PDA

Bekijk Volledige Versie : Voordelen aparte resellerserver



Caspar Gomez
24/11/07, 14:53
Wij vervangen binnenkort al onze servers door nieuwe hardware! Momenteel maken we gebruik van SuperMicro P4 3Ghz-servers en hebben inmiddels meerdere SuperMicro Dual Xeon E5335-servers aangeschaft.

De verhuizing/migratie is al ingepland. Deze zal met migration manager gebeuren en een oplossing voor verschillende home-directories en migration-manager duplicate-names is er ook al. Verder verwachten we geen mogelijke issues.

Echter hoor ik van veel webhostingbedrijven dat ze resellers scheiden van normale shared-hosting klanten op servers. Dat ze werken met aparte shared- en reseller-servers.

Is dit slechts administratief? Om het overzichtelijk te houden, zodat je sneller zou weten op welke server je moet wezen? Of biedt dit ook voordelen in de ervaring?

Geert-Jan
24/11/07, 16:46
Niet alleen administratief. Wanneer jij een account aanmaakt voor een nieuwe klant heb je al een kleine indruk wat die daarop gaat plaatsen.

Bij een reseller heb je totaal geen controle van wat er op geplaatst gaat worden. Zo houd je je eigen klanten op een stabieler platform.
Althans, dat was onze insteek.... Administratief vind ik onzin....

cyberbootje
25/11/07, 17:24
Niet alleen administratief. Wanneer jij een account aanmaakt voor een nieuwe klant heb je al een kleine indruk wat die daarop gaat plaatsen.

Bij een reseller heb je totaal geen controle van wat er op geplaatst gaat worden. Zo houd je je eigen klanten op een stabieler platform.
Althans, dat was onze insteek.... Administratief vind ik onzin....

Inderdaad klopt helemaal, is wel zo netjes tegenover je eigen klanten.

Caspar Gomez
26/11/07, 00:37
Akkoord. Weinig hele bijzondere dingen dus. Ik zal intern overleggen in hoeverre wij hier rekening mee zullen houden.

We hebben inderdaad ervaringen met klanten van klanten die problemen veroorzaken (spamruns, slecht gescripte websites, e.d.), waarbij dit inderdaad een goede bescherming zou zijn voor onze directe klanten.

Dank jullie voor de bijdragen!