PDA

Bekijk Volledige Versie : Telnet Probleem



DiezeL
08/12/07, 20:51
Hallo,

ben nieuw op dit forum en heb een paar vragen over hoe te Werken met Telnet. Dit is wat ik wil doen:

Ik zit in een netwerk van 4 Computers en wil met 1 Computer de andere 3
een connectie maken.

Ik heb al wat geprobeerd alleen geeft hij een foutmelding dat poort 23 niet open is. Hierna heb ik met Nmap gekeken welke poorten wel Toegankelijk waren, echter kreeg ik toen de Melding: Druk een toets om verder te gaan..
"ik druk een toets". Hierna loopt de Prompt vast en zegt dan: Verbinding met Host verbroken :(.

Kunnen jullie mij hier iets mee op weg helpen?

Met vriendelijke groeten,

Kai Bennink

Bhai
08/12/07, 21:23
post ff de output van nmap waar in staat welke poorten open zijn zet de optie -A ertussen dus "nmap -sS -v -A IP"

Xolphin
08/12/07, 21:24
Je kunt niet zomaar een telnet naar een andere PC doen, je moet hier eerst een telnet server (service / deamon) op draaien.

Als je Windows gebruikt kun je op http://support.microsoft.com/kb/299942 lezen hoe je deze aanzet. Een stuk makkelijker werkt het met remote desktop of VNC.

Als je iets anders gebruikt, laat dan even wat :).

DiezeL
09/12/07, 12:33
Hey,

Ok dus wat ik moet doen is op de Computer die ik wil Besturen die Telnet Service activeren. Echter kan het ook anders of niet? Dat je als het ware bij iemand naar binnen gaat als een soort hacker.

de poorten die open staan bij die Computer op afstand zijn:

TCP 139 Service: ssn - Netbios
TCP 445

Kan ik hier ook iets mee?

Met vriendelijke groeten,

Kai Bennink

crazycoder
09/12/07, 14:24
Echter kan het ook anders of niet? Dat je als het ware bij iemand naar binnen gaat als een soort hacker.

Ga jij eens fijn je huiswerk maken.....

Als je een antwoord zoek waar je iets mee kan lijkt het mij handig om zinvolle informatie te verstrekken.. Komt bij dat wat jij wil het werk van een cracker is en niet van een hacker.

Wil je op een normale manier, met toestemming van de eigenaar, een computer op afstand beheren dan doe je er goed aan om eerst meer informatie over het besturingssysteem te verstrekken.

DiezeL
09/12/07, 17:14
Ga jij fijn ff een echte baan zoeken...:X

beantwoord gewoon mijn vraag, of anders niet, maar dit soort
dingen zeggen is gewoonweg Triest:r

Wat ik wil is het beheren van meerdere computers in mijn netwerk met 1 computer, en jou mening hoef ik daarbij niet te weten.

Met Vriendelijke Groeten,

Kai Bennink

Herbert
09/12/07, 17:35
crazycoder geeft een normaal antwoord, ik denk niet dat ze jou botte komentaar hier op prijs stellen, een beetje normaal kan ook wel.

systemdeveloper
09/12/07, 19:02
Natuurlijk kun je ook op een andere manier op een server... anders hoefde iedereen alleen maar de telnetdaemon uit te zetten om veilig te zijn :)
Maar als je nog niet weet hoe telnet überhaupt werkt (dat tooltje van de 70-er jaren, vorige eeuw) dan is de uitleg ervan waarschijnlijk zeer verspilde moeite.

Het feit dat je een andere manier zoekt om de pc's te 'beheren' dan het eerder genoemde enige juiste antwoord (waarbij je adminrechten op de andere pc's nodig hebt), geeft mij (en ook crazycoder) dus eigenlijk al genoeg aan... ;)