kika" (http://www.vol.nl/index.php?id=123).

Op deze manier kunnen wij én onze klanten het beste wensen én een klein beetje bijdragen aan "Kinderen Kankervrij".

Mooie geste. In dat geval komt het geld goed terecht.

Jammer dat vaak zo weinig van wat je stort echt bij de mensen terecht komt. Onlangs was het hier nog op het nieuws over ontwikkelingsorgantisatie's .. als 5 euro van de 100 euro die je geeft echt terechtkomt bij de mensen voor wie het bedoelt is heb je te maken met een uitstekende organisatie.

Triloxigen
21/12/07, 15:33
Mooie geste. In dat geval komt het geld goed terecht.

Jammer dat vaak zo weinig van wat je stort echt bij de mensen terecht komt. Onlangs was het hier nog op het nieuws over ontwikkelingsorgantisatie's .. als 5 euro van de 100 euro die je geeft echt terechtkomt bij de mensen voor wie het bedoelt is heb je te maken met een uitstekende organisatie.

Vaak gaat een groot deel van het geld naar marketing..
Als je wilt dat echt al je geld naar het doel gaat, doneer dan aan Sea Sheppard http://www.seashepherd.org

Daar waar Greenpeace stopt gaat Sea Sheppard verder.
In plaats van spandoekjes ophangen hebben ze daar betere een oplossing voor, gewoon walvisvaarders rammen.
(Let op: dat de boot beschadigd, maar NIET zinkt want dat is alleen slecht en ze willen geen menselijke slachtoffers)

Server00
21/12/07, 16:07
Wij versturen wel kerstkaarten en steunen daarmee ook Kika. dus je kan het ook gewoon allebei doen ;).

Remigius
21/12/07, 21:19
Het versturen van kerstkaarten is voor ons ook voornamelijk een manier om klanten te laten weten dat we ze niet vergeten zijn. We willen niet alleen maar elk kwartaal incasseren. Ik ben het met headout eens dat het niet gebonden moet zijn aan feestdagen, maar ik vind het persoonlijk wel een mooi moment.

Server00
21/12/07, 22:23
Het versturen van kerstkaarten is voor ons ook voornamelijk een manier om klanten te laten weten dat we ze niet vergeten zijn. We willen niet alleen maar elk kwartaal incasseren. Ik ben het met headout eens dat het niet gebonden moet zijn aan feestdagen, maar ik vind het persoonlijk wel een mooi moment.

Kerstkaarten versturen we aan iedereen met kerst, ongeacht de aankoop die er is gedaan. Grotere klanten krijgen bij een geslote deal (fles wij / champange).

MMaI
21/12/07, 23:37
probel had een geweldige actie, stuurden een digicard en het geld wat ze hiermee uitspaarden doneerden ze aan unicef, wat mij betreft is dat de echte kerst gedachte en verdient dit navolging
ik heb zelf geen hostingbedrijf maar heb al wel voor verschillende mensen kerstkaarten ontworpen dit jaar ;) als je goed plant etc hoeft dit niet zo gek veel te kosten
ongeveer een euro per kerstkaart en bij grote aantallen ene stuk minder (incl enveloppen en postzegels etc)

ps. de bovengenoemde doelen gerelateerd aan het milieu zijn voor mij criminele organisaties ne verdienen geen cent meer zolang er zaken als armoede in de wereld zijn

Spyder01
23/12/07, 15:26
Dit jaar hebben we door de drukte moeten kiezen voor een digitale kaart.
In 2008 vieren we ons 5-jarig bestaan en besteden daar wel veel aandacht aan.

Nou ja, een mooie digitale kerstkaart is ook niet mis dunkt me ;)

Server00
23/12/07, 15:40
Dit jaar heb ik volgens mij teveel betaald voor de kerstkaarten betaalde 1,50 euro excl. 19% BTW voor gedrukte kerstkaarten en dat was gelukkig wel incl. enveloppen maar had nog geen postzegels.

Spyder01
23/12/07, 16:51
Dit jaar heb ik volgens mij teveel betaald voor de kerstkaarten betaalde 1,50 euro excl. 19% BTW voor gedrukte kerstkaarten en dat was gelukkig wel incl. enveloppen maar had nog geen postzegels.

Dat hoeft niet per definitie duur te zijn hoor. Ligt aan het soort papier/karton en of het full color kopie of digital print is. Ook hoe je het aanlevert is erg belangrijk :)

Server00
23/12/07, 21:05
Dat hoeft niet per definitie duur te zijn hoor. Ligt aan het soort papier/karton en of het full color kopie of digital print is. Ook hoe je het aanlevert is erg belangrijk :)

Niks aangelevert, gewoon een mooie kerstkaart gekozen welke je ook als particulier zo zou neer zetten tussen de andere en dan uiteraard aan de binnekant wat gedrukte tekst. Vind die prijs zelf niet erg, maar hoorde dat ik er toch best veel voor neerlegde :)