PDA

Bekijk Volledige Versie : Reclame maken?



Lilopel
29/11/07, 11:58
Waar maken jullie nog reclame?
Hoe promoten jullie ?
Wat werkte goed en wat niet?

ttbviper
29/11/07, 12:01
Om goede reclame te maken doen veel bedrijven ten eerste zorgen dat ze goed bij google terecht komen.
Dit kan je doen door middel van er voor te betalen bij google en door in je broncode van je website enkele codes in te voegen.
Verderest is het vaak ook handig (als je gamehosting bedrijf bent) dat je wat test servers online hebt draaien, zo kunnen de klanten altijd de prestaties bekijken:).
Vaak is het ook wel goed om acties op wht te zetten als u net een hosting bedrijf bent gestart, zo trekt u veel bezoekers naar uw site en dus hopelijk ook wat nieuwe klanten.

Support en contact via MSN of telefoon is ook belangrijk, duurt dit te lang dan haken al veel mensen af.

Lilopel
29/11/07, 12:05
kennen jullie nog leuke sites/fora's met veel bezoekers om daar ook een naampje te kunnen doen...

ttbviper
29/11/07, 12:08
zo te zien doet u webdesign,webhosting en domein namen.
Hier van bestaan al een heleboel bedrijven.
als u slim bent gaat u is op www.webhosters.nl en meld u zich daar aan.
Dan kunt u vervolgens daar ook uw producten aan bieden voor de klant.
Zo zien al veel klanten wat u aan bied.
Verderest zou ik is proberen ook wat grotere bedreiven te sponsoren en dat hun reclame maken voor u.
Wij zelf staan op op www.webhosters.nl

Met vriendelijke groet,

Ericjuh
29/11/07, 12:08
kennen jullie nog leuke sites/fora's met veel bezoekers om daar ook een naampje te kunnen doen...

WHT :)

Martijn Koot
29/11/07, 12:46
Het is een hele waslijst:

* Website google optimimaliseren
* Google Adwords
* Banners
* Vergelijkingssites
* Admarkt
* Gedrukte media.

Veel onderzoek doen dat kost het meeste tijd. Je kan je geld maar immers een keer uitgeven.

Groeten Martijn

Bedia
29/11/07, 12:46
zo te zien doet u webdesign,webhosting en domein namen.
Hier van bestaan al een heleboel bedrijven.
als u slim bent gaat u is op www.webhosters.nl (http://www.webhosters.nl) en meld u zich daar aan.
Dan kunt u vervolgens daar ook uw producten aan bieden voor de klant.
Zo zien al veel klanten wat u aan bied.
Verderest zou ik is proberen ook wat grotere bedreiven te sponsoren en dat hun reclame maken voor u.
Wij zelf staan op op www.webhosters.nl (http://www.webhosters.nl)

Met vriendelijke groet,

Webhosters.nl? Die niet onderhouden, onoverzichtelijke website vol oude informatie? Je kunt je beter op ISPgids.nl aanmelden, hier heb je ook nog eens meer mogelijkheden.

Stewie
29/11/07, 12:49
We stonden afgelopen week op de jaarbeurs in Utrecht, de Gameplay, 3 dagen lang onze doelgroep ;)

Kost een beetje, krijg je ook wat voor terug, zie http://forum.i3d.net/game-blog-news-announcements/18817-gameplay-2007-de-fotos-het-verhaal-gameplay-fotos.html

Verder via zoekmachines en print :)

Julian
29/11/07, 13:06
Je kunt je beter op ISPgids.nl aanmelden, hier heb je ook nog eens meer mogelijkheden.

Helemaal mee eens :)

Lilopel
29/11/07, 13:20
en flyeren? adverteren in boekjes? krantjes?

Martijn Koot
29/11/07, 13:28
Kost a lot of money en hoeveel krijg je ervoor terug is altijd de vraag. Internetmarketing is meetbaar. Hoeveel lezers van een blad kijken na het zien van jou advertentie op jouw website.

Groeten Martijn

Lilopel
03/12/07, 09:50
kennen jullie nog gratis adverteer sites

crazycoder
03/12/07, 09:56
Kost a lot of money en hoeveel krijg je ervoor terug is altijd de vraag. Internetmarketing is meetbaar. Hoeveel lezers van een blad kijken na het zien van jou advertentie op jouw website.

Dan maak je het meetbaar, denk aan bijv. korting als er een couponnummer in wordt gevoerd..

Of je vraag het in het ordertraject :)

Aangezien veel mensen van alles doen voor een paar kralen en spiegeltjes :) maak je met een coupon de grootste kans..

swedendedicated
03/12/07, 10:20
mond tot mond is toch echt de belangrijkste en de beste. 1 klant kan zo 2 nieuwe brengen enz...

Lilopel
19/02/08, 11:53
mond tot mond is toch echt de belangrijkste en de beste. 1 klant kan zo 2 nieuwe brengen enz...

kan je dan even wat mond op mond reclame voor ons maken :P grapje :p

maar kent iemand nog gratis adverteer sites?

google ads enz lijkt me niets... of wel?

phreak
19/02/08, 11:56
Support en contact via MSN of telefoon is ook belangrijk, duurt dit te lang dan haken al veel mensen af.

Support via telefoon is idd belangrijk, maar MSN vind ik geen middel om support te geven..

Lilopel
19/02/08, 13:01
het ging toch over reclame maken, niet over support via msn of tel :D ?

Lilopel
20/02/08, 15:13
nog andere tips?

AlfaHosting
20/02/08, 21:23
nog andere tips?


Spammen op WHT :)

MMaI
20/02/08, 22:29
Spammen op WHT :)

dat gaat em al vrij aardig af :D


vooral voor beginnende hosting is mond tot mond (en niet mond op mond zoals je eerder zei, das heeeel wat anders) reclame de belangrijkste reclame die er is.
Pas als je bedrijf op een bepaald groeipunt zit tussen beginnend en volwassen kunnen externe advertenties je over deze drempel heen helpen.

Ik ben verder zelf geen commerciele hoster, mar heb wel een eigen bedrijf en hierbij is het in het begin vooral mond tot mond gegaan en leverden advertenties (in tijdschrijften etc) eigenlijk nooit echt iets op.

brinkie
20/02/08, 23:12
Ik ben verder zelf geen commerciele hoster, mar heb wel een eigen bedrijf en hierbij is het in het begin vooral mond tot mond gegaan en leverden advertenties (in tijdschrijften etc) eigenlijk nooit echt iets op.

Mijn ervaring is dat online adverteren ook niet veel oplevert. Ik adverteer al geruime tijd met google adwords en de ROI is nihil. Gedrukte media (streekkranten, landelijke media, ed) leveren ook niet veel op, direct mail ook geprobeerd, levert eigenlijk niets op.. Sta ook elke maand in het plaatselijke sufferdje ... (levert niets op behalve wat naamsbekendheid en goodwill).

Eén advertentie-actie heeft me in het verleden wel een leuk aantal klanten opgeleverd, in een omroepblad.. :) indertijd een "speciale aanbieding" gedaan voor kerken en charitatieve organisatie's in het blad van de Evangelische Omroep. Dat is dus echt doelgroep-gericht adverteren, en dat werkt wel.

In de acht jaar dat ik nu actief ben met webhosting is de beste reclame echter altijd nog, inderdaad, hoe cliché: "de tevreden klant" die een ander op mijn bedrijf attendeert. Daarnaast heb ik pro-deo wat projectjes gedaan voor wat verenigingen e.d. hier in de regio en in ruil daarvoor staat er een banner van m'n bedrijf op hun site, ook dat werkt goed.

En natuurlijk draag ik regelmatig T-shirts met de url van m'n website er op, geef ik regelmatig gratis pennen weg met de url er op en komt op m'n nieuwe auto dat ook te staan (maar of dat nou wel zo'n goede reclame is weet ik niet, want het is een Dacia Logan, hahaha,.. kunnen ze in elk geval niet zeggen dat ik klaarblijkelijk teveel verdien want dan zou het wel een BMW zijn nietwaar :p).

Geoffrey
20/02/08, 23:20
kan je dan even wat mond op mond reclame voor ons maken :P grapje :p

maar kent iemand nog gratis adverteer sites?

google ads enz lijkt me niets... of wel?

Ik wil graag wat mond OP mond reclame voor je maken ... maar ik hoop dat ik zelf mag kiezen bij wie? :D

Neen even serieus, ik vind Adwords zeker een interessante manier om je website / bedrijf onder de aandacht te brengen. Het enige probleem ... heel wat hosters zijn bij deze dienst ingeschreven dus je moet maar geluk hebben wil je echt mensen bereiken die interesse hebben in je dienst en dan ook nog bestellen. Het min. bedrag is trouwens 30 euro per maand dus tja... Maar ik vind het voor een aantal websites van mij (geen hosting!) wel interessant.

Verder de standaard zaken, businesscards voor je medemens en inderdaad T-shirts enzo kunnen ook soms helpen... bijvoorbeeld als je in het datacenter aan het werk bent.. Het is allemaal altijd een beetje gokken.

Lilopel
21/02/08, 11:21
een banner op webhostingtalk of andere php forums enz?
dat is wel je doelgroep toch?

nl2ger
11/03/08, 16:54
-stop met spammen-

colinvanrooijen
11/03/08, 21:37
ik denk niet dat je dat gaat vinden :X

Henky!
12/03/08, 00:15
Neen even serieus, ik vind Adwords zeker een interessante manier om je website / bedrijf onder de aandacht te brengen. Het enige probleem ... heel wat hosters zijn bij deze dienst ingeschreven dus je moet maar geluk hebben wil je echt mensen bereiken die interesse hebben in je dienst en dan ook nog bestellen. Het min. bedrag is trouwens 30 euro per maand dus tja... Maar ik vind het voor een aantal websites van mij (geen hosting!) wel interessant.

Adwords moet je uitbesteden aan mensen die er verstand van hebben. En wil je enigszins profijt hebben van zo'n campagne zul je toch minimaal (minimaal) 100 Euro per maand moeten besteden.

Toon
12/03/08, 08:20
Adwords, als er iets is dat wel brak is, is het google wel.
We mogen dat niet meer van Google, want blijkbaar hebben we de regels overtreden, welke regel? Ja dat laten ze niet meer weten.. erg fijn.

Anyway, een groot project sponsoren wil vaak ook wel veel opleveren op d'n duur.

AlfaHosting
12/03/08, 10:04
Adwords moet je uitbesteden aan mensen die er verstand van hebben. En wil je enigszins profijt hebben van zo'n campagne zul je toch minimaal (minimaal) 100 Euro per maand moeten besteden.


Met 100 € ga je in geval van hosting het niet lang uitzingen :)

r2gnl
19/03/08, 15:56
Reclame, tis een vak apart.

Ik heb ter promotie eens een aantal websites gemaakt en weggegeven voor verenigingen, daar haalde ik toen een aantal klanten mee binnen. Ik gebruik geen adwords, zit enkel op een paar forums en meld daar in eerste instantie niet eens mijn bedrijfsnaam. Pas als er regelmatig om gevraagd wordt :o Het enige dat werkte was ook voor mij doelgroep gericht adverteren. :cool:

Cheers, Remco

vcelis
19/03/08, 18:03
Reclame, tis een vak apart.

Ik heb ter promotie eens een aantal websites gemaakt en weggegeven voor verenigingen, daar haalde ik toen een aantal klanten mee binnen. Ik gebruik geen adwords, zit enkel op een paar forums en meld daar in eerste instantie niet eens mijn bedrijfsnaam. Pas als er regelmatig om gevraagd wordt :o Het enige dat werkte was ook voor mij doelgroep gericht adverteren. :cool:

Cheers, Remco

Dat moet ik onthouden voor als er eens tijd over is. Zag je snel reactie hierop? Hoeveel heb je er zo gemaakt tegen over hoeveel klanten je er aan gewonnen hebt? Als je deze informatie wilt delen uiteraard :)

r2gnl
19/03/08, 18:56
Hoi Vincent,

Ik had er 3 gemaakt, een statische met tekst en wat plaatjes, zo'n 5 pagina's.
eentje met gastenboek en fotoalbum, eentje met alles erop en eraan: incl flash, formulieren, webshop all toeters en bellen.

Daar had ik binnen 1 maand grofweg een respons van een bedrijf of 20/25 waar na offerte zo'n tiental hosting overbleef. De Sites zijn 1 jaar in de lucht gebleven en leverden uiteindelijk een 50 tal hostingscontracten op. Daarvan kwam 46 stuks in de eerste 6 maanden. Vandaar dat ik na 1 jaar de sites offline heb gehaald.

Het was een mooie start toendertijd :D

Cheers, Remco

vcelis
19/03/08, 18:58
Hoi Vincent,

Ik had er 3 gemaakt, een statische met tekst en wat plaatjes, zo'n 5 pagina's.
eentje met gastenboek en fotoalbum, eentje met alles erop en eraan: incl flash, formulieren, webshop all toeters en bellen.

Daar had ik binnen 1 maand grofweg een respons van een bedrijf of 20/25 waar na offerte zo'n tiental hosting overbleef. De Sites zijn 1 jaar in de lucht gebleven en leverden uiteindelijk een 50 tal hostingscontracten op. Daarvan kwam 46 stuks in de eerste 6 maanden. Vandaar dat ik na 1 jaar de sites offline heb gehaald.

Het was een mooie start toendertijd :D

Cheers, Remco

Bedankt voor het bondige antwoord. Lijkt mij zeker geen slechte bezigheid als er wat tijd over is.

r2gnl
19/03/08, 19:04
Heb wel meer uitgehaald in de loop van de tijd: klantenbinding cq je inleven van wat je klanten willen heeft mij nog geen windeieren gelegd :cool: En dus is het weer tijd om eens nieuwe wegen te bewandelen :D

Cheers, Remco

teleuk
29/03/08, 10:38
ik gebruik google ads, het verdient niet heel goed... maar wij maken filmpjes die best worden bekeken, metacafe geeft daar geld voor, dat is onze bron vooral

mischien halen we de ads er wel af daar heb je niets aan, tenzij je meer dan 10000 bezoekers per dag hebt..

trouwens, ik heb is een keer van die autohitters gebruikt... moet je NOOIT doen!!! je hebt er niets aan, je krijgt wel veel bezoekers...mar die gaan naar 10 seconde weer weg, terwijl ze niet eens achter hun computer zitten...KUT dus

Costeijn
29/03/08, 11:50
Google adwords is ook geen magie. Het kost veel tijd, geld en kennis om het helemaal goed te krijgen. Mijn ervaringen zijn verder prima hiermee. Je moet er alleen super veel tijd(geld) insteken.

Phu
29/03/08, 12:19
Google adwords is ook geen magie. Het kost veel tijd, geld en kennis om het helemaal goed te krijgen. Mijn ervaringen zijn verder prima hiermee. Je moet er alleen super veel tijd(geld) insteken.

werkt hier perfect en krijg regelmatig dedicated servers verkocht
ok je moet niet 500 euro per maand uitgeven en maar 25 euro terug krijgen
dan doe je iets verkeerd :)

swedendedicated
29/03/08, 12:33
Adwords moet je regelmatig onderhouden, te hoge biedingen en je bent je geld zo kwijt, te laag en je komt niet in beeld :) probeer vooral zoekwoorden te gebruiken die goedkoper liggen dan de meest voorhand liggende. b.v "linux dedicated server" ipv "dedicated"
Ben zelf al tijdje terug met adwords gestopt, heb nu veel betere reclame bron.