PDA

Bekijk Volledige Versie : Belang in een website



GunWo
01/12/07, 23:38
Goedenavond(bijna nacht) mensen,

Ik heb een klein vraagje en ik heb geen idee waar ik die op het forum moet plaatsen, dan maar hier:)

Is het mogelijk om iemand een belang te geven in een website zodat de opbrengsten van die website verdeeld kan worden?

Alvast bedankt.

Groeten

Edit: met belang bedoel ik aandeel

SF-Jeroen
01/12/07, 23:39
Hoe bedoel je belang? Je kunt natuurlijk een VOF oprichten waaronder de website valt :) (Als je het dus vastgelegd wilt hebben)

GunWo
01/12/07, 23:40
wow wat een snelle reactie, bijvoorbeeld een contract opstellen met bedrijf X heeft 50% aandeel in de website en bedrijf Y ook 50%

SF-Jeroen
01/12/07, 23:42
Yup. Kost je dus wel een KvK inschrijving en een akte tussen de deelnemers met bijvoorbeeld die percentages. Er zijn natuurlijk ook andere scenarios mogelijk

GunWo
01/12/07, 23:44
hmmm ok ben zelf al ingeschreven bij de kvk dus dat is geen probleem. En kan het ook tussen bedrijf en 1 persoon, of hoe moet hij zich dan laten inschrijven? (nu we toch bezig zijn met de snelle reacties stel ik gewoon nog een vraag)

bvankuik
02/12/07, 01:17
Hmm, kun je niet simpelweg samen een contractje opstellen? Eerst schrijf je in gewone woorden op wat je wilt bereiken, dan doe je je best om het op papier te krijgen.

Een contract dient om zaken op voorhand duidelijk te krijgen en om achteraf problemen te helpen oplossen. Handtekeningen eronder en klaar.

GunWo
02/12/07, 11:42
Ja bedankt bvankuik dat was ook mijn bedoeling, alleen ik vroeg me af of dat kon. Of het niet in strijd met iets is of iets dergelijks :)

PimEffting
02/12/07, 11:59
Wat is de schaal van de site? Is het enkele honderden of duizenden Euro's waard? Of eerder enkele tienduizenden?
In het eerste geval zou ik gewoon afspraken op papier zetten door middel van een eenvoudig onderhands contractje. Mocht het meer waard zijn, dan heeft het opzetten van een BV waarin de website is ondergebracht de voorkeur.

MediaServe
02/12/07, 12:12
Inderdaad, gewoon een onderhands contract, zelf gezamenlijk opzetten en beide ondertekenen. Als het gaat om veel winst, dan is het gemakkelijkste om samen een VOF op te zetten voor de website.

GunWo
02/12/07, 12:33
ok hartstikke bedankt mensen! ik weet wat me te doen staat ;):lovewht:

bvankuik
02/12/07, 12:42
Ja bedankt bvankuik dat was ook mijn bedoeling, alleen ik vroeg me af of dat kon. Of het niet in strijd met iets is of iets dergelijks :)

Welnee, nergens mee in strijd. Gebruik gezond verstand en kruip samen achter de laptop. Of doe een voorzetje, print het uit en ga met de tegenpartij in overleg.

Waarom probeer je niet gewoon een contractje op te stellen? Als je er bij bepaalde zaken niet uit komt, dan reageer je opnieuw met vragen in deze thread.

Mijn vuistregel is: als je het moeilijk vind om op papier te zetten, zeg dan hardop wat je wilt. Bijv. "Ik wil de winst 50/50 verdelen". Dat schrijf je dan netjes op.

Dus je krijgt met deze methode:

Partij A is "Blah BV". Partij B is "Slak VOF". De partijen gaan samen project Wereldverovering opzetten. Het project wordt beschreven in document "Wereldverovering_v12_final.doc". De winst wordt gelijk verdeeld over de partijen. Verantwoordelijkheden partij A:
- Server onderhoud
- Server levering
- Betaling van huur servers
Verantwoordelijkheden partij B:
- Onderhoud website
- enz.

Uiteraard: als je een jurist kent of iemand die met dit bijltje gehakt heeft, zet die dan in. Zoniet, doe het dan zelf.