PDA

Bekijk Volledige Versie : Ok nog maar 1 dan: Streaming / Windows / VPS



westm003
10/12/07, 18:02
Stel ik heb een machine, Core 2 duo Xeon 3070 (2,67Ghz) met 8GB geheugen en RAID10 4 schijven.

Zou ik een Xtal streaming klanten aankunnen met een goede standaard resolutie in een VmWare server VPS waar Windows 2003 enterprise in draait?

Het gaat om een video broadcast waarbij, aan de streaming pc kant, de compressie wordt uitgevoerd dus op de server gaat het alleen om netwerk verkeer.

Iemand enig idee hoeveel klanten ik aan zou kunnen (mocht ik zoiets gaan doen)?

Het doel is uiteindelijk betere hardware utilisatie te verkrijgen aangezien de broadcast 1 maal per week zal plaatsvinden.

Is er uberhaupt iemand die video streamed vanuit een Xen of VmWare VPS? Of is dat iets waar je beter ver van weg kan blijven?

INEXPro
10/12/07, 19:28
Als je gaat virtualiseren wil je in een aantal gevallen servers die weinig tot geen resources nodig hebben (proc & geheugen) bij elkaar stoppen om zo kosten te besparen.
Wat ik uit jou verhaal begrijp is dat je toch zware applicaties wil gaan draaien, met name 1 maal per week. Maar naar hoeveel mensen (netwerk) en welke resolutie.

Zelf zit ik niet in videostreaming en kan je geen hulp bieden bij het uiteindelijk kiezen.

Randy
10/12/07, 19:30
Je kunt net zoveel kwijt als je netwerkkaart kan verwerken. Met relaying alleen heb je geen recourses nodig.

RSDD
14/12/07, 21:25
Streaming i.v.m. met Disk I/O is eigelijk gewoon iets wat je moet vermeiden.