PDA

Bekijk Volledige Versie : XEN 3.1.0 en Windows guests



WilloW
10/12/07, 14:00
Heren,

Probeer op onze XEN 3.1.0 server een Windows 2003 server guest aan te maken echter loop ik op het gedeelte met VNC vast.

Moet ik nu op de Dom-u eerst VNC server installeren? Heb op verschillende forums gelezen maar kan niet echt vinden of dit nu een must is.

iemand? Of iemand die misschien uit zijn eigen kladblok kleine howto heeft?

WilloW
13/12/07, 09:03
tikje

Wido
13/12/07, 09:25
Wat Googlen: http://mediakey.dk/~cc/howto-install-windows-xp-vista-on-xen/

Het lijkt heel simpel? Wat apt-get en je bent klaar.

Heb je met netstat gekeken of er wel een VNC server op poort 5090 luistert?

hrodenburg
13/12/07, 09:49
in de xend-config.sxp staat standaard de vnc server op 127.0.0.1. Ik ga er vanuit dat je vanaf het netwerk wilt connecten, dus moet je dat zoiezo even veranderen. Daarna connect je naar het ip van je dom0. Verder heb je volgens mij uit m'n hoofd niets speciaals nodig.
Met netstat even kijken geeft misschien ook wat duidelijkheid. De vnc poort is overigens 5900.

WilloW
13/12/07, 19:01
in de xend-config.sxp staat standaard de vnc server op 127.0.0.1. Ik ga er vanuit dat je vanaf het netwerk wilt connecten, dus moet je dat zoiezo even veranderen. Daarna connect je naar het ip van je dom0. Verder heb je volgens mij uit m'n hoofd niets speciaals nodig.
Met netstat even kijken geeft misschien ook wat duidelijkheid. De vnc poort is overigens 5900.

Ik heb hem voor het gemak even op 0.0.0.0 gezet maar lijkt erop dat het niks doet. De machine is wel gewoon gestart maar heb geen enkel idee wat hij doet


Wat Googlen: http://mediakey.dk/~cc/howto-install-windows-xp-vista-on-xen/

Het lijkt heel simpel? Wat apt-get en je bent klaar.

Heb je met netstat gekeken of er wel een VNC server op poort 5090 luistert?

Yup lijkt ook heel simpel maar toch "no go" er start ook helemaal geen VNC server daarom was mijn vraag ook of ik die eerst nog moest installeren.

Klooi vanavond nog wel wat had er van de week ook geen tijd meer voor gehad

gjtje
13/12/07, 20:50
Je moet xend compileren met vnc support, dat gebeurt vanzelf als de juiste libs (libvncserver) aanwezig zijn volgens mij.

Hij start dan een server voor elke guest waar je vnc aanzet. De VNC poort is standaard 5900 + domid, maar dat kan je met netstat ook wel zien. ;)

blieb
16/12/07, 22:25
Hmm ik heb de bovenstaande howto gevolgt, maar jammergenoeg geen vnc port open. Is de debian pakket met vnc gecompiled dan?

gjtje
16/12/07, 23:55
Wat zegt xend.log over vnc?

Costeijn
17/12/07, 09:33
In de laatste CT Magazine staat ook een howto over Xen met windows. Misschien heb je daar wat aan.

blieb
17/12/07, 14:00
Wat zegt xend.log over vnc?

nee zag niks in de logfiles over vnc :(

ik dacht ik probeer het ff op debian lenny (testing), daar pakt hij wel vnc libs erbij maar volgens mij heeft lenny geen xen kernel? :S

blieb
21/12/07, 01:05
HMm heb na veel rommelen en gestoei met debian maar ff ubuntu gutsy geinstalleerd. hier draait 3.1 standaard op. echter weer geen vnc hehe :P


lees ook in de logfile van xen:

[2007-12-21 00:56:04 6600] INFO (__init__:1094) createDevice: vfb : {'vncunused': 1, 'other_config': {'vncunused': 1}, 'uuid': '11bbc338-238f-4e46-6521-892e76e7287c'}

Hoe controlleer ik of vnc support word?

lees onderaan op https://help.ubuntu.com/community/Xen dat het zo moet, dus ik zou dan zeggen dat het support word. of hebben ze het er i gutsy weer uitgegooit :P

gjtje
21/12/07, 08:30
Tja, als je zelf de boel zou compileren zou je dat zeker weten. :)
Bestaat /usr/lib/libvncserver.* ?

Staat vnc aan in de config van zowel xend als de guest? En heb je xend herstart?

blieb
21/12/07, 16:23
hmm, path naar qemy-dm stond neit goed in win01.cfg:P

device_model="/usr/lib/xen-ioemu-3.1/bin/qemu-dm"


Dus als er mensen zelfde probleem hebben? check dan ff de pathjes :P

WilloW
21/12/07, 20:44
hmm, path naar qemy-dm stond neit goed in win01.cfg:P

device_model="/usr/lib/xen-ioemu-3.1/bin/qemu-dm"


Dus als er mensen zelfde probleem hebben? check dan ff de pathjes :P

Oh... dammm hier hetzelfde probleem gewoon. Moet ook zeggen dat ik eigenlijk laatste week geen tijd meer gehad heb om ermee te spelen.

hrodenburg
21/12/07, 21:07
Dan startte dus heel je guest niet, en niet alleen vnc niet. wel een belangrijk detail :cool:

blieb
22/12/07, 03:01
Nouja als ik "xm list" uitvoerde stond de de betreffende machine wel in de lijst. Ik ging er dus vanuit dat dat wel goed draaide :P