PDA

Bekijk Volledige Versie : Incasso bureau interesse?



mdbnld
28/11/07, 11:33
Hoi allemaal,

Misschien een beetje vreemd om hier te plaatsen, maar ik zou eens willen weten welke mensen interesse zouden hebben voor een goed incasso bureau?
Zelf heb ik gewerkt met verschillende bureaus en ik heb nu een afspraak gemaakt met een incasso bureau om speciaal voor internet bedrijven eens te kijken hoeveel interesse er in de markt zou zijn.
Wie interesse heeft kan mij een PM sturen of hier reageren. Als er genoeg mensen positief reageren ga ik kijken waar ik leuke prijsafspraken kan maken. Zodat ook de provisies die betaald worden tot een minimum beperkt worden. Ook ga ik kijken hoe we gerechtelijke vonnisen zo goedkoop mogelijk kunnen krijgen. Dus niet dat voor bedragen van bijv 100 euro je met kosten van meer dan 100 opgescheept zit. Maar voor bijv. 15 euro al gerechtelijk kan gaan.
Ben al een beetje aan het onderzoeken, maar heb wel gegevens nodig wie hier geintresseerd in zou zijn. Vandaar deze vraag.

Groet,
Mike

Stewie
28/11/07, 11:39
Maar voor bijv. 15 euro al gerechtelijk kan gaan.

Hoe wil je dat doen? De kantonrechter geeft je heus geen korting ;)

mdbnld
28/11/07, 11:42
Hoe wil je dat doen? De kantonrechter geeft je heus geen korting ;)
Dat gaat zeker lukken, maar alle ins en outs kan ik pas echt vrijgeven als ik voldoende animo heb :) Dus graag alleen met reactie komen als je wel interesse hebt. Omdat ik nog niet alle tarieven etc heb kan ik daar nog niet op ingaan. maar voor 15 euro een vonnis garanderen is al wel 100% zeker. Dit door de inkoopkracht bij deurwaarders.

Groet,
Mike

host3000
28/11/07, 11:50
Griffierechten kennen geen staffelkorting ;)

mdbnld
28/11/07, 11:53
Griffierechten kennen geen staffelkorting ;)
Wat ik al zei dit is 100% te garanderen. Maar eerst zal een incasso bureau het proberen. Als dat niet lukt gaat het natuurlijk pas gerechtelijk. Hoor wel als je interesse hebt. Je kunt me een PM sturen :)

Mike

crazycoder
28/11/07, 11:55
Dat gaat zeker lukken, maar alle ins en outs kan ik pas echt vrijgeven als ik voldoende animo heb :) Dus graag alleen met reactie komen als je wel interesse hebt. Omdat ik nog niet alle tarieven etc heb kan ik daar nog niet op ingaan. maar voor 15 euro een vonnis garanderen is al wel 100% zeker. Dit door de inkoopkracht bij deurwaarders.

Groet,
Mike
Ow?
http://www.rechtspraak.nl/Naar+de+rechter/Kosten+van+een+procedure/Griffierechten/

De deurwaarder geeft misschien wel korting maar of de rechtbank dat ook doet :)

host3000
28/11/07, 11:55
Wat ik al zei dit is 100% te garanderen. Maar eerst zal een incasso bureau het proberen. Als dat niet lukt gaat het natuurlijk pas gerechtelijk. Hoor wel als je interesse hebt. Je kunt me een PM sturen :)

Mike

Ik hoor het wel als het eerste vonnis voor € 15,- all-in op tafel ligt ...

Apoc
28/11/07, 12:01
Griffierechten kennen geen staffelkorting ;)

Griffierechten kunnen overigens wel verhaald worden op de verliezende partij. Dus als je zeker van je zaak bent, zouden griffierechten sowieso geen probleem moeten zijn.


Wat ik al zei dit is 100% te garanderen. Maar eerst zal een incasso bureau het proberen. Als dat niet lukt gaat het natuurlijk pas gerechtelijk. Hoor wel als je interesse hebt. Je kunt me een PM sturen

Ik denk dat je eerst maar eens wat details zult moeten uitwerken. Ik denk dat er sowieso wel interesse is als je hetgeen je omschrijft kunt bewerkstelligen. Ik vermoed dat momenteel vrijwel iedereen erg skeptisch is - korting op gerechtskosten lijkt mij ook erg sterk tenzij je rechtzaken bundelt, maar dat is alleen mogelijk als er meerdere zaken zijn tegen dezelfde partij (dus daar kun je niet echt vanuit gaan). Verder zul je ook een realistisch businessplan moeten maken, want met dergelijke tarieven zul je weinig of geen winst maken.

mdbnld
28/11/07, 12:02
Ik hoor het wel als het eerste vonnis voor € 15,- all-in op tafel ligt ...
Natuurlijk zijn de echte kosten hoger, maar omdat het incasso bureau zo zeker is van zijn zaken om het in het voortraject binnen te krijgen nemen zij het financiele risico voor de grifiekosten. Mocht het zo zijn dat de debiteur in het gelijk wordt gesteld zijn de kosten dus NOOIT hoger dan die 15 euro. Mocht het bedrijf in het gelijk gesteld worden dan zal de debiteur de kosten moeten betalen. Door de inkoopkracht nogmaals is dit echt een garantie! Dus liever niet reageren van dat lukt niet. Het is 100% zeker. Maar wil je meer info PM me even dan krijg je alle documentatie.

Groet,
Mike

host3000
28/11/07, 12:05
Griffierechten kunnen overigens wel verhaald worden op de verliezende partij. Dus als je zeker van je zaak bent, zouden griffierechten sowieso geen probleem moeten zijn.



Incasso loopt heel vaak spaak op een onvermogende schuldenaar. De procedure is meestal geen probleem als je de order goed documenteert, maar verhaal vaak wel. Heel veel gaat het faillissements traject in. Dan kan je 10 jaar op je geld wachten.

BsHosting
28/11/07, 12:06
Een incassobureau kan weinig doen.

Een deurwaarder wel.

Dus als je al zoiets zou willen doen maak dan afpraken met gerechtsdeurwaarders en niet met het voortraject want die kunnen en mogen niks.

mdbnld
28/11/07, 12:07
Ohja nog even de facts:
De service voor de garantie van het vonnis heeft betrekking op vorderingen
die voldoen aan de volgende criteria:
* niet verjaarde vorderingen
* vorderingen waarover nog niet eerder is geprocedeerd
* vorderingen die worden aangeboden
* voorzien van alle relevante gegevens, waaronder persoons- en contractgegevens, facturen, algemene voorwaarden en eventuele correspondentie
* vorderingen op officieel conform de GBA in Nederland woonachtige debiteuren
* vorderingen die niet eerder aan derden ter incasso zijn aangeboden

Wat ik al zei gaat het dus eerst via incasso bureau als dat niet lukt gaat het DIRECT over naar een gerechtsdeurwaarder en die zal de debiteur dagen voor het gerecht.
Het traject kan helemaal worden aangepast. Zo kan er bijv. 1 of 3 brieven vooraf getuurd worden alvorens gerechtelijk te gaan.

maxnet
28/11/07, 12:53
Webcasso hanteert dit systeem nu ook al.
Concreet betaal je daar dan een eigen bijdrage van een paar tientjes bij de start van de gerechtelijke fase, en een successfee indien het ze lukt het geld binnen te krijgen.

Verder brengen ze natuurlijk bij de debiteur incassokosten, deurwaardeurskosten tegen de standaard tarieven en de griffiekosten in rekening.

Xolphin
28/11/07, 12:55
@mdbnld:
Ben jij toevallig van Prodomein?

mdbnld
28/11/07, 13:00
@maxnet
Zou best kunnen. Het enige bij de acties die ik aan het voorbereiden ben is het zo dat je ook niet betaald bij een succesvolle gerechtelijke gang. Dus gewoon 1x 15 euro en verder totaal GEEN kosten.

@xolphin
Nop

AlfaHosting
28/11/07, 13:07
Je mag me altijd een PM sturen ... maar ik denk dat het allemaal wat vaag is om grote animo te bekomen.

Xolphin
28/11/07, 13:11
@xolphin
Nop

Ohw, ok. Ik kwam bij Google met 'mdbnld' ook een Mike tegen, van Prodomein. Dat zal dan wel iemand anders zijn.

demz
28/11/07, 16:01
Ja, interesse.
Hoe en wat je het doet horen we later wel.

adknoth
28/11/07, 18:27
Wij zijn ook wel geinteresseerd, ondanks het feit dat we al bij een erg goedkoop incassobureau zitten. Maar ik heb er jaarlijks wel wat...

ju5t
28/11/07, 20:46
Intrum Justitia heeft ook een soortgelijke dienst, met vonnis garantie. Heb die folders hier nog wel ergens in m'n e-mail. Kosten waren volgens mij vrijwel gelijk, alleen heb je een wat hogere jaarlijkse bijdrage (+/- 500 euro geloof ik).

Henky!
29/11/07, 00:21
Ik snap die liefde hier voor incasso bureaus niet zo goed. Want waarom de geldzuigers betalen als je ook rechtstreeks naar een gerechtsdeurwaarder kan? De onze werkt kosteloos, mits de zaak wordt gewonnen uiteraard. Maar dat is tot nu toe altijd het geval geweest.

Een incasso bureau lijkt me een overbodig tussenpersoon. Uiteindelijk zijn ook de incasso mensen afhankelijk van deurwaarders.

(Of Topic: Grapje van Herman Finkers:

"Laatst ging ik eens op bezoek bij de deurwaarder. Ik dacht het kan niet altijd van één kant komen".)

adknoth
29/11/07, 08:58
Ze nemen gewoon een hoop werk uit handen en bij de wat grotere incassobureau zitten ook juristen die je verder kunnen helpen met bepaalde zaken.

Intrum doet zijn werk niet goed, dat hoor ik van veel mensen om mij heen, daarbij moet je dus ook een jaarlijkse bijdrage betalen wat ik ook al niks vind. Ik betaal geen jaarlijkse bijdrage aan ons incassobureau.

mdbnld
29/11/07, 09:25
Ik heb nu een aantal PM berichten gekregen.
Voor iedereen die ook wil graag het voldende sturen:


Hoeveel euro per jaar geef jij op dit moment uit handen en wat verwacht je van het jaar 2008.
Om hoeveel vorderingen gaat dit?
Heb je de afgelopen 5 jaar iets moeten afschrijven?
Hoeveel Nederlandse vorderingen zijn het?
En hoeveel buitenlandse en in welk land?

Groet,
Mike

adknoth
29/11/07, 11:00
Mike,

De hoogte van de vorderingen is nogal wisselend, soms gaat het om 40 euro en soms gaat het om 400 euro. Bij ons betreft het 95% Nederlandse vorderingen en 5% Buitenlandse vorderingen en dan met name in Belgie.

Ik wil geen exacte aantallen noemen vooralsnog, ik wil eerst eens een goed voorstel zien. Er zijn veel incassobureau's die de vorderingen zouden willen hebben, ik ben ook niet ontevreden met het huidige incassobureau en zou dan ook alleen maar overstappen wanneer het voor ons goedkoper zou worden.

Wij geven tussen de 25 en 35 euro uit aan een gerechtelijke procedure. Wanneer dit inderdaad voor 15 euro kan word het interessant.

itsnew
02/12/07, 02:32
Je zou eens straightincasso.nl kunnen proberen, die beloven heel wat, speciaal voor kleine vorderingen.
Wij hadden ook een wanbetaler voor dik 400 euro en het incassoburo vertelde rustig dat het met dergelijke bedragen geen heeft het voor het gerecht te brengen.
Klinklare onzin natuurlijk, even spitten en je vindt wél een bedrijf dat dit op zich neemt tegen goede voorwaarden en duidelijke afspraken!

net4more
03/12/07, 19:36
En als je debiteur failliet gaat dan int de belasting het eerst. Dus fluiten naar je geld