PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar haal ik deze kabel/Stekker vandaan?



Paulewk
06/12/07, 16:06
Hoi,

Weet iemand waar ik deze kabel/stekker combinatie in Nederland kan krijgen?

http://www.stayonline.com/images/products_240x240/3104.jpg

Het is dus IEC C14, standaard PDU aansluiting, naar een standaard Schuko outlet (zoals je in je muur vind).

Ik heb 'r vier nodig.

gjtje
06/12/07, 16:07
http://apc.hardware.nl/p/APC/AP9880

Is trouwens hit nummer 1 bij C14 to Schuko. ;)

Paulewk
06/12/07, 16:11
hmm... bij mijn google niet :)

Maar bedankt! Al is 33,- wel belachelijk veel voor dit.

Ramon Fincken
06/12/07, 16:14
is toch ook goed als zelfbouw te doen of ben ik te kort door de bocht?

Paulewk
06/12/07, 16:15
Dat wil ik me duur betalende klant niet verkopen ;)

Ramon Fincken
06/12/07, 16:18
Tja in dat geval weet je wat je moet doen ;)

Jesperw
06/12/07, 16:19
En Conrad? Want daar moet je normaal gesproken zijn daarvoor.

Paulewk
06/12/07, 16:24
Hebben het ook niet... in US trouwens vendor gevonden die ze voor 6$ verkoopt... typisch weer.

Jesperw
06/12/07, 16:31
Ik zie ook dat hardware.nl er 2 weken over doet. Die zullen dus wel uit 't buitenland komen. Is ook wel duur natuurlijk voor een paar stekkertjes zo nu en dan.

gjtje
06/12/07, 17:11
Voor €42,- zijn ze wel op voorraad. ;)
hd.nl laat je kiezen, of snel en duur of goedkoop en langer wachten. Op zich wel netjes, behalve dat het geen garantie is.

BertvArkel
06/12/07, 18:11
kan je mij een PM sturen als je nog intresse hebt ik heb die dingen op zaal liggen, ooit eens gekregen .. ( het was niet sinterklaas :P )

santema
07/12/07, 00:35
op zaal? Lig je in het ziekenhuis ofzo?

hrodenburg
07/12/07, 09:08
Ik zie ook nog niet in waarom een zelfgemaakt exemplaar minder goed zou zijn dan een kant en klare? Ligt er natuurlijk wel aan hoe handig je jezelf inschat.

leagzhosting
07/12/07, 09:11
Ik zie ook nog niet in waarom een zelfgemaakt exemplaar minder goed zou zijn dan een kant en klare? Ligt er natuurlijk wel aan hoe handig je jezelf inschat.

stel dat ding fikt een of andere manier door; teveel stroom bijvoorbeeld
en opeens gaat er een gasblusser af
dan zijn de kosten voor eigen rekening, tenzij je een electrotechnicus
die kabels laat maken

klinkt misschien te ver gezocht maar een simpele kortsluiting
kan je hele rack om zeep helpen als de stekkers verkeerd zijn aangesloten

hrodenburg
07/12/07, 11:04
Dan heb je het inderdaad over verkeerd of slecht aansluiten. Ik neem aan als je zoiets onderneemt, dat je er de juiste kennis voor hebt en de juiste spullen gebruikt.
Maar waarschijnlijk als je gewoon even een elektrotechnisch buro belt, kunnen ze het zo even voor je maken. Werkje van 10 minuten. En kost me lijkt mij ook geen 30 euro.

Paulewk
07/12/07, 11:25
Ben al voorzien inmiddels overigens.

Owja, het is voor een amerikaanse klant, die willen dat gewoonweg niet hebben, dus moet aan die wensen voldoen :)

Pinocchi
07/12/07, 11:58
Bovendien geldt dat wanneer je het zelf in elkaar gezet hebt, een verzekering niet gaat uitkeren aangezien je in een bedrijfsomgeving 'aangegoten' stekkers moet gebruiken en geen zelfbouw exemplaren.

hrodenburg
07/12/07, 12:02
Bovendien geldt dat wanneer je het zelf in elkaar gezet hebt, een verzekering niet gaat uitkeren aangezien je in een bedrijfsomgeving 'aangegoten' stekkers moet gebruiken en geen zelfbouw exemplaren.

Is dit echt zo??? Daar ben ik namelijk nogal verbaasd over. Is dit ergens terug te vinden?

t.bloo
07/12/07, 12:36
ik geloof er geen bal van, de halve industrie draait namelijk op schroefconnectors

Paulewk
07/12/07, 12:38
Daar geloof ik ook niet in inderdaad, hoe wil je anders in godsnaam ooit kabels op maat maken.

hrodenburg
07/12/07, 12:42
Ja, dat vroeg ik me dus ook al af....
Dat zou betekenen dat een blokje van de gamma veiliger en beter is, dan een (professioneel) op maat gemaakt stekkerblok.

Antoon
12/12/07, 18:03
Allemachtig, waar hebben we het over? 3 polen! verkeerd aansluiten?!?!?
Zijn we debiel geworden met z'n allen? De klant moet dokken? Is dat tegenwoordig de motivatie?

Alsjeblieft, schroef dat ding in elkaar en geef het gratis weg als 'service', gegarandeerd dat dat punten scoort bij je klant.

Ben net nieuw op dit forum, maar dit nivo is wel echt erg...
Een rack om zeep helpen doordat je de aarde aan de plus hangt gaat je niet lukken, zoja dan heb je echt niet goed op de samenstelling van je rack gelet, heeft nix met die kabel te maken.

grow up!!!

Weppel
12/12/07, 18:10
Allemachtig, waar hebben we het over? 3 polen! verkeerd aansluiten?!?!?
Zijn we debiel geworden met z'n allen? De klant moet dokken? Is dat tegenwoordig de motivatie?

Alsjeblieft, schroef dat ding in elkaar en geef het gratis weg als 'service', gegarandeerd dat dat punten scoort bij je klant.

Ben net nieuw op dit forum, maar dit nivo is wel echt erg...
Een rack om zeep helpen doordat je de aarde aan de plus hangt gaat je niet lukken, zoja dan heb je echt niet goed op de samenstelling van je rack gelet, heeft nix met die kabel te maken.

grow up!!!

Wie heeft het hier over dokken? Wij hebben in onze racks ook alleen maar kant-en-klare kabels liggen. Zo'n zelf gemaakte stekker is leuk, maar om een gesmolten hoopje onderin het rack te vinden zodra je er 8A tot 10A overheen gooit is ook nooit prettig.

Kwestie van keuzes maken denk ik, ik (en ik schat vele met mij) voelen zich geruster met kant-en-klare vergoten kabels in plaats van zelfgebouwde stroomkabels in hun racks.

Paulewk
12/12/07, 20:26
Allemachtig, waar hebben we het over? 3 polen! verkeerd aansluiten?!?!?
Zijn we debiel geworden met z'n allen? De klant moet dokken? Is dat tegenwoordig de motivatie?

Alsjeblieft, schroef dat ding in elkaar en geef het gratis weg als 'service', gegarandeerd dat dat punten scoort bij je klant.

Ben net nieuw op dit forum, maar dit nivo is wel echt erg...
Een rack om zeep helpen doordat je de aarde aan de plus hangt gaat je niet lukken, zoja dan heb je echt niet goed op de samenstelling van je rack gelet, heeft nix met die kabel te maken.

grow up!!!

Ooit gehoord van 'verzekering'? en als je denkt dat ze hier in nederland moeilijk doen... ga eens naar Amerikaanse verzekerings eisen kijken.

Verder als je net nieuw bent, niets mis mee, maar je toon mag wel wat gematigd worden, dit is wel erg aanvallend.

Phoenix
12/12/07, 21:56
Zo'n zelf gemaakte stekker is leuk, maar om een gesmolten hoopje onderin het rack te vinden zodra je er 8A tot 10A overheen gooit is ook nooit prettig.


wie zegt dat dat niet bij een gegoten stekker kan ;)

Weppel
13/12/07, 08:55
wie zegt dat dat niet bij een gegoten stekker kan ;)

De specificaties die bij de kabel zitten. Je weet wel, "getest tot 8A", etc.

CyberNBD
13/12/07, 16:39
Als je deftige stekkers gebruikt (dus geen 10cent pvc stekkertjes van de gamma), voldoende dikke kabel (1.5mm² bij 10A of 2.5mm² bij 16A) en adereindhulzen bij je verbindingen zal je zelf gemaakte kabeltje écht niet zomaar een gesmolten hoopje plastic worden.

Zodra er ook maar een beetje stroom overmoet weiger ik sowieso om die standaard plastic doosjes met 0.75mm² draadjes te gebruiken. En diezelfde doosjes, met 1.5mm² touwtje eraan, heb ik wel eens gezien met erop MAX3500W (16A dus). Nou, nee dankje :X