PDA

Bekijk Volledige Versie : Call failed: not found (Asterisk)



PaulE
06/12/07, 13:03
Hey,

We hebben hier via belcentrale.nl een SIP nummer, en deze willen we koppelen aan de Asterisk server van ons.
Provider staat erbij, en kunnen er gewoon op, het probleem is dat wanneer we iemand willen bellen, je het volgende krijgt:
Call failed: Not found

Op asterisk staan nu 2 gebruikers aangemaakt (deze kunnen bijde inloggen).
Iemand enig idee waarom we deze fout krijgen?

Groeten,
Paul

PaulE
13/12/07, 11:01
Ben nu wel zo ver, dat het werkt, alleen ben ik erachter dat het hier niet werkt (waarschijnlijk door de livebox van orange).
Als ik het ergens anders probeer (andere locatie) werkt alles perfect.

Iemand enig idee?

XBL
13/12/07, 11:14
Klopt, orange is een hel met VOIP. Bedrijf waar ik o.a. werk bied ook VOIP diensten aan aan particulieren; particulieren met orange hebben wij nooit verder kunnen helpen dan alleen te melden dat ze een andere provider moeten zullen nemen (forwarden van poorten, zowel udp als tcp wil simpelweg niet).

Succes!

PaulE
13/12/07, 11:20
Hmm, ik heb ergens gelezen dat je je lijn van tevoren moest splitten, maar dat hebben we hier dus geprobeerd (telefoon via livebox), en dan internet via ander modem, alleen dat was tot nu toe nog zonder succes.

Dillard
14/12/07, 22:57
Helaas hebben wij voor klanten met een Livebox ook al wat tijd verknoeit. Conclusie: het gaat niet werken. De config van de Livebox (die klaarblijkelijk niet aangepast kan worden) houd het VOIP-verkeer tegen en leidt deze om naar de eigen FXO poorten.

Oplossing: andere router/modem aanschaffen en dan zou het wel moeten werken (volgens de Orange helpdesk)