PDA

Bekijk Volledige Versie : Meer info: CPU's



daveww
26/11/07, 22:26
Hallo mensen :)

Aangezien ik een 1U server wil gaan aanschaffen en ook mijn 2 computers wil gaan verkopen, had ik graag wat informatie over de soorten van CPU's.

Ik heb ooit eens gehoord (enige tijd geleden) dat een Athlon beter is dan een Sempron, alleen weet ik niet waarom dit zou zijn.

Aangezien hier denk ik vrij veel mensen zijn met goede kennis qua hardware e.d. wou ik vragen of de kenners wat informatie kunnen vertellen over Sempron, Athlon, Pentium, e.d.

Alvast bedankt voor het leveren van de informatie. Dit kan wellicht mijn keuze wat makkelijker maken.

gjtje
26/11/07, 23:08
Desktop cpu's
Sempron <> Celeron
Athlon <> Pentium
Athlon X2 <> Core2Duo

Server cpu's
Opteron <> Xeon

Zo moet je het lijstje zien, in orde van snelheid en mogelijkheden. De server versies komen in veel verschillende smaken waarbij snelheid en aantal cpu's die samen kunnen werken vaak de meest opvallende verschillen zijn.

popking
26/11/07, 23:57
Wellicht een goede tip: op hardware.info kun je erg veel info achterhalen.

Kijk bijv. een benchmark (http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/ZGJnnWZnyZpl/bGNkbZiUmJLK/viewbenchmarks/bGNkbZiUmJLK) van de meeste recente processoren.

Onderaan zie je de sempron (voor ongeveer 40 euro te koop). Bovenaan de Quadcore 6700 (voor ongeveer 520 euro).

daveww
27/11/07, 08:24
Ik zal eens een kijkje nemen op benchmark, hardware.info.