PDA

Bekijk Volledige Versie : Return path voor domein wijzigen?



Blacky
24/11/07, 20:23
Ik heb ergens een hosting, nu gebeurt er het volgende.
Vanuit vbulletin staat ingesteld dat hij mail moet versturen met als afzender info@mijndomein.org

Dat gebeurde bij mijn vorige hoster keurig, maar bij de huidige komt er het volgende in het return path te staan als ik in de headers ga kijken:
Return-Path: <mijnaccountnaam@server2.hostingbedrijf.com>
Dit staat overigens ook in de envelope-from te lezen in de header.

Nu heb ik dat tijdelijk opgevangen door in DirectAdmin een forward te maken dat alle mail van laatst genoemd return adres geforward wordt naar info@mijndomein.org.

Hoe kan dit nu omgezet worden dat het return-path ook netjes info@mijndomein.org wordt en evt. ook de envelope-from want da's wel mooi.

Ik kan dat natuurlijk ook aan mijn hoster vragen, maar wil graag ook zelf weten hoe dat gedaan wordt om er iets van te kunnen leren.
De hoster werkt met Exim.

Ramon Fincken
24/11/07, 20:39
zie ook:
http://www.webhostingtalk.nl/andere-vragen-en-postings/127551-mail-functie-afzenders-zijn-raar.html

Blacky
24/11/07, 20:49
In de thread zelf kon ik niet veel terugvinden omdat bij mij alles door de vBulletin geregeld wordt.
Maar er stond wel http://www.directadmin.com/forum/showthread.php?s=&threadid=1198&highlight=Sender nog als link genoemd waarin staat beschreven hoe je dit dan omzetten kan.
Voor zover ik het begrijp moet je dan dit in Exim.conf zetten: no_local_from_check

Bedankt voor je snelle reply!

Ramon Fincken
25/11/07, 00:59
als het goed is ervaar je hetzelfde probleem als de TS aldaar, dus mocht het toch iets anders zijn laat maar even weten :)

Blacky
25/11/07, 23:19
De hoster heeft iets aangepast aldus zijn zeggen, maar het probleem is nog steeds hetzelfde. Het lijkt op het probleem van de TS in die andere thread maar is toch anders, alhoewel de headers hetzelfde aangeven.
From account@server.hosting.com Sun Nov 25 23:28:05 2007
Return-Path: <account@server.hosting.com>
X-Original-To: info@mijndomein.org

Echter kan of liever gezegd wil ik niet in de php van vBulletin gaan knoeien, het moet iets op de server zelf zijn, doch daar kan ik niet bij.
De hoster weet echter van deze postings en volgens mij is "no_local_from_check" in Exim opgenomen zoals in de link in die thread stond, maar dat heeft het return-path probleem ook nog niet opgelost.
Maar misschien overzie ik (of hij) wel iets.

host3000
25/11/07, 23:31
n Exim 4 hebben wij 'local_from_check = false' en dat werkt prima.

Pur
27/11/07, 13:25
Je kan ook bij de email opties de optie om via de mail() functie te versturen op No zetten en vervolgens de mail versturen via een mail server (neem aan dat die wel beschikbaar is bij je hosting provider).

Dan treed het probleem niet meer op als het goed is.


n Exim 4 hebben wij 'local_from_check = false' en dat werkt prima.

Werkt het alleen om de Sender: regel niet toe te voegen / goed toe te voegen of ook om Het Return-Path: goed te zetten op bla@bla.nl ?

host3000
27/11/07, 14:11
Alleen sender ('from')

Pur
27/11/07, 15:25
Ik denk dat het probleem van de TS is dat ie geen bounce mailtjes e.d. krijgt omdat die volgens mij naar het Return-Path worden verstuurd.

En daar is volgens mij geen oplossing voor behalve de uid waar de webserver onder draait in de trusted list te zetten van Exim of mail via SMTP (en dus niet via mail()) te versturen.

Blacky
07/02/08, 20:47
Alvast bedankt voor alle antwoorden, een paar heb ik er gemist omdat ik er geen notificaties van heb ontvangen vreemd genoeg.

Het heeft even geduurd want de hoster heeft deze thread ook gelezen en vond dat alles goed stond. De hoster gebruikt DirectAdmin op de server.
Ik heb zelf SSH toegang tot mijn site.
Als ik nu dus met SSH inlog en dan telnet localhost 25 doe, dus lokaal telnetten naar de mailserver en dan via het "mail from" en "rcpt to" een testmail verstuur, dan gaat het wel goed:

From info@mijndomein.org Thu Feb 7 20:54:29 2008
Return-Path: <info@mijndomein.org>
X-Original-To: anderenaam@anderdomein.com
Delivered-To: anderenaam@anderdomein.com

In de mailserver lijkt dus alles goed te gaan. Stuur ik mail vanaf mijn forum, ook vBulletin, dan wordt het opeens weer from: mijnaccountnaam@server2.domeinvanhoster.be
en idem voor het Return path.
Het lijkt dus alsof DirectAdmin zich ermee bemoeit, want de vBulletin software stuurt gewoon het info@mijndomein.org naam als from adres.

Bij mijn vorige hoster was er ook Exim met DirectAdmin en had ik dit probleem dus niet.

Ligt het er dan echt aan dat de uid van de webserver in de trusted list geplaatst moet worden of is hier een setting ergens in DirectAdmin verkeerd?

Pur
08/02/08, 12:19
Als ik nu dus met SSH inlog en dan telnet localhost 25 doe, dus lokaal telnetten naar de mailserver en dan via het "mail from" en "rcpt to" een testmail verstuur, dan gaat het wel goed:


In de mailserver lijkt dus alles goed te gaan. Stuur ik mail vanaf mijn forum, ook vBulletin, dan wordt het opeens weer from: mijnaccountnaam@server2.domeinvanhoster.be
en idem voor het Return path.
Het lijkt dus alsof DirectAdmin zich ermee bemoeit, want de vBulletin software stuurt gewoon het info@mijndomein.org naam als from adres.

Bij mijn vorige hoster was er ook Exim met DirectAdmin en had ik dit probleem dus niet.

Ligt het er dan echt aan dat de uid van de webserver in de trusted list geplaatst moet worden of is hier een setting ergens in DirectAdmin verkeerd?

Gewoon instellen in Vbulletin dat je via een SMTP server (localhost dus blijkbaar) je mail wil versturen en niet via de mail() functie van PHP.

Blacky
08/02/08, 16:25
Ja oke maar dan moet ik daar mijn usernaam en wachtwoord gaan invullen om de smtp server te gebruiken en dat doe ik liever niet.
Het moet toch ook zo kunnen, vandaar dat ik me afvraag of directadmin dit veroorzaakt en wat er aan te doen is. Eerst zat ik bij Activedomain, zelfde config (DA + Exim) en daar kwam het niet voor. Gewoon technische nieuwsgierigheid dus eigenlijk.

Maar in elk geval toch bedankt voor je reactie.

t.bloo
08/02/08, 17:27
Het ligt niet aan DirectAdmin, maar aan de instelling van Exim die niet toestaat dat een hem niet bekende user zomaar email via haar verstuurd.

Pur
08/02/08, 22:17
Ja oke maar dan moet ik daar mijn usernaam en wachtwoord gaan invullen om de smtp server te gebruiken en dat doe ik liever niet.


Normaal gesproken hoef je daar geen username en wachtwoord in te vullen hoor. Meestal draait er lokaal wel een mail server of anders staat er bij je hoster een mail server die je kan gebruiken waar je zonder authenticatie vanaf het netwerk van je hoster op kan relayen.

En ik begreep uit je verhaal dat je kan inloggen op de server waar je site op draait en daar gewoon een telnet localhost 25 kan uitvoeren zonder user authenticatie.

Het is bij mijn weten dus niet mogelijk om wat jij wil te doen met de mail() functionaliteit zonder dat de user waar de webserver onder draait in de trusted list op te nemen van Exim.

Blacky
09/02/08, 18:01
Oke dan weet ik voldoende, harstikke bedankt voor de informatie allemaal!