PDA

Bekijk Volledige Versie : domein/hosting overzicht



loenstra
26/11/07, 13:11
Hallo,

Ik heb een groeiende onderneming waarbij elke week nieuwe domeinnamen komen. Ik zou graag weten of er een systeem bestaat waarbij ik kan zorgen dat ik elk jaar een bericht krijg dat ik de klant elk jaar een hosting/domein factuur moet sturen. Het systeem kan heel simpel zijn maar ik doe nu alles in een te simpel excel-sheet.

alvast bedankt,

Leon

HCiZiZ
26/11/07, 14:03
Geen idee of er al zo'n systeem is (moet haast wel), maar anders is het vrij eenvoudig te maken hoor.

In php is dat zo gemaakt, kun je invoeren op welke datum er een domein is geregistreerd en .. dagen van te voren het systeem bijv. een email laten sturen om dit domein te factureren. Of zelfs om meteen automatisch een factuur te sturen naar de eigenaar van het domein (in pdf vorm bijv.).

Lilopel
26/11/07, 15:48
Wij hebben zo'n systeem gebouwd.

het is een geautomatiseerd, bestel-, facturatie-, product-, klanten-beheer systeem

Je mag wel contact opnemen met ons..

crazycoder
26/11/07, 16:15
Misschien moet je eens naar wefact kijken.

Toepes
26/11/07, 16:22
Ik krijg 28 dagen voordag een domein gaat vervallen meldingen van Plesk (controlepaneel)

phinos
27/11/07, 15:03
WeFact ondersteund het ook, dan krijg je gewoon boven in melding welke domeinnamen binnen nu en 2 maanden verlopen. En uiteraard kan WeFact ook automatisch die factuurtjes uit laten rollen. Misschien wel even waard om naar te gaan kijken, http://www.wefact.nl :), succes!

DutchTSE
27/11/07, 15:11
WeFact (Pro) is zeker een mooi pakket, gebruik het zelf al meer dan een jaar en ik zou er zeker eens naar kijken!

Martijn Koot
27/11/07, 20:03
Misschien is Modernbill in dat geval een betere oplossing. Dit kan je gebruiken als compleet CMS programma en kan ook gelijk worden gebruikt om mee te factureren en betalingen te registreren.

Groeten Martijn

Lilopel
28/11/07, 16:35
ik vond niet zo snel de prijzen van wefact...

dreamhost_nl
28/11/07, 19:32
Gewoon bij het productoverzicht :



De kosten voor de aanschaf van WeFact Standard bedragen eenmalig € 79,- excl. BTW.
Vanaf versie 2 (nog niet beschikbaar) zal tevens € 25,- excl. BTW per jaar worden berekend voor het geven van support, updates en uitbreidingen.
...
De kosten voor de aanschaf van WeFact Pro bedragen eenmalig € 199,- excl. BTW. Daarnaast rekenen wij nog € 50,- excl. BTW per jaar voor het geven van support, updates en uitbreidingen.

Lilopel
29/11/07, 11:55
prijzen vallen dus best mee...

maarja we hebben al ons eigen systeem gemaakt.. werkt ook prima.
uit eindelijk is dat meer werk geweest dan het kopen van WeFact

petervv
29/11/07, 13:10
Wij hebben zo'n systeem gebouwd.

het is een geautomatiseerd, bestel-, facturatie-, product-, klanten-beheer systeem

Je mag wel contact opnemen met ons..


Ik heb jullie een email gestuurd, maar heb alleen geen reactie gekregen nog.. Wil hier wel meer over weten.

Niekoesj
29/11/07, 13:37
Ik krijg 28 dagen voordag een domein gaat vervallen meldingen van Plesk (controlepaneel)

Maar is dat voor de domeinnaam of voor het webhostingpakket?
Dacht dat de TS iets zocht voor de domeinnamen.

Want soms verschillt de domeinregistratie datum van het aanmaken van het webhostingpakket. :rolleyes:

Toepes
29/11/07, 13:45
Normaal gesproken is dat voor het webhostingpakket, echter over het algemeen is het bij mij zo dat de domeinen gelijk lopen.
Echter. Ik krijg een melding van Plesk (dus zeg maar van het hostingpakket) en een andere melding komt via een ander kanaal waar ik de domeinnamen registreer. (Doe dat niet direct bij SIDN, daarvoor is het eenmanszaakje wat te klein :))