PDA

Bekijk Volledige Versie : SMS Service Provider



Smart-Guyz
29/11/07, 12:42
Beste,

Op het forum hier kwam ik eigenlijk wel dezelfde vraag tegen als die ik wil gaan stellen alleen overal komen er aanbieders tussen door die eigenlijk geen antwoord geven op de gestelde vraag waardoor ik mijn informatie nog niet kon vinden.

Graag zou ik willen weten wat de procedure is om een SMS Service Provider te worden. Dus wat heb ik aan hardware nodig, welke contracten moet ik aangaan en met welke partijen en hoe kom ik dus in connectie met de Mobiele Operators in Nederland <<< Met andere woorden, hoe kan ik een eigen SMS gateway opzetten waarmee ik micropayment voor mijn klaten kan verzorgen, dus premium SMS.

De kosten maken even niet uit en ik wil ook niet via een tussen provider, dus providers hier, ik zit niet te wachten op een aanbod van jullie, graag zou ik puur informatie willen. Het maakt ook even niet uit hoeveel gebruik ik van deze dienst ga maken. Gewoon alleen de procedure om sms service provider te worden.

Alvast bedankt!

groenleer
29/11/07, 13:18
Allereerst vermoed ik dat je je moet laten registreren bij de OPTA als Telecom Dienstverlener. Ongeacht of je dit alleen voor je zelf doet, of de dienst aan andere verkoopt/verhuurd.

Daarnaast moet je contact leggen met de telecom providers. Er zijn er die dit geheel voor je willen doen, en zodoende gebruik kunt maken van hun peerings met de andere providers. Of je moet met elke provider apparte afspraken gaan maken.

Houd er rekening mee dat er vaak veel geld aan de stok bij de providers blijft hangen. Zeker met premium SMS. Veelal wordt er ook nog afgesproken dat je pas uitbetaald krijgt wanneer individuele klanten betaald hebben.

Smart-Guyz
29/11/07, 13:21
OPTA heb ik gebeld om daar dezelfde vragen te stellen, zei vertelde mij dat doordat er zoveel problemen waar rondom SMS zij mij absoluut geen informatie wou verstrekken.

Maar als ik het goed begrijp zijn er bedrijven die puur en alleen als schakel werken tussen jou en de providers? Hiermee doel ik absoluut niet op een bedrijf zoals Mollie, MobileMoney, TargetPay of wat dan ook, want dat is juist wat ik zou willen, zulke diensten aanbeiden als dat zij doen, op de ringtones en die crap na :D

BertvArkel
29/11/07, 14:38
Je kan al sms gaan versturen over je oude 32k modem die je vroeger nodig had... daarnaast is er veel te krijgen als je sms wil verzenden zo wel op linux als windows basis...

maar het laten binnenkomen van berichten is juist het probleem dan moet je toch iets hebben van een mobiel die je uit kan lezen met je com port... heb ooit eens een set gekocht voor de nokia 3210 en dat ging nog wel.. Misschien moet je eens kijken naar een SMS Modem.

kijk ook op: http://www.callfactory.com (van KPN)

Smart-Guyz
29/11/07, 15:06
Je kan al sms gaan versturen over je oude 32k modem die je vroeger nodig had... daarnaast is er veel te krijgen als je sms wil verzenden zo wel op linux als windows basis...

maar het laten binnenkomen van berichten is juist het probleem dan moet je toch iets hebben van een mobiel die je uit kan lezen met je com port... heb ooit eens een set gekocht voor de nokia 3210 en dat ging nog wel.. Misschien moet je eens kijken naar een SMS Modem.

Dit is absoluut niet wat ik bedoel, ik heb het over premuim SMS. Graag serieuse antwoorden over hoe ik dit kan doen aub.

shuyg
29/11/07, 16:45
Je moet contact opnemen met iedere provider.
Je moet waarschijnlijk contact opnemen met de wholesale afdeling KPN, Vodafone, Telfort, Orange, T-Mobile en zelfs Tele2. Met iedere provider ga je afspraken maken, contracten afsluiten en een technische infrastructuur opzetten.
Ik denk dat er maar weinig partijen zijn die je op dit forum verder kunnen helpen. Je zou eventueel nog contact op kunnen nemen met consultancy partijen zoals Atos. Die doen nog wel eens een implementatie.

petervv
29/11/07, 18:02
De nummers waar je heen moet smsen (zoals bv 5380) die moet je kopen bij elke provider om te zorgen dat je die kan gaan gebruiken zover ik weet.

Ik denk niet dat je dit zelf wilt opzetten voor je klanten want het gaat echt om een hoop geld om dit goed voor elkaar te krijgen (en te houden).

Maar ik denk dat je het beste contact kan opnemen met de providers, die kunnen je een hoop vertellen hierover.

Smart-Guyz
29/11/07, 18:08
Ok, nu weet ik dat, hartelijk dank voor jullie antwoord.
Nu, wat is een alternatief voor dit verhaal? En nog steeds wil ik niet uitkomen bij bedrijven als Mollie, MobileMoney, TargetMedia etc. Maar een bedrijf dat enkel en alleen (voor bijv. een vast bedrag in de maand) de connectie met providers regeld en verder niets. Zijn deze bedirjven er? Dus bedrijven die geen bedragen inhouden per sms, maar een maandelijks bedrag rekenen voor het onderhouden van bijv. de connectie's tussen jou en de provider en de contracten etc.?

Triloxigen
30/11/07, 02:23
Wat is dan nog het verschil met bijv. Mollie? :p

davinci
30/11/07, 09:19
http://www.clubmessage.nl/

Smart-Guyz
30/11/07, 10:46
Ja, misschiewn dat ik het raar uitleg ofzo, maar mijn 2e vraag komt er eigenlijk opneer dat ik wil weten of er mogelijk ook een soort van resellers zijn.

Triloxigen
30/11/07, 11:51
Ja, misschiewn dat ik het raar uitleg ofzo, maar mijn 2e vraag komt er eigenlijk opneer dat ik wil weten of er mogelijk ook een soort van resellers zijn.

Je kunt je bijv. bij Mollie gewoon aanmelden.
In principe ziet niemand dat je via hun werkt als jij dat niet wilt hoor :)

groenleer
30/11/07, 12:27
Je weet dat je via Mollie Wholesale een eigen shortcode kan aanschaffen?
Bijvoorbeeld 9090.

En dat NIEMAND ANDERS daar dus gebruik van maakt.
Hier kan je dan zelf weer diensten op verkopen.
Zij helpen je dan uiteraard weer met het incasseren van de bedragen.

Partijen die uitsluitend de connecties leveren met de telecomproviders zijn mij niet bekend.

almar
30/11/07, 14:21
Ok, nu weet ik dat, hartelijk dank voor jullie antwoord.
Nu, wat is een alternatief voor dit verhaal? En nog steeds wil ik niet uitkomen bij bedrijven als Mollie, MobileMoney, TargetMedia etc. Maar een bedrijf dat enkel en alleen (voor bijv. een vast bedrag in de maand) de connectie met providers regeld en verder niets. Zijn deze bedirjven er? Dus bedrijven die geen bedragen inhouden per sms, maar een maandelijks bedrag rekenen voor het onderhouden van bijv. de connectie's tussen jou en de provider en de contracten etc.?

LogicaCMG was destijds de eerste die dit deed, wellicht daar eens aankloppen. Vergeet niet een bak geld mee te nemen.

HelderMarketing
08/12/07, 23:05
Er zijn vele resellers op dit gebied. Om zelf wat te gaan beginnen is wat moeilijker. Ik geloof dat je aardig wat dure hardware moet hebben om dit soort diensten te kunnen aanbieden. Tevens moet je hiervoor ook software laten ontwikkelen, zodat jouw eventuele klanten hiermee van jouw diensten gebruik kunnen maken.

Als je op google zoekt naar: premium sms, dan kom je al genoeg aanbieders tegen. Kijk wel even naar het verschil in prijs. Dit kan namelijk nogal een groot verschil zijn.

Smart-Guyz
17/02/08, 06:35
Er zijn vele resellers op dit gebied. Om zelf wat te gaan beginnen is wat moeilijker. Ik geloof dat je aardig wat dure hardware moet hebben om dit soort diensten te kunnen aanbieden. Tevens moet je hiervoor ook software laten ontwikkelen, zodat jouw eventuele klanten hiermee van jouw diensten gebruik kunnen maken.

Als je op google zoekt naar: premium sms, dan kom je al genoeg aanbieders tegen. Kijk wel even naar het verschil in prijs. Dit kan namelijk nogal een groot verschil zijn.

En toch is het gelukt, ik wil alle mensen bedanken voor de informatie.

petervv
17/02/08, 14:53
En toch is het gelukt, ik wil alle mensen bedanken voor de informatie.

Hoe heb je het nu gedaan dan? Dan hebben we gelijk een antwoord op deze vraag zodat hij de volgende keer niet weer gesteld hoeft te worden?

Ben trouwens zelf ook wel benieuwd... Niet dat ik nou gelijk een premium sms service wil opzetten.

Smart-Guyz
17/02/08, 16:39
Hoe heb je het nu gedaan dan? Dan hebben we gelijk een antwoord op deze vraag zodat hij de volgende keer niet weer gesteld hoeft te worden?

Ben trouwens zelf ook wel benieuwd... Niet dat ik nou gelijk een premium sms service wil opzetten.

Veel vooronderzoek en vervolgs contacten gaan leggen met de wholesale afdeleingen van de hoofdproviders. Na lang overleg en onderzoeken hebben we nu eindelijk alle contracten rond. En aangezien we zelf goede programmeurs in dienst hebben was de software een eitje.