PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen facturen ontvangen.



digi128pci
20/11/07, 23:52
Beste collega's ,

Ben sinds een korte tijd klant bij bedrijf X en om een of andere reden krijg ik geen facturen en heb ik het contract ook nog nooit gekregen. Zou om een contract gaan van 12 maanden waarvan al 3 maanden voorbij zijn.
Nu vraag ik mij af of ik gevaar zou lopen als ik dit niet zou melden. Persoonlijk vind ik dit een zaak voor het bedrijf zelf om zijn facturen op tijd op te stellen en op te sturen.
Kan dit bedrijf intrest eisen of een boete opleggen voor het niet op tijd betalen van een factuur die ik nooit ontvangen heb ? Voor een contract dat ik nooit gezien, laat staan getekend heb ?

Ook denk ik dat ik ooit eens ergens heb gelezen dat facturen die niet binnen de 3 maanden werden opgestuurd zouden vervallen. Of was ik op dat moment te ....

Naar mijn mening kan er mij achteraf niks verweten worden aangezien er niet in de algemene voorwaarden staat dat ik zelf moet verwittigen bij het niet ontvangen van een factuur.

Iemand die hier veel van weet ? Ik woon overigens in België moest dat een verschil maken.

swedendedicated
20/11/07, 23:54
binnen 3 maanden? Diensten kunnen tot een jaar niet gefactureerd worden als ik het goed heb. Het is niet netjes van je host, melden kan nooit geen kwaad. Anders kun je een flinke factuur verwachten op een gegeven moment.

FSCJasper
21/11/07, 00:32
Als je het verwacht, kun je beter zelf contact opnemen met de provider. Dat wordt ook gewaardeerd vanuit hun kant. Het komt niet vaak voor dat een klant zelf om de factuur verzoekt. ;)

Freakingme
21/11/07, 00:55
Drie maanden, Een jaar? Veel meer (http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2401)

MMaI
21/11/07, 05:05
waar tegenover staat dat als jullie de startpost hadden gelezen jullie wisten dat de klant ook nooit een contract heeft getekend/ontvangen

als ik digi128pci zou ik dit gewoon even netjes aangeven, op dit moment is er geen formeel contract en kunnen beide partijen zonder opgaaf van reden de dienstverlening\gebruik van diensten beeindigen, zonder dat hier ooit een cent voor betaald is.
In het geval er nu problemen ontstaan loop je dus het risico data etc kwijt te raken.

Nogmaals, gewoon netjes even contact met hun opnemen en vragen om een ondertekend contract voor tekening en een formele factuur (volledig in orde met BTW nummers etc)

crazycoder
21/11/07, 08:40
Niet om het een of ander, maar ts woont in België.. Verwijzen naar Nederlandse wetten is sympathiek maar ik betwijfel dat ze ten zuiden van ons soortgelijke wetten hebben met dezelfde inhoud.

In ieder geval kan het geen kwaad als ts de host erop wijst dat contract noch factuur is ontvangen.

Julian
21/11/07, 09:43
Er is geen contract getekend, lees: helemaal geen contract?

edit: MMaI had het al gepost

AlfaHosting
21/11/07, 10:43
Beste collega's ,



Ook denk ik dat ik ooit eens ergens heb gelezen dat facturen die niet binnen de 3 maanden werden opgestuurd zouden vervallen. Of was ik op dat moment te ....



Iemand die hier veel van weet ? Ik woon overigens in België moest dat een verschil maken.

De verkoper of dienstverstrekker kan van u de betaling van een factuur eisen binnen de 10 jaar, wat betreft de vorderingen die in het contract zijn bepaald.

Technotop
21/11/07, 11:59
Zonder contract kan je zo weg bij je hoster, echter zit je wel vast aan de offerte. De offerte stelt een prijs op, of zelfs een 12 maanden termijn voor de dienst.

Het is vreselijk irritant als bedrijven geen facturen sturen, het is zeer onprofessioneel en het vertrouwen in z'n bedrijf is direct weg.

Mocht je dus geen vertrouwen meer in dit bedrijf hebben dan kan je dus zo opzeggen, stuur wel een aangetekende brief met daarin waarom je weg wilt etc.