PDA

Bekijk Volledige Versie : Stroom dell servers??



Savvas
24/11/07, 11:17
We hebben vannacht een nieuwe batch dell servers in gebruik genomen en tot mijn grote verbazing las ik een heel laag amperage af op de apc.

Het zijn 8 quadcores met ieder 4 geheugenreepjes, nu idle lopen ze volgens de apc op 3,4Amp. Dit is net iets meer dan 0,4Amp per server, nou lijkt mij dit absurd weinig voor dergelijke servers.

Zit ik er naast of zit de teller er naast? Met de dell calculator kom ik namelijk ook aanzienlijk hoger uit in verbruik.

24x7group
24/11/07, 11:42
Kan best kloppen :) Hoeveel harde schijven zitten er in?

Savvas
24/11/07, 12:05
Kan best kloppen :) Hoeveel harde schijven zitten er in?

Zit in ieder een enkele harde schijf en geen pci kaart, wel een quadcore met 4gb (4x1) waardoor ik het toch erg laag vind.

Ik heb dezelfde serie draaien met DualCore Xeons en die doen al een 0,45/0,5A idle..

DeziWeb
24/11/07, 12:06
We hebben vannacht een nieuwe batch dell servers in gebruik genomen en tot mijn grote verbazing las ik een heel laag amperage af op de apc.

Het zijn 8 quadcores met ieder 4 geheugenreepjes, nu idle lopen ze volgens de apc op 3,4Amp. Dit is net iets meer dan 0,4Amp per server, nou lijkt mij dit absurd weinig voor dergelijke servers.

Zit ik er naast of zit de teller er naast? Met de dell calculator kom ik namelijk ook aanzienlijk hoger uit in verbruik.

Hou er rekening mee dat nieuwere servers in idle vaak aanzienlijk minder stroom gebruiken. Stroombesparing is toch een behoorlijk hype op het moment en fabrikanten doen er alles aan dit omlaag te dringen. Hoeveel verbuiken ze in wat zwaardere omstandigheden(full/half load)?

Savvas
24/11/07, 12:08
Hou er rekening mee dat nieuwere servers in idle vaak aanzienlijk minder stroom gebruiken. Stroombesparing is toch een behoorlijk hype op het moment en fabrikanten doen er alles aan dit omlaag te dringen. Hoeveel verbuiken ze in wat zwaardere omstandigheden(full/half load)?

Dat weet ik, de oudere p4/xeon cpu's zijn bijvoorbeeld reguliere stroomvreters. Heb er ook een paar zelfbouw draaien met Asus serverboard en C2Q 6600, die lopen op 0,6/0,7A vandaar...

Ik heb ze overigens nog niet onder load getest, zijn net vannacht opgehangen.

Triloxigen
24/11/07, 12:10
Dell servers zijn inderdaad zuinig..
Ik kan me nog een klant herinneren die geen dell servers wilde omdat ze te duur zijn en dus een okkiewokkie merk nam.
4 maanden later was hij al duurder uit dan als hij Dell had door het stroomverbruik van zijn okkiewokkie servers :p

Savvas
24/11/07, 12:26
Dell servers zijn inderdaad zuinig..
Ik kan me nog een klant herinneren die geen dell servers wilde omdat ze te duur zijn en dus een okkiewokkie merk nam.
4 maanden later was hij al duurder uit dan als hij Dell had door het stroomverbruik van zijn okkiewokkie servers :p

mja maar ik heb wel meer dell hangen, ook uit dezelfde serie en die zijn lang niet zo zuinig als deze. Ik twijfelde serieus even of die apc ze wel op een rijtje had :D

WebXtra
24/11/07, 12:27
Heb je als eens gekeken op de Dell calculator?
Dan kun je kijken of het klopt:

www.dell.nl/calc

pierce
24/11/07, 12:27
Vervang je toch even de apc, of zijn de servers al in productie?

Savvas
24/11/07, 12:46
Heb je als eens gekeken op de Dell calculator?
Dan kun je kijken of het klopt:

www.dell.nl/calc

Daar kom ik een stukje hoger uit, had ik al in de eerste post vermeld ;)


Vervang je toch even de apc, of zijn de servers al in productie?

Productie, apc is gloednieuw.

wv-
24/11/07, 12:53
0.4 kan kloppen voor quadcores hoor. Zolang deze idle draaien is dat natuurlijk zo, eenmaal ze onder full load zijn ga je veeel hoger uitkomen.

Sorcer
24/11/07, 13:31
0.4 kan kloppen voor quadcores hoor. Zolang deze idle draaien is dat natuurlijk zo, eenmaal ze onder full load zijn ga je veeel hoger uitkomen.

Dan is het toch nog netjes! :) (DELL verslaafd)

Savvas
24/11/07, 13:38
0.4 kan kloppen voor quadcores hoor. Zolang deze idle draaien is dat natuurlijk zo, eenmaal ze onder full load zijn ga je veeel hoger uitkomen.

Hoe hoog denk je dat deze komen?

Wynand
24/11/07, 13:54
Een quad xeon op zich kan al 0,5A slurpen.

Randy
24/11/07, 13:59
De nieuwe 860-serie is veelbelovend als jke naar stroomverbruik kijkt. Ook de prijs in interressant omdat er eindelijk een single socket bord is. (En je dus niet voor een tweede ongebruikte socket betaald). Het stroomverbruik kan kloppen, we hebben ze zelf op 0,4A met 2 disks, 4 Gb en een Intel 5335LV (4x 2 Ghz). De LV processors doen 50 Watt / stuk. Een gewone processor zit op 85 Watt dacht ik.

Savvas
24/11/07, 15:39
Ik heb de X3210 er in zitten bij deze, hoeveel zitten ze bij jou op onder load Randy?

Randy
24/11/07, 17:43
Ik heb de X3210 er in zitten bij deze, hoeveel zitten ze bij jou op onder load Randy?

Kan van dit IP niet de poorten per stuk uitmeten maar heb een APC waar er 3 aan zitten en die doet nu 1,3 Ampere. Load is vrij rustig omdat de servers vrnl. tijdens kantooruren gebruikt worden (hosted werkplekken). Allen hebben 2x 2 Gbyte geheugen en 2x SAS 15K RPM disk van 146 Gbyte.