PDA

Bekijk Volledige Versie : Facturen xYnta Internet Solutions juist, of niet juist?



thermaltaker
07/12/07, 13:05
Beste WHT'ers..
Ik heb jullie hulp nodig :lovewht:

Vorig jaar, rond deze tijd heb ik een stuk of 10 domeinnamen besteld bij xYnta..
Nu heb ik deze na een half jaar opgezegd ( via hun bestelsysteem wat ze toen der tijd hadden.. ) Nu krijg ik vrolijk factuurtjes en na lange tijd aanmaningen in mijn postvak..
Ze beweren dat hun systeem niet goed werkte, waardoor de opzeggingen niet binnenkwamen.. En hebben dit verteld op hun website, en naar de klanten gemaild ( toevallig heb ik nooit een mailtje ontvangen en niks gelezen op de website ).
xYnta zegt, ja sorry je had het schriftelijk moeten opzeggen en we willen ons geld zien..
Begrijpelijk, maar producten die ik heb opgezegd, moet ik gaan betalen?
Als ik ze nog zou gebruiken, of als ik ze niet had opgezegd oke.. maar als ik iets opzeg ga ik niet betalen!

Wat vinden jullie ervan, en wat zouden jullie in zo'n situatie doen?

BsHosting
07/12/07, 13:08
Als er in de av niks stond over schriftelijk opzeggen en dat alles via dat bestelsysteem zou kunnen dan sta je in je recht anders zal het moeilijk worden.

buiten dat zou ik ook al kan het via een systeem toch altijd voor je eigen veiligheid de diensten per brief opzeggen het liefst aangetekend.

ROVO MEDIA
07/12/07, 13:10
meestal hoort er bij een opzegging ook nog een bevestiging. Ik weet niet of je die hebt gekregen van Xynta? Anders gaat het inderdaad moeilijk worden.

Robert

Paulewk
07/12/07, 13:11
Je had gewoon per brief moeten opzeggen als je het niet zeker wist, zeker als je geen bevestiging van hun systeem had gehad.

Indien dat wel zo is -> bevestiging laten zien en ze doen vast niet moelijk.

thermaltaker
07/12/07, 13:16
Geen brief gestuurd, aangezien er een opzegfunctie in hun systeem stond..
Nooit veder bij stil gestaan.. Toen de eerste 2 domeinnamen binnenkwamen, heb ik gelijk aangegeven dat ze alles mogen annuleren, en ook daar sturen ze facturen van!

Keizer
07/12/07, 13:18
ik vind dat je gelijk hebt hoor... als xynta een functie aanbiedt om online op te zeggen (wat RUIM op tijd gebeurde), en zij slaan dat niet op oid, dan is dat hun fout.. jij hebt immers opgezegd op de manier dat zij dat wilden/aanboden op hun site...

als het in de AV anders staat kan het inderdaad juridisch lastig worden, maar ik zou ze geen cent overmaken totdat je een brief van een advocaat krijgt

Paulewk
07/12/07, 13:27
ik vind dat je gelijk hebt hoor... als xynta een functie aanbiedt om online op te zeggen (wat RUIM op tijd gebeurde), en zij slaan dat niet op oid, dan is dat hun fout.. jij hebt immers opgezegd op de manier dat zij dat wilden/aanboden op hun site...

als het in de AV anders staat kan het inderdaad juridisch lastig worden, maar ik zou ze geen cent overmaken totdat je een brief van een advocaat krijgt

Als jij geen bevestiging krijgt en daar verder niet meer achter aan belt of mailed of schrijft dan ben je gewoon naief tot dom bezig imo elk bedrijf stuurt een bevestiging van een opzegging

Swiftway-UK
07/12/07, 13:55
als het in de AV anders staat kan het inderdaad juridisch lastig worden, maar ik zou ze geen cent overmaken totdat je een brief van een advocaat krijgt

Helaas is dan zo een bedrag al verhoogd met 200 euro incassokosten en ¬ 150 euro deurwaarderkosten. Niet afwachten direct actie op ondernemen, regeling treffen, onderhandelen, proberen te schikken ;)

wonko
07/12/07, 13:57
Heb je in die tijd geen mail of melding gehad van hun systeem dat de opzegging ontvangen was?

thermaltaker
07/12/07, 14:11
Heb idd van hun een mail gehad dat de producten dan geannuleerd zouden worden.. En ook nog x met support opgelost..
Ik ga wel even met ze in gesprek, en dan tot een goeie deal komen.

BsHosting
07/12/07, 14:17
Dan is het idd het probleem van xynta simpel genoeg.
Dat hun systeem niet werkte is jouw probleem dan niet.

Maar ze geven zelf aan systeem werkte niet goed nou ik neem aan dat hun de opzegging ook hebben gekregen dan was een belletje even voldoende geweest van hun zijde lijkt me zo.

xabin
07/12/07, 14:38
Als jij geen bevestiging krijgt en daar verder niet meer achter aan belt of mailed of schrijft dan ben je gewoon naief tot dom bezig imo elk bedrijf stuurt een bevestiging van een opzegging

Lekker simpel ben jij. Zij hebben een systeem waarmee je je domein kan opzeggen - dat het niet naar behoren werkt - niet mijn probleem.

Je kan net zo goed wel een standaard automatisch bevestiging krijgen, terwijl het als nog niet is opgeslagen.

Server00
07/12/07, 14:38
Klein deel uit hun AV:



Tenzij schriftelijk anders overeengekomen wordt de overeenkomst bij het uitblijven van een schriftelijke opzegging steeds stilzwijgend verlengd met een periode van één jaar.

BsHosting
07/12/07, 14:41
Dan kloppen deze voorwaarden al niet als ik de TS geloof.

Ik lees duidelijk dat opzeggingen via dat systeem gedaan konden worden en je krijgt een bevestiging dat het opgezegd is.
Dan zijn die AV niet rechtsgeldig als je het voor laat komen.

Je kunt zoveel in je AV zetten maar als je daar je systeem dan niet op aanpast is dat toch echt je eigen probleem.

ju5t
07/12/07, 14:55
Lekker simpel ben jij. Zij hebben een systeem waarmee je je domein kan opzeggen - dat het niet naar behoren werkt - niet mijn probleem.

Je kan net zo goed wel een standaard automatisch bevestiging krijgen, terwijl het als nog niet is opgeslagen.

Maar dan heb je wel je bevestiging gehad en heb je dus aantoonbaar bewijs dat het opgezegd is. Of je dit nu automatisch of handmatig krijgt maakt helemaal niets uit.

Als hun systeem niet naar behoren werkt en jij krijgt geen bevestiging moet je hier nu eenmaal achteraan bellen, klaar.

Paulewk
07/12/07, 15:02
Lekker simpel ben jij. Zij hebben een systeem waarmee je je domein kan opzeggen - dat het niet naar behoren werkt - niet mijn probleem.

Je kan net zo goed wel een standaard automatisch bevestiging krijgen, terwijl het als nog niet is opgeslagen.

Je haalt je onderuit met je eigen reactie.

Magoed, getUP legt dit prima uit.

thermaltaker
07/12/07, 16:55
Nja, na wat heen en weer gemaild te hebben is het redelijk goed opgelost :lovewht:
bedankt voor jullie reacties!