PDA

Bekijk Volledige Versie : Ban van teamspeak is rechtzaak??:S



Maxhost
24/11/07, 13:13
Hallo,

Ik kreeg de volgende vraag op msn van persoon "x":
"Ik heb op een teamspeak server van hostingbedrijf "Y" SA rechten gekregen.
Zelf ben ik particulier. Ik krijg een webhosting pakket gesponsord en ken bedrijf "Y" redelijk goed, dus ik heb de SA rechtn op zijn teamspeak server.
Ik heb ruzie gekregen met bedrijf "y", en heb de medewerker van bedrijf "y" gebanned van zijn teamspeak server (wat achteraf kinderachtig was, maarja). Nu krijg ik telefoontjes van bedrijf "y" dat ze mij voor de rechten willen slepen, en ze zijn van mening dat ik kosten moet vergoeden. Kan dit?"

Ik zelf ben van mening dat dit dikke onzin is. Bedrijf "y" kiest er voor de persoon in kwestie rechten te geven, en daar is hij zelf voor verantwoordelijk.
Hoe denken jullie er over?

EHS-Jerre
24/11/07, 13:19
erm volwassenheid?

Maxhost
24/11/07, 13:20
Precies... Ik vind de de hoster enorm kinderachtig bezig is.
Het is ook niet goed dat persoon "x" heb heeft gebanned, is ook kinderachtig, maar ik vind het van de hoster nog wel het ergste...

Wynand
24/11/07, 13:21
Waarvoor wordt die TS server gebruikt? Support ofzo?
Waarom krijgt iemand welke niet bij een bedrijf werkt, informatie of toegang tot iets wat blijkbaar zo belangrijk is voor dat bedrijf?

Triloxigen
24/11/07, 13:23
Ik vind je verhaal verwarrend, de nee keer lijk je het of je het quote, de andere keer of je het uit eigen verhaal verteld..

Maxhost
24/11/07, 13:25
Ik vertel het niet zelf, ik quote de vraag zoals ik hem kreeg.
De teamspeak server wordt gebruikt om ingame met elkaar te praten. voor de lol dus.

Wynand
24/11/07, 13:27
Lol, dan ik wil nog wel'ns een rechter of advocaat zien die die zaak aanneemt.

Maxhost
24/11/07, 13:30
Ja, ik ook wel... vind wel dat de hoster erg onproffesioneel bezig is.
Zijn al vaker problemen geweest hoor ik net, meer mensen die hij voor de rechter wou slepen...

Wynand
24/11/07, 13:35
Praatjes, praatjes, praatjes.. Blaffende honden bijten niet, toch niet voor zulke dingen.
Dit is gewoon typish angst aanjagen aan mensen die het niet weten om zo toch nog wat geld afgetrommeld te krijgen.

Toevallig niet gerunt door een jochie van 15?

Maxhost
24/11/07, 13:38
Dat denk ik zelf ook... Maarja, zou het Theoretisch kunnen?

Wynand
24/11/07, 13:40
Nee.
Het bedrijf leid er geen schade door dat ze ingame niet meer kunnen chatten, en het is hun eigen verantwoordelijkheid wie ze SA toegang geven.
Verder is er, nogmaals, geen enkele advocaat getikt genoeg om die zaak aan te nemen, en dat wil veel zeggen.

crazycoder
24/11/07, 13:42
Hallo,

Ik kreeg de volgende vraag op msn van persoon "x":
"Ik heb op een teamspeak server van hostingbedrijf "Y" SA rechten gekregen.
Zelf ben ik particulier. Ik krijg een webhosting pakket gesponsord en ken bedrijf "Y" redelijk goed, dus ik heb de SA rechtn op zijn teamspeak server.
Ik heb ruzie gekregen met bedrijf "y", en heb de medewerker van bedrijf "y" gebanned van zijn teamspeak server (wat achteraf kinderachtig was, maarja). Nu krijg ik telefoontjes van bedrijf "y" dat ze mij voor de rechten willen slepen, en ze zijn van mening dat ik kosten moet vergoeden. Kan dit?"

Ik zelf ben van mening dat dit dikke onzin is. Bedrijf "y" kiest er voor de persoon in kwestie rechten te geven, en daar is hij zelf voor verantwoordelijk.
Hoe denken jullie er over?
Als iemand rechten krijgt dan wil dat niet zeggen dat die persoon ze tegen degene moet gebruiken die deze rechten heeft gegeven. Lijkt mij in ieder geval niet verstandig.
De persoon die sa rechten heeft gekregen (wat dat ook moge zijn) is zelf verantwoordelijk voor zijn daden. Tegenover derden zou het bedrijf wel verantwoordelijk gehouden kunnen worden maar dat is hier als ik het goed begrijp niet aan de orde.

Rechtzaak snap ik niet. Een beetje systeembeheerder pakt de volledige controle over een server vrij eenvoudig terug. Nu ken ik teamspeak niet en wil dat ook graag zo houden, maar daarbij mag het toch niet zo moeilijk zijn?


Ter afsluiting een voor beide partijen toepasselijk liedje:
Klein klein kleutertje
Wat doe je in mijn hof
Je plukt er alle bloempjes af
Je maakt het veel te grof

O mijn lieve mamaatje
Zeg het niet tegen papaatje
Ik zal zoet naar school toe gaan
En de bloemetjes laten staan

Wynand
24/11/07, 13:43
Nu ken ik teamspeak niet en wil dat ook graag zo houden, maar daarbij mag het toch niet zo moeilijk zijn?A piece of cake, 1 commandoke om het wachtwoord te resetten of anders even inloggen met een ander admin account om de ban op te heffen. Alles bij elkaar mischien 30 seconden werk.

Maxhost
24/11/07, 13:45
Klopt, daarom ben ik van mening dat het dikke onzin is dat hij een rechzaak wil aanspannen... ik heb inmiddels contact gehad met de hoster om zijn verhaal te horen. Hij is 16 hoorde ik van de persoon in kwestie. Zelf beweerd de hoster dat dit niet het geval is, dat ik er buiten sta en hij daadwerkelijk een rechtzaak wil aanspannen.

Wynand
24/11/07, 13:47
Wens hem succes van mij en doe hem de groeten. Zeg tegen z'n ma dat hij een uurtje vroeger naar bed moet, hij schijnt niet meer helemaal helder meer te denken (anders is dat hele bedrijf gewoon hopeloos :)).

Maxhost
24/11/07, 13:54
Ok, ik zal hem de groeten doen... Wel jammer dat ik ze naam hier beter niet kan noemen...xD

Hij dreigt nu ook al dat internet van persoon in kwesite er af zou gaan... DDOS??? xD

Wynand
24/11/07, 13:56
Niet alleen te weinig slaap dus. :D
Schattig, lijkt wel een klasgenoot van me die denkt(/doet alsof) dat hij kan hacken maar niet weet wat een IP is. :)

Dat maakt het inderdaad duidelijk, elke idioot kan tegenwoordig een hosting bedrijf starten..

Sorcer
24/11/07, 13:57
Tip: Verdoe hier geen tijd aan. Keep on living :), maak je vooral niet druk om deze loze uitspraken die nergens op gebasseerd zijn.

Maxhost
24/11/07, 14:06
Ok...:W:
Ga maar weer is verder met me administratie...xD

Leslie
24/11/07, 14:21
Bedankt voor jullie reacties.

FreddyB
25/11/07, 00:49
Niet alleen te weinig slaap dus. :D
Schattig, lijkt wel een klasgenoot van me die denkt(/doet alsof) dat hij kan hacken maar niet weet wat een IP is. :)

Dat maakt het inderdaad duidelijk, elke idioot kan tegenwoordig een hosting bedrijf starten..

doet me denken aan het bekende broodje aap verhaal van de "hacker" die zijn "slachtoffer" zijn IP vraagt en 127.0.0.1 antwoord ;) "Hah your HD is open! I'm deleting your files as we speak!"

/trotse bezitter van een deurmat met "There is no place like 127.0.0.1"

EHS-Jerre
25/11/07, 10:10
/trotse bezitter van een deurmat met "There is no place like 127.0.0.1"

lol? waar vind je zon deurmat? :D

Kenneth
25/11/07, 10:13
http://www.thinkgeek.com/homeoffice/gear/6806/

deze soms? :)

FreddyB
25/11/07, 22:41
yep dat is hem :)

hosttt
01/12/07, 01:14
De persoon die die rechten heeft gekregen blijft volgens mij toch aansprakelijk voor zijn daden.
Het is niet omdat je de sleutel van het huis van u buurman hebt... dat je zomaar het slot mag vervangen, of even gaat inwonen terwijl hij op vakantie is.
Dus in theorie moet het wel mogelijk zijn, wel enkel als hij zijn schade kan bewijzen. En dit lijkt me hier dus niet aan de orde.

Maar het is even kinderachtig om dat bedrijf van zijn eigen server te bannen, ze zullen die rechten ook niet zomaar hebben gegeven... .

AlfaHosting
01/12/07, 15:20
Lijkt me dat ze het beter op de (kleuter)school uitpraten :)

X-Hosted
02/12/07, 00:08
Heerlijke lach stof :)

Die topic titel met ''15 jarige msn taal'' :S erin en XD in de berichten van de TS doen er nog net dat extra schepje bovenop ;) (wat zeggen ze wel eens over waar je naar moet kijken voordat je over een ander een oordeel hebt:p)

INEXPro
02/12/07, 10:11
kijk eens op een site als rechtspraak nl, daar zie je al wat het een bedrijf kost je te dagvaarden, ga dan voorjezelf na of het bedrijf deze 'investering' wil maken om jou tot daadwerkelijke schuldige aan te wijzen