PDA

Bekijk Volledige Versie : Email komt niet bij hotmail binnen



alexander74
21/11/07, 21:52
Ik heb een server met direct admin, ik heb daar een 300 domeinnamen op staan.

Op geen enkel van de geteste domeinnamen op die server worden er nog emailtjes naar hotmail doorgegeven.

Alle andere mailproviders werken wel goed.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn ?

Ik heb al gemailed naar hotmail support maar inmiddels 30 dagen verder en nog geen antwoord.

t.bloo
21/11/07, 22:04
Het overkomt erg veel mensen, is al eens een draadje over geweest. Het erge is
1) dat hotmail netjes zegt "250 en bedankt voor het mailtje!" dus ze accepteren het wel
2) dat de mailtjes niet in de spam box terug te vinden is, dus ze gooien het gewoon weg

Zoals altijd:
- controleer de blacklists
- controleer je reverse dns
- controleer je spf records
- vraag of je klanten eindelijk eens verstandig worden en hotmail aan de kant zetten :)

alexander74
21/11/07, 22:27
Moet je reverse DNS per domeinnaam instellen / controleren ?

Ik sta nergens op een blacklist

en mijn SPF records zijn

Prefix Type Value PrefixDesc Description
+ a Pass Match if IP has a DNS 'A' record in given domain
+ mx Pass Match if IP is one of the MX hosts for given domain name
+ ip4 85.12.31.xx Pass Match if IP is in the given range
? all Neutral Always matches. It goes at the end of your record.

pentabase
24/11/07, 20:45
Ik heb dit probleem ook nog/gehad. echt heel vreemd. ik heb een eigen test account op hotmail en daar komt mijn mail (vanaf mijn eigen server) niet binnen, maar bij een vriendin haar hotmail account wel.

Ik heb ooit reverse DNS aangezet, maar dan krijg je bij het versturen van imap mail wel een flinke vertraging. dan duurt het een seconde of 5 voordat het schermpje van verzenden verdwijnt.

crazycoder
24/11/07, 21:17
Ik heb dit probleem ook nog/gehad. echt heel vreemd. ik heb een eigen test account op hotmail en daar komt mijn mail (vanaf mijn eigen server) niet binnen, maar bij een vriendin haar hotmail account wel.

Ik heb ooit reverse DNS aangezet, maar dan krijg je bij het versturen van imap mail wel een flinke vertraging. dan duurt het een seconde of 5 voordat het schermpje van verzenden verdwijnt.
Dan zet je de check op reverse dns op je eigen server aan waarbij connecties naar de server worden gecontroleerd :) het is de bedoeling dat je server zelf een geldige rdns heeft.

Voor hotmail maakt ms gebruik van allerlei technieken die ze ongetwijfeld ook in outlook 2007 gebruiken. Die laatste wordt daardoor eigenlijk onbruikbaar en wat mij betreft is hotmail dat ook.

Ze zullen vast wel een stuk minder spam krijgen maar ze missen een paar basale zaken. Denk daarbij aan automatisch delisting van servers die op hun blacklist zijn beland.