PDA

Bekijk Volledige Versie : cpu usage met xen



WilloW
22/11/07, 18:57
Heren,

Laatste tijd druk bezig met Xen, Het werkt allemaal geweldig alleen ik heb wat vragen over cpu gebruik.

Mijn guest gebruikt bijvoorbeeld behoorlijk wat cpu heeft een hoge load maar als ik kijk op de host geeft deze geen hogere load aan.

Nu las ik ergens iets over xm sched-credit

als ik dus xm sched-credit -d dds40.eliveldnetworks.nl doe zie ik het volgende {'cap': 0, 'weight': 256} kan iemand mij uitleggen wat beetje de goeie waarde is om je cpu van je host ook beetje te laten zweten?

Of zit ik in de totaal verkeerde richting te zoeken?

wonko
22/11/07, 19:54
wat wens je te bereiken? Load in je dom0? Als dat je doel is, dan versta je niets van virtualisatie.

WilloW
22/11/07, 20:00
wat wens je te bereiken? Load in je dom0? Als dat je doel is, dan versta je niets van virtualisatie.


Beetje load in je dom0 is niet zo'n ramp lijkt mij.

wonko
22/11/07, 20:09
Zeg me eens waarom je dat zou willen...

WilloW
22/11/07, 20:39
De guest staat stijf van de belasting. De dom0 heeft weinig moeite ermee dus het lijkt mij dat er ergens iets ingesteld staat wat bepaald dat de guest nooit de dom0 onderuit kan halen wat betreft cpu usage.

Jesperw
22/11/07, 21:36
Je gues OS draait parallel aan je host, die 'm enkel voor je aanstuurt. Als je dus een hoge load hebt op je guest, dan belast hij je systeem al maximaal (voor zover hij dat volgens je configuratie mag).

Geef hem, indien mogelijk, meer cores op je systeem om de load lager te maken. Of kijk 's naar je hardware.

Load op je Dom0 is nergens goed voor. Mijn Xen nodes hebben op hun Dom0 allemaal loads van 0.00.

wonko
22/11/07, 21:56
Je dom0 geeft normaal minimaal net genoeg cycles aan zichzelf, zodat deze ten alle tijde gewoon smooooth loopt, en bij problemen hoe dan ook beschikbaar blijft, en snappy is (dat wil je toch). Je kan meerdere CPU's toekennen aan je domU's, maar tot op heden heb ik nog nooit met scheduler moeten spelen om alles uit een virtuele machine te halen. Integendeel, de ervaringen die ik ermee had is dat de andere scheduling-mechanismen niet 100% goed liepen.

WilloW
22/11/07, 22:24
Je gues OS draait parallel aan je host, die 'm enkel voor je aanstuurt. Als je dus een hoge load hebt op je guest, dan belast hij je systeem al maximaal (voor zover hij dat volgens je configuratie mag).

Geef hem, indien mogelijk, meer cores op je systeem om de load lager te maken. Of kijk 's naar je hardware.

Load op je Dom0 is nergens goed voor. Mijn Xen nodes hebben op hun Dom0 allemaal loads van 0.00.

bedankt dit was gewoon even iets wat ik niet helemaal snapte maar nu wel...