PDA

Bekijk Volledige Versie : Hotbrick = geen @home mail



Spyder01
01/12/07, 22:23
Mensen,

Ik heb vandaag de HotBrick SoHo 401 VPN uit het rack gehaald om hem thuis te gebruiken (in het rack nu een andere firewall) echter heb ik het volgende probleem:

De mail van onze domeinnamen kan ik zonder problemen binnen halen, echter de mail van @home weigert in alle talen. Ook kan ik verder gewoon op internet (dit is het bewijs).

@home is na 18:00 niet meer bereikbaar, dus misschien dat mensen hier nog suggesties hebben.

Ik heb de firewall ook helemaal gereset, dus staan geen rack instellingen meer in.

Wie heeft suggesties en zie ik misschien iets in het aparaat over het hoofd waarmee het te maken kan hebben?

Ondertussen kom ik wat verder:

Ik werk nu op de laptop en sloot deze er zojuist bij aan op de HotBrick. Verbazend genoeg heb ik nu wel internet. Zojuist viel hij op de vaste pc waar ik op werk ineens uit. MSN, Skype, internet, e-mail, niets doet het meer.

Heb de DNS geleegd en een aantal sites gepingd, dat doet hij overigens nog wel.

Vind dit eerlijk gezegd nogal vreemd allemaal. Waarom doet de laptop het nu bijvoorbeeld wel, terwijl ik op de vaste pc niet eens meer in de HotBrick kan komen.

dreamhost_nl
02/12/07, 16:30
Is het er niet iets conflicterends ingesteld tussen een evt. hard-/software firewall?
Geen Vista OS op de gewone PC waarbij de Windows firewall spontaan aangaat (hebben we vaker gehoord)?

Spyder01
02/12/07, 20:46
Is het er niet iets conflicterends ingesteld tussen een evt. hard-/software firewall?
Geen Vista OS op de gewone PC waarbij de Windows firewall spontaan aangaat (hebben we vaker gehoord)?

Ik had inderdaad ook nog een softwarematige firewall draaien. Deze uit gezet en probleem kwam nog steeds naar voren.
Vannacht nog eens de stekker van de HotBrick eruit gehad en er opnieuw in, tevens een netwerkkabel vervangen.

Het is Windows XP, en op dit moment lijkt alles het weer te doen en heb ik ook weer internet op deze pc. Het enigste is dat hij af en toe met het begin van een pagina even wat langzaam is, maar het vervolgens wel gewoon snel doet.

Ik ben er niet achter hoe dit nu allemaal kan, maar ga het nog wel even goed in de gaten houden allemaal.

Net nadat ik vorig bericht heb getikt, vloog m`n internet er weer uit. Mijn andere pc's hadden nog wel internet, dus ik denk dat mijn moederbord aan het overlijden is.

Laatst begon hij al met een IDE schijf en fouten, vervangen door een S-ATA en de problemen waren opgelost. Nu begint hij onregelmatig het netwerk eruit te gooien.

Ik begon dit topic omdat ik dacht dat er somehow wat mis was met de HotBrick, maar ik begin nu meer en meer aan m`n pc te twijfelen.

dreamhost_nl
03/12/07, 13:44
Ach, zo zijn we op kantoor wel 'ns twee uur bezig geweest om een netwerkverbinding te krijgen via een defecte NIC... gaat ook niet lukken... ;)