PDA

Bekijk Volledige Versie : ffmpeg



Elpatri
26/11/07, 02:19
Hoi,

Ik ben op zoek naar iemand die veel weet van
ffmpeg in combinatie met fedora 4, plesk 8.0.1

Ik heb het wel draaien, echter worden niet alle codecs ondersteund blijkbaar,
mov, mpeg4 etc kent ie niet, avi en wmv wel b.v.

Ik zit echt dringend om een oplossing verlegen...

QBell
26/11/07, 08:11
ffmpeg moet compiled zijn met extra opties om die codecs te ondersteunen.

Out of the box worden er maar een paar ondersteund.

jeroen_123
26/11/07, 09:07
Dat is 1 van de problemen, op die machines draaien geen compilers :( (dit uit veiligheidsoverwegingen)
Wat we evt zoeken is iemand die tegen vergoeding kan helpen om dit werkend te maken, ik denk dan alleen dat we dit in een ander topic moeten doen.

dirk939
26/11/07, 10:49
Je hebt wel shell toegang? Je kan ffmpeg op een andere bak compilen voor dezelfde architectuur en statisch linken.

Je zegt dat er geen compiler op staat uit veiligheidsoverwegingen. Hoewel dit een slechte reden is, doet het me wel vermoeden dat het op een gedeelde server gaat. Waarschijnlijk krijg je sowieso een probleem als je veel video gaat transcoden met ffmpeg dus.

Elpatri
26/11/07, 17:36
De reden waarom er geen compiler opstaat is omdat we eens gehacked zijn, en toen werd er geadviseerd omdat er niet meer op te zetten.

Shell toegang ja, het zijn onze eigen server.

De manier die jij zegt dirk939, is die lastig / omslachtig ?

hrodenburg
27/11/07, 09:07
zijn er geen rpm's beschikbaar die wél alle (of in ieder geval meer) codecs ondersteunen? Voor debian zijn die packages er in ieder geval wel namelijk. En anders zou ik het gewoon eens gaan proberen om het op een andere redhat machine te compilen, dan weet je het snel genoeg. Als ik het goed heb kun je met het compilen opgeven of je libraries "shared" moeten zijn of dat je ze statisch mee compiled.

jeroen_123
27/11/07, 13:09
Je zegt dat er geen compiler op staat uit veiligheidsoverwegingen. Hoewel dit een slechte reden is.

Hi Dirk,

Waarom is dit een slechte reden en wat zou volgens jou dan wel een goede reden zijn...of wellicht waarom zou jij de compilers er wel op zetten ?

Pur
27/11/07, 13:20
Als een hacker al toegang heeft tot je server dat installeert ie zelf wel een compiler of een applicatie die op een andere server compiled is. Disable dan wget, lynx, elinks, ncftp, ftp, libwww etc. :)

Xolphin
27/11/07, 14:32
Als een hacker al toegang heeft tot je server dat installeert ie zelf wel een compiler of een applicatie die op een andere server compiled is. Disable dan wget, lynx, elinks, ncftp, ftp, libwww etc. :)

Als een hacker geen root is, dan is een compiler de makkelijkste manier om wel root te worden. Het is uiteraard niet zo dat je in een keer veilig bent als je geen compiler op je systeem hebt staan, maar veiliger wordt het zeker wel. Zie de vele "Linux Security Guidelines" op internet.

Het kan echter geen kwaad als je de compiler nodig hebt, deze even te installeren, en na gebruik weer te verwijderen.

dirk939
27/11/07, 19:18
Als een hacker geen root is, dan is een compiler de makkelijkste manier om wel root te worden.

Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar de fout ligt dan niet bij de (aanwezigheid van de) compiler maar bij een lekke service.


Het kan echter geen kwaad als je de compiler nodig hebt, deze even te installeren, en na gebruik weer te verwijderen.

Misschien is dit inderdaad een oplossing voor de oorspronkelijke vraagsteller? Compiler installeren, ffmpeg compileren, (eventueel) compiler deinstalleren of niet uitvoerbaar maken.

jeroen_123
28/11/07, 01:05
Ja ik denk zeker dat dit zal helpen
Het mocht wel duidelijk zijn dat wij geen linux goeroe's zijn, inmiddels zijn we wel al stukken wijzer als toen we pas begonnen.
Degene die onze 1e server heeft geinstalleerd heeft ons toen verteld dat je niet een Compiler kan installeren en daarna weer de-installeren...we hebben daar dus ook verder niet aan gedacht.
Nu blijkt het dus wel te kunnen....

Ik ga is even zoeken hoe dat in zijn werk gaat, bedankt voor de tip (Y)

Pur
28/11/07, 15:58
Als een hacker geen root is, dan is een compiler de makkelijkste manier om wel root te worden. Het is uiteraard niet zo dat je in een keer veilig bent als je geen compiler op je systeem hebt staan, maar veiliger wordt het zeker wel. Zie de vele "Linux Security Guidelines" op internet.

Het kan echter geen kwaad als je de compiler nodig hebt, deze even te installeren, en na gebruik weer te verwijderen.

Ik vind het persoonlijk schijn veiligheid en zie het nut er niet echt van in omdat het amper wat uithaald.

Zoals gezegd een hacker die al toegang heeft tot je systeem compiled of zelf. Of haalt gewoon een precompiled applicatie op met wget/ncftp/lynx etc etc. Either way is het effect hetzelfde.

Overigens is het voor de TS wellicht ook makkelijker om een RPM hier vandaan te halen: http://dag.wieers.com/rpm/packages/ffmpeg/

Geen idee of ze daar hebben wat de TS zoekt maar het werkt altijd nog simpeler dan ffmpeg compilen :-)

Elpatri
03/12/07, 12:39
Mensen,

het ffmpeg en flv2tool instaleren is op zich niet het punt,
het punt zit em erin dat hij blijkbaar library's mist.
Kan ik deze niet ergens vandaan halen en los instaleren ?

leagzhosting
03/12/07, 12:58
yum of up2date _missende_lib_ ?

welk lib mis je precies?

Elpatri
04/12/07, 16:36
Ja dat weet ik dus niet precies,
ik kan geen mov, wmv2 mpeg4 bestanden omzetten,
avi, mpeg, wmv, flv gaan wel goed...

Pur
04/12/07, 16:59
Volgens mij kun je op http://dag.wieers.com/rpm/packages/ffmpeg/ alle dependencies downloaden voor zijn gecompileerde ffmpeg.

Heb er een jaar geleden ofzo ook een keer mee gespeeld en toen kon ik daar alles vinden wat benodigd was.

Elpatri
05/12/07, 21:43
PS, ik draai ffmpeg gewoon als command line tool dus niet met in php
sorry dat het dan eigenlijk verwarrend is dat ik plesk erbij vermeld heb,
maar ik kan het met exec natuurlijk gewoon via commandline aanroepen, wat dus prima werkt, als ie maar alles kan omzetten......