PDA

Bekijk Volledige Versie : Goedkope hosting? wat kan je er van verwachten?

Lilopel
28/11/07, 17:44
Ik zie veel topics van mensen die vragen over 'gratis hosting' of 'onbeperkt'
ik denk dat mensen eerst bij zich zelf moeten na vragen wat je met je hosting wilt bereiken. en wat heb je daar voor nodig.

er zijn zeer veel bedrijven die giga's webspace en dataverkeer aanbieden voor 1 of 2 euro per maand.

maar vraag je je nooit af wat je daar van terug kan verwachten?

2 euro x 12 = 24 euro per jaar
daarvan gaat 19 % btw af, blijft er rond 19 euro nog over.

dus voor 19 euro wil een bedrijf je paar gig webspace geven en paar gig dataverkeer en je wilt zeker ook nog support voor als er wat fout gaan.. en ook goeie updates.

wat is jullie mening hier over?

Bedia
28/11/07, 18:08
Het lijkt me vrij duidelijk wat de mening van de meeste bedrijven op dit forum zal zijn, al is het maar omdat er op dit forum veel bedrijven zitten die elkaar beconcurreren?

Mijn mening is dat hosting voor een paar euro's per jaar best wel kan volstaan als je als particulier een goedkope mogelijkheid zoekt om wat bestanden en een website op te hosten, als je er géén support verwacht en als downtime geen probleem vormt evenals dataverlies.

Als je echter verwacht van je webhoster dat hij je helpt bij problemen, en je wilt er vanuit kunnen gaan dat je website (zo goed als) altijd online is en dat je bestanden veilig staan, dan raad ik mensen toch altijd aan om een paar euro meer uit te geven.

crazycoder
28/11/07, 21:05
maar vraag je je nooit af wat je daar van terug kan verwachten?

2 euro x 12 = 24 euro per jaar
daarvan gaat 19 % btw af, blijft er rond 19 euro nog over.

dus voor 19 euro wil een bedrijf je paar gig webspace geven en paar gig dataverkeer en je wilt zeker ook nog support voor als er wat fout gaan.. en ook goeie updates.

wat is jullie mening hier over?
You get what you pay for.

Het is niet redelijk te veronderstellen dat een bedrijf voor een paar euri en dan vergeet jij nog de domeinnaam die sommigen daar gratis bij doen, ook maar iets kan doen wat op support lijkt. Zelfs als je daar een student voor inhuur kan die max 45 minuten ermee bezig zijn omdat er anders verlies op zal worden geleden.

Ik begrijp ook eigenlijk niet waarom het steeds goedkoper zou moeten..

Maar er zijn al een discussies over prijs.. dit zal er dus wel weer een worden :)

snaaps
29/11/07, 00:30
Er zijn een aantal bedrijven met goedkope tarieven en deze doen het zeer goed.
Helaas zijn er maar weinig van dit soort bedrijven te vinden in NL, daar waar ik toch van mening bent dat het wel kan en dat goedkoop niet altijd duurkoop is.

EDIT: delete tekst, wil me niet teveel bemoeien met dit onderwerp..

Kortom:
Zolang je voor de juiste aanbieder kiest zal het allemaal reuze meevallen.
(ff zoeken en je vindt er zo een stuk of 10 in NL)

bvanaerde
29/11/07, 10:00
Er zijn een aantal bedrijven met goedkope tarieven en deze doen het zeer goed.
Helaas zijn er maar weinig van dit soort bedrijven te vinden in NL

Bwa, ik vind dat dit in Nederland juist wel goed meevalt. In België is het meteen een stuk duurder voor hetzelfde aanbod.

AlfaHosting
29/11/07, 10:06
Bwa, ik vind dat dit in Nederland juist wel goed meevalt. In België is het meteen een stuk duurder voor hetzelfde aanbod.

Heeft te maken met de hogere onkosten en het feit dat er nauwelijks studenthosters zijn.

adknoth
29/11/07, 10:09
Goedkoop is niet altijd duurkoop zoals men zegt. Natuurlijk zijn er veel studenten e.d. die hosting aanbieden en overdag niet aanspreekbaar zijn, maar je moet kijken wat je nodig hebt en of een host bij je past.

Maar de prijs is ook afhankelijk van verschillende factoren waarvan de inkoop uiteindelijk de belangrijkste is. Dan hebben we het nog niet gehad over hardware. Je kan een server kopen voor 250 euro (budget) je kan er ook een kopen voor 2500 euro (high end).

Een host die enkel servers heeft hangen van gemiddeld 1000 euro en in een kwaliteits netwerk zit zal meer moeten vragen omdat hij meer betaald. Een host die daarintegen goedkoper inkoopt kan zijn prijzen dan dus ook lager houden.

Overigens wil de prijs totaal niks zeggen over de kwaliteit van de support.

crazycoder
29/11/07, 10:50
@adknoth
Alles moet ergens van betaald worden. Dus zegt prijs ook iets over support, of je moet geen personeel in dienst hebben. Alternatief is natuurlijk een betaald telefoonnummer zodat je eur 0.50 oid per minuut ontvang..

Als het prijsverschil van de server inderdaad eur 750 is dan is dat over 3 jaar een verschil van eur 250 per jaar.. omgeslagen eur 21 per maand.. lijkt mij ook voor een budgetter niet spannend.. toch?

Swiftway-UK
29/11/07, 11:41
De definitie van een budget hoster is in Nederland dan ook niet correct, definitie va een budget hoster in bijna alle andere landen van de EU: een provider die zijn hosting diensten aanbied voor 5 tot 10 euro per maand (Duitsland, Frankrijk, UK, Spanje, Italie, Polen etc etc)

In Nederland noemt met een partij een budget hoster indien zij hun hosting diensten aanbieden voor 0,50 tot 2 euro per maand.

In Nederland is de concurrentie (net zoals in de US) zeer hoog, veel resellers, veel hosters met een of twee dedicated servers, in Nederland is de markt heel versnippert en kan het overgrote deel van de kleinere partijen niet (en ook nooit in de toekomst) rondkomen van uitsluitend hosting aanbieden.

We moeten in Nederland budget hosting anders gaan definieren, wat is budget hosting? budget hosting is een provider die zijn diensten aanbied voor 5 tot 10 euro per maand.

Indien we dat (als hosting aanbieders) voor elkaar kunnen krijgen bij de Nederlanders, dan word hosting aanbieden aan Nederlanders ook weer winstgevend en kunnen ook de kleinere partijen zich helemaal richten op datgene waar ze goed in zijn : hosting

Dat zou de kwaliteit van hosting natuurlijk flink verbeteren.

adknoth
29/11/07, 11:56
@crazycoder: daar ben ik het niet mee eens, wij leveren ook aan onze budget klanten dezelfde support als alle andere klanten. Daarvoor hebben we geen 0900 nummers nodig waardoor die minuten/uren betaald worden.

Jij gaat nu uit van 1 server, maar een beetje host heeft er toch iets meer hangen. Even uitgaande van 20 servers heb je het dus over 420 euro per maand. 40 servers is dan dus al 840 euro. Ik denk dat dergelijke bedragen dus WEL uitmaken als je je alleen op budget hosting richt.

@Swiftway: winstgevend zegt mij weinig, natuurlijk is de huidige maatstaaf gewoon laag, maar je zou als budgethoster gek zijn jezelf de markt uit te prijzen. Ik denk dat de grote budgethosters prima verdienen.

YourGamePower
29/11/07, 11:56
Ik heb een klein hostingbedrijfje (BE) en bied webhosting aan voor 1 euro per maand. Ik vind zelfs van mezelf dat ik goede support geef :). Ik denk dus wel dat het mogelijk is, maar dan enkel als het over kleine - hobby - bedrijfjes gaat.

Als de klanten het uiterste uit hun hostingpakket halen, heb ik geen winst. Maar de meesten doen dat niet en dan houd ik er iets aan over.

AlfaHosting
29/11/07, 11:57
De definitie van een budget hoster is in Nederland dan ook niet correct, definitie va een budget hoster in bijna alle andere landen van de EU: een provider die zijn hosting diensten aanbied voor 5 tot 10 euro per maand (Duitsland, Frankrijk, UK, Spanje, Italie, Polen etc etc)

In Nederland noemt met een partij een budget hoster indien zij hun hosting diensten aanbieden voor 0,50 tot 2 euro per maand.

In Nederland is de concurrentie (net zoals in de US) zeer hoog, veel resellers, veel hosters met een of twee dedicated servers, in Nederland is de markt heel versnippert en kan het overgrote deel van de kleinere partijen niet (en ook nooit in de toekomst) rondkomen van uitsluitend hosting aanbieden.

We moeten in Nederland budget hosting anders gaan definieren, wat is budget hosting? budget hosting is een provider die zijn diensten aanbied voor 5 tot 10 euro per maand.

Indien we dat (als hosting aanbieders) voor elkaar kunnen krijgen bij de Nederlanders, dan word hosting aanbieden aan Nederlanders ook weer winstgevend en kunnen ook de kleinere partijen zich helemaal richten op datgene waar ze goed in zijn : hosting

Dat zou de kwaliteit van hosting natuurlijk flink verbeteren.

Prima verwoord en helemaal mee eens.

Ik heb een klein hostingbedrijfje (BE) en bied webhosting aan voor 1 euro per maand. Ik vind zelfs van mezelf dat ik goede support geef :). Ik denk dus wel dat het mogelijk is, maar dan enkel als het over kleine - hobby - bedrijfjes gaat.

Als de klanten het uiterste uit hun hostingpakket halen, heb ik geen winst. Maar de meesten doen dat niet en dan houd ik er iets aan over.

Maar dan denk je puur op korte termijn, terwijl je bedoeling zou moeten zijn dat je er later van kan leven.

X-Hosted
29/11/07, 12:01
Ik denk dat de grote budgethosters prima verdienen.

Jup! Kijk naar strato, lycos enz.. dat is ook allemaal redelijk budget, maar draait prima qua winstgeving volgensmij :) (Service hoef je niet te verwachten daar meestal, nee)

adknoth
29/11/07, 12:03

Dit lijkt me dus niet de juiste instelling, je wil toch winst maken ? Zou toch mooi zijn als iedere ondernemer van de lucht kon leven...

Maar dan denk je puur op korte termijn, terwijl je bedoeling zou moeten zijn dat je er later van kan leven.

Dit lijkt mij dus ook wel een vereiste als je een bedrijf begint, hobby is leuk maar je gaat toch niet 20 uur vrije tijd spenderen aan iets waar je niks voor terug krijgt?

Jup! Kijk naar strato, lycos enz.. dat is ook allemaal redelijk budget, maar draait prima qua winstgeving volgensmij (Service hoef je niet te verwachten daar meestal, nee)

Ik denk dat de support bij deze bedrijven te wijten is aan de enorme omvang van de bedrijven. De structuur is gewoon zoek.

Swiftway-UK
29/11/07, 12:07
Jup! Kijk naar strato, lycos enz.. dat is ook allemaal redelijk budget, maar draait prima qua winstgeving volgensmij :) (Service hoef je niet te verwachten daar meestal, nee)

Strato start dan ook met hun business packages vanaf 9,95 per maand (in Duitsland), ze hebben vaak stunts zoals voor een periode van 3 maanden geen kosten, maar dat word op de langere termijn weer goed gemaakt door een bedrag van minimaal 120 euro per jaar te ontvangen van klanten. Strato doet ook op een slimme manier aan cross selling en upselling om deze omzet omhoog te duwen (ADSL, Webshops, mooiere accounts met veel meer opties voor 39,95 per maand, etc).

In Nederland is dat vanaf 6 tot 24 euro per jaar voor een budgethoster, zie je het verschil?

YourGamePower
29/11/07, 12:10
Dit lijkt me dus niet de juiste instelling, je wil toch winst maken ? Zou toch mooi zijn als iedere ondernemer van de lucht kon leven...

Het staat mij toch vrij om de instelling te hebben die ik wil? Ik ben gewoon tevreden met een kleine winst, ik heb in ruil wel twee servers die ik kan gebruiken voor persoonlijke doeleinden. Ook kan ik voordelig hardware aankopen voor mij en mijn vrienden.

Ik bedoel dus echt heel klein, niemand hoeft voor concurrentie te vrezen, want ik richt mij sowieso vooral op Vlaamse markt. Ik heb bijvoorbeeld ook geen budgetten veil voor reclame enzo.

Swiftway-UK
29/11/07, 12:12

Woon je op jezelf? support je ook een gezin? (vrouw, kinderen?)
Je moet toch werken naar 1800 - 2400 euro netto per maand (na belastingen, verzekeringen, etc) om van te leven en een gezin van te onderhouden.

Dat betekent dat je ~ 3500 - 4000 klanten van 1 euro per maand nodig gaat hebben om je salaris uit te betalen, laat je op vanalles en nog wat kunnen besparen en nog wat upselling kunnen doen, maar dan heb je nog ongeveer 7000 accounts nodig om je bedrijf te runnen en er een volledig salaris uit te halen.

Kun jij in je eentje administratie doen, support en systeembeheer voor 7000 accounts? misschien ..... maar het zal je persoonlijk veel gaan kosten (stress, gezondheid).

YourGamePower
29/11/07, 12:14
Woon je op jezelf? support je ook een gezin? (vrouw, kinderen?)
Je moet toch werken naar 1800 - 2400 euro netto per maand (na belastingen, verzekeringen, etc) om van te leven en een gezin van te onderhouden.

Dat betekent dat je ~ 3500 - 4000 klanten van 1 euro per maand nodig gaat hebben om je salaris uit te betalen, laat je op vanalles en nog wat kunnen besparen en nog wat upselling kunnen doen, maar dan heb je nog ongeveer 7000 accounts nodig om je bedrijf te runnen en er een volledig salaris uit te halen.

Kun jij in je eentje administratie doen, support en systeembeheer voor 7000 accounts? misschien ..... maar het zal je persoonlijk veel gaan kosten (stress, gezondheid).

Ocharme de hostertjes toch, ik krijg spontaan medelijden ...

Nog eens: hobby - klein

Swiftway-UK
29/11/07, 12:20
Ocharme de hostertjes toch, ik krijg spontaan medelijden ...

Nog eens: hobby - klein

Weten je klanten ook dat het voor jou geen serieuze business is, maar slechts een hobby?

YourGamePower
29/11/07, 12:25
Weten je klanten ook dat het voor jou geen serieuze business is, maar slechts een hobby?
Het is niet mijn bedoeling om hier een eindeloze woordenwisseling te houden. Dus ik wil eerst al zeggen dat ik begrip heb voor je standpunt. Als het je hoofdberoep is, wil je er uiteraard van kunnen leven.

Ik begrijp ook wel ergens je met veel misprijzen kijkt naar kleine bedrijfjes als het mijne. Al vind ik niet dat je hobby met amateurisme mag verwarren. Ik ben 25 jaar en heb een universitair diploma in de computerwetenschappen. Dus ik weet echt wel waar ik mee bezig ben en ik ben heel serieus als het over mijn klanten gaat. Dus scheer me aub niet over dezelfde kam als al die illegale studentenbedrijfjes, waar ik het trouwens ook moeilijk mee heb.

crazycoder
29/11/07, 12:26
@crazycoder: daar ben ik het niet mee eens, wij leveren ook aan onze budget klanten dezelfde support als alle andere klanten. Daarvoor hebben we geen 0900 nummers nodig waardoor die minuten/uren betaald worden.

Jij gaat nu uit van 1 server, maar een beetje host heeft er toch iets meer hangen. Even uitgaande van 20 servers heb je het dus over 420 euro per maand. 40 servers is dan dus al 840 euro. Ik denk dat dergelijke bedragen dus WEL uitmaken als je je alleen op budget hosting richt.

Ik mis je punt een beetje. Als je 20 servers op kan/wil hangen heb je daar ook de klanten voor. Het aantal servers maakt dan ook niet zo gek veel meer uit. In totaalbedrag natuurlijk wel maar vergelijken met de omvang van klantenbestand en bedrijf weer niet :)

Lilopel
29/11/07, 12:51
ik heb gekozen voor een relatief iets hogere prijs wat ik aan bied.
wij hebben ook 1 euro hosting, maar dan krijg je ook maar 50mb. dus ben je klein en wil je alleen een website over je hamster dan kan je voor 1 euro wel ver komen.
deze pakket bieden we ook alleen aan als extra dienst voor de hele kleine gebruikers.

daarna zijn onze pakketten van af 3.25 per maand. dat is een prijs waar voor ik nog wel de telefoon wil op pakken als een klant belt en zegt dat die een probleem heeft, (wat vaak ook onwetendheid van de klant is en geen probleem van de hosting. bijv outlook instellingen)

en waarom zou je 100 x 1 euro verdienen....als je ook 10 x 10 kan verdienen.
verschil is... op momment dat je server plat licht.. heb je 100 x boze klanten :-)

t.bloo
29/11/07, 13:25
Toen wij twee jaar geleden begonnen met hosting ook voor derden, toen dachten we met het kleinste pakket van 2 euro een echte super budget hoster te zijn. Hadden we mooi mis... :D en we pretenderen daarom nu ook geen budget hoster meer te zijn met die "hoge" prijzen van ons. Het scheelt dat wij geen mega hoge uptime beloven en geen telefonische support. Dat filtert de klanten een beetje die erg veel van je vragen, maar hosting is dan ook enigszins een bijzaak voor ons bedrijf.

snaaps
29/11/07, 17:40
ff terug komen op de telefonische helpdesk.

Ook wij hanteren budget tarieven, dit is een lange tijd goed gegaan.
Echter na een tijdje en een hoop klanten verder ben je op een gegeven ogenblik met 2 fulltimers alleen maar bezig met telefonische helpdesk.

Reden hierom hebben wij een 0900 nummer in het leven geroepen om een drempel te leggen voor de telefonische helpdesk.
Want laten we nu eerlijk zijn, de klant betaalt 30 euro per jaar, krijgt gratis mail support binnen 1 a 2 dagen en dan kan je helaas niet een half uur per klant per jaar aan de lijn hangen.

Indien klanten extra en snelle telefonische support willen dan zal men hiervoor extra moeten betalen, echter verdienen wij hier geen gigantische bedragen op, wel is de supporttijd per telefoon drastisch naar beneden gegaan.

Tja, lage prijzen hebben dus inderdaad nadelen, echter het is het een of het ander.

offtopic:
ook een leuke reactie:
http://www.vraagalex.nl/V2/index.php?pagina=Nieuws%20Reactie&NieuwsID=237

Henky!
30/11/07, 00:04
Ik denk dat de hosting markt ongeveer gelijke problemen gaat krijgen als de muziek industrie nu ervaart. Men zal zich snel moeten aanpassen aan een veranderende omgeving. Uiteindelijk zal het gros van de hosting zelfs gratis zijn. Inkomsten moeten dan worden gezocht via andere wegen.

Trouwens, vanwaar dat gehamer op een helpdesk? Persoonlijk ga ik er van uit dat een website bereikbaar is zoals beloofd en dus zou een helpdesk (na wat hulp bij het opzetten) bij een goede hoster overbodig moeten zijn.

Str@nger
30/11/07, 01:19
Ikzelf ben geen hoster maar een end-user, een student die nog op zijn centen moet letten. Dus ga ik een hostingpakket afnemen bij een 'dure' hoster? Nee.

Momenteel heb ik mijn websites (en die van enkele groeperingen die ik voorzie/ondersteun) ondergebracht bij een grote (Engelstalige) Duitse hoster, jawel een budget hoster, met mogelijk veel overselling. Maar over de kwaliteit van de hosting mag ik niet klagen. Support is goed: binnen enkele uren een antwoord. Er wordt goed/snel gereageerd op storingen en als klant heb je via het control panel een statusupdate.

Is het dus onmogelijk? Nee, maar je moet weten waar je mee bezig bent, en uiteraard ook ergens een gok durven nemen. Je kunt kiezen voor 10 klanten van 10,- per maand maar ook voor 100 klanten van 1,- per maand. Maar uiteraard is het lastiger die 100 klanten vast te houden...maar ligt daar niet ook een uitdaging voor een hoster? :)

Wat mij als end-user vooral opvalt, is dat de bedrijven zich niet meer veel onderscheiden van elkaar. Waarom zou ik bij bedrijf X gaan als bedrijf Y met in principe hetzelfde pakket (alleen ander CP bijv) het voor 50% van de prijs aanbiedt? Voor de support -ondersteuning bij scripting-problemen - hoef ik het nergens te laten. Mijn wens is laag...
Bij een webhoster waar ik jarenlang heb gehost, waar ik zelfs ben begonnen jaren geleden en aan wie ik mijn huidige domeinnaam heb te danken :D, waar ik zelfs heb gewerkt op de e-mail helpdesk, is niet de goedkoopste, heeft in principe geen telefonische helpdesk...en toch draait de hoster al jaren, met nog steeds veel klanten. Ik ben geen klant meer, mn. vanwege de prijs, maar qua service: een forum en een e-mail helpdesk...meer is er bij deze hoster blijkbaar niet nodig. Want er zijn in principe geen kwaaie klanten -zover bekend- die zomaar opstappen...
Moraal van dit verhaal: ook qua support onderscheiden de hosters zich niet zo heel veel, voor de mensen die al iets weten over hosting/websites. Dus keuze voor budget is dan al snel gemaakt.

[Gesproken over particulieren in dit geval; zakelijk kan het heel anders liggen, maar de meeste budgethosters zetten dan ook ik op particulieren]

crazycoder
30/11/07, 06:11
Ik denk dat de hosting markt ongeveer gelijke problemen gaat krijgen als de muziek industrie nu ervaart. Men zal zich snel moeten aanpassen aan een veranderende omgeving. Uiteindelijk zal het gros van de hosting zelfs gratis zijn. Inkomsten moeten dan worden gezocht via andere wegen.

Advertenties op websites die men host? Nee, ik denk niet dat hosting op korte termijn gratis zal worden.

Trouwens, vanwaar dat gehamer op een helpdesk? Persoonlijk ga ik er van uit dat een website bereikbaar is zoals beloofd en dus zou een helpdesk (na wat hulp bij het opzetten) bij een goede hoster overbodig moeten zijn.
Omdat heel veel mensen gewoonweg geen benul hebben van waar ze mee bezig zijn. Vaak heeft het probleem zelfs niet met jouw diensten te maken maar ligt het probleem bij derden zoals hun adsl leverancier.

Men moet dan op weg worden geholpen om het spul draaiende te krijgen. Dat is niet beperkt tot het opzetten, denk ook aan upgrades van bijv. PHP (of settings in php.ini) die soms scripts onbruikbaar maken. Het is toch wel prettig als je de klant dan een duwtje in de rug kan geven.

snaaps
05/12/07, 10:26

Persoonlijk vindt ik het als klant fijn dat ik mijn vragen ook per telefoon kan stellen om hiermee direct een passend antwoord te hebben op mijn vraag.

Als consument wil ik mij niet gaan verdiepen in technische zaken, een helpdesk medewerker kan mij dit vaak ff snel in 5 a 10 minuten uitleggen.
En ja, ik betaal hier graag 1 euro per minuut voor mits ik snel en profesioneel wordt beantwoord.

Sotexis
05/12/07, 15:47
Als de FAQ van de hoster uiterst mager is en er is een 0900 nummer, dan heb ik het al snel gezien.

Als de FAQ van de hoster uiterst mager is dan hoort hosting weinig te kosten omdat er dan weinig leken gebruik van zullen maken.

Als de FAQ van de hoster zeer uitgebreid is en zelfs ingaat op voor de hand liggende oplossingen in gewone spreektaal, als iedere optie uitgebreid wordt toegelicht met uitgewerkte voorbeelden, en als de huidige FAQ ook als PDF gedownload kan worden, dan zit je bij een echt budget hoster die vaak rekent op self-support. Extern support is dan vaak ook duurder dan in NL.

Veel unlimited domains/mySQL/data/bandbreedte/enz. hosters in de USA maken gebruik van elkaars FAQ, hebben hun helpdesks aan elkaar gekoppelt en zijn zelden duurder dan $10 tot $25 per jaar. Waarom kan dat niet in NL en BE?

Ramon Fincken
05/12/07, 15:50
omdat we als nederlanders keiharde garanties willen hebben, ook al is het "unlimited"

HelderMarketing
08/12/07, 20:02
Vrij weinig ;)

Xolphin
08/12/07, 20:40
Vrij weinig ;)

Probeer je zoveel mogelijk berichtjes in zo'n korte mogelijke tijd te plaatsen ofzo? Je reactie is van weinig toegevoegde waarde lijkt mij...

Server00
08/12/07, 22:42
Probeer je zoveel mogelijk berichtjes in zo'n korte mogelijke tijd te plaatsen ofzo? Je reactie is van weinig toegevoegde waarde lijkt mij...

Op naar de 100...

Budgethosting is wel degelijk mogelijk alleen heb je het vaker druk, en moet je meer beheren voor een kleinere prijs. Daarnaast doen budgethosters meer dingen dan alleen webhosting, terwijl je sommige bedrijven ziet welke alleen webhosting aanbieden, zonder dingen zoals: Webdesign, Scripting, Dedicated-servers, Co-locatie. Deze diensten ernaast brengen dan ook genoeg inkomsten met zich mee. Daarnaast hebben veel budgethosters maar enkele pakketten waaruit je kan kiezen en alle upgrades zijn normaal van prijs, waardoor je alsnog genoeg verdient.