PDA

Bekijk Volledige Versie : Win2k3 Apache PhP en MySql



WF WebHosting
11/12/07, 17:12
Beste Wht'ers,

Voor een aantal controle panels dien ik Apache, PhP en MySql te installeren.

Nu draai ik dus win2k3, hoe kan ik daar de bovengenoemde modules installeren.

Wampp icm ioncube?
Xampp icm ioncube?

Of zijn er nog andere wegen die naar Rome leiden.

Blade

INEXPro
11/12/07, 17:41
Neem bijvoorbeeld een losse installatie van Apache, php & mysql

Natuurlijk is IIS in windows 2003 ook beschikbaar voor je!

Randy
11/12/07, 17:44
Ik zou absoluut voor IIS gaan in plaats van Apache. Het enigste verschil zit hem in mod_rewrite maar hier heeft IIS ook genoeg (gratis) ISAPI-modules voor. Verder gebruik je WAMP niet in een productieomgeving. Wel leuk is bijvoorbeeld Zend Core. En deze is ook gratis: www.zend.com.

Waarom eigenlijk een controlpanel als Windows zelf IISmanager biedt?

WF WebHosting
11/12/07, 17:55
omdat het hier een controle panel betreft voor een gameserver, dus installeren van de files, user aanmaken ftp, starten/stoppen, upgrades etc etc.

Ik ben zelf niet goed thuis in win2k3 server omgeving vandaar deze vragen.

Blade

Randy
11/12/07, 18:23
Je zou de installatie kunnen laten doen. Maar ik wil je Zend Core in dit geval aanraden. Gratis te downloadne op www.zend.com. Wel eerst even handmatig 'IIS' activeren via add/remove services. Installeerd PHP via FastCGI voor je en PHP-modules kun je via een controlpanel aan- en uitschakelen. (voorbeeld (https://doetinchem.aklmedia.nl/))

WF WebHosting
11/12/07, 23:53
Zit er nog een wezenlijk verschil in Zend Core en Zend Core for IBM?
Ik heb hier de IBM versie geinstalleerd en er ontbreken dus buttons omdat ik onder windows draait, oa. voor restart Apache.

Blade

Randy
12/12/07, 00:00
Wel de x86 Windows verdie nemen natuurlijk.

WF WebHosting
12/12/07, 00:01
Zijn allebei x86 versies :D

Blade

INEXPro
12/12/07, 00:37
Overwogen om over te stappen op linux? of draaien de games enkel op een windows omgeving?

WF WebHosting
12/12/07, 01:59
Het gros van de games die ik draai, zitten al op linux.
Wat ik wel heb bemerkt is dat de meeste games eerst uitkomen op windows en daarna geport worden voor linux (scheelt ettelijke weken).

Er zijn ook games die alleen maar worden uitgebracht op windows (America's Army laatste versie bijvoorbeeld). Tja dan loop je het een en ander mis.

Blade

Randy
12/12/07, 03:27
En er zijn games die (veel) beter lopen op Windows dan op Linux; Battlefield 2 bijvoorbeeld.

INEXPro
12/12/07, 10:28
Het gros van de games die ik draai, zitten al op linux.
Wat ik wel heb bemerkt is dat de meeste games eerst uitkomen op windows en daarna geport worden voor linux (scheelt ettelijke weken).

Er zijn ook games die alleen maar worden uitgebracht op windows (America's Army laatste versie bijvoorbeeld). Tja dan loop je het een en ander mis.

Blade

Een 2de server met linux installeren naast je windows machine?

WF WebHosting
12/12/07, 11:10
Die heb ik al, mijn excuses als dat niet duidelijk is over gekomen. Het gaat me om de windows server.

Wat ik btw afvraagt wat voor soort Gcp de windows gamehosters zelf gebruiken voor het aanmaken van users games etc etc. Of word dat middels RDP gerealiseerd?

Blade

INEXPro
12/12/07, 16:03
Die heb ik al, mijn excuses als dat niet duidelijk is over gekomen. Het gaat me om de windows server.

Wat ik btw afvraagt wat voor soort Gcp de windows gamehosters zelf gebruiken voor het aanmaken van users games etc etc. Of word dat middels RDP gerealiseerd?

Blade

Neem aan dat dit gewoon via scripts gaat die via een webpage aanspreekbaar zijn.
RDP is wel meteen extreem toegang veel voor dit soort taken.