PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting naam



Dark
07/12/07, 23:12
Hallo Beste ik kan maar geen goede bedrijfsnaam verzinnen :O
hoe kom je aan een goede bedrijfsnaam had wel somigge in gedachten maar vond het later toch maar niks ! kan iemand me hier mee helpen ? !! :)

SF-Jeroen
07/12/07, 23:17
:|

Nou ik zou eerst maar eens 100 namen bedenken en dan kijken welke domeinen er nog vrij zijn :)

DutchTSE
07/12/07, 23:20
Neem de trein naar de andere kant van het land, en ga er onderweg eens goed over nadenken.. succes

dreamhost_nl
07/12/07, 23:21
Gebruik eerst eens de zoekfunctie. Een soortgelijk topic is al eens vaker langs gekomen op WHT.

Dark
07/12/07, 23:21
:|

Nou ik zou eerst maar eens 100 namen bedenken en dan kijken welke domeinen er nog vrij zijn :)


goed idee maar dan moet je wel veel fantasie hebben anders kom je niet ver met bedenken lijkt mij ;) of je moet goed namen kunnen bedenken daar ben ik niet zo goed in namelijk :p !!!

Str@nger
07/12/07, 23:23
Beetje raar als wij jouw bedrijfsnaam moeten gaan verzinnen ;) Dan kunnen we het beter ook zelf gaan gebruiken :D

Als tip: probeer op te vallen...kies iets ongewoons maar niet te lastig :) Iets wat lekker klinkt, wat pakkend is, wat kort is, wat beschrijvend is, wat bruikbaar is!

Dark
07/12/07, 23:24
Beetje raar als wij jouw bedrijfsnaam moeten gaan verzinnen ;) Dan kunnen we het beter ook zelf gaan gebruiken :D

Als tip: probeer op te vallen...kies iets ongewoons maar niet te lastig :) Iets wat lekker klinkt, wat pakkend is, wat kort is, wat beschrijvend is, wat bruikbaar is!

dat is zo ik zeg ook niet dat jullie hem moeten verzinnen maar dat je wat tips hebt of zo er voor hier kom ik al iets veder mee ;)

Str@nger
07/12/07, 23:34
Maak voor jezelf de keuze: wil je iets met het woord 'hosting' erin? Of wil je juist iets anders? Wil je iets dat jouw diensten beschrijft? Wil je één of meer woorden?

BertvArkel
07/12/07, 23:43
doe niet iets met cijfers is mijn tip en vermeid tekens als 'x' en 'q' want die kan je op meerdere manieren schrijven.

Dark
07/12/07, 23:45
Maak voor jezelf de keuze: wil je iets met het woord 'hosting' erin? Of wil je juist iets anders? Wil je iets dat jouw diensten beschrijft? Wil je één of meer woorden?


het gaat om hosting jah ik dacht iets met hosting of is

is = internet Service

zou wel leuk zijn denk ik :cool:


doe niet iets met cijfers is mijn tip en vermeid tekens als 'x' en 'q' want die kan je op meerdere manieren schrijven.

oke bedankt voor de tip !

BertvArkel
07/12/07, 23:46
nogmaals : kijk dan eerst nog wat vrij is ! en I S enz.. is niet het advies tik het maar eens in bij Google of vinden.nl

Dark
07/12/07, 23:47
google page rank moet ik op google kijken voor voorbeelde bedoel je ?

SF-Jeroen
08/12/07, 00:04
Hij bedoeld dat "IS" niet de gewenste bedrijfstak vindt op google.

Str@nger
08/12/07, 00:15
En weet dat als je -hosting of -IS pakt als bedrijfsnaam, dit zeker minder origineel is.

Dark-IS bijvoorbeeld, of Dark-Hosting is minder pakkend dan bijvoorbeeld DarkBear. Nu doet DarkBear minder denken aan hosting, maar doet het woord Lycos of Strato je denken aan hosting? :) Het gaat na je naamskeuze ook om je presentatie en promotie ervan!

BertvArkel
08/12/07, 01:40
Je promotie is ook erg belangrijk, maar ook de mensen om je heen moeten direct vertrouwen hebben in jou op de eerste plaats maar daarna zecht de bedrijfsnaam erg veel over je wat je aanbied.

Bijvoorbeeld x-hostiets.bla zal al snel met sex inverband worden gebracht vanwege de 'x'.

Str@nger
08/12/07, 02:22
Bert: kan zeggen :) Hoeft niet.

Als ik kijk naar de namen van bijv. supermarkten of andere winkels, dan zie ik er vaak niets instaan over wat ze aanbieden :) Etos, Bruna, Aldi, Blokker, Albert Heijn, Dirk van de Broek, Expert, Bijenkorf, Hewlett Packard...namen die ons nu allemaal bekend zijn en we weten dat de Etos een drogist is, de Aldi een supermarkt en we in de Bijenkorf geen wespennest aantreffen maar artikelen van een warenhuis.
Wat zijn kenmerken van deze namen in het algemeen: kort, niet-bestaand woord, naam van de oprichter, uniek, klinkt lekker. Maar vooral: door promotie zijn deze namen bekend geworden, een begrip voor ons Nederlanders. Maar ga niet naar Spanje of Marokko voor een Bijenkorf...

webbenjamin
24/01/08, 02:03
virtual hosting

JanSmit
24/01/08, 10:59
naam: Dark-hosting ;) :D

gr

jan

thijlklerkx
24/01/08, 15:59
Probeer anders een naam met een Latijn's of Grieks woord, klinkt altijd wel leuk :)

IT-worX
24/01/08, 16:17
maar kunnen mensen dat latijn/grieks wel onthouden?

Cybafish
24/01/08, 16:24
Zoek een korte en krachtige naam die bijna niet fout de spellen is en doe er vooral geen "IS" of "hosting" in, dat is zo 2003 ;)

Ospito
24/01/08, 16:30
Dat ligt denk ik aan het woord. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om een leuke en originele naam te bedenken die bij voorkeur ook nog ergens op slaat.

Uiteindelijk zijn wij uitgekomen op een woord uit het Italiaans (ospite), wat staat voor 'gastheer' (engels: 'host'). Als je dan zo'n woord gevonden hebt dan kan je er ook nog iets aan verbouwen om het beter te laten klinken en/of om het beter te onthouden te maken. Wij hebben er uiteindelijk 'Ospito' van gemaakt, bleef bij veel mensen een stuk beter hangen dan ospite (wellicht doordat de eerste en de laatste letter hetzelfde zijn?).

We merken dat de naam wel goed blijft hangen, maar ook dat sommige mensen moeite hebben met het uitspreken en dan voornamelijk bij waar men de klemptoon neer moet leggen (die leggen veel mensen neer bij de I, maar dat is niet de bedoeling).

Mijn tip is dan ook (zo hebben wij dit ook gedaan) een lijst te maken met woorden die van toepassing zijn op jouw dienstverlening/bedrijf. Kijk of je iets kan combineren van die woorden om tot een mooie naam te komen, of kijk eens wat die woorden in een andere taal zijn om te kijken of je wat moois kan vinden.

Succes ermee!

thijlklerkx
24/01/08, 17:11
maar kunnen mensen dat latijn/grieks wel onthouden?

Onze halve taal bestaat uit latijn en grieks :)

Wat dacht je van bonushosting ofzo? (bonus = goed)
Die is helaas bezet maar sla eens een Latijn woordenboek open dan vind je vast wel iets.

Cumhosting (cum = met), betekent niet veel maar klinkt best aardig en valt volgensmij ook wel te onthouden.
Er is hier bijvoorbeeld ook iemand met Telahosting, betekent gewoon webhosting maar klinkt leuk en origineel :)

Sla eens een latijn-nederlands woordenboek open en ik wil wedden dat je iets vindt!

Grieks kan trouwens ook maar je moet wel een beetje Grieks kunnen om dat naar Nederlandse letters te kunnen vertalen. Diahosting ( doorhosting :) )

Cybafish
24/01/08, 17:14
Cumhosting is wel een mooie voor een adult host ja, maar daar houdt 't ook mee op denk ik thijlklerkx ;)

Verder zie ik niet wat de groep 1-niveau (dia, cum, bonus) latijnse en griekse woordjes voor toegevoegde waarde hebben, zorg dan wel dat je een naam hebt die ook nog ergens op slaat :D

crazycoder
24/01/08, 17:25
Hallo Beste ik kan maar geen goede bedrijfsnaam verzinnen :O
hoe kom je aan een goede bedrijfsnaam had wel somigge in gedachten maar vond het later toch maar niks ! kan iemand me hier mee helpen ? !! :)
Ikbendebestewebhostervannederland.nl

Gezien het succes van trots op Nederland als politieke partij maak je een goede kans :)

Even serieus:
Een goede naam is herkenbaar, uniek, is te gebruiken in diverse media.. Niet simpel te verwarren met anderen. En als het even kan kort en blijft goed hangen.

Een goede naam hoeft niet per definitie beschrijvend te zijn voor de producten. Het woord hosting hoeft er dus niet in te zitten, liever niet zelfs omdat je dan wegval in de poel van *hosting bedrijven.

thijlklerkx
24/01/08, 17:32
Verder zie ik niet wat de groep 1-niveau (dia, cum, bonus) latijnse en griekse woordjes voor toegevoegde waarde hebben, zorg dan wel dat je een naam hebt die ook nog ergens op slaat :D

Hehe ik heb pas 1,5 jaar Latijn, niet te hoge verwachtingen :)
Maar wat mij betreft hoeft een bedrijfsnaam niet perse veel te maken te hebben met het bedrijf (zoals al gezegd, denk aan AH en Aldi) en als het een beetje lekker klinkt en je kunt het onthouden is het volgensmij prima. Wat die woordjes allemaal betekenen, ja wie dat al weet zal het denk ik ook weinig uitmaken.

Verder roep ik natuurlijk maar wat maar als je het woordenboek openslaat kom je echt wel genoeg tegen lijkt me.

Oja, de relatie tussen cum en adult zie ik niet maar aangezien google die wel ziet zal dat wel aan mij liggen :)

MediaServe
24/01/08, 17:41
http://adactio.com/extras/newmediagenerator/ :)

IT-worX
24/01/08, 18:58
SolidNet gevonden via bovenstaande link...klinkt wel leuk.

BramuS
24/01/08, 19:10
ga ee ndagje google'n, en schrijf namen op die je leuk vind klinken, en ga daarna daar eens op verder zoeken, zo krijg je inspiratie. Je kan natuurlijk ook een aantal kratjes bier kopen wat mensen uitnodigen en zeg tegen ze verzin een naam voor mij hier is bier suc6. (Toevallig gehoord dat iemand dit ook gedaan had), en vind het niet eens zo'n gek idee

Padraig
25/01/08, 16:11
My opinion: Toch echt zelf bedenken. Jouw naam, jouw idee, jouw juweeltje, jouw prestatie.

Bij namen is het belangrijk hoe het klinkt, hoe het van de tong af rolt, makkelijk te onthouden is e.d.. Kan een totaal nonsens woord zijn of combi van je echte namen enzo. Een tevreden klant of zelfs een kennis van een tevreden klant zal die naam evt. het eerst opnoemen n.a.v. van jou geboden en goed gebleken dienst. Net als aanblik van je reclamematerialen, clubkleuren. De hele combi doet mensen je onthouden. En doe mij maar blijvende /wederkerende klanten.

Wat wil je uitstralen? Vrolijk, girly, menly, fris, elegant, stoer, duister? Wat is je doelgroep? Denk zo maar verder. Maak een concept en bouw daar op voort.

Suc6