PDA

Bekijk Volledige Versie : ISP te koop



Anoniem
04/12/07, 14:39
Beste,

Wegens te weinig tijd en financiele middelen wens ik mijn bedrijf(je) te verkopen. Er is een volledige website aanwezig en een zeer minimaal klantenbestand (< 10 klanten). Het bedrijf bestaat al wel heel lang, maar door de eerder genoemde redenen is het nooit echt van de grond gekomen.

De omzet is minimaal, ook zijn er geen contracten maar zijn de voorwaarden duidelijk gepubliceerd en wordt er een vermelding gemaakt op de factuur naar deze voorwaarden. Het doel was om mij te richten op het MKB, waardoor de prijzen hier ook op gericht zijn. Het is géén budgethoster, een voorbeeldje; Ik reken +-50 excl. BTW per jaar voor een shared hosting pakket van 200MB met 5GB traffic.

De bedrijfsnaam is een latijnse term, 6 letters, pakkend en makkelijk te onthouden. Daarnaast zijn er een tweetal positieve recenties op ISPGids.com van klanten.

Het betreffen allemaal Nederlandse klanten. Bij de verkoop zit een TransIP account met < 30 domeinnamen welke toebehoren aan de klanten. Op één klant na zijn het webhosting klanten. Die éne klant neem DNS diensten af (6 domeinnamen). De klanten maken op het moment gebruik van Plesk 8 en zijn directe service gewend.

Dit alles staat op het moment op een dedicated server welke kuren heeft (soms enkele seconden niet bereikbaar) en eigenlijk een nieuwe installatie nodig heeft. Deze is over te nemen inclusief de Plesk 30 licentie indien interesse.

De verkoop omvat:

Het klantenbestand minus een paar klanten welke niet betalen voor hun diensten (kenissen), een totaal van < 10 klanten.
Een complete website met een incompleet bestelsysteem (voor 75% afgerond). Zakelijke uitstraling, complete Nederlandse teksten en meer dan >10 pagina's aan content. Systeem is opgezet met CakePHP.
Alle domeinnamen behorende bij de klanten (toegang tot het TransIP account).
Een NOC script welke nooit afgemaakt is maar wel operationeel is. Te gebruiken voor de NOC diensten welke ik lever, dient dus alleen afgerond te worden.
Een script om nette, zakelijke PDF facturen te genereren in de huisstijl.


Wat is NIET inbegrepen

Een KvK inschrijving / BTW nummer
De huidige administratie


Richtprijs: € 500,-

Inzicht in de facturen van afgelopen jaar is mogelijk. Een echte administratie is er niet. Meer informatie hierover kan men per e-mail aanvragen. Eventueel ben ik in te huren als freelancer om het één en ander nog aan te passen/af te ronden.

Ik wens dit zo snel mogelijk af te handelen zonder al de moeilijke handelingen welke sommige bedrijven vereisen. Bij voorkeur voor het nieuwe jaar nog. Ik hoop flexibel te kunnen zijn en ik wil voor zover mogelijk tegemoet komen waar mogelijk maar het doel is om het hele zaakje te verkopen om eind Januari dit helemaal afgehandeld te hebben.

Bij vragen/interesse kan men in eerste instantie mailen naar isptekoop@live.nl

thunder
04/12/07, 15:23
wat is je jaarlijkse kost en jaarlijkse omzet?

Anoniem
04/12/07, 15:32
De enige kosten zijn de domeinnamen, dit zal zo rond de 175 - 225 euro zijn zo uit mijn hoofd. De omzet moet ik helaas later vandaag op terug komen, ik heb de facturen op het moment niet bij de hand en échte administratie ben ik nooit aan begonnen daar het overkill is voor zo'n kleine hoeveelheid klanten.

Facturen e.d. zijn gewoon aanwezig inclusief een overzicht van de klanten en producten.

Spyder01
04/12/07, 23:42
Ik heb helaas nog steeds mailproblemen vanuit huis, dus moet het helaas toch even via het topic doen.

* Wat ben je maandelijks kwijt aan de dedicated?
* Dedicated is unmanaged?
* Hoeveel maanden looptijd heeft het contract nog?
* Zijn de algemene voorwaarden door jezelf opgesteld of door een jurist? (dit i.v.m. lopende contracten)

Bvd,

Nathan

Anoniem
05/12/07, 11:34
Het is een unmanaged dedicated voor 80 euro excl. per maand (P4 3.0HT, 2048MB, 160GB, 500GB datatraffic) in het WeDare netwerk. Contract is per maand op te zeggen, maar zoals vermeld, server heeft een nieuwe installatie nodig, wat ook een extra motivatie voor mij geweest is om er mee te stoppen, omdat dit niet op te lossen is zonder downtime óf de kosten voor een tijdelijke oplossing.

Zoals vermeld zijn er geen schriftelijke contracten. Alles is op mondelinge basis gedaan, en er is een verwijzing geplaatst op de facturen naar de AV. Deze zijn door mijzelf opgesteld.

De overige vragen kan ik op dit punt geen antwoord op geven. Ik werk aan een PDF document met alle informatie, met name meer details over de klanten, omzet, kosten, etc. Bij interesse kan men een e-mail adres achterlaten (bij voorkeur via PM), waarna ik het document zal toesturen zodra dit klaar is. Ik hoop dit later vandaag te kunnen doen.

superweb
05/12/07, 16:18
maak eens een serieus overzichtje van de klanten
wat voor hostinpakketten je aan bied en tegen welke prijs ook over de domein extensies
(zonder namen te noemen)

en stuur mail me dat eens ik heb wel intressen

over mijn bedrijf:
zelf ben ik ook niet zo groot +/- 100 betalende klanten 400 domeinnammen eigen servers (2)

Anoniem
05/12/07, 16:50
Beste Superweb,

In het document wat bijna afgerond is staat dat ook opgenomen. Het gaat hier om echt een minimaal klantenbestand (6 actieve klanten welke nog te factureren zijn). Wel is het een goed begin voor een startende ISP, daar de site en alles aanwezig is. Probleem is dat er nog de puntjes op de i gezet moeten worden, en ik dat niet meer kan uitvoeren, vandaar dat ik het voor relatief weinig van de hand wil doen.

Zodra het document klaar is ontvang je en kopie.

infinex
08/12/07, 18:26
Ik zou ook graag een versie ontvangen. Is interesse van deze kant.

Croab
09/12/07, 00:10
Ook hier is er serieuze interesse. Kun je me dat document ook even sturen?

SiMonA
09/12/07, 13:27
Ook ik ontvang graag een het bestandje.
Alvast bedankt

®on
09/12/07, 13:35
Is het nu zo moeilijk om even het volgende te lezen en te begrijpen:

Bij vragen/interesse kan men in eerste instantie mailen naar isptekoop@live.nl