PDA

Bekijk Volledige Versie : Minimale lonen



snaaps
05/12/07, 11:29
Geachte WHT's,

Medio 2008 willen wij als VOF een 3e persoon in loondienst nemen.
Hetzijnde partime of fulltime.

Na overleg met onze boekhouder zal deze zorgen voor de loonadministratie.
Echter heeft onze boekhouder gevraagd zelf op zoek te gaan naar de werk vergoeding voor onze nieuwe medewerker.

Omdat er na mijn inziens geen echter cao bestaat voor de ICT branch zou ik graag wat meer informatie willen over de vergoedingen die de werknemers zouden kunnen en moeten ontvangen.
Wellicht heeft 1 van u een intressante link voor ons met meer informatie over lonen in de ICT Branche.

Wij twijfelen op dit moment tussen twee taak omscrijvingen:
A- allround helpdesk medewerker
B- Afgestudeerde engineer voor servernetwerk onderhoud en hiernaast ook helpdesk indien er geen andere werkzaamheden zijn.

Wat wel vast staat is dat wij iemand in dienst willen nemen welke nog valt onder het jeugloon, deze persoon kan vervolgens met onze bedrijf meegroeien en zo ook elk jaar meer verdienen.
helaas is dit noodzakelijk i.v.m ons budget.

hopende op intressante hyperlinks naar websites met meer informatie..

Martijn Koot
05/12/07, 11:42
All round helpdeskmedewerkers HBO niveau verdienen een bedrag van bruto 1500 tot 2000 euro. Is het normale loon voor een net afgestudeerde HBO'er.

Groeten Martijn

Stewie
05/12/07, 12:17
All round helpdeskmedewerkers HBO niveau verdienen een bedrag van bruto 1500 tot 2000 euro. Is het normale loon voor een net afgestudeerde HBO'er.

Groeten Martijn
correct, helpdesk en serverinstallatie zou ook op MBO niveau kunnen, praktijk is vaak toch de beste leerschool, loon zal iets lager liggen, maar zou ik zeker af laten hangen van wat de persoon kan, en niet wat zijn hoogste papiertje is. Bij bepaalde verantwoordelijkheden horen ook bepaalde beloningen.

Overigens succes met het vinden van personeel! ;)

QBell
05/12/07, 12:39
Voorbeeldje:

Ik heb niks anders als MAVO (D niveau, = hoogste vergelijkbaar met MAO / HAVO)
Ik heb 2 jaar gewerkt als programmeur, nu ben ik junior systeem beheerder. Mijn loon is € 2000 bruto.

Natuurlijk heb je niet altijd een papiertje nodig. Een beetje lef (om met niks aan werk ervaring & opleiding, als programmeur te soliciteren), en een goede uitstraling, Kom je best ver. Bijde waren mijn eerste solicitaties, en gelijk raak ;)

Geeft natuurlijk weinig antwoord op jou vraag, maar geeft wel aan dat ook mensen zonder papiertje het goed kunnen doen.

Wat ik je nog mee wil geven... Ga op je gevoel af, eerste impressie over de persoon, mogelijke ervaring... En als helpdesk medewerker zou je ook over goede mondelingen kennis moeten beschikken, dus kijk of hij het gesprek op gang kan houden / krijgen, en of hij er humor in kan brengen / ijs kan breken.

Veel success.

snaaps
05/12/07, 12:56
Het maakt ons niet uit of je wel of geen papieren hebt, of wellicht netals ons papieren voor een totaal andere sector.

Wij kijken zelf naar eventule ervaring, kennis en hoe snel de persoon zaken oppakt en kan onthouden.
Liever iemand die werkt uit passie dan iemand die niets uitvoert, klaagd, ziek is maar wel met fantastische papieren.

Gelukkig zijn wij goed in staat de echte mensen met passie boven de mensen zonder passie te selecteren.

bvankuik
05/12/07, 14:02
Snaaps, voor een aardige indicatie qua salaris kun je kijken naar http://www.loonwijzer.nl/main/salarischeck

Ik vulde net de volgende parameters in:
Helpdesmedew ict
Opleiding: HAVO/VWO/MBO
Jaren werkervaring: 0

En er kwam uit:
Per maand € 1658
Per jaar € 19907
Uren per week: 40

QBell
05/12/07, 14:29
Nou... perfect voorbeeld...



Per maand € 1265
Per jaar € 15193

Uren per week: 40

Systeem-, netwerkbeheerder
Opleiding: VMBO/MAVO/MULO
Geslacht: Man
Jaren werkervaring: 2
Werkt voltijd: Ja
Leidinggevende: Nee
Promotie gemaakt: Nee
Van werkgever veranderd: Ja
Meeste collega's zijn man: Nee
Aantal collega's: Minder dan 100 werknemers


Het is toch echt niet zo dat ik € 1265 verdien hoor...
Nee, sterker nog, als ze dat mij geboden hadden, was ik een ander bedrijf gaan zoeken...

snaaps
05/12/07, 14:55
bvankuik,

Bedankt voor deze handige link!

eMiz0r
05/12/07, 15:35
http://home.szw.nl/navigatie/dossier/dsp_dossier.cfm?set_id=77&link_id=128936

Minimum jeugdsalaris vanaf 1 januari 2008.


Het is toch echt niet zo dat ik € 1265 verdien hoor...
Nee, sterker nog, als ze dat mij geboden hadden, was ik een ander bedrijf gaan zoeken...

Ik denk dat het belangrijker is om te kijken WAAR je terecht komt, dan wat je verdient. Werk je liever in een stressvol bedrijf a la Getronics voor 200e in de maand meer of gewoon een relaxed baantje tussen leeftijdsgenoten voor 200e minder? Ik ken zat mensen die voor het laatste kiezen.. Je wil geen mensen aannemen wie salaris als enige motivatie heeft om te werken, dat soort figuren heb je niets aan.


Snaaps, voor een aardige indicatie qua salaris kun je kijken naar http://www.loonwijzer.nl/main/salarischeck

Ik vulde net de volgende parameters in:
Helpdesmedew ict
Opleiding: HAVO/VWO/MBO
Jaren werkervaring: 0

En er kwam uit:
Per maand € 1658
Per jaar € 19907
Uren per week: 40

Als die 1658 bruto is is het wel een redelijk marktconform salaris idd.

Ik WIL ook wel 3000 netto per maand verdienen, maar als niemand zin heeft om die centen aan mij uit te geven (zonder dat je weet wat je aan me hebt) houdt het toch snel op :)

Stewie
05/12/07, 15:42
Ik WIL ook wel 3000 netto per maand verdienen, maar als niemand zin heeft om die centen aan mij uit te geven (zonder dat je weet wat je aan me hebt) houdt het toch snel op :)
Jij blij dat je eigen baas bent :D

QBell
05/12/07, 16:08
Ik werk bij een bedrijf waar 60 mensen werken...
Waar heel weinig druk ligt. Er heerst een heel sociaale cultuur :).

En idd, ik ga niet verwachten dat ik € 3000 p/m kan verdienen.
Maar het bedrag van € 2000 p/m bruto, vind ik toch wel normaal te noemen.

En ja, als ik soliciteer kijk ik ook naar salaris. Een bedrijf wat kan veroorloven om je ietsjes meer te geven is naar mijn inziens financieel sterker. Het laatste wat je immers wilt is dat het bedrijf failliet gaat als je er zit.

Wat wel erg mee telt is de ligging. Zo woon ik sinds 2 jaar in omgeving Utrecht, waar ik toch wel merk dat de lonen beduidend hoger liggen als in en rond Tilburg (waar ik woonde). Ook was daar de vraag naar nieuw ICT personeel vele malen lager als dat het hier het geval is.


Discussie heeft denk weinig meer met topic vraag zelf te maken, maar ik vind het wel interesante discussie... Sorry voor de vervuiling van je thread TS :p

leagzhosting
05/12/07, 16:50
Nou... perfect voorbeeld...



Het is toch echt niet zo dat ik € 1265 verdien hoor...
Nee, sterker nog, als ze dat mij geboden hadden, was ik een ander bedrijf gaan zoeken...

leeftijd doet er ook toe

of iemand nu 22 mbo afgestudeerd 4 jaar werkervaring heeft
of 25 jaar is HBO en 1 jaar werkervaring
heeft uiteraard kan je ook een prestatieloon in gedachten houden
voor hetgeen wat de medewerker doet

QBell
06/12/07, 01:25
Voordeel wat door heel veel bedrijven gezien word, is dat als je nog jonger bent, makkelijker bij te schaven bent. Zo hebben ze mij in het begin 'ruwe diamant' genoemd, omdat ik de kneepjes wel wist... Maar totaal geen ervaring had op professioneel vlak ;)

crazycoder
06/12/07, 10:01
heeft uiteraard kan je ook een prestatieloon in gedachten houden
voor hetgeen wat de medewerker doet
Prestatieloon heeft bij ABN AMRO in het verleden tot hogere kosten geleid. Gezien de OP niet echt handig.

FreddyB
06/12/07, 15:26
Zelf gewerkt als helpdeskmedewerker bij Planet/HetNet, en daarna Tiscali (24uur/week als bijbaan bij mijn HBO studie). Die twee bedrijven geven tussen de 1400 en 2000 per maand (2000 als 2e lijns). Ik was toendertijd 20-23 oid.

Vriend van mij werkt als helpdeskmedewerker bij Orange (ADSL) en krijgt ongeveer 2200/maand als 2e lijns, heeft geen studie (havo dan) en waren ook geen opleidingseisen (planet/hetnet toendertijd ook niet).

(Ben zelf samen met iedereen ontslagen van HetNet/Planet; ze wilde geen technische medewerkers meer, maar lieten een helpdeskbedrijf (doet ook tenalady en omo waslijn) doen. Iedereen heeft toen halfjaarsalaris gekregen om contract te ontbinden.. daarna was helpdesk natuurlijk huilen met de pet op daar.

rofni
06/12/07, 18:29
+- 2100 euro denk ik

eMiz0r
06/12/07, 19:01
En ja, als ik soliciteer kijk ik ook naar salaris. Een bedrijf wat kan veroorloven om je ietsjes meer te geven is naar mijn inziens financieel sterker. Het laatste wat je immers wilt is dat het bedrijf failliet gaat als je er zit.

Bedrijven gaan vaak failliet door overstijgende personeelskosten. Dit is verreweg de hoogste kostenpost in een bedrijf. Je kunt je netto salaris ongeveer x1,7 doen om te weten wat jij je baas kost. Das niet misselijk.

Persoonlijk zou ik juist liever in een klein bedrijf willen werken. De kans dat je salaris met het bedrijf meegroeit is groter dan wanneer je bij een groot bedrijf werkt wat met vaste salarisschalen en bijbehorende functies zit. Als je eenmaal op je top zit zul je gewoon nooit meer verdienen dan de inflatie, tenzij je zelf keihard gaat blokken en hopen op een hogere functie.

Ik denk dat daar de kracht ook van een bedrijf moet zitten. Als de zaken goed gaan moet je personeel er van meeprofiteren. Dit kan je alleen wel vergeten als je in een groot concern zit.

De secundaire arbeidsvoorwaarden kunnen in een klein bedrijf ook soms beter zijn. Wij hebben het hele personeel een auto van de zaak aan kunnen bieden, dat gaat echter lastig als je met 60 man personeel zit omdat je geen scheve gezichten wilt. Ook een personeelsuitje met de zaak wordt moeilijk, hooguit een afdeling. Je komt elke dag mensen tegen die je nauwelijks spreekt, maar wel je collega zijn. Het zou mij (wederom persoonlijk) gewoon niet aanspreken.

MikeN
06/12/07, 20:02
60 man is toch niet zo groot? Volgens mij zit het verschil meer tussen de kleine bedrijven met < 100 mensen en de grote toko's als Getronics/Ordina/Atos/w/e met duizenden mensen. Met 60 man ken je nog steeds bijna iedereen en zitten bedrijfsuitjes met het hele bedrijf er vaak ook nog wel in.

Wat betreft salaris, ik denk dat dat tussen de 1300 en 2200 bruto uit zal komen, het is nogal afhankelijk van de kennis en leeftijd van de medewerker, van het aanbod op de markt en van wat je zelf precies wilt als werkgever. Echt op het minimumloon gaan zitten lijkt me niet handig, dan zou dat personeel beter in een supermarkt kunnen gaan werken, verdient meer ;)

crazycoder
06/12/07, 20:15
Het is naief te denken dat je vooral mensen zal vinden die puur voor hun bevrediging werken.. tenminste.. als het om hosting gaat :)

Je kan wel motiveren met salaris en secundaire voorwaarden. Ik denk dat je heel erg goede mensen aan kan trekken als ze in deeltijd kunnen werken of (gedeeltelijk) thuis kunnen werken.

Als je onervaren personeel in dienst neem die je zo min mogelijk betaal dan loop je een goede kans dat ze na het opdoen van ervaring elders gaan werken omdat het meer verdient.. Zelfs als je een auto van de zaak geef.. waar ze een forse bijtelling van hebben.

Rob77
06/12/07, 20:44
Het geld is een erg belangrijke motivatie. Als iedereen miljoenair zou zijn denk ik niet dat er nog veel mensen zouden werken ;)

Andersom is lol hebben in het werk, uitdagingen enz, ook erg belangrijk.

Het is maar net in wat voor 'fase' je zit, als je moet werken om te overleven ben je wat minder kritisch, kun je kiezen, dan zullen mensen gaan voor meer lol & uitdagingen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Piramide_van_Maslow ;)

eMiz0r
06/12/07, 21:12
Het is naief te denken dat je vooral mensen zal vinden die puur voor hun bevrediging werken.. tenminste.. als het om hosting gaat :)

Je kan wel motiveren met salaris en secundaire voorwaarden. Ik denk dat je heel erg goede mensen aan kan trekken als ze in deeltijd kunnen werken of (gedeeltelijk) thuis kunnen werken.

Als je onervaren personeel in dienst neem die je zo min mogelijk betaal dan loop je een goede kans dat ze na het opdoen van ervaring elders gaan werken omdat het meer verdient.. Zelfs als je een auto van de zaak geef.. waar ze een forse bijtelling van hebben.

De bijtelling is afhankelijk van welke auto ze zelf willen hebben (tenminste, wij hebben gewoon een budget gegeven en ze hebben daar een auto van mogen uitzoeken). Van die bijtelling kan je dezelfde auto domweg niet privé rijden, dus het is wel degelijk een groot voordeel.

Onervaren personeel dat "veel ervaring opdoet" bij jou moet je gewoon zien te houden. Ik zeg ook niet dat je geen enkele salarisverhoging mag doorvoeren, je moet alleen voorzichtig zijn met NIEUWE (onervaren) mensen meteen dikke salarissen te geven.

QBell
06/12/07, 23:16
Bedrijven gaan vaak failliet door overstijgende personeelskosten. Dit is verreweg de hoogste kostenpost in een bedrijf. Je kunt je netto salaris ongeveer x1,7 doen om te weten wat jij je baas kost. Das niet misselijk.

Persoonlijk zou ik juist liever in een klein bedrijf willen werken. De kans dat je salaris met het bedrijf meegroeit is groter dan wanneer je bij een groot bedrijf werkt wat met vaste salarisschalen en bijbehorende functies zit. Als je eenmaal op je top zit zul je gewoon nooit meer verdienen dan de inflatie, tenzij je zelf keihard gaat blokken en hopen op een hogere functie.

Ik denk dat daar de kracht ook van een bedrijf moet zitten. Als de zaken goed gaan moet je personeel er van meeprofiteren. Dit kan je alleen wel vergeten als je in een groot concern zit.

De secundaire arbeidsvoorwaarden kunnen in een klein bedrijf ook soms beter zijn. Wij hebben het hele personeel een auto van de zaak aan kunnen bieden, dat gaat echter lastig als je met 60 man personeel zit omdat je geen scheve gezichten wilt. Ook een personeelsuitje met de zaak wordt moeilijk, hooguit een afdeling. Je komt elke dag mensen tegen die je nauwelijks spreekt, maar wel je collega zijn. Het zou mij (wederom persoonlijk) gewoon niet aanspreken.

Toevallig noem jij precies alle zaken die ik juist wel heb, terwijl er bij ons 60+ mensen werken...

Uitjes:
We hebben vorige maand een uitje gehad, hier is een zaal af gehuurd met meerdere artiesten, DJ's (radio 538), en was er een kermis(je).
Volgende week hebben we een diner van de zaak, speciaal voor kerst. En zullen we vooraf nog iets gaan doen waarvan we niet mogen weten wat....

Auto:
Omdat ons bedrijf gaat verhuizen over een half jaar, en het voor sommige onder ons, verder van huis zal zijn. Heeft iedereen de optie gekregen tot een volledig vergoede lease auto zonder prive kilometers, of € 0,27 per kilomter vergoeding (wat heel erg riant is dezer tijd).

Collage's:
Het heeft even geduurd, maar ik ken ze nu allemaal... En ik moet zeggen dat ik iedereen bij naam ken, en dat ik met iedereen ook gezellig een praatje sta te maken. Of het nou de directeur himself is, of de schoonmaker.



Nee, ik ben het niet met jou stelling eens.
Waar ik dan wel in kan komen is als een bedrijf groter is als 100 / 200 man.

Dan krijg je meestal ook meerdere vestigingen, en zien mensen alkaar niet meer dagelijks.

Just my 2 penny's

eMiz0r
06/12/07, 23:29
Toevallig noem jij precies alle zaken die ik juist wel heb, terwijl er bij ons 60+ mensen werken...

Uitjes:
We hebben vorige maand een uitje gehad, hier is een zaal af gehuurd met meerdere artiesten, DJ's (radio 538), en was er een kermis(je).
Volgende week hebben we een diner van de zaak, speciaal voor kerst. En zullen we vooraf nog iets gaan doen waarvan we niet mogen weten wat....

Auto:
Omdat ons bedrijf gaat verhuizen over een half jaar, en het voor sommige onder ons, verder van huis zal zijn. Heeft iedereen de optie gekregen tot een volledig vergoede lease auto zonder prive kilometers, of € 0,27 per kilomter vergoeding (wat heel erg riant is dezer tijd).

Collage's:
Het heeft even geduurd, maar ik ken ze nu allemaal... En ik moet zeggen dat ik iedereen bij naam ken, en dat ik met iedereen ook gezellig een praatje sta te maken. Of het nou de directeur himself is, of de schoonmaker.



Nee, ik ben het niet met jou stelling eens.
Waar ik dan wel in kan komen is als een bedrijf groter is als 100 / 200 man.

Dan krijg je meestal ook meerdere vestigingen, en zien mensen alkaar niet meer dagelijks.

Just my 2 penny's

Een volledige leasevergoeding wordt een dure grap in de bijtelling :D Als ze die kosten ook willen dekken praat je toch over een gemiddelde investering van een half miljoen tot een miljoen per jaar extra. Lijkt me zelfs veel voor een middengroot bedrijf.

Ik heb nou eenmaal meer met knusse sferen en misschien maximaal 20 collega's en elkaar allemaal goed kennen. Maar he, ik zei al: zoiets is persoonlijk.

Waar het voornamelijk om gaat is dat je jezelf gelukkig mag prijzen met een dergelijke baan. Het valt me op dat een afgestudeerde HBO student, zonder enige ervaring of bewijs van kunnen al snel minimaal 2000 bruto per maand eist anders "kijk ik wel verder". Dan wens ik je veel succes, vooral omdat ik zo'n instelling gewoon hekel.

Kahil
06/12/07, 23:46
Ik dacht iets tussen de 1800 en 2000 :)


Toen ik solliciteerde keek ik niet enkel naar het loon die ik zou verdienen maar ook hoe ver ik er van af woon, welke sfeer er in het bedrijf heerst, extra legale voordelen zoals een auto, gsm,... doorgroeimogelijkheden,...

Ik kende niets af van de producten die wij hier verkopen/onderhouden maar was gemotiveerd om alles te leren en leer namelijk ook zeer snel. Als je je dan bewijst binnen het bedrijf is het ook gemakkelijker om opslag te krijgen of door te groeien.

Als je enkel komt werken voor het geld en elke dag tegen je zin naar je werk gaat blijf je dat niet volhouden.

santema
07/12/07, 02:11
Auto:
Omdat ons bedrijf gaat verhuizen over een half jaar, en het voor sommige onder ons, verder van huis zal zijn. Heeft iedereen de optie gekregen tot een volledig vergoede lease auto zonder prive kilometers, of € 0,27 per kilomter vergoeding (wat heel erg riant is dezer tijd).


Die je dan weer bij je inkomen kunt optellen?

QBell
07/12/07, 02:12
Een volledige leasevergoeding wordt een dure grap in de bijtelling :D Als ze die kosten ook willen dekken praat je toch over een gemiddelde investering van een half miljoen tot een miljoen per jaar extra. Lijkt me zelfs veel voor een middengroot bedrijf.

Ik heb nou eenmaal meer met knusse sferen en misschien maximaal 20 collega's en elkaar allemaal goed kennen. Maar he, ik zei al: zoiets is persoonlijk.

Waar het voornamelijk om gaat is dat je jezelf gelukkig mag prijzen met een dergelijke baan. Het valt me op dat een afgestudeerde HBO student, zonder enige ervaring of bewijs van kunnen al snel minimaal 2000 bruto per maand eist anders "kijk ik wel verder". Dan wens ik je veel succes, vooral omdat ik zo'n instelling gewoon hekel.

Sorry hoor...
Maar waarom mogen alleen bedrijven commercieel zijn? Als ik (tijdens solicitaties!!!) weet, dat ik bij de buurman meer kan krijgen. Ja tuurlijk neem ik dat dan aan. Verders eis ik nooit, maar laat ik altijd eerst zelf met een bedrag komen. En zoals ik al zei, hier (+\- 15KM van Utrecht) is best regelmatig vraag naar systeem beheerders, die niet altijd in een keer vervuld worden. Dus dat dan de loon prijzen wat omhoog gaan, en dat je dan wat extra's mag vragen / vangen lijkt me logisch.

Nee, ik hekel er niet aan.
Ik vind je een dief van je eigen portomonee als je niet naar de buren kijkt, maar blind naar een solicitatie toe gaat.

@santema
Theoretisch wel. Ik zal zo'n 70KM per dag maken als woon werk verkeer.
Deze komen onbelast bij het loon bij (Netto dus). = € 18,90 per dag.

Is dat genoeg om elke dag in een bezine auto op en neer te rijden? Nee...
Echter, als je een gas installatie in je auto laat bouwen ben je wel goedkoper uit, omdat je dan je gas en wegen belasting eruit haalt. En elke kilomter die je dan nog privé rijd, rij je dan nog eens goedkoper (bijna gratis :p) ook ;)

B.t.w. Ik heb ook gekeken waar het bedrijf zat. Sterker nog, dat is 1 van de redenen geweest waarom ik bij mijn vorige baas vertrok. Daar moest ik elke dag zo'n 100KM maken. Waar ik nu werk is nog geen 5KM bij mij vandaan (in de huidige staat).

Bij solicitaties kijk ik nooit zo naar de cultuur / gezelligheid die er heerst, want daar kan je toch geen goede indruk van krijgen. Daar gebrijk ik de proef periode voor.

Nogmaals sorry snaaps, je hebt inhoudelijk weinig aan deze discussie denk ;)

Dutch-IS
07/12/07, 02:34
Ik ben het met hp197 eens, ik vind het naief om te zeggen dat je niet naar een salaris kijkt, als dat echtzo is kom je, jezelf vroeg of later namelijk tegen, je bent bij een bedrijf gaan werken wat jou minimaal betaald en vervolgens praat je met vrienden / kennissen en kom je er achter (of je ziet Vacatures open staan) dat je daar eigenlijk veel meer zou gaan verdienen, dan krijg je namelijk het probleem dat jij je eigenlijk benadeeld voeld en je eventueel gaat ergeren, dit is misschien wel een beetje extreem hoor maar ik ben het wel met hp197 eens dat het niet slim is om gelijk ergens een fulltime contract te tekenen zonder dat je eerst goed hebt rond gekeken wat er allemaal niet valt de verdienen in die markt.

Daarbij ben ik ook wel weer voor dat het belangrijk is dat je je op je gemak voelt binnen een bedrijf, en daarbij zou ik mezelf persoonlijk ook niet in een heeeel groot kantoor zien zitten zoals bijvoorbeeld KPN ofzo aangezien je dan maar zoon klein beetje resultaat maakt voor dat bedrijf, doe jij namelijk iets binnen een heel klein bedrijf kan je dat ook later makkelijk aantonen, en zullen je collega's je daarvoor ook echt dankbaar zijn. Daarbij is het gewoon gezellig om het goed te kunnen vinden met collega's en ze allemaal te kennen als dat namelijk gebeurd kom je vanzelf lekker in je vel te zitten.

Designerhosting
07/12/07, 02:43
Er is wel eens onderzoek gedaan naar waarom mensen tevreden zijn over hun werk. Geld bleek iets te zijn waardoor men wel het werk als negatief beoordeelde (indien te weinig) maar bijna nooit als een positieve bijdrage gaf aa het werkplezier. daar zorgde veel meer de uitdagingen, collegas etcetera voor.

eMiz0r
07/12/07, 10:11
Er is wel eens onderzoek gedaan naar waarom mensen tevreden zijn over hun werk. Geld bleek iets te zijn waardoor men wel het werk als negatief beoordeelde (indien te weinig) maar bijna nooit als een positieve bijdrage gaf aa het werkplezier. daar zorgde veel meer de uitdagingen, collegas etcetera voor.

Dat verbaast me helemaal niets. En als je na enige tijd jezelf bewezen hebt binnen het bedrijf ga je om tafel om een hoger salaris. Als de baas tevreden over je is zal dit niet zo'n groot probleem zijn, maar dat ligt 100% aan je eigen instelling, inzet, leergierigheid, aanpasbaarheid etc. etc. etc.

Maar we praten een beetje langs elkaar heen. Natuurlijk ga je ook shoppen bij de buren, maar als de salarissen amper 100 of 200 euro uit elkaar liggen ga je verder kijken dan alleen het salaris. Als je je alleen hierop focust en "in de proefperiode" wel ontdekt of het bedrijf wel geschikt voor je is in alle opzichten, is de kans groot dat je regelmatig van bedrijf naar bedrijf hopt. Dit staat slecht op je CV (als je het al vermeld) en is niet goed voor je carriere-ontwikkeling en ervaring. Bovendien zou ik bijvoorbeeld niemand willen aannemen die het niet langer dan een jaar volhoudt bij 1 bedrijf. De kans is groot dat je dat bij dan ook niet doet.

Ik vind niet dat salaris de main reason moet zijn om bij een bepaald bedrijf te gaan werken. Maar wie ben ik :) ik sta aan de andere kant..

@ hp197, alle kilometervergoeding boven de 19 cent per kilometer is belast met inkomstenbelasting.

QBell
07/12/07, 10:21
Als je het zo zegt, ben ik het idd volkomen met je eens eMiz0r...

About::Kilometer vergoeding
Ow, okee... Ik dacht eigenlijk dat alles onbelast was...
Dan zal ik nettto dus uitkomen op een € 0,25 per kilometer denk ik.