PDA

Bekijk Volledige Versie : mail() functie afzenders zijn raar



aviestar
23/11/07, 10:33
Beste,

Als mijn klanten email krijgen die verzonden is door de mail() function van PHP zijn de afzenders raar bij.

bijvoorbeeld een klant heeft account01 met domeinnaam test.nl, hij verstuurd een mailing naar zijn klanten, deze komt dan met de volgende afzender aan:

accoount01@server01.aviestar-hosting.nl namens: emailadres@test.nl;

Nu begrijpen jullie zeker al dat ik het eerste deel tot aan namens: wil laten vervallen.

wij kunnen nergens iets vinden die deze instelling kan wijzigen, hebben jullie enig idee waat wij moeten kijken?

Alvast bedankt!

Ramon Fincken
23/11/07, 10:41
wat zijn je headers hiervoor en wat isje default email voor dat domein ?

aviestar
23/11/07, 10:52
wat zijn je headers hiervoor en wat isje default email voor dat domein ?

Net zelf een testemail gedaan, daar krijg ik de volgende headers mee:
"Return-path: <project003@server01.aviestar-hosting.nl>
Envelope-to: support@aviestar-hosting.nl
Delivery-date: Fri, 23 Nov 2007 09:35:13 +0100
Received: from project003 by server01.aviestar-hosting.nl with local (Exim 4.67)
(envelope-from <project003@server01.aviestar-hosting.nl>)
id 1IvU0H-0003vq-CD
for support@aviestar-hosting.nl; Fri, 23 Nov 2007 09:35:13 +0100
To: support@aviestar-hosting.nl
Subject: Activerings email Klimaat - Verandering . nl
X-Mailer: PHP/4.4.7
X-Originating-IP: --
X-Originating-Email: no-reply@klimaat-verandering.nl
From: Klimaat - Verandering . nl <no-reply@klimaat-verandering.nl>
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1
MIME-Version: 1.0
Content-Transfer-Encoding: 7bit
Message-Id: <E1IvU0H-0003vq-CD@server01.aviestar-hosting.nl>
Sender: <project003@server01.aviestar-hosting.nl>
Date: Fri, 23 Nov 2007 09:35:13 +0100"

De sender: <project003@server01.aviestar-hosting.nl> had het emailadres admin@klimaat-verandering moeten zijn het hoofdemailadres ervan

Elke email die verzonden wordt met de mail() funktie ongeacht welke headers meegezonden wordt, geeft de verkeerde afzender

Ramon Fincken
23/11/07, 10:54
ok en wat is de PHP mail() + header code die je meegeeft ?

want als je zegt ik wil de sender of bv de reply to veranderen dien je de juiste headers mee te geven aan mail()

aviestar
23/11/07, 10:56
ik betwijfel zelf of het aan de manier van versturen licht maar denk eerder dat het ergens anders inzit omdat het niet uitmaakt welke headers ik meestuur.

Bij deze even de headers zoals ik ze verzend:

<?PHP
// Email headers om HTML mail te versturen
$to = $emadres;
$onderwerp = "Activerings email Klimaat - Verandering . nl";
$header .= "X-Mailer: PHP/" . phpversion() . "\r\n";
$header .= "X-Originating-IP: " . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "\r\n";
$header .= "X-Originating-Email: no-reply@klimaat-verandering.nl\r\n";
$header .= "From: Klimaat - Verandering . nl <no-reply@klimaat-verandering.nl>\r\n";
$header .= "Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
$header .= "MIME-Version: 1.0\n";
$header .= "Content-Transfer-Encoding: 7bit";

// email verzenden
mail("".$to."", "".$onderwerp."", "".$template."","".$header."");
?>

Ramon Fincken
23/11/07, 11:56
right ik krijg:


Content-Transfer-Encoding: 7bit
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1
Date: 23 Nov 2007 10:54:58 +0100 [10:54:58 CET]
Delivery-date: Fri, 23 Nov 2007 10:55:08 +0100
Envelope-to: mijnemailadres@creativepulses.nl
From: Klimaat - Verandering.nl <no-reply@klimaat-verandering.nl>
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <20071123095458.14074.qmail@plesk3.citruz.eu>
Received:

* from ip1.plesk3.citruz.eu ([85.17.65.21] helo=plesk3.citruz.eu ident=qmailr) by x24.alfaservers.com with esmtps (TLSv1:AES256-SHA:256) (Exim 4.68) (envelope-from <no-reply@klimaat-verandering.nl>) id 1IvVFV-0004g4-IV for mijnemailadres@creativepulses.nl; Fri, 23 Nov 2007 10:55:08 +0100
* (qmail 14076 invoked by uid 33); 23 Nov 2007 10:54:58 +0100

Reply-To: Klimaat - Verandering.nl <no-reply@klimaat-verandering.nl>
Return-path: <no-reply@klimaat-verandering.nl>
Subject: Activerings email Klimaat - Verandering . nl
To: mijnemailadres@creativepulses.nl
X-Mailer: PHP/5.2.0-8+etch7
X-Originating-Email: no-reply@klimaat-verandering.nl
X-Originating-IP: 145.116.2.101
X-Spam-Bar: /
X-Spam-Flag: NO
X-Spam-Score: -6
X-Spam-Status: No, score=-0.7
Onderdelen:
1 onbenoemd [text/html] 0,01 KB Downloaden



code:


<?php
$emadres = 'mijnemailadres@creativepulses.nl';
$template = 'test5nh64d';
// Email headers om HTML mail te versturen
$to = $emadres;
$onderwerp = "Activerings email Klimaat - Verandering . nl";
$header .= "X-Mailer: PHP/" . phpversion() . "\r\n";
$header .= "X-Originating-IP: " . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "\r\n";
$header .= "X-Originating-Email: no-reply@klimaat-verandering.nl\r\n";
$header .= "From: Klimaat - Verandering . nl <no-reply@klimaat-verandering.nl>\r\n";
$header .= "Reply-To: Klimaat - Verandering . nl <no-reply@klimaat-verandering.nl>\r\n";
$header .= "Return-Path: Klimaat - Verandering . nl <no-reply@klimaat-verandering.nl>\r\n";
$header .= "Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
$header .= "MIME-Version: 1.0\n";
$header .= "Content-Transfer-Encoding: 7bit";

// email verzenden
mail("".$to."", "".$onderwerp."", "".$template."","".$header."");
?>

aviestar
23/11/07, 12:02
Dit is niet als reclame bedoelt!! klimaat-verandering.nl meld je daar eens aan die staat op onze server en kijk dan nog eens in de headrrs dan zie je wel wat ik bedoel ;)

Ramon Fincken
23/11/07, 12:05
Dit is niet als reclame bedoelt!! klimaat-verandering.nl meld je daar eens aan die staat op onze server en kijk dan nog eens in de headrrs dan zie je wel wat ik bedoel ;)

mis ik iets?

Ik heb je 1e code gebruikt en daar stond inderdaad een "fout" return path.
Met de code hierboven krijg je een juist return path.

Daarbij ga ik me niet aanmelden op een site, omdat het ook keurig met een losse PHP file te testen is.
Als je aangeeft dat de url niet hier te zien mag zijn heb je daarin zelf een fout gemaakt door het niet te censureren.

aviestar
23/11/07, 12:16
Is prima bedankt voor je hulp jij denkt dat het aan de PHP verzending licht wat niet zo is, dus kan je het wel testen op jou server wat goed gaat.... maar daarom gaat het bij mij niet goed dit is bij mij een SERVER fout zoals ik al eerder gesuggereerd had, maar jij bijt je vast op het PHP gedeelte

Als jij zecht eronder een aangepaste gemaakt te hebben kon geen verschil direct zien, dan ga ik dit nog testen

Vind dit een beetje een rare reactie van jou, dit is een website nog in ontwikkeling en ik verwijder je direct na aanmelding weer uit de database.... lekker hoor

Ramon Fincken
23/11/07, 12:20
je vroeg om het return-path aan te passen, dus daar heb ik een header voor geschreven zoals je kon zien.
Heb je dat op je eigen server getest?

voor sender, is het goed mogelijk dat je het 5e argument voor de mail function moet gebruiken of je eigen mailserver anders moet configureren.
Zoals je in de headers van de output ziet heb ik geen " sender " maar wel een correct return-path.

aviestar
23/11/07, 12:23
Zoals ik verwachte werkt jou oplossing niet

dan heb je mijn bericht niet goed gelezen.

Dit probleem doet zich inderdaad voor als de email vanuit de mail function gedaan wordt, maar dit wil niet direct zeggen dat het een PHP probleem is het kan namelijk ook een SERVER fout zijn ergens.

Zoals ik uitleg in mijn beginbericht staat dat ALLE klanten hier hinder van ondervinden (zo kan al geconcludeerd worden, dat het geen PHP fout zal zijn)

Ramon Fincken
23/11/07, 12:26
ok, no offence, ik heb mijn best gedaan. Het werkte wel bij mij met het verschil dat het return-path goedstond. Ook dat werkte niet ?

Je zou een mailerclass of evt een SMTP mailer kunnen testen of het even aan systeembeheer voorleggen ?

aviestar
23/11/07, 12:32
Nee ook dat werkt helaas niet :(

Dat ben ikzelf daarom dat ik het probleem hier ook plaats, alle mogelijk dingen heb ik bekeken op de server de HTTPD.conf van APACHE maar ook van de user accounts heb ik de httpd.conf bekeken daar staat alles naar mijn idee goed in.

Verder is dit toch de plaats om ook advies in te winnen over deze zaken :)

Mochten mensen nog ideeen hebben dan hoor ik ze graag

Naar veel gezoek heb ik de oplossing gevonden, dit probleem doet zich dus voor bij alle DiurecAdmin's (als ik het goed begrijp en afhankelijk van de exim instellingen) maar mocht iemand ditzelfde probleem hebben dan kan je dit gebruiken als oplossing:

URL: directadmin.com/forum/showthread.php?s=&threadid=1198&highlight=Sender

Werkt perfect :)

Ramon Fincken
23/11/07, 13:05
Voor de klikkers: http://www.directadmin.com/forum/showthread.php?s=&threadid=1198&highlight=Sender

Ik gebruikte Plesk8 op een *nix bak om het te testen.

aviestar
23/11/07, 13:16
Ramon nog bedankt voor je hulp en ondersteuning :) verder mag er een slotje op :)

Ramon Fincken
23/11/07, 13:28
no problem

slotjes doen we hier hier aan ( op SD en TB wel )
je kan bv je 1e post bewerken en er solved als tag of titleprefix voor zetten :)