PDA

Bekijk Volledige Versie : Servers in het buitenland?



RobbertC
09/08/02, 16:08
Sommige Nederlandse hosters hebben hun servers in het buitenland staan, veelal in de VS.

Hoe staan jullie daar tegenover? Kan een hoster dat maken, of dient een Nederlandse hoster z'n server(s) in Nederland hebben staan?

Brand los :)

HGM
09/08/02, 17:05
Ligt volledig aan het type klant IMO als het een NLwebsite is die goed bereikbaar moet zijn dan niet. Als het daarentegen een Engelstalig site betreft met veel bezoekers uit VS (/canada etc) dan lijkt het me niet verkeerd om daar te hosten.

Ook webhostingtalk.nl staat in de VS en dat was vandaag weer te merken, misschien eens gaan verhuizen??

Deimos
09/08/02, 17:07
Hangt idd van de klanten af, (lees in welk gebeid die wonen en welke doelgroep de klant als bezoeker heeft).

Maareh over het algemeen in NL, lijkt me logische waarom.

superior-is
09/08/02, 17:20
Als het je eigen servers zijn, dan is het wel praktisch als deze een beetje in de buurt staan imho. Wij hebben in den beginne ook ooit een server in het buitenland gehad en dat willen wij noooooooooooooit meer. :)

Domenico
09/08/02, 18:49
We zijn druk bezig met een grootscheepse verhuizing van al onze servers dus er wordt wel degelijk aan gewerkt :)

Het nadeel vandaag was weer dat de VS hoster voor de zoveelste keer ging proberen om te switchen van netwerk waar op zich niets mis mee is alleen is het daar als zij die dingen gaan doen midden in de nacht en is hier dus gewoon al dag met alle nadelen van dien :(

Servers in de VS hoeft helemaal geen nadeel te zijn alleen kom je er na een tijdje wel achter dat het heel fijn is als al je servers in de buurt staan. veel hosters zijn begonnen in het buitenland en zijn daarna verhuist naar nederland om de bekende redenen...

RobbertC
09/08/02, 19:34
Origineel geplaatst door HGM
Ook webhostingtalk.nl staat in de VS en dat was vandaag weer te merken, misschien eens gaan verhuizen??

We weten het. Er worden momenteel oplossingen bedacht :)

justonefee
09/08/02, 19:46
Het probleem zit hem volgens mij nog steeds vooral financieel. Ik heb nog geen enkel Nederlands - laat staan Belgisch - bedrijf gekend dat aan dezelfde tarieven als de Amerikaanse tegenhanger hosting kan aanbieden.

Onze servers staan in Amerika, en wij hebben daar absoluut geen problemen mee, integendeel; vaak is de responsetijd naar die Amerikaanse servers beter dan de server die we hier in Antwerpen hebben staan.

Het voordeel is dat de meeste backbone providers zeer zwaar investeerden in verbindingen tussen het Europese continent en Amerika om de eenvoudige reden dat toen het internet pas echt ingeburgerd geraakte, de meeste sites (en dat is ook vandaag nog zo) van betekenis in Amerika staan, waardoor er snelle verbindingen vanuit Europa (en de rest van de wereld) naar Amerika nodig was.

Eerlijk gezegd - als wij een probleem hebben met connectie naar onze servers, dan is de oorzaak daarvan voor 70% te zoeken in Nederland/Amsterdam, volgens onze traceroute resultaten, waarme eik uiteraard niet beweer dat op het Amerikaanse netwerk geen problemen te merken of te melden zijn; integendeel :)

HGM
09/08/02, 19:57
Origineel geplaatst door RobbertC
We weten het. Er worden momenteel oplossingen bedacht :) Toemaar, meerdere zelfs ;)


Eerlijk gezegd - als wij een probleem hebben met connectie naar onze servers, dan is de oorzaak daarvan voor 70% te zoeken in Nederland/Amsterdam, volgens onze traceroute resultaten, waarme eik uiteraard niet beweer dat op het Amerikaanse netwerk geen problemen te merken of te melden zijn; integendeel :) [/B] Nou, die ervaring heb ik toch niet als ik op in de VSgehoste sites probeer te geraken. En natuurlijk is het zo dat de meeste sites in de VS staan, aangezien ze ook de nr1 positie op de wereld hebben mbt internet gebruikt.

RobbertC
10/08/02, 11:37
Origineel geplaatst door HGM
Toemaar, meerdere zelfs ;)


Inderdaad, hoewel er maar 1 uitgevoerd gaat worden :p :)

Samuel
31/03/03, 09:03
Origineel geplaatst door superior-is
Als het je eigen servers zijn, dan is het wel praktisch als deze een beetje in de buurt staan imho. Wij hebben in den beginne ook ooit een server in het buitenland gehad en dat willen wij noooooooooooooit meer. :)

Idd, same for me ... Ik heb ook enkele dedicated gehad in het buitenland ... ook NOOIT meer :)