PDA

Bekijk Volledige Versie : Vereisten VPS



c0ldfux0r
11/12/07, 16:32
Beste,

normaal gezien zou ik binnenkort van een gewoon reseller-account overschakelen naar een VPS...
Deze zal dus hoofdzakelijk gebruikt worden voor webhosting.
Ik vroeg mij af hoeveel RAM-geheugen de VPS moet hebben als ik tót 50 accounts zou verkopen...
Dank bij voorbaat!

Met vriendelijke groet,
Frederic Van Linthoudt

SF-Jeroen
11/12/07, 16:37
Hangt van de accounts af, zitten er zware Mysql databases bij, hoeveel visitors, etc. etc.

Met linux zou ik 256mb - 512mb nemen (512mb als er toch wel flink wat mysql bij zit).

MarcelC
11/12/07, 16:46
Beste Frederic,

bedenk goed waarom je wil overstappen naar VPS, wat ga je daar krijgen wat je nu niet hebt. Het brengt ook onderhoud/kennis van de server met zich mee. En kosten voor licenties van controlepaneel e.d.
Maar misschien heb je hier al ruimschoots over nagedacht :)

Ik zou met vijftig accounts toch minimaal voor 512mb gaan. Zelf hou ik van zekerheid en zou overwegen om dat, mits binnen budget, nog te verhogen.

c0ldfux0r
11/12/07, 16:55
bedenk goed waarom je wil overstappen naar VPS, wat ga je daar krijgen wat je nu niet hebt. Het brengt ook onderhoud/kennis van de server met zich mee. En kosten voor licenties van controlepaneel e.d.
Maar misschien heb je hier al ruimschoots over nagedacht :)

Dag Marcel,
ik heb idem al goed nagedacht over deze beslissing, ben er al een aantal weken mee bezig.
Onderhoud/Kennis is ook geen probleem, want ben ondertussen al zeer goed vertrouwd met de linux-omgeving.

Mastje
11/12/07, 18:39
Als ik deze vraag langs zie komen, dan vraag ik me af of je er wel aan moet beginnen.....

Dit is totaal afhankelijk van de websites die erop staan. Het voordeel van VDSen is, dat er makkelijk geheugen bij geprikt kan worden. Dit gaat immers softwarematisch. Neem een VPS met 256MB af en kijk of dit voldoende is.

Ik heb een paar websites welke redelijk veel gebruik maken van GD. Hierdoor wil ik mijn geheugen upgraden, aangezien hij soms begint te swappen. (Ik heb 256MB geheugen en moet naar 512MB)

Nogmaals, als je deze vraag stel, moet je jezelf afvragen of je hier wel klaar voor ben ;)

Martijn Koot
12/12/07, 10:32
Ik denk dat je met 256mb in eerste instantie voor een beetje webhosting ruimschoots genoeg hebt. Je kan later altijd nog upgraden en tussen 256 en 512 zit een relatief groot prijsverschil dus kijk goed hoe je je geld besteed.

Wij hebben op onze website een kopje ingericht waar onze klanten hun VPS voor gebruiken. Misschien moet je daar eens naar kijken.

Je zou er indien noodzakelijk altijd een SLA bij kunnen nemen.

Groeten

Martijn

Jesperw
12/12/07, 10:41
In mijn ervaring is 256MB in dit geval wel mogelijk, maar zul je van 512MB wel veel profijt hebben. Ik zou daarom 512MB in overweging nemen.

Maar, zoals hierboven al genoemd, eigenlijk hangt 't helemaal af van je sites.