PDA

Bekijk Volledige Versie : Heroepingsrecht

Mark K.
01/12/07, 16:58
Beste WHT,

Ik heb gisteravond een reseller gekregen bij een hosting bedrijf dat hier op WHT ook zit, alleen zal ik voor de sportiviteit de naam van het bedrijf hier niet noemen.

Ik zit namelijk met een best groot probleem, nadat ik gister een pakket besteld had, heb ik gevraagd of het voor mij klaargemaakt kon worden, dat is ook gebeurd en er zijn ook nameservers voor mij ingesteld. Mooi leek me, fijn dat ze dat deden om een uur of 12 's nachts.

Nou begon ik vanochtend en ik ging ens kijken in DirectAdmin waar ik al snel uitvond dat de server die de hoster gebruikt voor mij simpelweg te langzaam is, het is een redelijke budget server waar toch al flink wat mensen op zitten.

Aspecten van mijn website gebruiken nou eenmaal veel van een server, waarbij ik door een aantal van m'n scripters al seintjes kreeg dat het niet al te goed zal draaien daar.

Nu heb ik dit overlegd met de hoster, en wou ik gebruk gaan maken van mijn heroepingsrecht als consument.

Daar had mijn hoster zoals ze zelf zeggen "geen gehoor" aan. Hij had namelijk een serverbeheerder uit zijn bed moeten bellen (12 uur op vrijdagavond?) om het allemaal te regelen, ik dacht wow netjes wat een service leuke gunst dat hij dit doet. En nu wil hij de kosten die de serverbeheerder gemaakt heeft (om een NS in te stellen met DirectAdmin?? Daar was hij blijkbaar een uur mee bezig) op mij gaan verhalen.

Een bedrag van 150 euro komt hij mee aanzetten, iets waar ik niks van snap.
Ik heb toch recht op herroeping van mijn bestelling die ik trouwens nooit ondertekend heb met een handtekening of iets?

Hij gaf me de volgende keuzes:
Ik betaal 3 maanden proef tijd die ik gekregen heb (owh, daar gaan we mee aankomen? betalen voor iets waar ik dus niks aan heb)
Ik neem een ander product af (dedicated o.i.d.)
Ik betaal de kosten die hij heeft aan zijn systeembeheerder

Het enige wat ik wil is er van af, en ik snap dan ook niet waarom ik iets zou moeten betalen? Heeft hij het recht om mij kosten te vragen? Mag hij me zomaar 150 euro facturen gaan sturen?

Help WHT, help :(

crazycoder
01/12/07, 17:05
Een standaard product? Binnen 7 dagen indien in de voorwaarden vermeld, anders iets van 2 of 3 maanden.

Je kan natuurlijk ook correcte nakoming vereisen waarbij de hoster een server plaats die niet crowded is.

Eur 150 om een account aan te maken? Goed betaald! Zeer ongeloofwaardig,anders neemt die hoster die kosten zeker voor z'n rekening?? Yeah, right. Hij heeft er de pest in dat z'n servertje niet zwaar genoeg is...

Voor een domeinnaam kan je stellen dat het maatwerk is, daar geldt dit consumentenrecht niet voor. Een standaardhosting pakket wat zo van de plank wordt gepakt (bij wijze van spreken).. is iets anders..

Wido
01/12/07, 17:11
Als het inderdaad een standaard pakket is wat hij op zijn website aanbied dan heb je alle recht om te annuleren.

Hij hoefde niet perse om 0:00 die beheerder te bellen.

En 150 euro inderdaad voor dat beetje werk? Doe mij die baan!

Mark K.
01/12/07, 17:12
Tsja, ik snaptte er ook niks van ik kwam er ook achter dat het een 15 jarige persoon betrof.. Die (raad eens) via MSN sommige zaakjes regelt..

Ik heb hem dus maar geblokkeert nadat hij bleef bedreigen.. Begint hij nu steeds met msn accounts mij toe te voegen..

Het pakket was gewoonweg een aanbieding die ik kreeg via WHT..

Wido
01/12/07, 17:17
Dan zou ik hem een brief sturen met dat je er vanaf ziet en je beroept op je heroepingsrecht.

Daarna nooit de factuur betalen die je waarschijnlijk gestuurd gaat krijgen.

Anohoster123
01/12/07, 17:19
Heel leuk hoe dit nu gaat.
Ik ben dus die hoster en wil mijn verhaal even kwijt, maar wel annoniem.

Het product is op maat gemaakt, niet standaard op de website.
Hij KOOP geen producten maar HUURT het.
Hij zou 3 maanden proberen, en als het beviel 3 jaar. Zo kom ik bij de afgesproken prijs.
Als service heb ik zijn nameservers ingesteld (mijn systeembeheerder).
Die moest ik uit bed bellen.

Kortom: ik ben de hele avond / stuk van de nacht bezig voor deze persoon. Dan komt hij de volgende dag aan met ik hoef het niet meer. Zo werkt dit niet, want ik heb ook kosten gehad: mijn systeembeheerder.

Dat leuke excuus van hem over mijn systeem is onzin. Ik heb hem verteld dat we tussen nu en 3 weken over gaan op een nieuwe server, en die (indien nodig) uitbreiden met een andere processor.

Mark K.
01/12/07, 17:20
Is een Email ook voldoende?

De host zegt trouwens ook dingen in de trant "Betalen zul je, herroepingsrecht of niet".. Dus, als ik het opzeg kan hij toch echt 0,0 euro bij me halen..

Ik vind dit echt zo'n gekke gang van zaken doen met klanten! Als ik toch niet tevreden ben, hoef ik niet meteen bedreigd te worden..

Spyder01
01/12/07, 17:22
In mijn ogen is het enigste wat je moet betalen de domeinnaam als zij die voor je aangevraagd hebben. Voor het pakket en die serverbeheerder (sorry, maar ook sneu dat hij het zelf niet kan) hoef je mijn inziens niet te betalen.

Koop op afstand, herroepingsrecht, je kunt er gewoon netjes vanaf. Stuur sowieso een aangetekende brief, dan kunnen ze nooit zeggen dat ze hem niet ontvangen hebben. Bewaar ook de msn gesprekken.

Suc6!

Wido
01/12/07, 17:22

Hij zou 3 maanden proberen, en als het beviel 3 jaar. Zo kom ik bij de afgesproken prijs.

Kortom: ik ben de hele avond / stuk van de nacht bezig voor deze persoon. Dan komt hij de volgende dag aan met ik hoef het niet meer. Zo werkt dit niet, want ik heb ook kosten gehad: mijn systeembeheerder.Ook bij huren kan je er vanaf zien.

En wanneer iemand 200MB neemt terwijl jouw pakketten maar tot 150MB gaan betekend dat niet direct een op maat gemaakt product.

Dat wordt het pas wanneer er veel scripting aan te pas komt om zijn product draaiende te houden of er extra services moeten draaien.

Mark K.
01/12/07, 17:23
Ik noem een standaard DirectAdmin reseller nou niet echt een aangepast product.. Hoe denken jullie hierover?

Spyder01
01/12/07, 17:23

Kortom: ik ben de hele avond / stuk van de nacht bezig voor deze persoon. Dan komt hij de volgende dag aan met ik hoef het niet meer. Zo werkt dit niet, want ik heb ook kosten gehad: mijn systeembeheerder.

Dat leuke excuus van hem over mijn systeem is onzin. Ik heb hem verteld dat we tussen nu en 3 weken over gaan op een nieuwe server, en die (indien nodig) uitbreiden met een andere processor.

Sorry, maar een systeembeheerder uit bed bellen vind ik nogal sneu. Okee, als het hele systeem nou overhoop lag, maar een DNS instellen?

Jullie moeten het zelf uitvechten, maar jouw stellingen vind ik eerlijk gezegd echt sneu. En als het maatwerk is, waar bestond het precies uit?

Anohoster123
01/12/07, 17:25
Dat moet ook... Ik heb safe_mode goed moeten zetten, terwijl dat normaal niet kan bij ons. En ik kan het zelf wel instellen, maar ik heb niet voor niets een systeembeheerder. Ik wil het niet fout doen of er mee lopen kloten.

Wido
01/12/07, 17:25
Ik noem een standaard DirectAdmin reseller nou niet echt een aangepast product.. Hoe denken jullie hierover?Als er voor jou speciaal een server is opgezet met DirectAdmin en jij de enige klant bent er op: Nee

Maar als het een gewone DA server is waarop een reseller-pakket is aangemaakt? Nee, zeker niet. Is het zelfde als een pak melk uit de supermarkt.

@ hier boven: Safe_mode is 1 vinkje in DirectAdmin, meer niet.

Mark K.
01/12/07, 17:26
Ik wil het ook wel uitvechten, dat heb ik ook gedaan.. Maar op zo'n manier als hij nu met mij omgaat en ook geen enkele reeële oplossing biedt, tsja dan vind ik het ook niet meer echt nuttig om iets via hem uit te vechten, dan is er zoiets als de wet gelukkig :).

Margoed, het pakket was een DA reseller, 2GB met 50GB dataverkeer en eigen nameservers.

En een safe mode op een server uitzetten.. google naar php.ini en je krijgt een hele documentatie hoe je het moet doen..

Anohoster123
01/12/07, 17:32
Het gaat om het feit dat ik er een hele avond en gedeelte van de nacht mee bezig ben, en je gewoon aan komt met: ik hoef het niet meer.
Ik heb een reele oplossinge geboden, dat is het vergoeden van de tijd wat ik er in heb zitten.

Wido
01/12/07, 17:34
Het gaat om het feit dat ik er een hele avond en gedeelte van de nacht mee bezig ben, en je gewoon aan komt met: ik hoef het niet meer.
Ik heb een reele oplossinge geboden, dat is het vergoeden van de tijd wat ik er in heb zitten.Dat is zaken doen, leer er mee leven dat mensen soms toch besluiten het niet af te nemen.

Ik heb ook wel eens veel tijd in een offerte en test systemen gestoken en dan besluit de klant het uiteindelijk toch niet te doen. Dat is zijn/haar goed recht!

Helaas, deze klant wil niet verder met je vanwege bepaalde redenen, het product is toch niet wat hij zoekt. Jammer, volgende keer beter.

Anohoster123
01/12/07, 17:40
Dat is onzin. De klant was tevreden. Hij vertelde vandaag alleen dat hij niet tevreden was over de CPU die in de server zit (zonder het ook maar geprobeert te hebben). Ik heb verteld dat tussen nu en 3 weken alles over gaat op een andere server. Wat de klant zegt, klopt dus niet. Hij maakt ook al gebruik van de geleverde diensten...

Mark K.
01/12/07, 17:42
Even ook nog op wat Wido net zegt, ik kwam echt niet aan met "Ik hoef het niet,dag".. Ik heb allerlei gesprekken gevoerd met mijn scripters en als ik erachter kom dat de server het gewoon niet aankan voor ons, dat heb ik het bedrijf dan ook helemaal uitgelegd, dat vind ik toch wel een geldige reden.. Daar gaat het helemaal om als ik het koop: dat het ook iets is waarmee ik wat kan.

Tsja, en dat kan ik nu eenmaal niet. Daar is de hele wet ook voor gemaakt!

Ik als klant maak misschien gebruik van diensten, maar ik kan ook niet zien van veraf dat de server goed genoeg is. Ik had dit wel verwacht, maar dat bleek niet zo te zijn achteraf. Als er op een servr al genoeg scripts draaien en genoeg gebruikers zitten, tsja dan sta ik toch zeker wel in mijn recht hier!

Ik hoef zoiets dan ook niet te proberen, mijn scripters waren niet tevreden, en ze zijn dan echt niet zo gek te krijgen om alles te gaan verhuizen naar die server en dan erachter te komen dat ze het te langzaam vinden.

Wido
01/12/07, 17:43
Dan nog, hij heeft het recht om op te zeggen.

Ook al maakt hij er 6,9999999 dagen gebruik van, je mag binnen 7 dagen opzeggen, heel simpel.

In het ergste geval zou hij voor 7 dagen gebruik een kleine vergoeding moeten betalen, zeg een 4e van het maandbedrag wanneer er echt intensief gebruik van is gemaakt en jij daardoor aantoonbaar veel kosten gemaakt hebt.

Maar in dit geval lijk je gewoon pissig omdat de klant het besluit niet te doen.

pierce
01/12/07, 17:44
Is dit trouwens naar aanleiding van je topic voor een DA reseller account?

Mark K.
01/12/07, 17:48
Pierce, klopt het is na aanleiding van dat topic. De reden waarom ik nog niet gezegd heb dat ik al een product hebt, is omdat ik er dus momenteel nog een zoek..

DutchTSE
01/12/07, 17:49

Dat kan inderdaad heel frustrerend zijn, maar dat is het risico met zaken doen, dit kom je niet alleen als zelfstandig ondernemer tegen, maar bij iedere verkopende functie. Iedereen baalt er van als je 4 uur met iemand bezig bent geweest, die vervolgens zegt dat hij er nog een nacht over wilt slapen, of geheel van de koop af ziet.

Het is echter geen reden om hem kosten te laten betalen die er (eigenlijk) niet gemaakt zijn.

®on
01/12/07, 17:52
Anohoster123 is geband bij deze. Ik zal discreet zijn en voor me houden wiens kloontje dit was. 1 account voor je WHT sales gebruiken, het ander omdat je bang bent voor commentaar en kritiek: no way.

Wees dan een vent en reageer onder je "normale" account..... :mad:

Mark K.
01/12/07, 17:53
Hij begon mij ook te zeggen dat ik niks meer over zijn bedrijf moet posten.. en dat ik msn gegevens nooit op dit forum mag plaatsen omdat zijn msn naam@bedrijf.nl was en niet msn@bedrijf.nl.. Ja dat vond ik wel de allerbeste reden die ik ooit gehoord heb.

®on
01/12/07, 17:57
1 account voor je WHT sales gebruiken, het ander omdat je bang bent voor commentaar en kritiek: no way.

Even een kleine toevoeging, waar ik terecht op gewezen werd: de reageerders in het eerder door Mark geopende topic (http://www.webhostingtalk.nl/shared-colocated-dedicated-reseller-registratie-aanvragen/127870-gezocht-directadmin-reseller.html), staan hier buiten.

crazycoder
01/12/07, 18:16
Dan nog, hij heeft het recht om op te zeggen.

Ook al maakt hij er 6,9999999 dagen gebruik van, je mag binnen 7 dagen opzeggen, heel simpel.

Kleine correctie: 7 dagen gaat alleen op als het in de voorwaarden is genoemd. Anders geldt de wettelijke termijn die meerdere maanden is.. weet overigens zo snel niet hoeveel...

Wido
01/12/07, 18:27
Kleine correctie: 7 dagen gaat alleen op als het in de voorwaarden is genoemd. Anders geldt de wettelijke termijn die meerdere maanden is.. weet overigens zo snel niet hoeveel...Klopt, heb je helemaal gelijk in. Ik ging even uit van onze situatie, maar wij hebben 7 dagen staan in onze opleveringsberichten, vandaar.

Freakingme
01/12/07, 18:48
Anders geldt de wettelijke termijn die meerdere maanden is.. weet overigens zo snel niet hoeveel...

Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.
Bron: 46d BW7
Drie maanden dus ;)

Verder is hier sowieso geen verkoop op afstand van toepassing volgens mij, want het is toch duidelijk maatwerk? ('tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper')

Hoewel de wet verkoop op afstand hier (imo) niet van toepassing is, is de koop in zijn geheel ongeldig. Dit omdat het geleverde product/dienst niet aan de verwachtingen van de koper voldeed, en er dus geen wilsovereenstemming was.

crazycoder
01/12/07, 18:49
Hij begon mij ook te zeggen dat ik niks meer over zijn bedrijf moet posten.. en dat ik msn gegevens nooit op dit forum mag plaatsen omdat zijn msn naam@bedrijf.nl was en niet msn@bedrijf.nl.. Ja dat vond ik wel de allerbeste reden die ik ooit gehoord heb.
Een consument mag zijn ervaringen delen. Van belang is dat wat je plaats niet onrechtmatig is.

Bron: 46d BW7
Drie maanden dus ;)

Dacht ik al maar was er niet zeker van.

Verder is hier sowieso geen verkoop op afstand van toepassing volgens mij, want het is toch duidelijk maatwerk? ('tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper')

Als ts heeft gevraagd wie hem een product kan leveren wat aan bepaalde specificaties voldoet wil dit niet per definitie zeggen dat het maatwerk is.

Ik weet eigenlijk niet of een shared hosting product als maatwerk neergezet kan worden. Ben er overigens wel benieuwd naar. Het zou bijvoorbeeld van het hostingbedrijf af kunnen hangen.. is het een zeer groot bedrijf waar alles geautomatiseerd verloopt dan zou dit bijvoorbeeld anders kunnen liggen dan wanneer het een bedrijf is waar ieder account handmatig aan wordt gemaakt.. iets wat in DA zoiets is als een paar zaken inkloppen?? Terugnemen is geen probleem omdat de gereserveerde ruimte probleemloos door een ander gebruikt kan worden, je kan dus niet stellen dat het goed/product door het maatwerk onbruikbaar wordt. Iets wat bijvoorbeeld bij een (trouw)ring met gravure anders ligt..

Kortom, de vraag is waaraan moet een dienst voldoen om als maatwerk gezien te kunnen worden.. en zijn hier al uitspraken over??

Mark K.
01/12/07, 19:18
Nou, ik vind het niet echt maatwerk imo..

Als je kijkt naar een domeinnaam, natuurlijk dat kan je niet zomaar terugnemen. Maar een reseller accountje die je kan aanmaken via DA, dat vind ik zelf (maar ik ben geen rechter, en jullie weten er veel meer van daarom vraag ik jullie hulp dan ook) geen maatwerk, het enige verschil tussen een pakket op de website van de hoster en een pakket die niet op de website staat is dat het andere getallen in DA zijn, maar wat er aangeboden wordt lijkt mij nog steeds hetzelfde.

Dan kan je aanbieden op je website: pakket van 100MB. Dan lever je je klant een pakket van 101MB en dan ontloop je daarmee het herroepingsrecht omdat het dan opeens maatwerk is?

Dat lijkt me niet wat de wetgever bedoeld heeft, maargoed nogmaals daar weten jullie veel meer over.

Swiftway-UK
01/12/07, 19:26
@Mark K: Als ik jou hoor, zoek je geen reseller account maar een dedicated server. Het is wel zo netjes om daar bij een volgende aanvraag rekening mee te houden.

Als jij met je scripts een CPU zwaar wilt gaan belasten, dan moet je geen gebruik maken van een shared hosting account (reseller is nog steeds shared hosting).

Problemen voorkomen is beter dan problemen oplossen, dus wees ook eerlijk hierover tegen je volgende leverancier en vraag direct om een dedicated server met de volgende specs: X CPU, X ram, X HDD ruimte.

Mark K.
01/12/07, 19:33
Dat is inderdaad een idee, maar eigenlijk hoort het te kunnen, alleen bij een 1,1 ghz server gaat dat vrij lastig..

Kijk bij een "normale" shared hosting server, denk ik toch wel aan een xeon..

Swiftway-UK
01/12/07, 19:39
Dat is inderdaad een idee, maar eigenlijk hoort het te kunnen, alleen bij een 1,1 ghz server gaat dat vrij lastig..

Kijk bij een "normale" shared hosting server, denk ik toch wel aan een xeon..

Maar die CPU mag jij ook niet enorm belasten. Ik geef je gelijk dat een 1,1 Ghz CPU wat krap is als shared hosting server vandaag de dag, maar normaal gesproken gaan hosters er toch vanuit dat je als shared hosting klant een moderne CPU niet al teveel belast (0,5% per klant is bijvoorbeeld al vrij veel). Dat je met een reseller meer zal gebruiken, dat klopt natuurlijk helemaal, maar je mag geen 10% van een moderne CPU verbruik verwachten, dan denk je aan een VPS. Gebruik je veel meer dan 10%, dan zou je toch echt moeten denken aan een dedicated server.

Maar je staat overigens wel in je recht qua heroepingsrecht.

Hosted
01/12/07, 19:58
Zoals zovelen hier al zeggen over het herroepingsrecht, dit geldt ook zonder enkele reden. Ik vind het heel erg kinderachtig hoe de hoster hier tegenover staat en dit zal de toekomst voor hem zeker niet gemakkelijk maken.

Als je in deze business zit wordt er ook verwacht dat je kennis van zaken hebt. Het valt mij steeds meer op dat jonge mensen denken veel geld te verdienen en als dat niet lukt maar even gaan dreigen met termen waarvan ze nog nooit gehoord hebben.

SF-Jeroen
01/12/07, 19:59
Een VPS kan ook een goed idee zijn, in dat geval hoef je minder met de server techniek bezig te zijn en kan je toch veel van de server capaciteiten benutten.

Mark K.
01/12/07, 20:11
Ik heb zojuist contact gehad met de hoster gehad, en hij begint zich te beroepen om zijn algemene voorwaarden.

In deze AV zegt hij dat er in zou staan dat hij zich kan beroepen op kosten die hij maakt... daar kan ik niks van vinden.

Eventuele mensen die zo aardig willen zijn na te kijken of het inderdaad kan (wat mij gek lijkt) kan mij een PB sturen dan stuur ik ze wel...

Persoon belde mij ook en zei dat hij aan zijn systembeheerder kan vragen "Stuur mij een factuur van x euro" die krijgt hij dan gewoon, dus zoals hij het vertelde zegt hij dat hij miljoenen euro's opeens op me kan gaan verhalen..

SF-Jeroen
01/12/07, 20:20
Als er niet in de AV staat dat je ... dagen/weken/maanden hebt om te heroepen geldt de wettelijke termijn van 3 maanden :)

Wens hem veel success met het vinden van een advocaat :) (Zeker als hij 15 is)

Mark K.
01/12/07, 20:24
Naja, als hij een incasso gaat sturen naar me kan ik me toch beroepen om mijn opzegging? En al die "gemaakte kosten" kunnen ze die dan op mij verhalen? Dat lijkt me echt heel raar, dan komt er een deurwaarder aan m'n deur "Ja, bedrijf zegt dat hij een factuur van zijn systeembeheerder heeft gekregen van duizend euro, wil je die even betalen?" Dan geef ik aan dat ik herroepingsrecht heb gebruikt, en dan klaar lijkt me?

Randy
01/12/07, 20:57
Je weet dat de herroeppingsrecht niet geldig is als je expliciet hebt aangegeven binnen 7 dagen van de diensten gebruik te willen maken en de levering daardoor is begonnen?

Zoals een advocaat gisteren tijdens de SIDN relatiedag al zei: Je gaat ook geen electronisch overeenkomst aan met een schilder om in 6 dagen je huis te schilderen en na de 6e dag beroep je je op het herroeppingsrecht.

Indien er tijdens de bestelprocedure - die in stappen moet geschieden - niet is aangegeven dat er een herroeppingsrecht van 7 dagen is, dan geldt een termijn van 3 maanden. Overigens snap ik niet waarom je voor 2,50 niet even een een KVK uittreksel hebt opgevraagd omdat je aan geeft een overeenkomst voor 3 jaren te willen sluiten en dat je dergelijke zaken per MSN regeld. Erg slordig. Laat dit voor beiden een goede les zijn.

Verder hoef je je geen zorgen te maken om een incassoburau. Bij een bedrag van 150,- praat je over een papieren tijger. Mocht je hoster een deurwaarder inschakelen laat je het oplopen tot een dagvaarding en is het aan de kantonrechter om te oordelen. Tegen die tijd is de hoster al € 90,- aan griffierechten krijt alsmede ~€ 50,- om de dagvaarding te bezorgen. Een kiddo van 15 zal dit niet doen en maakt ook geen schijn van kans.

Pegasus
01/12/07, 21:13
Zijn we allemaal vergeten dat een kind van 15 niet handelingsbekwaam is en dus contracten etc. niet geldig zijn (tenzij het via hun wettelijk vertegenwoordiger is gegaan)? Of is dat nu hierop weer niet van toepassing?

crazycoder
01/12/07, 21:28
Naja, als hij een incasso gaat sturen naar me kan ik me toch beroepen om mijn opzegging? En al die "gemaakte kosten" kunnen ze die dan op mij verhalen? Dat lijkt me echt heel raar, dan komt er een deurwaarder aan m'n deur "Ja, bedrijf zegt dat hij een factuur van zijn systeembeheerder heeft gekregen van duizend euro, wil je die even betalen?" Dan geef ik aan dat ik herroepingsrecht heb gebruikt, en dan klaar lijkt me?
Staat het in zijn voorwaarden? Heb jij de voorwaarden voor aangaan van het contract ter hand gesteld gekregen?

En dan nog iets, eur 1000 is onrealistisch hoog. Dat wordt hier al van eur 150 gevonden.

Jij heb geen opdracht gegeven tot het inschakelen van derden, slechts gevraagd of het snel kon. Als iemand dat dan 's nachts gaat doen kan deze niet zomaar hoge kosten in rekening gaan brengen als het contract na een eerste test niet doorgaat omdat zijn server.. 1?? Blijkbaar te crowded is..
Als vooraf aan is gegeven dat het mogelijk is om snel te beginnen zonder dat er over kosten is gesproken dan is het niet realistisch dat deze nu in rekening worden gebracht.

Afhankelijk van het bedrag per maand zou je betaling van 1 maand aan kunnen bieden.. kost altijd minder dan de tijd en energie die je erin moet steken om het geheel aan te vechten.. O ja, je kan afhankelijk van je eigen leeftijd ook even de ouders van deze 'hoster' inlichten..

Zijn we allemaal vergeten dat een kind van 15 niet handelingsbekwaam is en dus contracten etc. niet geldig zijn (tenzij het via hun wettelijk vertegenwoordiger is gegaan)? Of is dat nu hierop weer niet van toepassing?
Ik weet eigenlijk niet of je jezelf daar als tegenpartij op kan beroepen..

Mark K.
01/12/07, 21:44
Webhoster heeft inderdaad maar één server.. De hoster vroeg mij wanneer ik mijn pakket zou willen, ik vroeg hem toen omdat ik graag snel wou gaan beginnen of hij het misschien nog op dezelfde dag kon regelen.. Er is mij niks verteld over een systembeheerder dat hj daarvoor uit zijn bed gebeld moest worden, en of dit ook echt gedaan is is voor mij een raadsel. Maargoed, daar kan ik dan ook niet over oordelen.

Met dit hele verhaal, dat het hem dus eigenlijk allemaal geld kost om en pakket aan te maken, kwam hij vandaag pas mee aan toen ik begon over een opzegging. Dat vond ik gek, ik had zoiets misschien verzint hij dit. Maargoed, mij is dus niks verteld dat het ging gebeuren.. Ik dacht een DA reseller aanmaken, dat kan toch zelfs een digibeet!

Ik heb zojuist een compromis gesloten met betreffende hoster: ik betaal een klein deel van een maandbedrag, en dan is de kous daarmee af. Mooi voor mij, want een aangetekende brief met daarin mijn herroepingsrecht kostte me nog ong. meer!

Ik wil iedereen die mij vandaag geholpen heeft met dit onderwerp hartelijk bedanken, WHT super!

Freakingme
01/12/07, 21:56
Je weet dat de herroeppingsrecht niet geldig is als je expliciet hebt aangegeven binnen 7 dagen van de diensten gebruik te willen maken en de levering daardoor is begonnen?

Zou je dit kunnen onderbouwen? De wet verkoop op afstand is juist in het leve geroepen omdat de consument een product niet kan testen in een winkel voor de aankoop. En de bedoeling van de wet verkoop op afstand is juist dat de consument deze mogelijkheid alsnog wordt gegeven.

Verder is die 150 euro natuurlijk bullshit als deze niet van te voren vermeld en overeengekomen is.

Wynand
01/12/07, 22:03
Mag hij me zomaar 150 euro facturen gaan sturen?Nee.

Ik ben dus die hoster en wil mijn verhaal even kwijt, maar wel annoniem.Kom nu, de manier waarop je je post al begint.. (headbang)

Hij KOOP geen producten maar HUURT het.Zoals je ook een VPS huurt, een dedicated server huurt, of een unit in een rack huurt.
Als je een appartement huurt en je komt er de eerste nacht achter dat er vocht door de muren binnen komt, wil je dat appartement ook niet meer. ;)

De meeste mensen gebruiken bolt tags als ze iets willen duidelijk maken en gebruiken geen hoofdletters. Elke ICT-er zou mogen weten dat anderen hoofdlettergebruik niet prettig vinden.

Die moest ik uit bed bellen.Moest? Wat was er zo dringent dat het geen 9 uur meer kon wachten tot de volgende werkdag?

Zo werkt dit niet, want ik heb ook kosten gehad: mijn systeembeheerder.Waarom zet je een systeembeheerder buiten de kantooruren uit bed? :)
Waarschijnlijk moet je het volledige eerste uur betalen, anders kom je niet aan 150 euro per uur lijkt me. Anders wil ik zijn baantje wel, 'k zal je zelfs op nieuwjaar om 0:00 reseller accountjes aanmaken!

Dat leuke excuus van hem over mijn systeem is onzin. Ik heb hem verteld dat we tussen nu en 3 weken over gaan op een nieuwe server, en die (indien nodig) uitbreiden met een andere processor.Mij lijkt dat de rest van de klanten nu ook niet bepaald happy zijn als er 1 iemand is die de server overbelast, ik zou dus proberen het sneller te doen dan over 3 weken.

Dat moet ook... Ik heb safe_mode goed moeten zetten, terwijl dat normaal niet kan bij ons. En ik kan het zelf wel instellen, maar ik heb niet voor niets een systeembeheerder. Ik wil het niet fout doen of er mee lopen kloten.Waarom start je een webhosting bedrijf als je zelf niet de safe mode kan aanzetten, of even opzoeken hoe je dat doet?
Sorry hoor, maar..

Het gaat om het feit dat ik er een hele avond en gedeelte van de nacht mee bezig ben,Hij kon ook gewoon een mail schieten waarna jij er de volgende dag op kon antwoorden. :)

Ik heb een reele oplossinge geboden, dat is het vergoeden van de tijd wat ik er in heb zitten.Waarom moet hij jou tijd vergoeden terwijl jij perfect zelf mag kiezen om iets tot de volgende werkdag te laten zitten? Niets of niemand verplicht jou er toe om buiten de kantoor uren te werken, behalve mogelijk uptime garanties.

AlfaHosting
01/12/07, 22:56
Ik heb zojuist contact gehad met de hoster gehad, en hij begint zich te beroepen om zijn algemene voorwaarden.

In deze AV zegt hij dat er in zou staan dat hij zich kan beroepen op kosten die hij maakt... daar kan ik niks van vinden.

Eventuele mensen die zo aardig willen zijn na te kijken of het inderdaad kan (wat mij gek lijkt) kan mij een PB sturen dan stuur ik ze wel...

Persoon belde mij ook en zei dat hij aan zijn systembeheerder kan vragen "Stuur mij een factuur van x euro" die krijgt hij dan gewoon, dus zoals hij het vertelde zegt hij dat hij miljoenen euro's opeens op me kan gaan verhalen..

Je kan dit best gewoon negeren.

Wiliam v.
02/12/07, 00:18
Zoals zovelen hier al zeggen over het herroepingsrecht, dit geldt ook zonder enkele reden. Ik vind het heel erg kinderachtig hoe de hoster hier tegenover staat en dit zal de toekomst voor hem zeker niet gemakkelijk maken.

Als je in deze business zit wordt er ook verwacht dat je kennis van zaken hebt. Het valt mij steeds meer op dat jonge mensen denken veel geld te verdienen en als dat niet lukt maar even gaan dreigen met termen waarvan ze nog nooit gehoord hebben.

Dit vind ik nou een mooie utspraak. ik geef je dan ook groot gelijk.
Sommige mensen denken erg snel rijk te kunnen worden met hosting en hun enige kennis is dan een beetje weten hoe DA werkt. Dat werkt echt op mijn lachspieren.

daveww
02/12/07, 00:22
Dit vind ik nou een mooie utspraak. ik geef je dan ook groot gelijk.
Sommige mensen denken erg snel rijk te kunnen worden met hosting en hun enige kennis is dan een beetje weten hoe DA werkt. Dat werkt echt op mijn lachspieren.

Klopt, vaak is dat ook zo bij die thuishosters, vakantiehosters. Halen even een reseller pakketje, met DA erop. En dan denken ze al meteen dat ze hoster zijn. Maar zodra je iets "moeilijks" vraagd dan weten ze het niet.

Ik zou toch proberen om je geld terug te vragen, mocht je via PayPal betaald hebben even je geld terug vragen.

GunWo
02/12/07, 00:34
TS heeft gelijk, herroepingsrecht is mogelijk.(punt) :)

crazycoder
02/12/07, 01:27
Ik heb zojuist een compromis gesloten met betreffende hoster: ik betaal een klein deel van een maandbedrag, en dan is de kous daarmee af. Mooi voor mij, want een aangetekende brief met daarin mijn herroepingsrecht kostte me nog ong. meer!

Ik denk dat jullie er goed aan hebben gedaan om een compromis te sluiten. Je kan het nu afsluiten en verder gaan..

Randy
02/12/07, 02:09
Tijd voor een {xx}

Wynand
02/12/07, 09:50
Ik zou toch proberen om je geld terug te vragen, mocht je via PayPal betaald hebben even je geld terug vragen.Paypal is onder de 18 niet mogelijk, of je nu een KvK nummertje hebt of niet.

rofni
06/12/07, 15:16
goed om te weten, ik heb het ook bij een host gehad :s

Mark K.
08/12/07, 16:25
Om hier nog even op terug te komen, ik vind het wel altijd leuk om AV's nu na te lezen op zoek naar herroepingsrechten en daarin stond dat het niet van toeppassing was omdat de specificaties door klant worden aangeleverd.

Mijn vraag, mag dat zomaar?

SF-Jeroen
07/06/08, 11:18
Daar zat ik ook net mee, ik heb hier ook een AV voor me liggen waarin staat dat de specificaties door de klant worden aangeleverd bij een webhosting/reseller pakket.

Als je er dus geen domein bij neemt, wat is er dan aangeleverd.... de gebruikersnaam?

Lijkt me niet dat deze regels wettelijk mogen ofwel?

Geert-Jan
07/06/08, 11:37
Jij wilde toch de goedloopste?
Waarom lees je de AV niet van te voren, zoals niemand dat doet....?

crazycoder
07/06/08, 11:40
Daar zat ik ook net mee, ik heb hier ook een AV voor me liggen waarin staat dat de specificaties door de klant worden aangeleverd bij een webhosting/reseller pakket.

Als je er dus geen domein bij neemt, wat is er dan aangeleverd.... de gebruikersnaam?

Lijkt me niet dat deze regels wettelijk mogen ofwel?
Ik vind het bijzonder twijfelachtig en discutabel dat een normaal webhosting- of resellerpakket i.v.m. herroepingsrecht als maatwerk aan zou worden geduid. De domeinnaam is een ander verhaal.

Ik vind daarnaast dat een domeinnaam niet onlosmakelijk aan een webhostingaccount verbonden zou zijn, immers, er zijn voldoende hosters waar je die los af zou kunnen nemen. Het is dus in de branche niet ongebruikelijk om een domeinnaam los te leveren. Mocht een hoster een dergelijke dienst niet bieden dan kan de klant er natuurlijk altijd voor kiezen om de domeinnaam te verhuizen. Dit ontslaat een afnemer naar mijn mening niet van de verplichting voor de domeinnaam te betalen.

Webhosting (o.a. schijfruimte) is na verwijdering van eventuele bestanden prima te hergebruiken. De domeinnaam is, m.u.v. uitzonderingen, niet zomaar aan een ander te leveren.

SebastiaanStok
07/06/08, 12:54
Het herroepingsrecht voor de wet koop op afstand.
Bij een product dat je hebt besteld moet je het in volledig onbeschadigde staat retouren.

Bij webhosting is (naar mijn kennis), dit bedoeld om niet aan ellende lange contracten, vast te zitten.

Maatwerk is als je iets specifiek ontwikkeld of maakt, zoals schilderwerk (wat al niet op afstand word gekocht), website ontwikkeling.
Omdat je namelijk iets moet maken, programmeren/ontwerpen! dus je koopt of het huurt het niet. Maar het wordt speciaal samengesteld.

Maar dat is slecht mijn kennis en mening :)

http://www.mijnwinkel.nl/homepage/pages/wetverkoopopafstand.htm

Wat wel zo is dat, als je de AV niet tijdens het sluiten van de overeenkomst te handen heb gekregen. Dat deze niet van toepassing is!

Op 1 februari jongstleden
Lekker handig als er geen datum bij staat :p

Edit: Ah bingo!

afstand gesloten overeenkomsten

Een contract voor website ontwikkeling sluit je doorgaans niet op afstand ;)