PDA

Bekijk Volledige Versie : Network Engines Blazer boot niet



zakariae
28/11/07, 20:46
Beste Mensen,

Ik heb kort geleden een Network Engines Blazer overgenomen van iemand.
De server start wel op, maar bij het booten van Linux geeft ie "Out of Memory" aan en gaat ie niet verder.

Memtest86+ geeft bij test #3 veel fouten aan, ik heb evt ook andere geheugen erin gestopt uit een werkende pc, maar de fouten zijn er nog steeds.

Booten vanaf een Xp Cdrom lukt ook niet, hij geeft aan dat NTLDR ontbreekt.

Ik heb een andere HDD met win xp erin gezet, maar daar wilt ie ook niet vanaf booten... hij geeft wel aan dat er een boot sector is gevonden.. maar daar blijft ie ook hangen.

BIOS is gecheked en herekent alle HDD's, geheugen modules worden ook gewoon herkend...

Zou iemand mij kunnen helpen a.u.b

Ik hoor graag jullie reacties

Technotop
28/11/07, 21:07
Beste Mensen,

Ik heb kort geleden een Network Engines Blazer overgenomen van iemand.
De server start wel op, maar bij het booten van Linux geeft ie "Out of Memory" aan en gaat ie niet verder.

Memtest86+ geeft bij test #3 veel fouten aan, ik heb evt ook andere geheugen erin gestopt uit een werkende pc, maar de fouten zijn er nog steeds.

Booten vanaf een Xp Cdrom lukt ook niet, hij geeft aan dat NTLDR ontbreekt.

Ik heb een andere HDD met win xp erin gezet, maar daar wilt ie ook niet vanaf booten... hij geeft wel aan dat er een boot sector is gevonden.. maar daar blijft ie ook hangen.

BIOS is gecheked en herekent alle HDD's, geheugen modules worden ook gewoon herkend...

Zou iemand mij kunnen helpen a.u.b

Ik hoor graag jullie reacties

NLTDR je floppy disk zit te moeilijk te doen. (dit probleem hebben wij altijd met onze servers zodra wij Raid installeren via een floppy drive.) Drive er uit halen en dan moet hij werken. Het is een combinatie tussen je raid en floppydisk (bij ons was dit het geval).

zakariae
28/11/07, 21:24
NLTDR je floppy disk zit te moeilijk te doen. (dit probleem hebben wij altijd met onze servers zodra wij Raid installeren via een floppy drive.) Drive er uit halen en dan moet hij werken. Het is een combinatie tussen je raid en floppydisk (bij ons was dit het geval).

Ten eerste bedankt voor uw reactie Technotop.
Er zit helemaal geen Floppydrive in, alleen een cd-rom speler.

Technotop
28/11/07, 21:28
Ten eerste bedankt voor uw reactie Technotop.
Er zit helemaal geen Floppydrive in, alleen een cd-rom speler.

Het doet me sterkvermoeden dat je geheugencontroller kapot is, probeer eerst met zo weinig mogelijk geheugen te starten en zo langzaam op te bouwen.

Succes!

zakariae
28/11/07, 21:32
Het doet me sterkvermoeden dat je geheugencontroller kapot is, probeer eerst met zo weinig mogelijk geheugen te starten en zo langzaam op te bouwen.

Ook geprobeerd, eerst 256MB dan 512MB dan 768MB.... maar geeft exact dezelfde fouten weer...
Iid bedankt voor uw hulp ;)

Ik neem aan dat als de geheugencontroller stuk is dat het hele moederbord vervangen moet worden..
of kan een BIOS update nog helpen misschien?

dreamhost_nl
28/11/07, 23:44
Zit er geen self-diagnostics test(s) in de BIOS ingebakken? Heb je die al doorlopen?

zakariae
29/11/07, 01:20
Zit er geen self-diagnostics test(s) in de BIOS ingebakken? Heb je die al doorlopen?
Ik hoopte van wel, maar kon niets vinden...