PDA

Bekijk Volledige Versie : XEN intel VT



scooke
08/12/07, 10:27
Hoi,

Ik wil Xen installeren, nu heb ik gezien dat wanneer je windows machines wilt gaan virtualiseren, heb je een moederbord met intel VT nodig. Welk type moederbord zouden jullie me hiervoor aanraden?
Het is enkel voor thuisgebruik, en ben van plan 4 VM's te gaan draaien. 2 windows, en 2 linux.

gr,
STeven

Wynand
08/12/07, 10:53
Wat is je budget, en welke CPU moet er op? ATX/mATX?

scooke
08/12/07, 11:07
Goh, welke raad je mij aan?
Mijn collega heeft een asus P5L-mx maar heeft er voorlipg maar één vm op draaien, is dit een goede keuze denk je?

Wynand
08/12/07, 11:12
Dat hangt er vanaf welke CPU er op moet en welke form factor het moet zijn.
De CPU is belangrijk om een moederbord met de juiste FSB te kiezen, en met een verkeerde form factor past hij niet eens in de kast.

scooke
08/12/07, 11:20
Welke CPU zou ik dan moeten kiezen? Is het voorgestelde moederbord ok denk je?
Wat bedoel je eigenlijk met
welke form factor het moet zijn.

stefklep
08/12/07, 11:25
Ik heb hier het volgende draaien en werkt echt supper, draaien al behoorlijk wat image op. Te denken aan Windows 2003 tot 2008 en vista. En zorg vooral voor veel geheugen wat supper belangrijk is bij Virtualization

Mainbord Intel DP35DPM
Intel Core 2 Quad-core Q6600 2.40GHz 1066FSB 2x4MB s775

scooke
08/12/07, 12:46
Ben ff gaan kijken op de site van Intel maar zie het niet dadelijk, aan wat weet je eigenlijk intel VT ondersteund? Het draait natuurlijk wel bij jouw, maar ik ben nogal nieuwsgierig :)

stefklep
08/12/07, 13:00
Ben ff gaan kijken op de site van Intel maar zie het niet dadelijk, aan wat weet je eigenlijk intel VT ondersteund? Het draait natuurlijk wel bij jouw, maar ik ben nogal nieuwsgierig :)

http://www.intel.com/products/chipsets/P35/index.htm

"Supports the Intel® Core™2 Duo and Intel® Core™2 Quad processors with Intel® Virtualization Technology (Intel® VT)±, Dual-Core Intel® Pentium® processor, and Intel® Celeron® processor."

En ik kijk altijd in de handleiding van Intel mainbords of daar Intel VT bij staat want dit kan je namelijk aan/uit schakelen.