PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting Provider



Rvanlaak
05/12/07, 12:01
Voor het opzetten van een systeem als Hosting Provider moet er aan heel veel dingen gedacht worden. Waaraan moet ik denken bij een dergelijke implementatie, en welke IP PBX software servers zijn er?

Voorbeelden van de door mij bekeken IP PBXen zijn onder andere 3CX, VioCall, Swyx en Asteriks. Zijn er hiernaast nog andere systemen?

Rede voor een softwarematige variant is omdat via een VPN dus hosted meerdere klanten aangesloten moeten worden. Hierbij is er dus ondersteuning voor meerdere merken toestellen nodig.

Daarnaast wil ik de SIP trunks uitbesteden, waardoor het feitelijke bellen niet door het systeem afgehandeld hoeft te worden. Wel zou ik willen weten of hierbij Least Cost Routing mogelijk is als er eventueel betaald moet worden.

Rvanlaak
11/12/07, 10:21
Het is en blijft moeilijk om een stuk software te vinden wat grotendeels standaard deze dingen ondersteunt:

Virtueel, ofterwijl bedrijven zien de statussen van andere bedrijven niet, maar zijn wel bereikbaar via een eigen aantal nummers. Wel is het één stuk software, en wordt er voor elk bedrijf de belhistorie bijgehouden.

Als een bedrijf gebeld wordt moet de software aan de hand van het nummer de beller verbinden met het correcte bedijf/de correcte persoon. Ofwel:

=><__

Als er meerdere lijnen inkomen, moet er naar het correcte nummer verbonden worden.

Feit is dat de meeste software welke ik gevonden heb van oorsprong gemaakt is voor één bedrijf, of meerdere vestigingen. Hier wordt dus geen rekening gehouden met service providers, welke meerdere bedrijven transparant kunnen behandelen.

Is er dus software welke deze transpirantie kan bieden?

Dillard
14/12/07, 23:01
Kijk eens naar VoipNow, dit biedt aardig wat jij zoekt denk ik.