PDA

Bekijk Volledige Versie : Installatie Debian Mislukt



cyberbootje
28/11/07, 15:37
Hoi

Als eerst, dit is niet bepaald een hardware vraag maar het past nergens anders heb ik het idee.

Ik heb al tijdje een server draaien met windows in DC, er stond/staat windows 2003 op en is zonder problemen geinstalleerd.
Nu wil ik debian 4.0 erop gooien alleen lukt dit totaal niet. Als ik het met een 4.0 probeer dan kies ik voor network install en na de laatste package gedownload te hebben tijdens de installatie(85/85 op 18%) dan gaat hij hangen, ik kan dan uren wachten maar er gebeurt niks.

Nu dacht ik dan probeer ik 3.1 wel even maar die geeft al een kernel panic bij het booten van de cd.

|changing IO-APIC physycal APIC ID to 6..<0>Kernel panic: could not set ID!|

Ondertussen heb ik alle opties wel gehad in de bios qua aan/uit zetten, ik heb de schakel optie: acpi=off gehad en ook bij debian 4.0 de volledige versie geprobeerd(zonder network).

Specs:
intel mobo: S3000AH
Cpu: core2duo 6600
Schijven: Sata - ook raid optie
Ram: ecc

Als iemand iets weet of dit herkent, heel graag.

hostlogic.nl
28/11/07, 16:27
Probeer eens de kernel optie "noapic" mee te geven bij het opstarten.

cyberbootje
28/11/07, 16:57
nee helaas op 3.1 maakt het niks uit en op 4.0 ook niet.

Eigen schuld, ik heb niet gekeken of mijn mobo debian ondersteud en blijkbaar doet hij dat niet.
Toch bedankt.

Marcel M.
10/12/07, 23:54
Probeer dan eens een Knoppix live CD. Die is obv. Debian en werkt op de meeste hardware. Als ie't doet is het installeren vervolgens heel eenvoudig.

cyberbootje
11/12/07, 00:44
Probeer dan eens een Knoppix live CD. Die is obv. Debian en werkt op de meeste hardware. Als ie't doet is het installeren vervolgens heel eenvoudig.

Topic is best oud, inmiddels natuurlijk opgelost of nouja ik weet waar het aan ligt, het mobo bleek alleen windows, suse en redhat te ondersteunen qua sata dus inmiddels ander mobo met scsi geregeld.

Idd misschien niet netjes van me geweest dit topic goed te sluiten maar het was al ver weggezakt dus wou hem niet omhoog schoppen.

{xx}